1,2 puretec hihna ongelmat

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
RistoRitari
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 18:29

Re: 1,2 puretec hihna ongelmat

Viesti Kirjoittaja RistoRitari »

akkuJukka kirjoitti: 12 Tammi 2023, 21:25 Me saatiin Opelilta sellainen tieto, että huoltokirjassa ohjeistettu moottoriöljytyyppi rikkoo moottorin ja sitä ei tule käyttää. Käytännössä kaikki ajaminen noilla autoilla pitäisi keskeyttää välittömästi ja vaihtaa nokkahihna sekä öljy. Se tehtaalta auton mukana toimitettu öljy on jo alkanut murentaa nokkahihnaa päivästä yksi, kun auto on tehty. Kyse on siis suunnitteluvirheestä, mikä täydellä varmuudella rikkoo moottorin jossain vaiheessa.

Meille juuri vaihdettiin koko kone, mutta Opel on sitä mieltä, että 68tkm ajettu moottori ei ole enää takuun piiriin kuuluva. Maksoi vajaa 8000€ vaihtaa.

Opel on tiennyt tässä öljytyypin ja hihnan muovien yhteensopivuusongelmista jo vuosia, mutta eivät ole takaisinkutsua asian suhteen tehneet. Sen tekevät nyt ilmeisesti vihdoinkin päivittääkseen huoltokirjan tiedot ja vaihtaakseen välittömästi öljyt ja hihnan. Samalla kone tulee huuhdella ja tarkastaa öljykanavat kuitukameralla. Mutta tämä toimenpide ei poista niitä kiinni palaneita muovinpalasia sieltä koneen sisältä, kun niitä lähes varmasti sinne on irronnut. Siten voi olla, että *kaikki* koneet vaihdetaan.

Kuinka monta omistajaa täällä foorumilla on tuolla 1,2-litraisella ranskalaisella moottorilla?

Lähtökohtaisesti Opel on siis antanut kaikkien näiden autojen omistajien ajella näiden vikojen kanssa ja sitten laskuttaa 8000€ moottorista, mikä maksaa tuskin edes 700€ heille sisään. Minusta tässä ei mennä pelkästään hyvän maun rajojen yli, vaan tässä on jo rikollisen toiminnan tunnusmerkistöä. Tahallinen vahingoteko välinpitämättömyydellä ja sitten koitetaan ottaa uhreilta rahat pois. Kaikki moottorit tulee vaihtaa veloituksetta ja korjauksien ajaksi sijaisautot.

Jos on tarpeeksi monta tällaista tapausta, niin tässä voisi olla hyvää pohjaa isolle joukkokanteelle. Jos meitä on vaikka 5000 moottoriongelmaista, niin keskimäärin 10.000€ korvaussummalla saadaan jo 50 miljoonan euron hanke kasaan. Halukkaat voi olla minuun suoraan yhteydessä.
Ilman muuta mukana!
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Grandland hihna ongelma, eskalaatio ja korvaukset

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

RistoRitari kirjoitti: 13 Tammi 2023, 17:59
1,2sorsa kirjoitti: 10 Tammi 2023, 21:12
RistoRitari kirjoitti: 10 Tammi 2023, 18:48 Minulla kanssa Grandland X vm. 2018, ajettu ongelmien alkaessa 79000km. Vein määräaikaishuoltoon Länsiautoon. Ensin jakohihna, murua öljysihtiin, ei paineita yms. Myös öljypumppu rikki koska tuota murua. Eivät suostuneet maksamaan kuin osan rempasta, tulivat vastaan jakosuhteella 79% minulle jakohihnasta ja öljypumpusta tuli minulle joku reilu 20%. Eli n. 1200 e jouduin maksmaaan itse! Toki öljypumppu oli kallis..
Ajelin muutaman viikon ja taas moottorihöiriö, vien huoltoon. Kuulemma paineet ei nouse moottorissa, vaihdetaan koko moottori. Tässä tulivat jälleen vastaan 74% eli maksoin tuosta rempasta ihan reilun hinnan, 26% eli 2000e. Tästä vielä reklamoin(huolto kesti 4vkoa!), tulivat vastaan 700e. Taas meni pari viikkoa ja hajosi starttimoottori. Siitä maksoin 50% eli 230e.
Tonneja mennyt ja kun luin tätä palstaa, tuli fiilis että kusetettiinko minua ihan huolella? Olisiko heidän pitänyt tulla paremmin kustannuksissa vastaan eli kannattaisiko tästä vielä reklamoida?
Melekoinen lumipallo efektillinen paskaa kyllä sattunut

