Yli miljoona kiometriä mittarissa
-
- OCF Member 2019
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Marras 2013, 10:04
- Paikkakunta: Oulu
Yli miljoona kiometriä mittarissa
Kyllä on nyt saksalainen insinööri ollut luomistyössään taitava tai sitten vaan tämä auto on kasattu suotuisien tähtien loisteessa .
Tänään pyörähti 800 000 km mittariin, (josta itse ajettuna 700 tkm)(varmaan pyörähtää nollille miljoonasta) Kannuksen pitäjän kohdalla, missä täälläkin vaikuttava Opel Guru asustelee. Muistaakseni sama tapahtui myös kun tuli 500 000 km lasiin. .
Eli Y22DTR on kyllä lyömätön peli, mun C Vectran vauhdittajana. Se vaan kestää ja kestää .
Ja öljythän tähän vaihdetaan huomenna 17:ta kertaa eli 50 tkm välein ja sitä häviää tossa välissä noin 1,5 ltr, josta suurin osa täyttökorkin kierteiden välistä. Päästöt olleet aina kohillaan.
Moottorin jäähdytysjärjestelmä ollut "rikki" jo noin 500 tkm, nimittäin talvella moottorin lämmöt pääosin 70 - 80 ast. välillä kun koko syyläri huputettuna.
Moottori on täysin avaamaton, siis ei edes venttilikoppaa käytetty irti. Jakopäänketjukin vain kestää.
Moottorin lisäksi alkuperäistä on konehuoneessa polttoainepumppu, turbo (joka ei ole juuttuvasiipiseksi muuttunut), EGR, laturi, vesipumppu, startti, kytkin, ohjaustehostin, jarrutehostin, alipainepumppu/t.
Alustassa alkuperäisiä ovat vetarit, pakoputki ja kolme pyörän laakeria. Neljäskin olisi varmaan jos marmoritiskillä olisi tehty heti oikea vika-analyysi.
Niin ja kori peltiosineen (joskin korroosio jo tehnyt tuhojaan).
Mitä on hajonnut, Eberi noin 300tkm, ilmastointi noin 600 tkm, alkuperäiset iskarit vaihtoon 500 tkm (nyt nämä nykyiset alkuperäisvaraosat eivät kestä edes 150 tkm), moniurahihnan käyttöpyörä 600 tkm, jarrusatulat taakse 600 tkm, jarrulevut taakse 300 tkm ja 600 tkm, jarrulevyt eteen 500 tkm. Vaihdelaatikko 488 tkm (nykyisellä uudella vanhalla 614 tkm takana). Takalasin pyyhkijän moottori 700 tkm.
Tuulilaseja mennyt 6kpl. Ratin nahka kulunut puhki vasemmalta 15cm matkalta ja olen tuota itse hiplannut noin 10 300 h.
Polttoaineen kulutus 360 tkm keskikulutus 5,6l ja keskinopeus 67 km/h (ajotietokoneella olevat).
Aina on auto huollettu merkkihuollossa kun mulla ei oikein oo osaamista/aikaa harjoitella osaamista.
PS. tää auto on laittanut vähän liian kovat speksit seuraavaa autoa ajatellen. Ei taida tän vuosikymmenen autoilla noihin lukemiin päästä tekemättä moottorille mitään remppaa?
Tänään pyörähti 800 000 km mittariin, (josta itse ajettuna 700 tkm)(varmaan pyörähtää nollille miljoonasta) Kannuksen pitäjän kohdalla, missä täälläkin vaikuttava Opel Guru asustelee. Muistaakseni sama tapahtui myös kun tuli 500 000 km lasiin. .
Eli Y22DTR on kyllä lyömätön peli, mun C Vectran vauhdittajana. Se vaan kestää ja kestää .
Ja öljythän tähän vaihdetaan huomenna 17:ta kertaa eli 50 tkm välein ja sitä häviää tossa välissä noin 1,5 ltr, josta suurin osa täyttökorkin kierteiden välistä. Päästöt olleet aina kohillaan.
