Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Keskinen84
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Huhti 2016, 09:08
Paikkakunta: Kauhava

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Keskinen84 »

ovc2z22yh kirjoitti: 13 Heinä 2021, 00:06 Yleensä noissa asennoittimissa ( https://www.autodoc.fi/meat-doria/15098902 ) olevan mustan liittimen kautta mitataan säätötangon asentoa (3 napainen potentiometri, jossa uloimpien napojen välillä on 5V referenssijännite ja keskimmäisessä navassa asentosignaalin jännite jotain n. 1-4V)

Vikakoodit:
P003A: Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Position Exceeded Learning Limit
P2565: Turbocharger Boost Control Position Sensor "A" Circuit High
viittaa säätötangon asentosignaaliin. Voi olla, että pelkkä asennon kalibrointikin riittää.

Tuolla aiemmin tais maffit ja mapit mennä sekasin.
MAF = mass air flow sensor
MAP = manifold absolute pressure sensor
Joo pahoittelut sekaannuksesta. :lol:
Kaikenlaisia Opeleita aikaisemmin, mutta:
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10
Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

Keskinen84 kirjoitti: 14 Heinä 2021, 16:29
ovc2z22yh kirjoitti: 13 Heinä 2021, 00:06 Yleensä noissa asennoittimissa ( https://www.autodoc.fi/meat-doria/15098902 ) olevan mustan liittimen kautta mitataan säätötangon asentoa (3 napainen potentiometri, jossa uloimpien napojen välillä on 5V referenssijännite ja keskimmäisessä navassa asentosignaalin jännite jotain n. 1-4V)

Vikakoodit:
P003A: Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Position Exceeded Learning Limit
P2565: Turbocharger Boost Control Position Sensor "A" Circuit High
viittaa säätötangon asentosignaaliin. Voi olla, että pelkkä asennon kalibrointikin riittää.

Tuolla aiemmin tais maffit ja mapit mennä sekasin.
MAF = mass air flow sensor
MAP = manifold absolute pressure sensor
Joo pahoittelut sekaannuksesta. :lol:
Juu ei mitään :)

Laitoin eilen yöllä auto jerryn kautta kyselyä kotikonnuille huoltofirmoihin. Pelkkä tarkistus kautta tutkiminen niin vaihtelee 139€-500€ 😂😂 mitähän ne meinaa laskea osalle ja työlle siihen päälle? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselin tarjouksia 😂😂

Huomenna nokkakohti kotikonnuja illalla perillä niin pääsee perjantaina aamusta tutkiskelemaan tarkemmin mappia ja sit tota neula osaa 😅 jos toi auto enää edes kuljettaa perille
Elämä on sitä mitä teet siitä
Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

Huli86 kirjoitti: 14 Heinä 2021, 20:21
Keskinen84 kirjoitti: 14 Heinä 2021, 16:29
ovc2z22yh kirjoitti: 13 Heinä 2021, 00:06 Yleensä noissa asennoittimissa ( https://www.autodoc.fi/meat-doria/15098902 ) olevan mustan liittimen kautta mitataan säätötangon asentoa (3 napainen potentiometri, jossa uloimpien napojen välillä on 5V referenssijännite ja keskimmäisessä navassa asentosignaalin jännite jotain n. 1-4V)

Vikakoodit:
P003A: Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Position Exceeded Learning Limit
P2565: Turbocharger Boost Control Position Sensor "A" Circuit High
viittaa säätötangon asentosignaaliin. Voi olla, että pelkkä asennon kalibrointikin riittää.