Vastaantulot riippuu goodwillia kysyttäessä seuraavista seikoista A, monesko omistaja B, huoltohistoria, C, auton ikä ja kilometrit. D, vika E, reklamointi paikka, joskus voi myyjäliike ottaa osuutta hieman jos auto korjataan siellä.
Jakohihnan vaihtoväli on 6v/100tkm
Joten tästä voi sitten ajatella oliko vastaantulo millainen.
79%jakohihnasta on 79% vaihtovälistä

Uuden moottorin voi ajatella nostavan hieman vaihtoarvoa.
Joo näinhän se on! Naamaraja vissiin.. Olen itse toinen omistaja.
Eli ostit auton käytettynä liikkeestä. Eli ei mikään huono vastaantulo. Onko ostoksesta kauaa? Jos ei niin koititko reklamoida ostopaikkaan?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
RistoRitari
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 18:29

Re: 1,2 puretec hihna ongelmat

Viesti Kirjoittaja RistoRitari »

Ostin länsiautosta, auto oli ollut reilun vuoden. Minun näkökulmasta vastaantulo ei ollut riittävä autossa, joka on kuitenkin suht uusi vielä, ja jossa ei ole tällaisia remontteja odotettavissa..
Opestra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 248
Liittynyt: 23 Tammi 2016, 08:09

Re: 1,2 puretec hihna ongelmat

Viesti Kirjoittaja Opestra »

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 39bc69d47b

Nyt on öljysihdin tukkeutuminen aiheuttanut jarruongelmia sen verran, että takaisinkutsua tehty sen takia.

Mutta voi h****tti tuota korjausta. Huoltoväliä lyhennetään ja huoltoilmaisin päivitetään sen mukaiseksi. Eli ilmeisesti niitä hihnoja ei vaihdeta kuitenkaan. Minun autoakin tuon pitäisi koske, kun listassa on Berlingo samoilta tuotantovuosilta. Saa nähdä kestääkö kone siihen asti, että auto menee vaihtoon.
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23

Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
jj-60
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 19 Helmi 2018, 19:09

Re: 1,2 puretec hihna ongelmat

Viesti Kirjoittaja jj-60 »

Tulossa ketjumoottirit loppuu ongelmat.
Vactra B 1.6 5D
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: 1,2 puretec hihna ongelmat

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Opestra kirjoitti: 04 Helmi 2023, 10:21 https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 39bc69d47b

Nyt on öljysihdin tukkeutuminen aiheuttanut jarruongelmia sen verran, että takaisinkutsua tehty sen takia.

Mutta voi h****tti tuota korjausta. Huoltoväliä lyhennetään ja huoltoilmaisin päivitetään sen mukaiseksi. Eli ilmeisesti niitä hihnoja ei vaihdeta kuitenkaan. Minun autoakin tuon pitäisi koske, kun listassa on Berlingo samoilta tuotantovuosilta. Saa nähdä kestääkö kone siihen asti, että auto menee vaihtoon.
Hihnanleveys tarkastetaan samoin kuin huollossa ja jos se on levennyt niin tarkastetaan sihdit ja uusitaan jakohihna JOS
Tietyt edellytykset täyttyy. Huoltoneuvojat kertoo huollossa tarkemmin jos kamppanja koskettaa autoasi.

Itse en ole yhtään rikkoutunutta alipainepumppua vielä nähnyt mutta niitä on vaihdettu muiden korjausten yhteydessä jos sihti ollut tukossa.

Sihtejä on
Öljypumppu
Öljypumpunventtiili
Nokkienventtiilit
Alipainepumppu
Turbon öljylinja (dpf takana)
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Opestra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 248
Liittynyt: 23 Tammi 2016, 08:09

Re: 1,2 puretec hihna ongelmat

Viesti Kirjoittaja Opestra »

1,2sorsa kirjoitti: 04 Helmi 2023, 12:14
Opestra kirjoitti: 04 Helmi 2023, 10:21 https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 39bc69d47b

Nyt on öljysihdin tukkeutuminen aiheuttanut jarruongelmia sen verran, että takaisinkutsua tehty sen takia.

Mutta voi h****tti tuota korjausta. Huoltoväliä lyhennetään ja huoltoilmaisin päivitetään sen mukaiseksi. Eli ilmeisesti niitä hihnoja ei vaihdeta kuitenkaan. Minun autoakin tuon pitäisi koske, kun listassa on Berlingo samoilta tuotantovuosilta. Saa nähdä kestääkö kone siihen asti, että auto menee vaihtoon.
Hihnanleveys tarkastetaan samoin kuin huollossa ja jos se on levennyt niin tarkastetaan sihdit ja uusitaan jakohihna JOS
Tietyt edellytykset täyttyy. Huoltoneuvojat kertoo huollossa tarkemmin jos kamppanja koskettaa autoasi.

