Sivu 3/4

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 19 Elo 2021, 19:04
Kirjoittaja 1,2sorsa
Niinhän se suurinpiirtein on ettei varsinaista tyyppivikaa ole. Antureita ja säiliöitä lähinnä vähän joka malliin. Se vain ei ole kovin kivaa kun ne osat on kalliita

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 19 Elo 2021, 20:00
Kirjoittaja j00ppis
Toisinsanoen keskeneräinen viritys hätäisesti tehty autoille ja artisti maksaa.

Merillä on sox ja nox pesureita ja toimii isommassa kaavassa paljon paremmin ja on eri ympäristö

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 25 Elo 2021, 14:16
Kirjoittaja Summit
Tähän tarinaan lisättäväksi ( ja ehkä avuksi jolleki? ):
Tein taka NOX anturille itse "pesun".

Eli anturi irti putkesta, astiaan 98 bensaa ja Forten fuel emission imprower apaut 50/50 seos.
12h lillumista nesteessä. Tämän jälkeen CRC air sensor clean pro suihkeella niin kauan kuin vähänkin tuli minusta näkyvää "likaa" kuppiin.
Lopuksi kuivaus elektroniikka puhistamiseen tarkoitettulla aerosoli pullolla kuivaus. Anturi kiinni ja käyntiin.
Toimii kuten pitääkin! :thumbsup:

Opin tässä hässäkässä sen, että JOS se nox anturi näyttää jotakin poikkevaa lukemaa, niin se ei välttämättä ole rikki.
Se on "paskanen".

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 30 Joulu 2021, 15:04
Kirjoittaja atso123
Onkohan tuo pesu edelleen pitänyt varoitusvalot poissa ? Olisi tarkoitus testata pesua noilla ohjeilla/litkuilla. P11DC vikakoodi päällä NOx lohko 2 teho alhainen. Uuden anturin hinta merkkiliikkessä 800€ + koodaus ja vaihtotyöt päälle. Vaihto kuulostaa rahstukselta jos anturi onkin vain likainen eikä rikki.

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 30 Joulu 2021, 15:56
Kirjoittaja Summit
Samat noxi anturit edelleen paikallaan ja vikakoodeja :o

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 30 Joulu 2021, 17:45
Kirjoittaja 1,2sorsa
Summit kirjoitti: 30 Joulu 2021, 15:56 Damat noxi anturit edelleen paikallaan ja vikakoodeja :o
Siis antureiden pesu kokeilu ja vikakoodien nollaus auttoi sen vajaa puoli vuotta?

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 30 Joulu 2021, 18:55
Kirjoittaja Summit
1,2sorsa kirjoitti: 30 Joulu 2021, 17:45
Summit kirjoitti: 30 Joulu 2021, 15:56 Damat noxi anturit edelleen paikallaan ja vikakoodeja :o
Siis antureiden pesu kokeilu ja vikakoodien nollaus auttoi sen vajaa puoli vuotta?
Tarkennus, eli toimii edelleen. Ei ongelmia.
Huomisesta en tiedä.

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 30 Joulu 2021, 21:58
Kirjoittaja 1,2sorsa
Summit kirjoitti: 30 Joulu 2021, 18:55
1,2sorsa kirjoitti: 30 Joulu 2021, 17:45
Summit kirjoitti: 30 Joulu 2021, 15:56 Damat noxi anturit edelleen paikallaan ja vikakoodeja :o
Siis antureiden pesu kokeilu ja vikakoodien nollaus auttoi sen vajaa puoli vuotta?
Tarkennus, eli toimii edelleen. Ei ongelmia.
Huomisesta en tiedä.
Tämähän oli erikoista

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 11 Tammi 2022, 07:01
Kirjoittaja Summit
Joo, en uskonut itsekkään, että auttaa kovin kauaa.
Mutta, pelittää edelleen.

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 12 Maalis 2022, 20:52
Kirjoittaja piirer
Tuolla aiemmin kysyttiin AdBlue järjestelmän ohjelmoinnista pois käytöstä. Onko tuo siis mahdollista ja laillista, siis että kärry menee katsastuksesta sen puolesta läpi?

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 13 Maalis 2022, 08:04
Kirjoittaja 1,2sorsa
Ei laillista. Mahdollista. Menee läpi katsastuksessa kun ohjelmoidaan niin ettei jää vikakoodeeja roikkumaan

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 08 Huhti 2022, 19:19
Kirjoittaja Oskari 55
Kuka niitä ohjelmointeja tekee?

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 06 Touko 2022, 14:16
Kirjoittaja piirer
Summit kirjoitti: 11 Tammi 2022, 07:01 Joo, en uskonut itsekkään, että auttaa kovin kauaa.
Mutta, pelittää edelleen.
Oma kottero alkoi näyttää oranssi moottorihäiriövaloa ja vikakoodia joka viittaa juurikin anturiongelmaan. Tämän myötä mielenkiinto aiheeseen kummasti lisääntyi. Vieläkö olet päässyt ilman ongelmia tuon pesun jälkeen?
Meinasin tehdä samat temput tässä jonain päivänä.

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 15 Elo 2022, 08:55
Kirjoittaja piirer
Suoritin etummaisen NoX- anturin pesun tuossa kesäkuun puolivälissä. Liuottimena toimi ihan vaan diesel noin parin tunnin ajan ja loppupuhdistus ilmamassa-anturin puhdistukseeen tarkoitetulla sprayllä.
Ei ole sen jälkeen oranssia moottorivaloa näkynyt ja kilometrejä pesun jälkeen on kertynyt pari-kolme tuhatta. Hyvältä siis näyttää.

Re: B20DTH - ad-blue

Lähetetty: 29 Tammi 2023, 11:33
Kirjoittaja Jari
2017 Insignia 2.0 diesel farmari alkoi antaa vikoodia U029E eli "U029E Lost Communication with NOx sensor B". Ei muita koodeja.
Anturi puhdistettu, eikä ollut mitenkään kovin likainen. Johdot, liittimet ja elektroniikkaboxi sen (40cm) anturijohdon päässä näyttää ulospäin aivan ok.
Onko foorumilaisilla tietoa, viittaako tuo vika kommunikointiin (CAN?) elektroniikkaboxin ja moottoriohjaimen tai vastaavan välillä VAI anturin ja anturielektroniikan välillä?

Sivuhuomiona muuten, auto kävi takaisinkutsupäivityksessä tunnus KBT, jossa kirjeen mukaan auton ohjelmistot päivitetään. Huollon vastaanottajan mukaan vain jarruohjaimen ohjelma päivitettiin. Tuo vikakoodi tuli kolmannella auton käynnistyksellä huollosta lähdön jälkeen. Kun resetoin koodin, se tulee kolmannella käynnistyksellä takaisin.