Sivu 2/4

Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC

Lähetetty: 16 Kesä 2021, 19:40
Kirjoittaja Summit
1,2sorsa kirjoitti: 16 Kesä 2021, 19:01
Summit kirjoitti: 16 Kesä 2021, 09:01
1,2sorsa kirjoitti: 15 Kesä 2021, 22:04 Matala paine urealla.

Ota suutin irti pakoputkesta, tee op com painetesti tai ohjaa pumppua ja tarkista ettei suutin vuoda läpi. Katso sitten löydäkö muita vuotoja. Jos näistä ei löydy vikaa niin ruiskutusmäärän testi ja suutin purkkiin. Ohjearvoja en osaa sille sanoa mutta 40-60ml oli toisessa opel mallissa.

Joa ei vieläkään löydy vikaa niin sitten pumppu ei tee painetta ja voi olla että koko säiliö menee vaihtoon.

Laittaisitko mulle yv vin numeron
Kiitos.
Mä kurkin, mikä se on laitan tulemaan.
Juu. Lueskelin vikakoodin ohjeet läpitte. Siinä painetesti testerillä (450-550kpa ok) ja vuototarkastukset. Suutin tai säiliön vaihto ohjeen lopussa.
Asia selvä. Kiitos paljon :peukku:

Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC

Lähetetty: 21 Heinä 2021, 19:09
Kirjoittaja Summit
Päivitystä:
AdBlue pumppu hajalla. Ei pystynyt tekemään edes suutin testiä.
Tämän lisäksi Nox sensori rikki.
Hinnat, selviää toivottavasti ens viikolla.

Nykyinen jäteöljy-vatkain on kallein koskaan käytössä ollut auto ylläpito kustannuksiltaan... :oops: -(z)- :(

Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC

Lähetetty: 21 Heinä 2021, 21:08
Kirjoittaja 1,2sorsa
Summit kirjoitti: 21 Heinä 2021, 19:09 Päivitystä:
AdBlue pumppu hajalla. Ei pystynyt tekemään edes suutin testiä.
Tämän lisäksi Nox sensori rikki.
Hinnat, selviää toivottavasti ens viikolla.

Nykyinen jäteöljy-vatkain on kallein koskaan käytössä ollut auto ylläpito kustannuksiltaan... :oops: -(z)- :(
Jos sulla on pumppu säiliöstä ja nox anturi hajalla niin taitaa tulla puolet halvemmaksi mennä jollekkin pajalle ohjelmoimaan kusivehkeet pois?

Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC

Lähetetty: 29 Heinä 2021, 09:35
Kirjoittaja Summit
1,2sorsa kirjoitti: 21 Heinä 2021, 21:08
Summit kirjoitti: 21 Heinä 2021, 19:09 Päivitystä:
AdBlue pumppu hajalla. Ei pystynyt tekemään edes suutin testiä.
Tämän lisäksi Nox sensori rikki.
Hinnat, selviää toivottavasti ens viikolla.

Nykyinen jäteöljy-vatkain on kallein koskaan käytössä ollut auto ylläpito kustannuksiltaan... :oops: -(z)- :(
Jos sulla on pumppu säiliöstä ja nox anturi hajalla niin taitaa tulla puolet halvemmaksi mennä jollekkin pajalle ohjelmoimaan kusivehkeet pois?
Joo, niin se tulisi. Päätin kuitenkin korjauttaa sen.
Ainoa, että NOX anturia ei meinaa saada mistää.

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 29 Heinä 2021, 11:19
Kirjoittaja kadett90
Kai sitä marmorilta saa mutta maksaa ihan hemmetisti.

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 29 Heinä 2021, 11:31
Kirjoittaja 1,2sorsa
Vai onko niin ettei saa edes marmorilta järkevällä aikataululla?

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 29 Heinä 2021, 14:49
Kirjoittaja Summit
1,2sorsa kirjoitti: 29 Heinä 2021, 11:31 Vai onko niin ettei saa edes marmorilta järkevällä aikataululla?
Marmori kertoo, että "viikkoja". Eivät pysty vahvistamaan koska VOISI tulla.
3 paikasta asiaa tiedustelu.

Koska NOX anturi toimii, mutta antaa väärää lukemaa, niin pitää koittaa vielä pestä/puhistaa itse
Ja
Pitää alkaa vaikka Ebay hommiin...

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 29 Heinä 2021, 18:02
Kirjoittaja 1,2sorsa
Summit kirjoitti: 29 Heinä 2021, 14:49
1,2sorsa kirjoitti: 29 Heinä 2021, 11:31 Vai onko niin ettei saa edes marmorilta järkevällä aikataululla?
Marmori kertoo, että "viikkoja". Eivät pysty vahvistamaan koska VOISI tulla.
3 paikasta asiaa tiedustelu.

Koska NOX anturi toimii, mutta antaa väärää lukemaa, niin pitää koittaa vielä pestä/puhistaa itse
Ja
Pitää alkaa vaikka Ebay hommiin...
Jep eli suomeksi
saksassa nolla varastossa ja kysely tehty jonka vastaus on luokkaa emme tiedä.

Offtopikkina tarvitsin cvt vaihteistoöljyä parilitraa. Tilattu ennen remppaa ja kysely sitten perään kun ei tullutkaan. Vastaus oli 10-viikkoa.