Itse en ole yhtään rikkoutunutta alipainepumppua vielä nähnyt mutta niitä on vaihdettu muiden korjausten yhteydessä jos sihti ollut tukossa.

Sihtejä on
Öljypumppu
Öljypumpunventtiili
Nokkienventtiilit
Alipainepumppu
Turbon öljylinja (dpf takana)
Määräaikaishuolto tulossa parin viikon päästä. Varmaankin siellä hoitavat takaisinkutsukampanjaan kuuluvat asiat samalla. Pitää varmistaa asia huollossa. Kuuluukohan tuo hihan leveyden tarkastaminen nykyisin huolto-ohjelmaan muutenkin?

Huoltovälin lyhentäminen ei itseä kosketa niinkään, kilometrejä tulee vain maks. 15 tkm vuodessa nykyisin. Enemmän ajavia se saattaa harmittaa, kun huoltokustannukset kasvaa. Toki öljynvaihto olisi muutenkin järkevää näihin tehdä tiheämmin. Saa nähdä mikä huoltoväli tukee sitten olemaan jatkossa.

Olen yrittänyt vältellä ongelman syntymistä ajamalla melkein aina pätkäajossakin koneen lämpimäksi, ettei vettä/bensaa jäisi öljyjen sekaan. Ja tosiaan öljynvaihtoväli ei ole noussut yli 15 tkm kertaakaan.
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23

Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
opelopa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Tammi 2023, 00:34

Re: 1,2 puretec hihna ongelmat

Viesti Kirjoittaja opelopa »

Tuleekohan tämä kampanja automaattisesti koskettamaan myös Opel Comboa ym. malleja samalla moottorilla, mitä ei nyt erikseen mainittu? Hullua olisi, jos olisi jätetty kampanjan ulkopuolelle, mutta mistä näistä ikinä tietää...

Kuinkas nämä kampanjat yleensä toimivat, tuleeko erikseen kutsua, vai hoidetaanko homma normaalin huoltovälin yhteydessä?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: 1,2 puretec hihna ongelmat

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

opelopa kirjoitti: 04 Helmi 2023, 18:55 Tuleekohan tämä kampanja automaattisesti koskettamaan myös Opel Comboa ym. malleja samalla moottorilla, mitä ei nyt erikseen mainittu? Hullua olisi, jos olisi jätetty kampanjan ulkopuolelle, mutta mistä näistä ikinä tietää...

Kuinkas nämä kampanjat yleensä toimivat, tuleeko erikseen kutsua, vai hoidetaanko homma normaalin huoltovälin yhteydessä?
Uutisoitu kampanja on turvallisuus kampanja jolloin tulee kirje kotiin.

Tuskin tulee koskemaan. Tuo 3000 autoa on vain murto-osa näistä purech koneista suomessa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Opestra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 248
Liittynyt: 23 Tammi 2016, 08:09

Re: 1,2 puretec hihna ongelmat

Viesti Kirjoittaja Opestra »

Tämä ongelma ei liity välttämättä tähän hihnaan, mutta kysynpä nyt tässä ketjussa kuitenkin.

Eli Combo Life varustettuna 1.2 puretechilla on alkanut varoittamaan matalasta öljytasosta ajoittain. Tämä ilmenee sen jälkeen, kun auto on ollut pysäköitynä ylämäkeen, eli keula ylämäen suuntaan. Ihan kuin öljyt vähenisivät koneesta tuon jälkeen, koska ilmoitus tulee aina vasta pysäköinnin jälkeen, viimeistään seuraavana päivänä. Ja aina siellä on öljyntaso oikeastikin laskenut tikusta katsottuna. Puhutaan kuitenkin vain muutaman desin lisäystarpeesta öljynvaihtovälillä, nyt viimeksi lisäsin n. 3 dl ja ei enää herjannut.

Eli joko tuo oikeasti syö hieman öljyä, mikä nyt lienee ihan normaalia noin vähäinen määrä. Mutta öljyntasoanturi reagoi vasta sitten, kun auto seuraavan kerran käynnistetään. Vai meneekö esim. huohotinletkun kautta jotain vesi/öljy mähmää imusarjaan, joka jää sinne jumiin, kun on tuota pätkäajoa tullut sen verran paljon 🤔 Tuskin sinnekään hirveästi tavaraa mahtuisi. Öljykorkkiin ei kyllä ollut ainakaan mitään tarttunut.
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23

Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
opelopa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Tammi 2023, 00:34

Re: 1,2 puretec hihna ongelmat

Viesti Kirjoittaja opelopa »

Opestra kirjoitti: 09 Helmi 2023, 10:27 Tämä ongelma ei liity välttämättä tähän hihnaan, mutta kysynpä nyt tässä ketjussa kuitenkin.