Tuolla aiemmin tais maffit ja mapit mennä sekasin.
MAF = mass air flow sensor
MAP = manifold absolute pressure sensor
Joo pahoittelut sekaannuksesta. :lol:
Juu ei mitään :)

Laitoin eilen yöllä auto jerryn kautta kyselyä kotikonnuille huoltofirmoihin. Pelkkä tarkistus kautta tutkiminen niin vaihtelee 139€-500€ 😂😂 mitähän ne meinaa laskea osalle ja työlle siihen päälle? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselin tarjouksia 😂😂

Huomenna nokkakohti kotikonnuja illalla perillä niin pääsee perjantaina aamusta tutkiskelemaan tarkemmin mappia ja sit tota neula osaa 😅 jos toi auto enää edes kuljettaa perille

Käytin auton tänään kotikonnujen autotohtorilla. Enään ei testeri anna kun p2565 vika koodia.
Kaikki muut pelaa oikein.
Tuo kyseinen osa koitettiin myös samalla kalibroida, menee oikeeseen asentoon kyllä mutta ei vain osaa enää säädellä oikein ja sekoo aika nopeesti. En tiedä soittelin tänään paikalliseen viripajaan ja kyselin heiltä että onko olemassa mitään softaa jolla ohittaa tuo vaihde että ei herjailis ja menis turhaa limptilaan.
Osan pystyy tilaamaan kyllä netistä ja voi vaihtaa mutta korjaamot ei halua tehdä sitä vaan kun se alkuperäinen on tehtaalla laitettu orkkisturboon niin se hankaloittaa. Turbo on siis täysin ehjä ja ainut mitä voi korjaamo tehdä niin vaihtaa kokonaan uusi turbo jossa on kyseinen palikka tehtaalla asennettuna.

Mitä tässä enään pitäs tehdä kun ei halua korjattuja turboja tilailla ja en haluais 1,3k kantaa kolikoita kauppaan.

Onko kellään ideoita?
Elämä on sitä mitä teet siitä
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1048
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Asennoittimia kuitenkin myydään erikseen. Sun kyllä kannattas myös avata turbo, tarkastaa se ja puhdistaa sen siipien säätömekanismi.

Ford foorumillakin on taisteltu samojen asioiden kanssa https://forscan.org/forum/viewtopic.php ... 3&start=10
Keskinen84
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Huhti 2016, 09:08
Paikkakunta: Kauhava

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Keskinen84 »

Huli86 kirjoitti: 16 Heinä 2021, 17:54
Huli86 kirjoitti: 14 Heinä 2021, 20:21
Keskinen84 kirjoitti: 14 Heinä 2021, 16:29
ovc2z22yh kirjoitti: 13 Heinä 2021, 00:06 Yleensä noissa asennoittimissa ( https://www.autodoc.fi/meat-doria/15098902 ) olevan mustan liittimen kautta mitataan säätötangon asentoa (3 napainen potentiometri, jossa uloimpien napojen välillä on 5V referenssijännite ja keskimmäisessä navassa asentosignaalin jännite jotain n. 1-4V)

Vikakoodit:
P003A: Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Position Exceeded Learning Limit
P2565: Turbocharger Boost Control Position Sensor "A" Circuit High
viittaa säätötangon asentosignaaliin. Voi olla, että pelkkä asennon kalibrointikin riittää.

Tuolla aiemmin tais maffit ja mapit mennä sekasin.
MAF = mass air flow sensor
MAP = manifold absolute pressure sensor
Joo pahoittelut sekaannuksesta. :lol:
Juu ei mitään :)

Laitoin eilen yöllä auto jerryn kautta kyselyä kotikonnuille huoltofirmoihin. Pelkkä tarkistus kautta tutkiminen niin vaihtelee 139€-500€ 😂😂 mitähän ne meinaa laskea osalle ja työlle siihen päälle? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselin tarjouksia 😂😂

Huomenna nokkakohti kotikonnuja illalla perillä niin pääsee perjantaina aamusta tutkiskelemaan tarkemmin mappia ja sit tota neula osaa 😅 jos toi auto enää edes kuljettaa perille

Käytin auton tänään kotikonnujen autotohtorilla. Enään ei testeri anna kun p2565 vika koodia.
Kaikki muut pelaa oikein.
Tuo kyseinen osa koitettiin myös samalla kalibroida, menee oikeeseen asentoon kyllä mutta ei vain osaa enää säädellä oikein ja sekoo aika nopeesti. En tiedä soittelin tänään paikalliseen viripajaan ja kyselin heiltä että onko olemassa mitään softaa jolla ohittaa tuo vaihde että ei herjailis ja menis turhaa limptilaan.
Osan pystyy tilaamaan kyllä netistä ja voi vaihtaa mutta korjaamot ei halua tehdä sitä vaan kun se alkuperäinen on tehtaalla laitettu orkkisturboon niin se hankaloittaa. Turbo on siis täysin ehjä ja ainut mitä voi korjaamo tehdä niin vaihtaa kokonaan uusi turbo jossa on kyseinen palikka tehtaalla asennettuna.

