Veikkaisin silloin että kääntökulma anturissa vika toiki sen anturinkin varmaan saa avattua ja putsattua sisältä. Olen kolmesta autosta korjannut vakkari vian putsaamalla kontaktit cimin sisältä ja näissä on kaikissa onnistunut tuo kääntö kulma anturin nollaus ilman ongelmia toki niissä ei ole mitään ongelmaa ollut aikaisemmin tuossa anturissa mutta vakkari ei ole toimut. Muistaakseni ainakin auton käydessä ratin asento tiedon pitäisi muuttua.vectraTBO kirjoitti:Purin cimmin ja kaikki sen sisällä näytti hyvältä. Taivuttelin vähän ohjauskulma-anturin pinnejä ja liikutin pyörää eri paikkaan. Ja kalibrointikin onnistu OP-Comilla, en ollut aikaisemmin huomannut painaa uudelleen sitä "program steering wheel sensor" nappia turvakoodin syötön jälkeen.
Pyytää tosiaan laittamaan ratin suoraan mutta ohjelmoinnin tulos on "programming failed". Anturitiedoissa on koko ajan nolla. Olisko se anturi sitten vaan kaput?
Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
Re: Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
Re: Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
Ok. Ei jaksais enää "turhaan" avata cimmiä, on aika hermoja raastavaa saada pinnit kohdilleen kun sitä kasaa
Ajattelin jos hommais käytetyn ehjän cimmin ja vaihtais siitä vain kääntökulma-anturin niin ei tarvis ohjelmoida koko palikkaa autoon merkkiliikkeessä. Vaikka ilmeisesti sekin onnistuu OP-Comilla erään foorumilaisen mukaan mutta ei ole mikään pikku operaatio.
Ajattelin jos hommais käytetyn ehjän cimmin ja vaihtais siitä vain kääntökulma-anturin niin ei tarvis ohjelmoida koko palikkaa autoon merkkiliikkeessä. Vaikka ilmeisesti sekin onnistuu OP-Comilla erään foorumilaisen mukaan mutta ei ole mikään pikku operaatio.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
Ei niitten pinnien kanssa ole mitään ongelmaa olen aina laittanut CIM liittimen kiinni kun painaa puolikkaat takaisin yhteen niin menee bag nastat suoraan oikeille paikoille eikä väänny miten käy muuten aika helpolla.vectraTBO kirjoitti:Ok. Ei jaksais enää "turhaan" avata cimmiä, on aika hermoja raastavaa saada pinnit kohdilleen kun sitä kasaa
Ajattelin jos hommais käytetyn ehjän cimmin ja vaihtais siitä vain kääntökulma-anturin niin ei tarvis ohjelmoida koko palikkaa autoon merkkiliikkeessä. Vaikka ilmeisesti sekin onnistuu OP-Comilla erään foorumilaisen mukaan mutta ei ole mikään pikku operaatio.
Re: Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
Emmä tiedä mitkä ne pitkät neljä pinniä on mutta ei meinannu millään mennä takas paikalleen, kerran meinas jopa mennä samaan reikään pari pinniä
Tietty mulla ei ollu liitin kiinni jos se auttaa. Ja se ohjauskulma-anturin hammaspyöräkin meinasi lipsahtaa koko ajan pois vastakappaleen kehältä Harjoitus tekee mestarin varmaan tuossakin
Tietty mulla ei ollu liitin kiinni jos se auttaa. Ja se ohjauskulma-anturin hammaspyöräkin meinasi lipsahtaa koko ajan pois vastakappaleen kehältä Harjoitus tekee mestarin varmaan tuossakin
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
Juu mulla oli vähän samoja murheita ekalla kerralla kun suutuspäissäni cim purkaisin kerrostalon parkkiksella kun ei vakkari toiminut ja oli työmatkaa 80km suuntaansa josta yli puolet motaria mutta seuraavalla päivällä oli toimiva vakkari. Muut cim olen sitten purkanut töissä saman murheen takia ja samalla kaavalla saanut helposti kasaan että laittaa autossa sen liittimen kiinni ennen kun painaa ne puolikkaat yhteen.
Re: Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
Juu ei ole heikkohermoisen puuhaa Mites muuten ne vivut, vilkku+pyhhkijät. Kuuluuko niitten lähteä vaan vetämällä? Tuntu vaan aika kovakouraselta repimiseltä kun ne nyppäsin pois.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
siinä viiksen alareunassa alla on ura mihin menee noin 2mm kuusiokolo jonka työntää pohjaan pitempi pää edellä niin viiksi vapautuu.
Re: Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
Ok, kiitos! Täytyy koittaa seuraavalla kerralla
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
Löyty samalta kylältä täysin samalla numerolla oleva uusi asentamaton cim edullisesti niin kävin hakee pois. Purin sen ja otin kulma-anturin jonka laitoin tuohon autossa olevaan cimmiin. Nyt onnistu kalibrointi OP-Comilla ja enää ei pala vikavalot ja kaikki toimii normaalisti! Eli se vanha anturi oli vaan rikki. Anturi näkyy alla kuvassa piirilevyn alla:
Täytyy purkaa joku päivä toi vanha anturi ja kurkata mitä se on syönyt.
Täytyy purkaa joku päivä toi vanha anturi ja kurkata mitä se on syönyt.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
Tuossa tuo ohjauskulma-anturin sielunelämä jos jotakuta kiinnostaa. Kaikki rattaat ehjiä ja liikkuu hyvin. Piirilevy siisti, ei silminnähtäviä kolvausvikoja. Kai noista mustista komponenteista on joku rikki mitkä uppoaa tuonne pyörien sisään. Ne kai siinä jotain mittailee
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
Mistä tuon turvakoodin saa kalibrointia varten? Miten op-comilla tehdään tuo kalibrointi?
Re: Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
Eiks toi turvakoodi pitäis löytyy sulta sieltä auton manuaalien joukosta. Mul oli ainakin sellainen pikku paperin palanen siellä taskussa missä oli se turvakoodi ja joku radion koodi muistaakseni.
Re: Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
Löytyhän sieltä car passi. Vieläkun osaisi tehdä tuon kalibroinnin.
Re: Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
CIM moduuli - programming - siellä on suorraan kohta steering wheel calipratio niin sieltä.
Re: Vectra C ohjauskulma-anturin kalibrointi OP-Comilla?
Kiitti! Sain tehtyä.