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 29 Heinä 2021, 18:21
Kirjoittaja Summit
1,2sorsa kirjoitti: 29 Heinä 2021, 18:02
Summit kirjoitti: 29 Heinä 2021, 14:49
1,2sorsa kirjoitti: 29 Heinä 2021, 11:31 Vai onko niin ettei saa edes marmorilta järkevällä aikataululla?
Marmori kertoo, että "viikkoja". Eivät pysty vahvistamaan koska VOISI tulla.
3 paikasta asiaa tiedustelu.

Koska NOX anturi toimii, mutta antaa väärää lukemaa, niin pitää koittaa vielä pestä/puhistaa itse
Ja
Pitää alkaa vaikka Ebay hommiin...
Jep eli suomeksi
saksassa nolla varastossa ja kysely tehty jonka vastaus on luokkaa emme tiedä.

Offtopikkina tarvitsin cvt vaihteistoöljyä parilitraa. Tilattu ennen remppaa ja kysely sitten perään kun ei tullutkaan. Vastaus oli 10-viikkoa.
Kyllä minäki sen noin tulkitsen.

Huolto myyjän vinkki oli, että "elä piätä hengistystä anturin saapumisen takia ainakaan kauaa" :lol:

Mielenkiintoista tässä on nyt se, että kun hain auton pois, niin evästys oli, että "vikavalo palaa ja jne".
No eipä palanut. Paikallaan on se huollon mukaan viallinen NOX anturi. Ajo matkaa tuli sellainen 35 km ja
kerran kiihyttäessä "pölähti savut" ja sillä selvä.

Varsinainen vika oli Abdlue pumppu, joka on vaihdettu ja testattu, että toimii kuten pitääkin. -(z)-

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 29 Heinä 2021, 20:18
Kirjoittaja 1,2sorsa
Summit kirjoitti: 29 Heinä 2021, 18:21
1,2sorsa kirjoitti: 29 Heinä 2021, 18:02
Summit kirjoitti: 29 Heinä 2021, 14:49
1,2sorsa kirjoitti: 29 Heinä 2021, 11:31 Vai onko niin ettei saa edes marmorilta järkevällä aikataululla?
Marmori kertoo, että "viikkoja". Eivät pysty vahvistamaan koska VOISI tulla.
3 paikasta asiaa tiedustelu.

Koska NOX anturi toimii, mutta antaa väärää lukemaa, niin pitää koittaa vielä pestä/puhistaa itse
Ja
Pitää alkaa vaikka Ebay hommiin...
Jep eli suomeksi
saksassa nolla varastossa ja kysely tehty jonka vastaus on luokkaa emme tiedä.

Offtopikkina tarvitsin cvt vaihteistoöljyä parilitraa. Tilattu ennen remppaa ja kysely sitten perään kun ei tullutkaan. Vastaus oli 10-viikkoa.
Kyllä minäki sen noin tulkitsen.

Huolto myyjän vinkki oli, että "elä piätä hengistystä anturin saapumisen takia ainakaan kauaa" :lol:

Mielenkiintoista tässä on nyt se, että kun hain auton pois, niin evästys oli, että "vikavalo palaa ja jne".
No eipä palanut. Paikallaan on se huollon mukaan viallinen NOX anturi. Ajo matkaa tuli sellainen 35 km ja
kerran kiihyttäessä "pölähti savut" ja sillä selvä.

Varsinainen vika oli Abdlue pumppu, joka on vaihdettu ja testattu, että toimii kuten pitääkin. -(z)-
Eli ei herjaa kilometrejä enään näyttöön?

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 29 Heinä 2021, 22:46
Kirjoittaja Summit
Ei herjaa

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 30 Heinä 2021, 06:55
Kirjoittaja 1,2sorsa
Summit kirjoitti: 29 Heinä 2021, 22:46Ei herjaa
Hyvä. Se on kusinen tilanne sitten jos kusivehkeet sanoo että uudelleen käynnistäminen estetään 1000km kuluttua

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 19 Elo 2021, 17:21
Kirjoittaja j00ppis
Kannaatako nää ad blue autot vaa jättää suosiolla väliin?

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 19 Elo 2021, 18:13
Kirjoittaja 1,2sorsa
j00ppis kirjoitti: 19 Elo 2021, 17:21 Kannaatako nää ad blue autot vaa jättää suosiolla väliin?
Ei se onnistu. Ei taida montaa diesel autoa saada ostettua ilman. Ajaa niin kauan kunnes korjaus maksaa enemmän kuin pois ohjelmointi

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 19 Elo 2021, 18:23
Kirjoittaja j00ppis
1,2sorsa kirjoitti: 19 Elo 2021, 18:13
j00ppis kirjoitti: 19 Elo 2021, 17:21 Kannaatako nää ad blue autot vaa jättää suosiolla väliin?
Ei se onnistu. Ei taida montaa diesel autoa saada ostettua ilman. Ajaa niin kauan kunnes korjaus maksaa enemmän kuin pois ohjelmointi
Luin tästä ohjelmoinnista mutta mites sen valvonta jääkö kiinni.
Ei kyl toi kusi homma nappaa

Opel liike tänää kun kysyin onko ongelmia yleisesti ni tuli aika bulsittiä sieltä että vain muutamia antureita tyylii.