Mitä tässä enään pitäs tehdä kun ei halua korjattuja turboja tilailla ja en haluais 1,3k kantaa kolikoita kauppaan.

Onko kellään ideoita?
Se alipaineventtiili on oikeasti ihan yleinen vika kohde näissä. Se valkohattunen siinä tuulihaan vieressä.
Kaikenlaisia Opeleita aikaisemmin, mutta:
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10
Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

ovc2z22yh kirjoitti: 16 Heinä 2021, 23:22 Asennoittimia kuitenkin myydään erikseen. Sun kyllä kannattas myös avata turbo, tarkastaa se ja puhdistaa sen siipien säätömekanismi.

Ford foorumillakin on taisteltu samojen asioiden kanssa https://forscan.org/forum/viewtopic.php ... 3&start=10
Kokeilin tätä ja putsasin sisältä kaiken mutta ei auttanu,
Tämä vika on vain niin mystinen.
Aloin vahvasti miettimään jospa johto sarjassa olisi se mahdollinen vika? Noita fordin palstoja kans lukasin ja muutaman videon katsoin fiestan turbodieseleistä 😓
Elämä on sitä mitä teet siitä
Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

Keskinen84 kirjoitti: 17 Heinä 2021, 01:33
Huli86 kirjoitti: 16 Heinä 2021, 17:54
Huli86 kirjoitti: 14 Heinä 2021, 20:21
Keskinen84 kirjoitti: 14 Heinä 2021, 16:29
ovc2z22yh kirjoitti: 13 Heinä 2021, 00:06 Yleensä noissa asennoittimissa ( https://www.autodoc.fi/meat-doria/15098902 ) olevan mustan liittimen kautta mitataan säätötangon asentoa (3 napainen potentiometri, jossa uloimpien napojen välillä on 5V referenssijännite ja keskimmäisessä navassa asentosignaalin jännite jotain n. 1-4V)

Vikakoodit:
P003A: Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Position Exceeded Learning Limit
P2565: Turbocharger Boost Control Position Sensor "A" Circuit High
viittaa säätötangon asentosignaaliin. Voi olla, että pelkkä asennon kalibrointikin riittää.

Tuolla aiemmin tais maffit ja mapit mennä sekasin.
MAF = mass air flow sensor
MAP = manifold absolute pressure sensor
Joo pahoittelut sekaannuksesta. :lol:
Juu ei mitään :)

Laitoin eilen yöllä auto jerryn kautta kyselyä kotikonnuille huoltofirmoihin. Pelkkä tarkistus kautta tutkiminen niin vaihtelee 139€-500€ 😂😂 mitähän ne meinaa laskea osalle ja työlle siihen päälle? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselin tarjouksia 😂😂

Huomenna nokkakohti kotikonnuja illalla perillä niin pääsee perjantaina aamusta tutkiskelemaan tarkemmin mappia ja sit tota neula osaa 😅 jos toi auto enää edes kuljettaa perille

Käytin auton tänään kotikonnujen autotohtorilla. Enään ei testeri anna kun p2565 vika koodia.
Kaikki muut pelaa oikein.
Tuo kyseinen osa koitettiin myös samalla kalibroida, menee oikeeseen asentoon kyllä mutta ei vain osaa enää säädellä oikein ja sekoo aika nopeesti. En tiedä soittelin tänään paikalliseen viripajaan ja kyselin heiltä että onko olemassa mitään softaa jolla ohittaa tuo vaihde että ei herjailis ja menis turhaa limptilaan.
Osan pystyy tilaamaan kyllä netistä ja voi vaihtaa mutta korjaamot ei halua tehdä sitä vaan kun se alkuperäinen on tehtaalla laitettu orkkisturboon niin se hankaloittaa. Turbo on siis täysin ehjä ja ainut mitä voi korjaamo tehdä niin vaihtaa kokonaan uusi turbo jossa on kyseinen palikka tehtaalla asennettuna.