Eli Combo Life varustettuna 1.2 puretechilla on alkanut varoittamaan matalasta öljytasosta ajoittain. Tämä ilmenee sen jälkeen, kun auto on ollut pysäköitynä ylämäkeen, eli keula ylämäen suuntaan. Ihan kuin öljyt vähenisivät koneesta tuon jälkeen, koska ilmoitus tulee aina vasta pysäköinnin jälkeen, viimeistään seuraavana päivänä. Ja aina siellä on öljyntaso oikeastikin laskenut tikusta katsottuna. Puhutaan kuitenkin vain muutaman desin lisäystarpeesta öljynvaihtovälillä, nyt viimeksi lisäsin n. 3 dl ja ei enää herjannut.

Eli joko tuo oikeasti syö hieman öljyä, mikä nyt lienee ihan normaalia noin vähäinen määrä. Mutta öljyntasoanturi reagoi vasta sitten, kun auto seuraavan kerran käynnistetään. Vai meneekö esim. huohotinletkun kautta jotain vesi/öljy mähmää imusarjaan, joka jää sinne jumiin, kun on tuota pätkäajoa tullut sen verran paljon 🤔 Tuskin sinnekään hirveästi tavaraa mahtuisi. Öljykorkkiin ei kyllä ollut ainakaan mitään tarttunut.
Minulle ei ole tuota matalan öljytason varoitusta vielä tullut, mutta tikusta seuraillut öljyä ja huomannut, että semmoisen desin/1000km syö tuo oma yksilö, mitä en vielä pidä itse kovin pahana hävikkinä, kun nämä mitä ilmeisemmin kuitenkin tykkäävät öljyä enemmän, tai vähemmän syödä. Uskoisin, että tuo öljyntason mittaus miten sitten auto sen mittaakaan, tapahtuu aina virrat kytkiessä ja ajossa sitten heittää vakavampaa herjaa, jos paineet yhtäkkiä katoaa.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: 1,2 puretec hihna ongelmat

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Öljyntasosta annetaan varoitus jos se havaitaan viidellä virran kytkemis syklillä.

Paineilmoituksen mukana tulee moottorinvikavalo, vikatila ja erinäiset varoitusilmoitukset näyttöön
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Opestra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 248
Liittynyt: 23 Tammi 2016, 08:09

Re: 1,2 puretec hihna ongelmat

Viesti Kirjoittaja Opestra »

opelopa kirjoitti: 09 Helmi 2023, 13:20
Opestra kirjoitti: 09 Helmi 2023, 10:27 Tämä ongelma ei liity välttämättä tähän hihnaan, mutta kysynpä nyt tässä ketjussa kuitenkin.

Eli Combo Life varustettuna 1.2 puretechilla on alkanut varoittamaan matalasta öljytasosta ajoittain. Tämä ilmenee sen jälkeen, kun auto on ollut pysäköitynä ylämäkeen, eli keula ylämäen suuntaan. Ihan kuin öljyt vähenisivät koneesta tuon jälkeen, koska ilmoitus tulee aina vasta pysäköinnin jälkeen, viimeistään seuraavana päivänä. Ja aina siellä on öljyntaso oikeastikin laskenut tikusta katsottuna. Puhutaan kuitenkin vain muutaman desin lisäystarpeesta öljynvaihtovälillä, nyt viimeksi lisäsin n. 3 dl ja ei enää herjannut.

