Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma
Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma
Nyt on asentotunnistin vaihdatettu zafiraan ja sekään ei autanut asiaan, turbo chekattu toimii moitteettomasti. Nyt on niin mystinen vaiva että ei auta pistää kun vaan kättä taskuun...
Elämä on sitä mitä teet siitä
-
- 'Kadett'
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22 Joulu 2018, 20:20
Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma
Iltaa,
Minullakin pamautti muutamia virhe koodeja testeriin kun oli ensin mennyt kertaalleen limp - modern.
Vikakoodeina p0403, p2282, p0234, ja p0674-4. Lisäksi "turboahtimen ei opittu asento" tms.
Kyseessä Insignia 2.0 CDTI automaatti.
Ajattelin huomenna askarrella MAF, MAP ja EGR venttiilin puhdistukset jos ainakin osan saisi poistumaan.
Kysymyksenä nyt onkin että missä tuo MAP sijaitsee?
EGR ja etenkin MAF aika selkeet mutta toi MAP ei näytä olevan siellä missä videot ja kuvat näyttävät.
Onkohan se tuo yhdellä torxilla kiinni oleva, suht helpon näköisesti, tuossa muovisessa imutukissa (tai mikä nyt onkaan nimeltään, välijäähdyttimeltä tulee siihen tuo ahtimen letku päätyyn), jonka alapuolella (kuskin puolella) on tuo EGR venttiilikin?
Kiitos jo etukäteen!
Minullakin pamautti muutamia virhe koodeja testeriin kun oli ensin mennyt kertaalleen limp - modern.
Vikakoodeina p0403, p2282, p0234, ja p0674-4. Lisäksi "turboahtimen ei opittu asento" tms.
Kyseessä Insignia 2.0 CDTI automaatti.
Ajattelin huomenna askarrella MAF, MAP ja EGR venttiilin puhdistukset jos ainakin osan saisi poistumaan.
Kysymyksenä nyt onkin että missä tuo MAP sijaitsee?
EGR ja etenkin MAF aika selkeet mutta toi MAP ei näytä olevan siellä missä videot ja kuvat näyttävät.
Onkohan se tuo yhdellä torxilla kiinni oleva, suht helpon näköisesti, tuossa muovisessa imutukissa (tai mikä nyt onkaan nimeltään, välijäähdyttimeltä tulee siihen tuo ahtimen letku päätyyn), jonka alapuolella (kuskin puolella) on tuo EGR venttiilikin?
Kiitos jo etukäteen!
-
- 'Kadett'
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22 Joulu 2018, 20:20
Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma
Ja vielä vuosimalli 2014-15. Kattelin vielä uudemman kerran tuon aiemmin postatun linkin ja kyllä se MAP kovasti näyttäisi olevan juurikin tuo. Mutta, jos nyt ei ongelmat ja koodit näillä poistu niin onko muita ideoita?Juhalainen kirjoitti: ↑21 Syys 2023, 19:03 Iltaa,
Minullakin pamautti muutamia virhe koodeja testeriin kun oli ensin mennyt kertaalleen limp - modern.
Vikakoodeina p0403, p2282, p0234, ja p0674-4. Lisäksi "turboahtimen ei opittu asento" tms.
Kyseessä Insignia 2.0 CDTI automaatti.
Ajattelin huomenna askarrella MAF, MAP ja EGR venttiilin puhdistukset jos ainakin osan saisi poistumaan.
Kysymyksenä nyt onkin että missä tuo MAP sijaitsee?
EGR ja etenkin MAF aika selkeet mutta toi MAP ei näytä olevan siellä missä videot ja kuvat näyttävät.
Onkohan se tuo yhdellä torxilla kiinni oleva, suht helpon näköisesti, tuossa muovisessa imutukissa (tai mikä nyt onkaan nimeltään, välijäähdyttimeltä tulee siihen tuo ahtimen letku päätyyn), jonka alapuolella (kuskin puolella) on tuo EGR venttiilikin?
Kiitos jo etukäteen!
-
- 'Kadett'
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22 Joulu 2018, 20:20
Re: Insignia 2.0DTH 2010 ahto-ongelma
Kukaan ei ehtinyt vastailemaan mutta lopputulos remontista, eli MAF, MAP ja EGR venttiilin puhdistus + liquimoly intake cleanerit (https://www.liqui-moly.com/en/pro-line- ... .html#5168) perään...
KAIKKI vikakoodit pois, myös 4-sylinterin hehkutulppa! Pitkään meni ja egr putken alapään tiiviste hukkui johonkin mutta toistaiseksi huomattavasti parempi tilanne.
Täytyy vielä hakea toi tiiviste marmorilta mut about 600€ säästyi putsauksilla, ei paha! Kokonaisuudessaan about 60€ mömmöihin ja aikaa n. 4-5h. Nopeamminkin varmasti olis selvinnyt jos olis talli ja tiiviste ei olis hukkunut
KAIKKI vikakoodit pois, myös 4-sylinterin hehkutulppa! Pitkään meni ja egr putken alapään tiiviste hukkui johonkin mutta toistaiseksi huomattavasti parempi tilanne.
Täytyy vielä hakea toi tiiviste marmorilta mut about 600€ säästyi putsauksilla, ei paha! Kokonaisuudessaan about 60€ mömmöihin ja aikaa n. 4-5h. Nopeamminkin varmasti olis selvinnyt jos olis talli ja tiiviste ei olis hukkunut