Moottorin jäähdytysjärjestelmä ollut "rikki" jo noin 500 tkm, nimittäin talvella moottorin lämmöt pääosin 70 - 80 ast. välillä kun koko syyläri huputettuna.
Moottori on täysin avaamaton, siis ei edes venttilikoppaa käytetty irti. Jakopäänketjukin vain kestää.
Moottorin lisäksi alkuperäistä on konehuoneessa polttoainepumppu, turbo (joka ei ole juuttuvasiipiseksi muuttunut), EGR, laturi, vesipumppu, startti, kytkin, ohjaustehostin, jarrutehostin, alipainepumppu/t.
Alustassa alkuperäisiä ovat vetarit, pakoputki ja kolme pyörän laakeria. Neljäskin olisi varmaan jos marmoritiskillä olisi tehty heti oikea vika-analyysi.
Niin ja kori peltiosineen (joskin korroosio jo tehnyt tuhojaan).
Mitä on hajonnut, Eberi noin 300tkm, ilmastointi noin 600 tkm, alkuperäiset iskarit vaihtoon 500 tkm (nyt nämä nykyiset alkuperäisvaraosat eivät kestä edes 150 tkm), moniurahihnan käyttöpyörä 600 tkm, jarrusatulat taakse 600 tkm, jarrulevut taakse 300 tkm ja 600 tkm, jarrulevyt eteen 500 tkm. Vaihdelaatikko 488 tkm (nykyisellä uudella vanhalla 614 tkm takana). Takalasin pyyhkijän moottori 700 tkm.
Tuulilaseja mennyt 6kpl. Ratin nahka kulunut puhki vasemmalta 15cm matkalta ja olen tuota itse hiplannut noin 10 300 h.
Polttoaineen kulutus 360 tkm keskikulutus 5,6l ja keskinopeus 67 km/h (ajotietokoneella olevat).
Aina on auto huollettu merkkihuollossa kun mulla ei oikein oo osaamista/aikaa harjoitella osaamista.
PS. tää auto on laittanut vähän liian kovat speksit seuraavaa autoa ajatellen. Ei taida tän vuosikymmenen autoilla noihin lukemiin päästä tekemättä moottorille mitään remppaa?
Viimeksi muokannut 1,2sorsa, 22 Helmi 2022, 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Päivitetty otsikko
Syy: Päivitetty otsikko
Vectra Wag 2,2 tdi -04
EX:Yeti TDI 1,9 -10, Mondeo 1,6 -08, Caliber 2,0 -07, Golf 4x4 TDI 1,9 -02, Vectra 2,0 -90, Golf 1,8 -98, Tercel 1,3 -84, Fiesta 1,6 -84, Manta 2,0 -78, Tercel 1,3 -82, Wartburg 1,3 -77, Escort 1,6 -68, Kadett 1,2 C -77
EX:Yeti TDI 1,9 -10, Mondeo 1,6 -08, Caliber 2,0 -07, Golf 4x4 TDI 1,9 -02, Vectra 2,0 -90, Golf 1,8 -98, Tercel 1,3 -84, Fiesta 1,6 -84, Manta 2,0 -78, Tercel 1,3 -82, Wartburg 1,3 -77, Escort 1,6 -68, Kadett 1,2 C -77
Re: Yli 800 tkm mittarissa
Hatunnosto autolle. Aikamoinen suoritus kun ei konettakaan ole tarvinnut avata. Jos nykyautot kestäis saman niin eihän tässä autoo tarvis vaihtaa ollenkaa. Itellä g astra jolla rullattu 408000 mutta vielä on matkaa vecun kilsoihin. Eimuutakun kovvoo ajjoo
Käyttis: Peugeot 3008
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Re: Yli 800 tkm mittarissa
Onneksi olkoon!
Oikeaa toimintaa.
Hyvä havaita että C-vectraan on jo korjattu G-Astran dieselmallien ankeasti kestävät etupyöränlaakerit kunnollisesti mitoitetuiksi.
Omasta pikkulohkosta (tai pikemminkin lyhytiskusta) olisi tarkoitus panna keula kuosiin ensikuun puolella ja lähteä sahaamaan nykyisestä 793 lukemasta kohti 800 rajapyykkiä
Oikeaa toimintaa.
