Tätä itseasiassa miettinyt, että onko tuosta minkäänlaista merkintää ollut tapana laittaa, jos on "ylimääräisenä" työnä hihna vaihdettu. Itse ostin oman Comboni 46tkm (vm 2019) ajettuna viime syyskuussa ja siihen oli juuri tehty määräaikaishuolto LänsiAutossa. Luulisi, että tuossa vaiheessa olisi jo hihnassa ollut jonkinlaista paisumista havaittavissa, jos tämä ongelma on näin yleinen kun annetaan ymmärtää. Paperisessa huoltokirjassa tästä ei ainakaan ole merkintää. Ilmeisesti ollut leasing-autona aikaisemmin, kun ei ole myöskään omistajatietoja jne. huoltokirjaan merkitty.Kunde kirjoitti: ↑01 Maalis 2023, 17:52Nyt muutaman ajokerran jälkeen käry alkaa onneksi asettua ja toivottavasti pysyykin poissa, tuntui tulevan suoraan siitä katalysaattorin suojapellin takaa, lienee jotain sinne tippunut.1,2sorsa kirjoitti: ↑21 Helmi 2023, 19:32Jos yhdellä ajolla käryää niin ei syytä huoleen. Semmoinen työmaa että väkisinkin tahtoo jäädä vähän öljyä katalysaattorin lämpöpelteihin. Jos usein käryää niin kurkkaa että öljyä on oikea määrä eikä näy vuotojaKunde kirjoitti: ↑21 Helmi 2023, 17:22 Auto (Grandland 1.2 vm 2018) oli hihnan vaihdossa takaisinkutsukampanjan mukaisesti, huoltopäällikön mukaan avataan myös öljypohja ja putsaillaan jos tarvetta on, en ole tuota tarkistanut onko tehty. Kuulemma oli hihnassa pieniä halkeamia mutta ei vielä mitään vakavampaa, autoa haettaessa ei ollut tietoa mitä muuta oli tehty.
Sijaisauto tuli veloituksetta käyttöön operaation ajaksi (koko päivä).
Kotiin tullessa huomiota kiinnitti, että konehuoneesta leijaili outo palaneen käry, mutta tuskin on syytä olla huolissaan
Tässä takaisinkutsussa jäi vähän ihmetyttämään se, että en saanut mitään dokumenttia tms että hihna olisi vaihdettu vaikka pyysinkin. Huoltokirjaan ei tullut mitään merkintää, konehuoneessa ei näy mitään tarraa (joissain merkeissä on tapana merkata sinne milloin näin tärkeä huoltotoimi on suoritettu), lisäksi huoltoliikkeen (Hedin) palvelussakaan ei ole huoltohistoriassa mitään merkintää. Siellä oli ennen hihnan vaihtoa merkintä tulevasta huollosta, mutta nyt sekin on haihtunut kuin pieru saharaan Opelin omassa sähköisessä palvelussakaan ei ole mitään merkintää.
Mietin vaan, että on vähän hankala osoittaa esim. autoa vaihtaessa että juu hihna on vaihdettu ja kaikki on kunnossa?
Toki konehuoneesta voi näyttää, että täällä on touhuttu ja öljyntäyttökorkista kurkaten vakuuttaa että on tässä ihan uusi hihna.
Vähän erikoisempi juttu, miksiköhän näin? Joku asiaa tuntematon seuraava omistajahan voi tehdä saman operraation uudestaan tarpeettomana....
En vielä tuolloin tiennyt koko moottorityypin ongelmasta mitään, niin en osannut kysellä asiasta vaan olin iloinen itselle uudesta autosta ja tyytyväinen, että kaikki huollot on tehty ajallaan ja vielä merkkiliikkeessä, mistä ostin auton.
Asiaahan voisi tietysti näin jälkikäteen yrittää tiedustella sieltä huollon puolelta, mutta ajattelin joka tapauksessa tässä kun on jo 10tkm tullut itse ajettua, että käytän paikallisessa merkkihuollossa (Delta Järvenpää) ylimääräisessä öljynvaihdossa ja pyydän samalla mittaamaan tuon hihnan, niin voisihan tuon vielä saada virhevastuun piikkiin, jos on pahasti turvonnut.