Opel Corsa OPC lukkoperä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
NyrreMaster
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Maalis 2018, 13:47

Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja NyrreMaster »

Opel Corsa OPC nurburgring Editon mallissa on lukollinen tasauspyörästö, auton huolto-ohjelman mukaan siihen pitäisi vaihtaa öljyt vuosittain, itsellä on ko. auto ja siihen ei ole koskaan näitä öljyjä vaihdettu, 2 ensimmäistä huoltoa tehty LänsiAutossa joka on Opelin virallinen merkkihuolto. Ei ole kuulemma mitään väliä, jos laatikko / perä ei vielä ole pamahtanut niin eivät tee mitään, eivät edes ehdottaneet öljyjen vaihto nyt kun vaihtopakko tiedossa??? Edes huoltoneuvojat ei tienneet tästä kun manuaaleihin ei normaalisti tarvi vaihtaa, yksi kuudesta tiesi ja hänellekin tämä oli aivan tuore tieto ja asia on kuitenkin ollut yleisessä tiedossa jo vuosien ajan. Tuo kytkinlukko tarvitsee nimenomaan yhtä tiheät öljynvaihdot kuin auton moottori.

Erikoista on myös se, että auto on huollettu väärän huolto-ohjelman mukaan, ilmeisesti huolto ei löydä tähän autoon kuuluvaa huolto-ohjelmaa ja tekee huollot sitten toisella ohjelmalla. Siis merkkihuollossa huolletaan väärän huolto-ohjelman mukaan???

Mulla on huoltolappu jossa tämä A16LER/A16LES moottorinen auto on huollettu Z14XEP auton huolto-ohjelmalla, huolto-ohjelma on puolet suppeampi ja tässä väärässä huolto-ohjelmassa ei ole sitä vaihteistoöljyn vaihtoa edes mainittu kun noissa Z14XEP autoissa ei ole lukkoperiä. 211 hv auto on siis huollettu 89 hv auton huolto-ohjelmalla, tämä ei LänsiAuton mielestä ole mikään ongelma, sillä heillä on kuulemma niin pätevät huoltomekaanikot, että osaavat huoltaa myös nämä erikoisautot vaikka unissaan, kunhan nyt on käsiin saatu joku lappu mihin on rukseja laitettu että näyttää siltä että huoltoa on oltu tekevinään.

Tuossa Z14XEP koneessa öljymäärä on 3,5 litraa, A16LER koneessa 4,5 litraa, koska kone ei ole syönyt lainkaan öljyä, niin litran puuttumista ei ole välttämättä havaittu vaan autolla on ajettu vähin öljyin vuosi tai kaksi jos molemmissa huolloissa kämmätty samalla tavalla. Mutta tosiaan vaihteiston öljynvaihdot on kokonaan tekemättä, niin sillä perusteella huollot tehty väärän huolto-ohjelman mukaan molemmilla kerroilla. Oikeassa huolto-ohjelmassa on selvästi mainitu, että vaihteiston öljyt tulee vaihtaa vuosittain ja nimenomaan sen lukon takia.

Eli kandee siis tarkistaa jos vastaavalla ajelee tai on uuden sukupolven Corsa E OPC lukkoperällä, että on nuo vaihteiston öljyt vaihdettu vuosihuollossa.

Muutenhan tässä ei taas olisi mitään ongelmaa, mutta kun LänsiAuto tahtoo itse nostaa itsensä jalustalle ja haukkuu muita huoltoliikkeitä siitä etteivät he osaa huoltaa yhtä hyvin kuin valtuutettu merkkiliike, ovat tosiaan ainakin tämän auton kanssa näyttäneet oikein malliesimerkin kuinka ammattimiehet osaa eikä tee virheitä, kysyttäessä asiasta niin ovat todellakin sitä mieltä että koska he ovat nämä virheet tehneet, niin ei mitään väliä, jos joku muu olisi tehnyt samat virheet niin sitten olisi ollut pahempi juttu.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja ?! »

Melko tiheät on laatikon öljynvaihtovälit,tuskin on haittaakaan.Varmaanki ovat ottaneet huomioon mahdollisen normaalista poikkeavan käytön.

Toi muu soperrus huoltohommista ei kuulu tähän topikkiin,mutta oletko nyt tosiaankin sitä mieltä,että sua on petetty kun ovat väärällä ohjelmalla vaihtaneet öljyt ja suodattimet?
Ihan samallalailla ne vaihdetaan oli 50hv tai 1000hv,ja kyllä se öljyntaso pitää aina tarkistaa sano ohjelma mitä tahansa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
NyrreMaster
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Maalis 2018, 13:47

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja NyrreMaster »

?! kirjoitti: 24 Maalis 2018, 09:38 Melko tiheät on laatikon öljynvaihtovälit,tuskin on haittaakaan.Varmaanki ovat ottaneet huomioon mahdollisen normaalista poikkeavan käytön.