Mitä tässä enään pitäs tehdä kun ei halua korjattuja turboja tilailla ja en haluais 1,3k kantaa kolikoita kauppaan.

Onko kellään ideoita?
Se alipaineventtiili on oikeasti ihan yleinen vika kohde näissä. Se valkohattunen siinä tuulihaan vieressä.

Nyt tein tilauksen autodocin kautta kyseisestä osasta. Makso toimareineen 55€ ja nyt odotellaan muutama päivä tikut sormissa että saapuu pelikentille osa nopsaa 😅
Elämä on sitä mitä teet siitä
Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

Rookeri kirjoitti: 17 Heinä 2021, 01:37 Omasta se hajos kanssa. Vaihtoivat ekana koko turbon uuteen kunnes tuo 20e osa oli syypää.
Toivottavasti omassa olisi sama vika nyt, jännä että se ei herjaa siitä muita koodeja vaan suoraan ton säätimen asentotunnistimen, tuppaa nykyyän näissä kaikissa autoissa olla miljoona ongelmaan jotka selvii juuri ihan eri osien kautta :) kyllä mä vien tölkin olutta sinne korjaamolle ja tarjoan hyvät naurut jos tolla osalla selviäisi. 😅
Elämä on sitä mitä teet siitä
Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Zafira C tourer (p12) 2.0 cdti 121Kw

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

Tosiaan tota Map anturia en koskaan paikantanut kun on niin ahdas tuo rintapellin puoli tässä zafirassa
Elämä on sitä mitä teet siitä
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1048
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Huli86 kirjoitti: 17 Heinä 2021, 22:34 Aloin vahvasti miettimään jospa johto sarjassa olisi se mahdollinen vika?
DTC P2565 00: Turbocharger Vane Position Sensor Circuit High Voltage
The ECM detects a short to Voltage for more than 1 s.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... _or_p2565/
Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

ovc2z22yh kirjoitti: 18 Heinä 2021, 12:58
Huli86 kirjoitti: 17 Heinä 2021, 22:34 Aloin vahvasti miettimään jospa johto sarjassa olisi se mahdollinen vika?
DTC P2565 00: Turbocharger Vane Position Sensor Circuit High Voltage
The ECM detects a short to Voltage for more than 1 s.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... _or_p2565/

Eli tuo tarkoittaa liian korkeeta jännitettä ja menee vika tilaan siksi? Eli mahdollisuus on suuri johtosarja vauriolle?
Ja limp tila johtuu paineen säätimestä?
Elämä on sitä mitä teet siitä
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1048
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Tuolla riitti vikakoodin poistoon säätötangon manuaalinen kalibrointi max. 4,4 V (alue 0,5-4,5V) :)

Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

ovc2z22yh kirjoitti: 18 Heinä 2021, 20:13 Tuolla riitti vikakoodin poistoon säätötangon manuaalinen kalibrointi max. 4,4 V (alue 0,5-4,5V) :)

Okei kiitos linkistä, mä luulin eka suomentaneeni tuon aluksi että se vaihtoi johto sarjan tosta ja sitten vielä manuaalisesti sääti viel sitten tuon ja kahdella eri testerillä 😅
Elämä on sitä mitä teet siitä
Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

Huli86 kirjoitti: 18 Heinä 2021, 20:49
ovc2z22yh kirjoitti: 18 Heinä 2021, 20:13 Tuolla riitti vikakoodin poistoon säätötangon manuaalinen kalibrointi max. 4,4 V (alue 0,5-4,5V) :)

