Grandland X

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
scarecrow
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 149
Liittynyt: 20 Tammi 2022, 13:51

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja scarecrow »

Miten muilla takaluukun heilautusavaustoiminto toimii? Itselläni toimii muuten kuten pitääkin, mutta tuntuu että koskaan ei silloin kun auto on parkissa ja johdon päässä / lämmityksessä. Onko siinä jokin rajoitus tuohon lämmitystilanteeseen, tai että auto on ollut yön yli parkissa? Usein siis lämmitys jo loppunut, ja akku latautunut yön aikana, mutta silti ei millään aukaise kun veivaa jalkaa siellä takapuskurin alla. Kaupan pihalla yms. toimii loistavasti, mutta lähes poikkeuksetta jättää kotipihalla toimimatta. Harmi sinänsä, kun itselläni ylivoimaisesti suurin tarve on nimenomaan kotipihassa, kun menen autolle kantamusten kanssa, niin toivoisi tuon heilautustoiminnon avaavan sen luukun.
Avatar
PHN
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 227
Liittynyt: 06 Touko 2022, 19:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja PHN »

PHN kirjoitti: 27 Marras 2022, 14:35 Nyt talvikelien myötä tavaksi tullut laittaa neliveto päälle aina liikkeelle lähtiessä. Etenkin kun alla vielä hetken keskieuroopan kitkat. Yllättävän hyvin pärjännyt lumisilla kaduilla, viime sunnuntain pääkallokeleissä aamun suolaamattomalla kehä kolmosella oli kyllä suuria vaikeuksia. Vaikeuksia toki oli myös muillakin autoilla, oletan myös nastarenkailla ajavilla. Päädyin nyt kuitenkin tilaamaan Continentalin Viking Contactit, kun niistä oli tullut 205/55 19 malli. Vaikka eurokitkat pikkupakkasella yllättävän hyvåtkin, niin "yllättävän hyvä" ei ole sama kuin hyvä, ja kaikki ei ole itsestäkään kiinni, vaan tilateet tulevat eteen niin kuin tulevat.
No niin, Viking Contact 7:t nyt toista päivää alla, ja onhan se nyt kuin yö ja päivä verrattuna jo aika kuluneisiin Pirellin eurokitkoihin!

Jos eurokitkat sitten yllättävän hyvät lumessa olivatkin, niin sivuttaispito huono silloinkin, ja liukkaalla pito jo varsin huteraa, ja jäissä kesärengasluokkaa. Suolatuilla pääteillä jos vain matkat ja pääkallokeleillä talliin jättäen voisi toki ehkä ajatella niilläkin talvesta selviävän.

Samalla pakkohan se on siis uskoa että 205/55 19 kitkaa nyt saa, vaikka Contin sivuilla ei niitä edelleenkään listata. Kauppias arvaili, että ensi vuoden mallia, koska ekat renkaat vasta tulivat tässä kuussa. Jos käytetyn mukana ei olisi noita 19 vanteita tullut mukana, niin olisin toki 18" talvivanteet muutoin hankkinut.

Mutta näillä mennään, eli lähinnä siis tiedoksi muille 19" talvivanteilijoille että nyt alkuperäiskoon rengasta saa myös talveen.
Grandland PHEV 300 AWD 2020
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
Avatar
PHN
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 227
Liittynyt: 06 Touko 2022, 19:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja PHN »

Miten Grandlandissa saa keskuslukituksessa määriteltyä, että peilit eivät automaattisesti käänny sisään? En heti keksinyt. Tuskin hyvä ominaisuus pitää talvella päällä, siinä voi sähkömoottorit ja rattaat olla kovilla kun sopivasti sulaa ja jäätyy.
Grandland PHEV 300 AWD 2020
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
Avatar
PHN
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 227
Liittynyt: 06 Touko 2022, 19:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja PHN »

^ Nöyrryin ja hain ohjekirjan autosta autokatokselta.