Toi muu soperrus huoltohommista ei kuulu tähän topikkiin,mutta oletko nyt tosiaankin sitä mieltä,että sua on petetty kun ovat väärällä ohjelmalla vaihtaneet öljyt ja suodattimet?
Ihan samallalailla ne vaihdetaan oli 50hv tai 1000hv,ja kyllä se öljyntaso pitää aina tarkistaa sano ohjelma mitä tahansa.
En ihan ehkä pysynyt kärreillä siitä mitä haet vastauksellasi, mikä petos, kyse on vaan tietoiskusta, totesin vain että autossa vaihteiston öljynvaihto on pakollinen operaatio joka pitää tehdä vuosittain, ei se ole mikään suositus. Koska et tekniikkaa tuon enempää tunne niin lienet töissä LänsiAuton korjaamolla? Siellä juuri on ne huolto-ohjelmat hukassa kuten myös mainittu.

Alla olevassa linkissä kuluttajasuoja laki huolloista, huollot saa teettää missä haluaa, mutta ne on tehtävä huolto-ohjelman mukaan, siis autoon tarkoitetutun huolto-ohjelman mukaan, ei ensimmäisenä pöydältä lojumasta löydetyn ohjelman mukaan. Jos teillä LänsiAutossa huollot on pelkkää öljynvaihtoa, niin silloin teette juuri päinvastoin kuin mitä itse saarnaatte :)

Huollot tehtävä auton oman huolto-ohjelman mukaan
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Vi ... on-huolto/

Merkkihuollon merkitys, Laakkosen toimitusjohtaja kertoo, lue ja sivisty:
https://blog.kauppalehti.fi/automiehen- ... ihuollossa

Manual transmission: oil change. Corsa D OPC with A16LES / 1.6 (LDW) Nurburgring Edition. Every year 20,000 miles/30,000 km.

Lukkoperän öljynvaihdolle on perusteet mm. täällä, linkin alla suora lainaus.
https://www.popularmechanics.com/cars/h ... ferential/

Lainaus "If your car is fitted with a limited-slip differential, it also keeps all the moving parts in that assembly healthy. Changing this oil is just as important as changing your engine's oil, and for the same reason. Metal-to-metal contact wears down surfaces and creates heat from friction, which inevitably weakens the gears and leads to failure."

Ja täältä voi tarkistaa että Nyrressä on juuri tuo limited-slip lukko joka öljynvaihdot vaatii että pysyy kunnossa
http://media.opel.com/media/intl/en/ope ... a_opc.html

Että tarkkana kannattaa olla myös LänsiAuton tekemien "erimerkki" huoltojen kanssa, on melko hanakka haukkumaan muita.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Aamen. Mitähän huoltamista siinä 1.6 turbossa on jota 1.4 imukoneessa ei ole?

Oletkos itse nostanut öljytikkua että näkee onko moottoriin laitettu litra liian vähän öljyä?

Mutta kyllähän vaihteistoöljy kuuluu vaihtaa jos valmistaja niin ilmoittaa.

Terveisin merkkihuollon työnjohtaja, mutta ei autoalalta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
NyrreMaster
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Maalis 2018, 13:47

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja NyrreMaster »

Jos siis ajelee OPC Corsalla jossa on lukollinen tasauspyörästö, niin kannattaa käydä tsekkaamassa auton huoltokirjasta onko vaihteiston öljyt vaihdettu vuosittain, jos ei ole niin huollot on tehty väärin, ihan sama kuka ne huollot on tehnyt. Jos maahantuoja ei ole asiasta informoinut aiemmin edes merkkihuoltoa, niin voidaanko vaatia että muiden huoltoliikkeiden olisi tullut tietää asiasta?