Eli joko tuo oikeasti syö hieman öljyä, mikä nyt lienee ihan normaalia noin vähäinen määrä. Mutta öljyntasoanturi reagoi vasta sitten, kun auto seuraavan kerran käynnistetään. Vai meneekö esim. huohotinletkun kautta jotain vesi/öljy mähmää imusarjaan, joka jää sinne jumiin, kun on tuota pätkäajoa tullut sen verran paljon 🤔 Tuskin sinnekään hirveästi tavaraa mahtuisi. Öljykorkkiin ei kyllä ollut ainakaan mitään tarttunut.
Minulle ei ole tuota matalan öljytason varoitusta vielä tullut, mutta tikusta seuraillut öljyä ja huomannut, että semmoisen desin/1000km syö tuo oma yksilö, mitä en vielä pidä itse kovin pahana hävikkinä, kun nämä mitä ilmeisemmin kuitenkin tykkäävät öljyä enemmän, tai vähemmän syödä. Uskoisin, että tuo öljyntason mittaus miten sitten auto sen mittaakaan, tapahtuu aina virrat kytkiessä ja ajossa sitten heittää vakavampaa herjaa, jos paineet yhtäkkiä katoaa.
Minulla ei taida edes noin paljon viedä öljyä, kun yksi litran purkki on kestänyt jo pari vuotta. Alkuun ei kyllä tarvinnut lisätä ollenkaan öljyä vaihtovälillä. Tuo tasohälytys on tullut joka kerta sen jälkeen, kun auto on ollut pysäköity mäkeen. Auto on melkein aina normaalisti pysäköity tasaiselle maalle. Pari desiä olen varoituksen jälkeen laittanut koneeseen ja on ollut aina useamman kuukauden valittamatta. Ehkä tuo on joku ranskalainen oikku vaan :D
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23

Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
opelopa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Tammi 2023, 00:34

Re: 1,2 puretec hihna ongelmat

Viesti Kirjoittaja opelopa »

Opestra kirjoitti: 09 Helmi 2023, 20:09
opelopa kirjoitti: 09 Helmi 2023, 13:20
Opestra kirjoitti: 09 Helmi 2023, 10:27 Tämä ongelma ei liity välttämättä tähän hihnaan, mutta kysynpä nyt tässä ketjussa kuitenkin.

Eli Combo Life varustettuna 1.2 puretechilla on alkanut varoittamaan matalasta öljytasosta ajoittain. Tämä ilmenee sen jälkeen, kun auto on ollut pysäköitynä ylämäkeen, eli keula ylämäen suuntaan. Ihan kuin öljyt vähenisivät koneesta tuon jälkeen, koska ilmoitus tulee aina vasta pysäköinnin jälkeen, viimeistään seuraavana päivänä. Ja aina siellä on öljyntaso oikeastikin laskenut tikusta katsottuna. Puhutaan kuitenkin vain muutaman desin lisäystarpeesta öljynvaihtovälillä, nyt viimeksi lisäsin n. 3 dl ja ei enää herjannut.

Eli joko tuo oikeasti syö hieman öljyä, mikä nyt lienee ihan normaalia noin vähäinen määrä. Mutta öljyntasoanturi reagoi vasta sitten, kun auto seuraavan kerran käynnistetään. Vai meneekö esim. huohotinletkun kautta jotain vesi/öljy mähmää imusarjaan, joka jää sinne jumiin, kun on tuota pätkäajoa tullut sen verran paljon 🤔 Tuskin sinnekään hirveästi tavaraa mahtuisi. Öljykorkkiin ei kyllä ollut ainakaan mitään tarttunut.
Minulle ei ole tuota matalan öljytason varoitusta vielä tullut, mutta tikusta seuraillut öljyä ja huomannut, että semmoisen desin/1000km syö tuo oma yksilö, mitä en vielä pidä itse kovin pahana hävikkinä, kun nämä mitä ilmeisemmin kuitenkin tykkäävät öljyä enemmän, tai vähemmän syödä. Uskoisin, että tuo öljyntason mittaus miten sitten auto sen mittaakaan, tapahtuu aina virrat kytkiessä ja ajossa sitten heittää vakavampaa herjaa, jos paineet yhtäkkiä katoaa.
Minulla ei taida edes noin paljon viedä öljyä, kun yksi litran purkki on kestänyt jo pari vuotta. Alkuun ei kyllä tarvinnut lisätä ollenkaan öljyä vaihtovälillä. Tuo tasohälytys on tullut joka kerta sen jälkeen, kun auto on ollut pysäköity mäkeen. Auto on melkein aina normaalisti pysäköity tasaiselle maalle. Pari desiä olen varoituksen jälkeen laittanut koneeseen ja on ollut aina useamman kuukauden valittamatta. Ehkä tuo on joku ranskalainen oikku vaan :D
Vahvan mutu-tuntuman perusteella tuota uusien luokitusten mukaista 0W-20-öljyä kuluu aavistus enemmän, kuin tuota edellistä 5W-30-öljyä, mutta koneellakin on toisaalta ajettu jo enemmän.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 1,2 puretec hihna ongelmat

Viesti Kirjoittaja ?! »

Pösön/Citican omistajat lisäävät punaisen öljyvalon sytyttyä litran ja ajavat tyytyväisinä taas vähän aikaa kunnes punainen öljyvalo taas palaa😁

Aika vähän tulee välillä ropusta öljyä.

Sinäänsä varsin vahva moottori.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Vastaa Viestiin