Hyvä havaita että C-vectraan on jo korjattu G-Astran dieselmallien ankeasti kestävät etupyöränlaakerit kunnollisesti mitoitetuiksi.
Omasta pikkulohkosta (tai pikemminkin lyhytiskusta) olisi tarkoitus panna keula kuosiin ensikuun puolella ja lähteä sahaamaan nykyisestä 793 lukemasta kohti 800 rajapyykkiä
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Yli 800 tkm mittarissa
Hienoa. Tuleeko paljon kilometrejä vuodessa että saisi miljoonan mittariin? Huoltokirjaa jatkettu jo takakanteen?
Ja laita toki kuvaa
Ja laita toki kuvaa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Yli 800 tkm mittarissa
Monetko etu-umpiot on ehtineet samentua tuolla matkalla?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Yli 800 tkm mittarissa
Ei jumantsuikka. Tämä liikuu yhä. Viimeisin kuvaviesti tuli 600tkm kohdalla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2019
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Marras 2013, 10:04
- Paikkakunta: Oulu
Re: Yli 800 tkm mittarissa
Vastauksia
Mulla tulee vuodessa vaihtelevasti 70-85 tkm.
Toiset umpiot menossa, vasta 50 tkm ajetut. Ois pitäny vaihattaa ne aikaisemmin, mutta jotenkin niihin paskoihin valoihin tottu. Vasta kun kerran talvella pimeällä ohitin rekan ja päästyäni sen edelle n. 400 - 500 mutta päähän, kuski laittoi pitkät päälle ja mulla maisema edessä kirkastui reilusti silloin päätin nyt pitää vaihdattaa uudet.
Viimeisin mikä hajosi oli öljykello, hieman ennen 800 tkm. No sekin korjattu.
PS. Mitä kuvia sitä halutaan ja voisko joku neuvoa miten ne tänne saa ladattua?
Mulla tulee vuodessa vaihtelevasti 70-85 tkm.
Toiset umpiot menossa, vasta 50 tkm ajetut. Ois pitäny vaihattaa ne aikaisemmin, mutta jotenkin niihin paskoihin valoihin tottu. Vasta kun kerran talvella pimeällä ohitin rekan ja päästyäni sen edelle n. 400 - 500 mutta päähän, kuski laittoi pitkät päälle ja mulla maisema edessä kirkastui reilusti silloin päätin nyt pitää vaihdattaa uudet.
Viimeisin mikä hajosi oli öljykello, hieman ennen 800 tkm. No sekin korjattu.
PS. Mitä kuvia sitä halutaan ja voisko joku neuvoa miten ne tänne saa ladattua?
Vectra Wag 2,2 tdi -04
EX:Yeti TDI 1,9 -10, Mondeo 1,6 -08, Caliber 2,0 -07, Golf 4x4 TDI 1,9 -02, Vectra 2,0 -90, Golf 1,8 -98, Tercel 1,3 -84, Fiesta 1,6 -84, Manta 2,0 -78, Tercel 1,3 -82, Wartburg 1,3 -77, Escort 1,6 -68, Kadett 1,2 C -77
EX:Yeti TDI 1,9 -10, Mondeo 1,6 -08, Caliber 2,0 -07, Golf 4x4 TDI 1,9 -02, Vectra 2,0 -90, Golf 1,8 -98, Tercel 1,3 -84, Fiesta 1,6 -84, Manta 2,0 -78, Tercel 1,3 -82, Wartburg 1,3 -77, Escort 1,6 -68, Kadett 1,2 C -77
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Yli 800 tkm mittarissa
Jäsenet saa laitettua liitteenä.