Kyse siis Corsa OPC Nyrre ja uudempi E korimalli, näissä tuo lukkoperä on ja huoltoa ne vaativat vuosittain kun normaalisti manuaaliloota ei huoltoa kaipaa, on siis melko merkittävästä tiedosta kyse. Kyselin itse asiaa useammalta LänsiAuton huoltoneuvojalta ja kukaan ei tiennyt, tietoa löytyi vasta kun kävin itse paikanpäällä kertomassa asiasta ja sitten etsittiin GM:n GlobalConnectista alla olevan ohjeen mukaan ja sieltä löytyy kans.
---
GlobalConnect > Tis2Web > SI > Top button (Select Documents by Assembly Groups) > Select Vauxhall, Corsa D and 2014 > Maintenance > Service Plan > Other Information > Guide to Schedules - Europe Passenger Cars

Then keep scrolling to additional operations and it will say the following;

Manual transmission: oil change. Only Corsa D OPC with A16LES / 1.6 (LDW) Nuerburgring Edition. Every year 20,000 miles/30,000 km.
---

Ja tämä ei ole mikään uusi asia vaan tiedetty jo vuosia, siksi oli ihme ettei LänsiAutossa tiedetty tätä, tai siis vain yksi kuudesta huoltoneuvojasta tiesi, mutta huollot tehneet mekatsut ei ole tienneet eli väärillä huolto-ohjelmilla on menty, eiks je.

2015 tammikuu
http://www.vxronline.co.uk/forum/showth ... urburgring

2015 syyskuu
http://www.vxronline.co.uk/forum/archiv ... 9d5ffc2dcb

Itse M32 vaihteistokaan ei ole tunnettu kovin pitkäikäisenä, tosin vain laakeroinnit jotka on helppo korjata, pettää. Kuitenkin ihan tyyppivika niin ei saisi maksaa autojen omistajille mitään tuollaisen virheen korjaus, varmaan laskuttavat jos ei tajua vaatia.

https://tech2.guru/vauxhall-m32-6-speed ... nsmission/

Tässä nähdään hyvin kuinka jopa maahantuojien merkkiliikkeet ovat joskus varsin heikosti valmistautuneet erikoisautojen huoltoihin, eihän niitä siellä joka päivä näe kun marginaalinen määrä myydään suhteessa peruskippoihin. Tosin ammattilaisilta odottaisi, että ovat erityisen kiinnostuneita juuri erikoismalleita koska ne vaativat erilaista huoltoa, kaikki muut on helppo muistaa kun niissä samat jutut toistuu.

Yleionen käsitys on, että manuaalivaihteistojen öljynvaihto ei kuulu määräaikaishuoltoon saati vuosihuoltoon, mutta mainituissa autoissa se on pakollinen, siinä on merkittävä ero.

Lainauksen kommentoija saattaa edustaa tahoa, jota vituttaa jos tälläisiä asioita tuodaan julki, sillä takuu- ja virhevastuu on melkoinen ja äärimmäisen vaikea korvata jälkikäteen väärin tehtyjä huoltoja, miten voi kunnolla hyvittää moisen jos esim ajettu jo 4 vuotta ja 4 kertaa jäänyt vaihteistoöljyt vaihtamatta, se lukkoperä/vaihteisto kombinaatio saattaa maksaa hunajaa, kuka maksaa jos porsii.
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja JJ »

Pystyykä joku tähän varmistamaan oikean GM vaihteistoöljyn numeron E OPC vaihteistoon Drexlerin lukolla?
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Avatar
gsi2.0
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 224
Liittynyt: 15 Kesä 2008, 18:47
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja gsi2.0 »

Kyllä ne mulle möi ihan jostain järvenpään ooppelilta oikeat laatikkoöljyt silloin kun oli itsellä nyrre. tais maksaa joku 40 euroa eli ei ole paha hinta orkkis öljystä.
gooskine
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 114
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 13:00
Paikkakunta: Kaarina

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja gooskine »

JJ kirjoitti: 01 Kesä 2023, 19:08 Pystyykä joku tähän varmistamaan oikean GM vaihteistoöljyn numeron E OPC vaihteistoon Drexlerin lukolla?
93165290 Motonetista kympin purkki, laitoin kaks. Edellisessä huollossa oli laitettu kuulemma jotain Fuchsin öljyä, piti silloin kovaa vinkunaa kiihdyttäessä, mutta öljynvaihdolla loppui äänet.
Corsa E OPC
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja JJ »

gsi2.0 kirjoitti: 01 Kesä 2023, 22:33 Kyllä ne mulle möi ihan jostain järvenpään ooppelilta oikeat laatikkoöljyt silloin kun oli itsellä nyrre. tais maksaa joku 40 euroa eli ei ole paha hinta orkkis öljystä.
Juu varmasti myykin Opelilta oikeaa öljyä, mutta mitä se oljy oli numeroiltaan mitä sait. Nyrressähän on lukko siinä M32-laatikossa.
gooskine kirjoitti: 01 Kesä 2023, 23:13 93165290 Motonetista kympin purkki, laitoin kaks. Edellisessä huollossa oli laitettu kuulemma jotain Fuchsin öljyä, piti silloin kovaa vinkunaa kiihdyttäessä, mutta öljynvaihdolla loppui äänet.
Jep, tuota samaa öljyä olen käyttänyt pariin otteeseen ja Motonetistä ostettuna. Nyt vaan edellisen öljynvaihdon jälkeen ajettuani noin 500 kilometriä vaihteistosta alkoi kuulu dynamomaista ininää. Auto on nyt LänsiAuto Herttoniemessä ja ovat ymmärtääkseni paikallistaneet vian päätylaakereihin.