Käänny korjaamon puoleen, jos haluat ottaa ulkopeilien automaattisen kääntämisen käyttöön tai poistaa sen käytöstä.

Mitä ihmettä. Onko porukoilla tullut talvella ongelmia tämän kanssa. Arvaisin että ei hyvä ominaisuus (etelä-) Suomen talvessa?
Grandland PHEV 300 AWD 2020
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
Avatar
PHN
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 227
Liittynyt: 06 Touko 2022, 19:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja PHN »

Rookeri kirjoitti: 10 Joulu 2022, 21:42 Onhan noissa ollu vuosia noita kääntyviä peilejä enkä ole kertaakaa lukenu täältä että olisi peilit vioittunu talvesta ja jäästä.
Kiitos, hyvä tietää. Ehkäpä saadaan tää säätö johonkin tulevaan päivitykseen.
Grandland PHEV 300 AWD 2020
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
Avatar
HeseJoki57
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 166
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 11:42
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja HeseJoki57 »

PHN kirjoitti: 10 Joulu 2022, 16:13 Miten Grandlandissa saa keskuslukituksessa määriteltyä, että peilit eivät automaattisesti käänny sisään? En heti keksinyt. Tuskin hyvä ominaisuus pitää talvella päällä, siinä voi sähkömoottorit ja rattaat olla kovilla kun sopivasti sulaa ja jäätyy.
Viimetalvena otin kääntymisen pois käytöstä, ajattelin jos oikein kovasti jäässä niin voipi varmaan rattaat vioittua. Se onnistuu keskinäytön valikoista siellä on ko. kohta peileille.
Enemmänkin näitä autoja on ollut, tässä vain muutama viimeisin. Volvo V50 -04 > Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 FWD PHEV -21 > Opel Grandland Executive 225 PHEV FWD -23 > ??
Avatar
PHN
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 227
Liittynyt: 06 Touko 2022, 19:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja PHN »

HeseJoki57 kirjoitti: 11 Joulu 2022, 11:23
PHN kirjoitti: 10 Joulu 2022, 16:13 Miten Grandlandissa saa keskuslukituksessa määriteltyä, että peilit eivät automaattisesti käänny sisään? En heti keksinyt. Tuskin hyvä ominaisuus pitää talvella päällä, siinä voi sähkömoottorit ja rattaat olla kovilla kun sopivasti sulaa ja jäätyy.
Viimetalvena otin kääntymisen pois käytöstä, ajattelin jos oikein kovasti jäässä niin voipi varmaan rattaat vioittua. Se onnistuu keskinäytön valikoista siellä on ko. kohta peileille.
Siellä on se kohta, jossa voi laittaa peilien suuntautumisen auton sivuille peruutettaessa pois päältä. Voisinkin nepata sen nyt pois päältä.

Mitä tarkoitin viestissäni oli että saisi peilikoteloiden kääntymisen auton kylkeä vasten pois päältä, autoa lukittaessa.
Grandland PHEV 300 AWD 2020
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
Avatar
HeseJoki57
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 166
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 11:42
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja HeseJoki57 »

PHN kirjoitti: 11 Joulu 2022, 14:48
HeseJoki57 kirjoitti: 11 Joulu 2022, 11:23
PHN kirjoitti: 10 Joulu 2022, 16:13 Miten Grandlandissa saa keskuslukituksessa määriteltyä, että peilit eivät automaattisesti käänny sisään? En heti keksinyt. Tuskin hyvä ominaisuus pitää talvella päällä, siinä voi sähkömoottorit ja rattaat olla kovilla kun sopivasti sulaa ja jäätyy.
Viimetalvena otin kääntymisen pois käytöstä, ajattelin jos oikein kovasti jäässä niin voipi varmaan rattaat vioittua. Se onnistuu keskinäytön valikoista siellä on ko. kohta peileille.
Siellä on se kohta, jossa voi laittaa peilien suuntautumisen auton sivuille peruutettaessa pois päältä. Voisinkin nepata sen nyt pois päältä.