Muutoin olen suosinut aijaa.com
Lataa sinne, asetukset julkiseksi ja kuvakoodeista pienikuva foorumille. Se kuva koodi tekstiin niin näkyy pieni kuva jonka saa klikkaamalla isommaksi
Muutoin olen suosinut aijaa.com
Lataa sinne, asetukset julkiseksi ja kuvakoodeista pienikuva foorumille. Se kuva koodi tekstiin niin näkyy pieni kuva jonka saa klikkaamalla isommaksi
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Member 2019
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Marras 2013, 10:04
- Paikkakunta: Oulu
Re: Yli 800 tkm mittarissa
Vectra Wag 2,2 tdi -04
EX:Yeti TDI 1,9 -10, Mondeo 1,6 -08, Caliber 2,0 -07, Golf 4x4 TDI 1,9 -02, Vectra 2,0 -90, Golf 1,8 -98, Tercel 1,3 -84, Fiesta 1,6 -84, Manta 2,0 -78, Tercel 1,3 -82, Wartburg 1,3 -77, Escort 1,6 -68, Kadett 1,2 C -77
EX:Yeti TDI 1,9 -10, Mondeo 1,6 -08, Caliber 2,0 -07, Golf 4x4 TDI 1,9 -02, Vectra 2,0 -90, Golf 1,8 -98, Tercel 1,3 -84, Fiesta 1,6 -84, Manta 2,0 -78, Tercel 1,3 -82, Wartburg 1,3 -77, Escort 1,6 -68, Kadett 1,2 C -77
-
- OCF Member 2019
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Marras 2013, 10:04
- Paikkakunta: Oulu
Re: Yli 800 tkm mittarissa
Tätä päivää olen peljännyt ja tiedä häntä loppuiko tuon auton taival kuitenkin ennen aikojaan.
Erästä hiekkatietä ajaessani tänään menomatkalla ei ollut mitään ongelmia, mutta takaisin tultaessa kajautin mielestäni pienessä röykyssä iskarit pohjaan ja samalla pohjan tiehen. Vauhtia noin 40 kmh. Ajettuani noin 4 km rupesi kuitenkin arveluttavaan, että eihän tuonne alakertaan vaan mitään tullut. Auto seis ja edestä kurkistin alle ja sieltähän öljyt valuvat kartanolle .
Ei auttanut kuin soittaa hinuri hakemaan, ensimmäistä kertaa ton auton historiassa jäätiin tielle.
En tiedä tietenkään tarkalleen hajosiko jotain muuta, mutta kait se selviää korjaamolla.
Jos vain öljypohja halki, niin ehkä sen vielä voisi vaihtaa, mutta jos meni muutakin niin, sitten varmaan mulle uuden menopelin tosi katselu alkaa. Mutta jospa ei vielä kuitenkaan vaan saisi pelin kohtuu hinnalla parsittua. Suomesta en löytänyt y22dtr öljypohjia romuttamolta ollenkaan, tiedä sitten mistä löytyy...
Erästä hiekkatietä ajaessani tänään menomatkalla ei ollut mitään ongelmia, mutta takaisin tultaessa kajautin mielestäni pienessä röykyssä iskarit pohjaan ja samalla pohjan tiehen. Vauhtia noin 40 kmh. Ajettuani noin 4 km rupesi kuitenkin arveluttavaan, että eihän tuonne alakertaan vaan mitään tullut. Auto seis ja edestä kurkistin alle ja sieltähän öljyt valuvat kartanolle .
Ei auttanut kuin soittaa hinuri hakemaan, ensimmäistä kertaa ton auton historiassa jäätiin tielle.
En tiedä tietenkään tarkalleen hajosiko jotain muuta, mutta kait se selviää korjaamolla.
Jos vain öljypohja halki, niin ehkä sen vielä voisi vaihtaa, mutta jos meni muutakin niin, sitten varmaan mulle uuden menopelin tosi katselu alkaa. Mutta jospa ei vielä kuitenkaan vaan saisi pelin kohtuu hinnalla parsittua. Suomesta en löytänyt y22dtr öljypohjia romuttamolta ollenkaan, tiedä sitten mistä löytyy...
