Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
En voi haukkua inkun valoja. Umpiot kun vaan pitää puhtaana ja xenonit vaihtaa ennen kun sammuu kokonaan. 180tkm kohdalla vaihdoin itselle uudet nightbreikkerit. En tiedä koska on edellinen kaveri vaihdellut. Tuli vaan foorumilla sopivasti vastaan polttimot jotka oli myös lähellä. Odotin suurempaa valotehon kasvua, liikennemerkit ja heijastimet kyllä alkoi loistaan paremmin.
Aikaisempi auto oli mazda6 ja siinä ei pysty valoilla kehuun... kiinan polttimoita siinä kokeilin mutta ei ole kovin pitkäikäisiä.
Aikaisempi auto oli mazda6 ja siinä ei pysty valoilla kehuun... kiinan polttimoita siinä kokeilin mutta ei ole kovin pitkäikäisiä.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Joo kyllä ihan tavis halogeenit. Harmiksi en ole tutkinut mikkä polttimot niissä lienee kannaltaan. Nyt ois lähtö yötä myöten ajo kohti Lapin lumia. Volvossani xenonit mutta eivät niin paljoa paremmat kuin vois odottaa.Masi kirjoitti:Sulla taitaa olla halogeenit valoina.Kamppi kirjoitti: Ajovalot ovat yllättävän heikot, ei huonot mutta.. Pitänee tutkailla josko vaihtaisi polttimot ja siten saisi hiukan apua. Valojen lasit ovat kirkkaat ja siten hyvä kuntoisen...
....
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Itse lykkäsin aikoinaan insignian halogeeni valoihin xenon muutos sarjan pelkästään pitkiin niin kirkastui kummasti pimeällä ajo.... laittomathan nuo toki oli... nykyinen on onneksi afl valoilla...
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Kyllä tuossa on halogeenit. Polttimojen päivitys tekemättä alkaneiden ongelmien johdosta. Tähän saakka toiminut hyvin. Eilen havaitsin ohjaustehostimen öljyn vajauksen. Tehostin piti melkoista ääntä ja heti sitä en tajunnu. Öljyn lisäys auttoi tuohon.
Nyt havaintoja teho ongelmia. Ajoittain moottori ei kierrä 3000rpm enempää, siis paikalla poljettaessa. Ajossa kiertää mutta viimeiset hummat on teurastamolla. Väliin toimii normaalisti. Vikakoodia en kykene lukemaan mutta ei vikavalokaan syty. Kun tuo vika päällä on moottorin käyntiääni selkeästi erilainen. Jotenkin pehmeämpi. Mahtaasko egr temppuilla....
Ilman suodatin kotelosta oli irronnut pienehkö halkaisijainen letku. Toista päätä en tiedä/nähnyt mihin menisi. Sen laitoin takaisin kotelon seinään kiinni. Oli myös sotkenut moniurahihnan puoleisen moottorin päädyn öljyllä... Mielestäni moottoriöljyä.
Onko näiden huohotus helposti tukkeutuva?
Nyt havaintoja teho ongelmia. Ajoittain moottori ei kierrä 3000rpm enempää, siis paikalla poljettaessa. Ajossa kiertää mutta viimeiset hummat on teurastamolla. Väliin toimii normaalisti. Vikakoodia en kykene lukemaan mutta ei vikavalokaan syty. Kun tuo vika päällä on moottorin käyntiääni selkeästi erilainen. Jotenkin pehmeämpi. Mahtaasko egr temppuilla....
Ilman suodatin kotelosta oli irronnut pienehkö halkaisijainen letku. Toista päätä en tiedä/nähnyt mihin menisi. Sen laitoin takaisin kotelon seinään kiinni. Oli myös sotkenut moniurahihnan puoleisen moottorin päädyn öljyllä... Mielestäni moottoriöljyä.
Onko näiden huohotus helposti tukkeutuva?