Okei kiitos linkistä, mä luulin eka suomentaneeni tuon aluksi että se vaihtoi johto sarjan tosta ja sitten vielä manuaalisesti sääti viel sitten tuon ja kahdella eri testerillä 😅

Nyt näyttäis että kuriiri tuo huomenna osan minulle kotiin ja pääsee tiistaina aamusta osan kimppuun ja katsotaan mitä sitten tapahtuu 🤩🔥
Elämä on sitä mitä teet siitä
Huli86
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Heinä 2021, 13:39

Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma

Viesti Kirjoittaja Huli86 »

Keskinen84 kirjoitti: 17 Heinä 2021, 01:33
Huli86 kirjoitti: 16 Heinä 2021, 17:54
Huli86 kirjoitti: 14 Heinä 2021, 20:21
Keskinen84 kirjoitti: 14 Heinä 2021, 16:29
ovc2z22yh kirjoitti: 13 Heinä 2021, 00:06 Yleensä noissa asennoittimissa ( https://www.autodoc.fi/meat-doria/15098902 ) olevan mustan liittimen kautta mitataan säätötangon asentoa (3 napainen potentiometri, jossa uloimpien napojen välillä on 5V referenssijännite ja keskimmäisessä navassa asentosignaalin jännite jotain n. 1-4V)

Vikakoodit:
P003A: Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Position Exceeded Learning Limit
P2565: Turbocharger Boost Control Position Sensor "A" Circuit High
viittaa säätötangon asentosignaaliin. Voi olla, että pelkkä asennon kalibrointikin riittää.

Tuolla aiemmin tais maffit ja mapit mennä sekasin.
MAF = mass air flow sensor
MAP = manifold absolute pressure sensor
Joo pahoittelut sekaannuksesta. :lol:
Juu ei mitään :)

Laitoin eilen yöllä auto jerryn kautta kyselyä kotikonnuille huoltofirmoihin. Pelkkä tarkistus kautta tutkiminen niin vaihtelee 139€-500€ 😂😂 mitähän ne meinaa laskea osalle ja työlle siihen päälle? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselin tarjouksia 😂😂

Huomenna nokkakohti kotikonnuja illalla perillä niin pääsee perjantaina aamusta tutkiskelemaan tarkemmin mappia ja sit tota neula osaa 😅 jos toi auto enää edes kuljettaa perille

Käytin auton tänään kotikonnujen autotohtorilla. Enään ei testeri anna kun p2565 vika koodia.
Kaikki muut pelaa oikein.
Tuo kyseinen osa koitettiin myös samalla kalibroida, menee oikeeseen asentoon kyllä mutta ei vain osaa enää säädellä oikein ja sekoo aika nopeesti. En tiedä soittelin tänään paikalliseen viripajaan ja kyselin heiltä että onko olemassa mitään softaa jolla ohittaa tuo vaihde että ei herjailis ja menis turhaa limptilaan.
Osan pystyy tilaamaan kyllä netistä ja voi vaihtaa mutta korjaamot ei halua tehdä sitä vaan kun se alkuperäinen on tehtaalla laitettu orkkisturboon niin se hankaloittaa. Turbo on siis täysin ehjä ja ainut mitä voi korjaamo tehdä niin vaihtaa kokonaan uusi turbo jossa on kyseinen palikka tehtaalla asennettuna.

Mitä tässä enään pitäs tehdä kun ei halua korjattuja turboja tilailla ja en haluais 1,3k kantaa kolikoita kauppaan.

Onko kellään ideoita?
Se alipaineventtiili on oikeasti ihan yleinen vika kohde näissä. Se valkohattunen siinä tuulihaan vieressä.

Osa vihdoinviimein tuli tänään kotiin, noh tottakai samantien pelti auki ja osa vaihtoon.
Kaikki temput ja vika valo syttyy saman tien nollauksesta huolimatta. Eli osan vaihto oli turha :/
Mitäs vaihtoehtoja enää jää?
Elämä on sitä mitä teet siitä
Vastaa Viestiin