Mitä tarkoitin viestissäni oli että saisi peilikoteloiden kääntymisen auton kylkeä vasten pois päältä, autoa lukittaessa.
Kyllä se peilin kääntyminen lukittaessa löytyy sieltä myös.
Enemmänkin näitä autoja on ollut, tässä vain muutama viimeisin. Volvo V50 -04 > Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 FWD PHEV -21 > Opel Grandland Executive 225 PHEV FWD -23 > ??
Avatar
HeseJoki57
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 166
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 11:42
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja HeseJoki57 »

Muistin väärin, sekoitin sen siihen peruutettaessa kääntyvään peiliin. Mutta muistelisin että tuolla Peugeot sivustolla on myös asiaa käsitelty ja että joku kertoi että ovessa olevaa peilin kääntymis nappulaa kun pitää muutaman sekunnin pohjassa menisi silloin pois päältä. Itse en ole tuota kokeillut.
Enemmänkin näitä autoja on ollut, tässä vain muutama viimeisin. Volvo V50 -04 > Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 FWD PHEV -21 > Opel Grandland Executive 225 PHEV FWD -23 > ??
hurubaw
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Maalis 2022, 19:30

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja hurubaw »

scarecrow kirjoitti: 09 Joulu 2022, 10:56 Miten muilla takaluukun heilautusavaustoiminto toimii? Itselläni toimii muuten kuten pitääkin, mutta tuntuu että koskaan ei silloin kun auto on parkissa ja johdon päässä / lämmityksessä. Onko siinä jokin rajoitus tuohon lämmitystilanteeseen, tai että auto on ollut yön yli parkissa? Usein siis lämmitys jo loppunut, ja akku latautunut yön aikana, mutta silti ei millään aukaise kun veivaa jalkaa siellä takapuskurin alla. Kaupan pihalla yms. toimii loistavasti, mutta lähes poikkeuksetta jättää kotipihalla toimimatta. Harmi sinänsä, kun itselläni ylivoimaisesti suurin tarve on nimenomaan kotipihassa, kun menen autolle kantamusten kanssa, niin toivoisi tuon heilautustoiminnon avaavan sen luukun.
Takaluukun jalalla-heilautustoiminto ei ole käytössä, kun latausjohto on kytkettynä autoon. Samaa ihmettelin itse, ja huollossa tuosta kysyin. Kaapelin irroittaa niin heti toimii. Eli ihan ominaisuus ettei onnistu. Syytä tuolle en kyllä keksi miksi noin.
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

hurubaw kirjoitti: 13 Joulu 2022, 10:41 Takaluukun jalalla-heilautustoiminto ei ole käytössä, kun latausjohto on kytkettynä autoon. Samaa ihmettelin itse, ja huollossa tuosta kysyin. Kaapelin irroittaa niin heti toimii. Eli ihan ominaisuus ettei onnistu. Syytä tuolle en kyllä keksi miksi noin.
Itse keksin... Tai olen kokenut.
Eli johto kiinni "seinässä" ja vien sitten kaapelin auton toiselle puolelle perän ohi, niin olen pari kertaa saanut luukun aukeamaan itsekseen tuolla kaapelin heilautuksella.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
morojarm57@gmail.com
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 30 Touko 2022, 14:20

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja morojarm57@gmail.com »