Vectra Wag 2,2 tdi -04
EX:Yeti TDI 1,9 -10, Mondeo 1,6 -08, Caliber 2,0 -07, Golf 4x4 TDI 1,9 -02, Vectra 2,0 -90, Golf 1,8 -98, Tercel 1,3 -84, Fiesta 1,6 -84, Manta 2,0 -78, Tercel 1,3 -82, Wartburg 1,3 -77, Escort 1,6 -68, Kadett 1,2 C -77
EX:Yeti TDI 1,9 -10, Mondeo 1,6 -08, Caliber 2,0 -07, Golf 4x4 TDI 1,9 -02, Vectra 2,0 -90, Golf 1,8 -98, Tercel 1,3 -84, Fiesta 1,6 -84, Manta 2,0 -78, Tercel 1,3 -82, Wartburg 1,3 -77, Escort 1,6 -68, Kadett 1,2 C -77
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Yli 800 tkm mittarissa
Eikö b vectrasta saisi öljypohjaa kun noita 2,2diiselin öljypohjia pitäisi kyllä riittää?Niin pitkälle kuin kirjoitti: ↑12 Touko 2018, 21:28 Tätä päivää olen peljännyt ja tiedä häntä loppuiko tuon auton taival kuitenkin ennen aikojaan.
Erästä hiekkatietä ajaessani tänään menomatkalla ei ollut mitään ongelmia, mutta takaisin tultaessa kajautin mielestäni pienessä röykyssä iskarit pohjaan ja samalla pohjan tiehen. Vauhtia noin 40 kmh. Ajettuani noin 4 km rupesi kuitenkin arveluttavaan, että eihän tuonne alakertaan vaan mitään tullut. Auto seis ja edestä kurkistin alle ja sieltähän öljyt valuvat kartanolle .
Ei auttanut kuin soittaa hinuri hakemaan, ensimmäistä kertaa ton auton historiassa jäätiin tielle.
En tiedä tietenkään tarkalleen hajosiko jotain muuta, mutta kait se selviää korjaamolla.
Jos vain öljypohja halki, niin ehkä sen vielä voisi vaihtaa, mutta jos meni muutakin niin, sitten varmaan mulle uuden menopelin tosi katselu alkaa. Mutta jospa ei vielä kuitenkaan vaan saisi pelin kohtuu hinnalla parsittua. Suomesta en löytänyt y22dtr öljypohjia romuttamolta ollenkaan, tiedä sitten mistä löytyy...
Ja saahan tuon hitsautettuakin jos sen irroittaa ja pesee.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Yli 800 tkm mittarissa
2.0 öljypohja on ihan sama.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2019
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Marras 2013, 10:04
- Paikkakunta: Oulu
Re: Yli 800 tkm mittarissa
No niin, öljypohja oli halki ihan kunnolla. Katselin hajoittamoiden tarjontaa ja kun ei tuossa nyt ollut kuin reilun 100€ ero alkuperäisvaraosan hintaan verrattuna otin sen marmori tiskiltä. Mähän en itse tolle pysty tekemään mitään joten aina menee korjaamo hommaksi jos jotain rikkoontuu tai pitää kuluvia osia vaihdella. Onneksi ei tarvitse autokaupoille ryhtyä
Loppuviikosta pitäisi taas pelittää
Loppuviikosta pitäisi taas pelittää
Vectra Wag 2,2 tdi -04
EX:Yeti TDI 1,9 -10, Mondeo 1,6 -08, Caliber 2,0 -07, Golf 4x4 TDI 1,9 -02, Vectra 2,0 -90, Golf 1,8 -98, Tercel 1,3 -84, Fiesta 1,6 -84, Manta 2,0 -78, Tercel 1,3 -82, Wartburg 1,3 -77, Escort 1,6 -68, Kadett 1,2 C -77
EX:Yeti TDI 1,9 -10, Mondeo 1,6 -08, Caliber 2,0 -07, Golf 4x4 TDI 1,9 -02, Vectra 2,0 -90, Golf 1,8 -98, Tercel 1,3 -84, Fiesta 1,6 -84, Manta 2,0 -78, Tercel 1,3 -82, Wartburg 1,3 -77, Escort 1,6 -68, Kadett 1,2 C -77
Re: Yli 800 tkm mittarissa
Hienoa
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Yli 800 tkm mittarissa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.