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Eikös tuo ole joku varmuustoiminto, joka kuuluukin olla noin? Muistelen jostakin ohjekirjasta tuon lukeneeni ja eipä taida omassakaan kiertää paikallaan enempää.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Kyllä tuo on kiertänyt täyret myös paikallaan, eilen kokeilulenkin jälkeenkin ryntäytin maksimit. Nyt ei taas kiertänyt.. Myös katsastuksen savutusmittauksessa, liikkeessä, jenkoja annettiin tappiin saakka. Mutta jos on jokin tuollainen ominaisuus, rajoitus niin ei siinä mitään. Luulin ensin jotta poltto olisi käynnissä tms.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä ei rajoitusta ennen maksimia, mutta kytkin pohjassa kierrokset rajoitettu alle 3 tonniin.Kamppi kirjoitti: ↑13 Tammi 2018, 21:05 Kyllä tuo on kiertänyt täyret myös paikallaan, eilen kokeilulenkin jälkeenkin ryntäytin maksimit. Nyt ei taas kiertänyt.. Myös katsastuksen savutusmittauksessa, liikkeessä, jenkoja annettiin tappiin saakka. Mutta jos on jokin tuollainen ominaisuus, rajoitus niin ei siinä mitään. Luulin ensin jotta poltto olisi käynnissä tms.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Tarkistahan olisiko tuo öljy kuitenkin ohjaustehostimen öljyä. Tuo vuotokohta sopii juuri siihen, että tehostajan paineputki on hankautunut rikki etukiinnikkeen kohdalta ja ruikkii öljyä tuonne moniurahihnan puoleiseen päätyyn. Tuohon on olemassa uusi hankausta paremmin kestävä kiinnike + putki korvaavana osana.Kamppi kirjoitti: ↑13 Tammi 2018, 17:47 ... Eilen havaitsin ohjaustehostimen öljyn vajauksen. Tehostin piti melkoista ääntä ja heti sitä en tajunnu. Öljyn lisäys auttoi tuohon...
...Ilmansuodatin kotelosta oli irronnut pienehkö halkaisijainen letku. Toista päätä en tiedä/nähnyt mihin menisi. Sen laitoin takaisin kotelon seinään kiinni. Oli myös sotkenut moniurahihnan puoleisen moottorin päädyn öljyllä... Mielestäni moottoriöljyä.
Onko näiden huohotus helposti tukkeutuva?
En ole kuullut näissä huohotin ongelmista.
Tuo ilmasuodattimen kotelon pikkuputki on hukkaputki mahdollisen sisälle kertyvän veden poistoon.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Nyt en muista pidinkö kytkintä pohjassa... Saattaa toi öljy olla juurikin ohjaustehostimen öljyä. Huomenna pitää ottaa yhteys huoltoon. Auto saatava kuntoon nopeasti. Ei oikein paljoa viitti ajella, eilen jonkin matkaa liikenteessä eikä säilö tyhjenny. Vaan sotkee konetta tieten, kunhan ei turboon roisku. Kyllä muuten pitää se yksi venttiili kivaa ääntä kun konepellin aukaisee. Mutta kiitti vinkeistä.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Dodiin... Kyllä tässä jokin suojaominaisuus todella onkin. Ei kierrä kytkin pohjassa paikallaan kuin tuon mainitsemani verran. Hyvä tietää. Ehkä sekin on ohjekirjassa mainittu mutta eihän suomalainen sitä lue....
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Jaahas... Pitänee hiukan tarinoida. Alkuvuodesta toi ohjaustehostin ongelma eli vuoto korjattiin. Nyt sitten havaitsin jotta säiliö oikeastaan tyhjä. Vuotoja ei löytyny elikkä vuotaa kait jonnekkin. Ei muutakuin lisäys hyllyn purkista. Jotenkin jäi vaivaan täältä selatessa löyty maininta jotta sen tulisi olla punasta dexron-vi:sta. Laittamani on kuitenkin vihreetä jssa opel hyväksyntä, jokin...kuitenkin. siten, kuin suuri vahinko nyt kämmistäni on mahdollista tapahtua. Sillä on lisäyksen jälkeen ajeltu noin viikon päivät.