Ahnuld kirjoitti: 13 Joulu 2022, 10:57
hurubaw kirjoitti: 13 Joulu 2022, 10:41 Takaluukun jalalla-heilautustoiminto ei ole käytössä, kun latausjohto on kytkettynä autoon. Samaa ihmettelin itse, ja huollossa tuosta kysyin. Kaapelin irroittaa niin heti toimii. Eli ihan ominaisuus ettei onnistu. Syytä tuolle en kyllä keksi miksi noin.
Itse keksin... Tai olen kokenut.
Eli johto kiinni "seinässä" ja vien sitten kaapelin auton toiselle puolelle perän ohi, niin olen pari kertaa saanut luukun aukeamaan itsekseen tuolla kaapelin heilautuksella.
Tuo toiminto on myös ainakin Volvoissa. Olen päätellyt sen olevan turvatoiminto sille ettei luukku auetessaan ota kiinni kärryyn tai kuormaan, käsin avatessa tai sulkiessa sitä vaaraa ei ole.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja Nible »

morojarm57@gmail.com kirjoitti: 13 Joulu 2022, 13:15
Ahnuld kirjoitti: 13 Joulu 2022, 10:57
hurubaw kirjoitti: 13 Joulu 2022, 10:41 Takaluukun jalalla-heilautustoiminto ei ole käytössä, kun latausjohto on kytkettynä autoon. Samaa ihmettelin itse, ja huollossa tuosta kysyin. Kaapelin irroittaa niin heti toimii. Eli ihan ominaisuus ettei onnistu. Syytä tuolle en kyllä keksi miksi noin.
Itse keksin... Tai olen kokenut.
Eli johto kiinni "seinässä" ja vien sitten kaapelin auton toiselle puolelle perän ohi, niin olen pari kertaa saanut luukun aukeamaan itsekseen tuolla kaapelin heilautuksella.
Tuo toiminto on myös ainakin Volvoissa. Olen päätellyt sen olevan turvatoiminto sille ettei luukku auetessaan ota kiinni kärryyn tai kuormaan, käsin avatessa tai sulkiessa sitä vaaraa ei ole.

Jos peräkoukun pistokkeessa jotain kiinni, niin ei se luukku enää aukea sähköisesti.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Avatar
PHN
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 227
Liittynyt: 06 Touko 2022, 19:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja PHN »

HeseJoki57 kirjoitti: 12 Joulu 2022, 09:02 Muistin väärin, sekoitin sen siihen peruutettaessa kääntyvään peiliin. Mutta muistelisin että tuolla Peugeot sivustolla on myös asiaa käsitelty ja että joku kertoi että ovessa olevaa peilin kääntymis nappulaa kun pitää muutaman sekunnin pohjassa menisi silloin pois päältä. Itse en ole tuota kokeillut.
Jos tuo toimii myös Opelissa niin en ainakaan onnistunut siinä, koitin kokeilla useampaan kertaan, mutta ei vaikutusta, kotelot avautuivat ja sulkeutuivat riippumatta kuinka kauan nappia piti pohjassa. Harmi, olisi ollut mainio kludge.
Grandland PHEV 300 AWD 2020
Mokka 1,4T 103kW AT 2017
kivenpyorittaja
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 29 Joulu 2022, 08:36

Re: Grandland X ja Grandland X phev

Viesti Kirjoittaja kivenpyorittaja »

Uutena forumin jäsenenä ja Grandland X phev omistajana muutama tyhmä kysymys, joihin toki huoltokin varmaan osaa vastata. Autoni on käytettynä maahantuoto ja esim saksalaisen ohjekirjan tilalle on tulossa suomenkielinen. Tuki varmaan huoltokirjakin kannattaa tilata, muuten voivat Pärnäsen korjaamolla vähän ihmetellä mitä autolle pitäisi tehdä. Onko itse mahdollista ohjelmoida tu "suomalaiseksi", Huomasin painaessani assistance nappia kun ylimääräisiä merkkivaloja palaa, että puhelu meni varmaan Eisenachiin ja saksalainen mimmi vastasi. Olettaisin että sille löytyy suomalainen vastine, kunhan oikean numeron osaa antaa. Connected palvelut on tilattu ja osittain toimivatkin. Olettaisin että jos painaa hätäpuhelunappia niin menee Notruf Berliniin. Samoin mitkään nuo adroid systeemit ei pelaa eli auton näytöllä ne ei ole aktiivisia.
Grandland X phev
Vastaa Viestiin