Lohko topikki 2,0 kestävin lohko?

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

:D :D :D
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Ja takaisin aiheeseen...

Eli onkohan noissa kanteen menevissä öljykanavissa/venttiileissa/mitä nyt onkaan eroja?

XE:
Kuva

LET:
Kuva

Irtoaakohan tuo palikka tuolta jotenkin?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

ei pitäisi eroa olla kuin 16v ja 8v välillä
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

toinen on vanhempi malli ja toinen uudempi itellä oli samanlaiset let:ssä ja xe:ssä
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Eli sopii ristiin nuokin vai?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
ventora
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 19:48
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja ventora »

mikäs toi palikka on tarkemmin,paineen rajaus venttiili vai takaisku??ym.. :lol:
Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Itteäkin kiinnostas miten tuo paineenrajausventtiili on tuola kiinni?
Kun jos 8v lohkoon laittaa 16v kannen,niin tuo olis varmaan hyvä laittaa kanssa.
LutS
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 26 Loka 2007, 13:56

Re: Lohkoasiaa, C20LET vs C20XE

Viesti Kirjoittaja LutS »

Moro,

Pitäs rakentaa 20let alakerta kokonaan uusiksi ja ajattelin käyttää tota xe:n lohkoa ja mahdollisesti myös kantta let:n sisuskaluilla. Onko tästä xe vs let yhteensopivuudesta viisammilla jotain uusinta tietoa?
Astra F GSI16V -93
Astra F GSI16V -95 5d
Astra F Turbo 16V -93
Signum 3.0 V6 CDTI -07
Ascona 1.6S -84
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Lohkoasiaa, C20LET vs C20XE

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Ihan samat romut on. Mulla on alunperin LET moottori mutta ei siitä ole enää jäljellä kuin kampiakseli, kaikki muu on korvattu XE osilla.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
vaki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 153
Liittynyt: 14 Tammi 2006, 22:06
Paikkakunta: Lappeenranta

C20xe lohkon kestävyys

Viesti Kirjoittaja vaki »

Onko kellään kokemuksia kyseisen moottorin lohkon kestävyydestä. Lähinnä tässä mietiskelen girdle levyn tarpeellisuutta ?
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20xe lohkon kestävyys

Viesti Kirjoittaja ?! »

Tämä asia kiinnostaa minuakin,Kadettiin vaatii ainakin jonkin verran duunia jotta mahtuu edes tuommonen.

Tosin kait tuonkin tarpeellisuuteen vaikuttaa moottorin värinät merkittävästi?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: C20xe lohkon kestävyys

Viesti Kirjoittaja madi »

Kyllä se vaatii sen vahvikelevyn kun yli 500hp menee ja XE/LET/NE lohko on parempi kuin X20XEV yms...
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20xe lohkon kestävyys

Viesti Kirjoittaja ?! »

madi kirjoitti: 04 Marras 2018, 11:58 Kyllä se vaatii sen vahvikelevyn kun yli 500hp menee ja XE/LET/NE lohko on parempi kuin X20XEV yms...
Mitäs sieltä muuten hajoaa?
Runkopukit murtuu?

Onko kukaan laittanut lohkobetonia?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: C20xe lohkon kestävyys

Viesti Kirjoittaja DEAD »

madi kirjoitti: 04 Marras 2018, 11:58 Kyllä se vaatii sen vahvikelevyn kun yli 500hp menee ja XE/LET/NE lohko on parempi kuin X20XEV yms...
Eekö ne ekat xevin lohkot oo vielä suht samoja kuin nuo xe/let/ne? Ja mikä se ralliukkojen legenda ol että kestävinmät ois xen lohkot jotka tehty ennen vuotta 93
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
Kettunen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 570
Liittynyt: 28 Elo 2005, 02:37
Paikkakunta: Kouvola

Re: C20xe lohkon kestävyys

Viesti Kirjoittaja Kettunen »

Itse siinä käsityksessä ollut että XE lohkot parantuivat loppua kohden.
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Vastaa Viestiin