Noh, tästä seuranneena kertoivat, että kannattaa olla yhteydessä auton myyneeseen liikkeeseen ja tein sinne myös reklamaation johon vastasivat, että heillä käytetään vain merkkiliikkeestä ostettuja alkuperäisiä öljyjä ja eivät täten osallistu korjauskuluihin. Kysyin perään Motonetistä, että mitä öljyjä nämä heillä myydyt GM:n vaihteistoöljyt ovat ja totesivat niiden vastaavan alkuperäisiä.

Tämän jälkeen tein Kilpailu- ja kuluttajavirastolle ilmoituksen reklamaatiosta ja sieltä oltiin yhteydessä siltä osin, että kun myyjäliike on vedonnut öljyihin on minun syytä reklamoida nyt myös Motonettiä ja tutkituttaa käytetty öljy ja sen laatu. Kävin tänään Motonetin kivijalassa reklamoimassa öljyistä ja katsoivat koneelta, että olen käyttänyt väärää öljyä (BOT402, GM 19 40 182/93165290) vaihteistossa ja näyttikin mulle koneelta sen oikean öljyn (BOT303), mutta samalla huomasin, että näytti väärältä riviltä kun alapuolella oli tuo BOT402 ja edessä luki tasauspyörästön lukon kanssa. Täytynee huomenna varmistaa Opelilta tuo öljyn oikeellisuus.

Tästä päästään siihen, että ilmeisesti Opel on aikoinaan tutkituttanut tuon (BOT303, Opel 19 40 004) soveltuvuuden Drexlerillä ja todenneet sen käyvän lukon kanssa yhteen ja vaihtaneet sen BOT402:n tilalle käytettäväksi öljynvaihdon yhteydessä. Näin ollen on varmasti se ja sama kumpaa öljyä laatikossa käyttää, toinen on vain lukolle parempi. Tärkeämpää on öljynvaihto riittävän usein. Käytetty öljy tuskin on seuraus vinkumiseen vaan ongelma on laatikossa, ja toinen ongelma lienee vaihdetun öljyn määrä jota suositellaan vaihdettavan 1,8 litraa kun joissain lähteissä sanotaan, että olisi hyvä laittaa jopa 2,6 litraa.

Googlella kun kaivaa kuvia noista vaihteistoöljypurkeista niin löytyy jännä yksityiskohta:

BOT303, Opel 19 40 004:
Kuva

BOT303, Opel 19 40 004, sama kuin yllä, mutta merkintä "Not for Corsa E OPC":
Kuva

BOT402, GM 19 40 182/93165290:
Kuva
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
gooskine
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 114
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 13:00
Paikkakunta: Kaarina

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja gooskine »

https://www.corsa-e-forum.de/forum/thre ... opc-hilfe/ Saksanmaalla on myös arvuuteltu kumpaa kuuluu laittaa, ei ole näköjään helppo asia valita oikea öljy :roll:
Mun Corsaan on vaihdettu ekan kerran laatikkoöljyt 43tkm kohdalla ja melkein heti perään uudestaan GM-öljyt, jännityksellä odotan koska on laatikkoremontin aika.
ca82e6a6-f767-4cbc-869a-d90869ad1e15.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Corsa E OPC
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja JJ »

gooskine kirjoitti: 02 Kesä 2023, 00:14 https://www.corsa-e-forum.de/forum/thre ... opc-hilfe/ Saksanmaalla on myös arvuuteltu kumpaa kuuluu laittaa, ei ole näköjään helppo asia valita oikea öljy :roll:
Mun Corsaan on vaihdettu ekan kerran laatikkoöljyt 43tkm kohdalla ja melkein heti perään uudestaan GM-öljyt, jännityksellä odotan koska on laatikkoremontin aika.

ca82e6a6-f767-4cbc-869a-d90869ad1e15.jpeg
Joo arpaa näyttää olevan siellä sun täällä tuon öljyn kanssa, samaa ihmetellään brittifoorumeilla ja Saksassa on moni siirtynyt Ravenoliin. Vielä kun OPC:sta on lukollista ja lukotonta mallia niin riittää sekoittamaan. Onneksi Suomeen on tuotu vain tuolla Performance Pack:llä olevia lukollisia. Selvää on, että lukollisen mallin öljyä on laitettava, jos lukosta haluaa kaiken hyödyn. Laakerointeihin se ei kuitenkaan vaikuta. Kiitos tuosta kuvasta, toki tuossa on tekijänoikeusmerkki vuodelta 2017 joten tuon jälkeen on moni asia muuttunut, mutta silti hyvää faktaa. Onko sulla tuosta dokumentista kuvaa, jossa näkyy koko paperi?