Onko esim motonetis tarjolla "oikeaa" öljyä? Koitin ettiä vaan törmäsin aina atf öljyyn tuolla dexron-vi merkinnällä...
Muuten kulkinen toiminu kiitettävästi. Ainut harmi on tuo surkea alusta näihin e-p:een epätasaisiin teihin. Nii ja takapyörän laakeri on jouduttu vaihtaan. Huuti kuin hyeena .
Nimimerkillä.... Tumpelo
Onko esim motonetis tarjolla "oikeaa" öljyä? Koitin ettiä vaan törmäsin aina atf öljyyn tuolla dexron-vi merkinnällä...
Muuten kulkinen toiminu kiitettävästi. Ainut harmi on tuo surkea alusta näihin e-p:een epätasaisiin teihin. Nii ja takapyörän laakeri on jouduttu vaihtaan. Huuti kuin hyeena .
Nimimerkillä.... Tumpelo
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Heitetääs tähän jatkoksi tiedustelu.... Onko mahdollista vaihtaa se matala radion näyttö korkeampaan malliin? Lähinnä sähköinen yhteensopivuus, peitelevy ym tieten vaihettava. Ihan kiinnostaa kun/jos volvo vaihtuis.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Niin,Kamppi kirjoitti: ↑06 Joulu 2018, 09:17 Jaahas... Pitänee hiukan tarinoida. Alkuvuodesta toi ohjaustehostin ongelma eli vuoto korjattiin. Nyt sitten havaitsin jotta säiliö oikeastaan tyhjä. Vuotoja ei löytyny elikkä vuotaa kait jonnekkin. Ei muutakuin lisäys hyllyn purkista. Jotenkin jäi vaivaan täältä selatessa löyty maininta jotta sen tulisi olla punasta dexron-vi:sta. Laittamani on kuitenkin vihreetä jssa opel hyväksyntä, jokin...kuitenkin. siten, kuin suuri vahinko nyt kämmistäni on mahdollista tapahtua. Sillä on lisäyksen jälkeen ajeltu noin viikon päivät.
Onko esim motonetis tarjolla "oikeaa" öljyä? Koitin ettiä vaan törmäsin aina atf öljyyn tuolla dexron-vi merkinnällä...
Muuten kulkinen toiminu kiitettävästi. Ainut harmi on tuo surkea alusta näihin e-p:een epätasaisiin teihin. Nii ja takapyörän laakeri on jouduttu vaihtaan. Huuti kuin hyeena .
Nimimerkillä.... Tumpelo
Opeleita on monenlaisia, eri ikäisiä ja tottakai tekniikan vaihtuessa vaihtuu öljysuosituksetkin - tuo vihreä saattaa sopia esim. Vectra C:hen, mutta se EI SOVELLU Insigniaan.
Jos sotkee keskenään vihreää ja punaista, niin saat vaaleanpunertavaa vaahtomössöä järjestelmään...
Olipa kauppa mikä tahansa, niin ainoa öljy joka sopii ja jota voi lisätä on punainen Dexron VI hydraulikkaöljy.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
No voi saakeli minkä tein.. Jotenkin muistelin ennen lisäystä jotta se olisi ollu vihreetä. Nytkin se ollut liikkentees.. lisäyksen jälkeen kerran tarkistin määrän. Sillon oli vielä ok, en havainnut mitään ihmeellistä, vielä. Pakko kait huomenna yrittää huotoon saada... Lienee mahdotonta. Tieten vilkaista millaiselta pöntös nyt näyttää.
Re: Arvostelu / vertailu: Opel Insignia Sport Tourer 2.0CDTI vm:2011
Jo on vaikia löytää soveltuvaa öljyä...... Vesiperä tähän mennessä joka ainoa..
Jaa mutta motonetin comma,,punainen lienee käypä...
Jaa mutta motonetin comma,,punainen lienee käypä...