Omalla autolla ajettu 71tkm ja tosiaan 500km ehdin ajamaan viimeisimmän öljyn vaihdon jälkeen. Joten helposti ne syyt vieritetään siihen öljyyn ja vaihtoihin. Jos taas en olisi vaihtanut niin sitten voitaisiin vedota vaihtamattomuuteen koska mulla oli juuri vuosi ja 10tkm tullut edellisestä täyteen.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Avatar
gsi2.0
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 224
Liittynyt: 15 Kesä 2008, 18:47
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja gsi2.0 »

Kauan on aikaa siitä mutta kyllä mä sitä öljyä ostaessa painotin moneen kertaan sitä laatikkoa ja että siellä on lukko mikä vaatii oikean öljyn.Kyllä maahantuojan pitäs osata myydä oikeat litkut laatikkoon motonetit voi unohtaa.
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja JJ »

Opel-huolto LänsiAuto Herttoniemi kertoi, että oikea öljy E OPC laatikkoon on 93165694 ja 2 litraa. 2700 euroa töineen ja osineen hinta remontille.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja JJ »

JJ kirjoitti: 05 Kesä 2023, 14:14 Opel-huolto LänsiAuto Herttoniemi kertoi, että oikea öljy E OPC laatikkoon on 93165694 ja 2 litraa. 2700 euroa töineen ja osineen hinta remontille.
LänsiAuto Turku kertoi, että oikea öljy laatikkoon on BOT402, GM 19 40 182/93165290. :lollis: Eipä sillä, Turun LänsiAutolta sai myös perustellun selityksen miksi näin ja kuinka Opelin varaosaohjelma myös tuota suosittelee vaikka antaakin kaikille M32-laatikoille tuon ...694-loppuisen öljyn oikeaksi.

Eipä voi myöskään muutoin suositella Herttoniemen huoltoa. Auton on nyt ollut liikkeessä kohta 1,5kk ja kaikki yhteydenotot on olleet mun sinnikkäiden yritysten varassa. Ei vastata puhelimeen, ei sähköposteihin saati soiteta takaisin soittopyyntöihin. Nytkin, 3 viikkoa sitten sain kiinni ja kertoivat, että osat laitetaan pikimmiten tilaukseen ja siitä meni 2 viikkoa kunnes kerrottiin, että huolto on varattu 21-22. päivä tälle kuuta. No noi päivät meni, ja juhannus siinä samalla.

Tänään soitin ja yllättäen sain kiinni huollosta jonkun joka kertoi, että yks laakeri puuttuu ja sen tila on, että valmistus lopetettu. Nyt etsivät sitten varalle laakeria.

Eli vieläkään ei ole mitään aloitettu, eivätkä osanneet kertoa miksi ensimmäiset 3 viikkoa ei ollut työ edennyt yhtään muuten kuin sen osalta, että laskussa loppusumma oli 2200e + varaosat.

Jännä nähdä mikä on työn loppusumma kun se on suullisesti sovittu puhelimessa 2700e.

Muutenkin vähän tuntuu tämän hankaluuden kans, että jotain salaillaan eli jotain auton kanssa olisi käynyt vahinkoa. Ehkä ei, tiedä sitten. Tänään jo ennakkoon pohdin, että joutuuko tämänkin viemään ennen auton luovutusta viemään kuluttajariitalautakunnan kautta, ihan kuten nyt huollon maksupuolen saan/joudun viemään autonmyyjäliikkeen takia.

Harmi, ettei tullut oltua kaukaa viisas ja laitettua autoa seisontaan jo kuukausi sitten. Nyt on seisonnassa, vahva tunne, että auto on huollossa vielä toisen mokoman.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opel Corsa OPC lukkoperä

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ei muutakuin tiskille, tuumaat että laatikko auki ja se laakeri mitä ei saa niin tähän käteen ja lähet itse laakeri liikkeeseen.

Tai pyydät sen laakerin osanumeron minkä tarvii ja koitat hommata vaikka ebaystä.

Ihan vitusta nämä varaosa asiat nykyään
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin