Koiravankkuri Vectra C2 + Käyttis Astra K
Lähetetty: 06 Kesä 2020, 22:04
Aika tarkalleen 10 vuotta sitten v. 2010 pihaan ilmestyi itselleni ensimmäinen Opel malliltaan Astra G 2.0 Sport 3d.
Pari vuotta ankaraa tuunausta oppimisen ja erehdyksen kautta, jonka palkintona syntyi itselle mieluisa auto.
Tuossa kuosissa Astra lähti eteenpäin
Nyt v. 2020 ensimmäisen Opelin "juhlavuonna" mieli lähti haikailemaan kohti elettyä nuoruutta. Koska aikakone on vielä keksimättä, parhaaksi fiilistelykeinoksi jäi samanlaisen auton etsintä. Tarjonta oli kuitenkin suhteellisen heikohkoa ja paremmat yksilöt menivät kaupaksi minun vielä suunnitellessa, menisinkö katsomaan vai en. Päätin laatia muutamaan paikkaan ostoilmoitukset elätellen toiveita, että jokin perikunta myy helmen ensimmäiseltä omistajalta.
Juuri kun olin unohtamassa koko jutun, puhelin soi lupaavasta yksilöstä: iäkkäämmän pariskunnan 1.6 8v Club 3d vm. 2000 oli menossa myyntiin, mutta omistaja päätti tarjota tätä ensin minulle ostoilmoituksen perusteella. Autolla on ajettu 248tkm, leimaa mukavasti jäljellä, jakopää rempattu, molemmat rengassarjat uudenveroisessa kunnossa, pohjaa hitsattu edelliselle leimalle ja tuulilasi uusittu. Mikä parasta, hinta satasia eikä tonneja. Eli kaikki perusasiat kunnossa, joten kaupathan siitä syntyi. Omistajia autolla on ehtinyt kylläkin olla jo 5 kappaletta ja sanomista löytyy korin puolesta vähän sieltä sun täältä. Perusilme kuitenkin suht ok. Ja hienosti sujui vajaan 100 kilometrin kotimatka.
Suunnitelma on seuraavanlainen:
- Maalipinnan myllytys ja muoviosien elvytys
- Sisustan pesu ja fiksaus
- Venttiilikopan tiivisteen vaihto
- Jarrujen huolto
- Öljynvaihto
Lisäksi pienet tuunaukset tutulla reseptillä:
- Tummapohjaiset etuvalot (saa tarjota!)
- Facelift-takavalot (saa tarjota!)
- Sivulasien ympärystän ja etupuskurin keskirivan teippaus mustaksi
- Merkitön maski
Annetaan siis Opelille lisää ryhtiä ja varmistetaan tien päällä pysyminen vielä vuosiksi eteenpäin.
Pari vuotta ankaraa tuunausta oppimisen ja erehdyksen kautta, jonka palkintona syntyi itselle mieluisa auto.
Tuossa kuosissa Astra lähti eteenpäin
Nyt v. 2020 ensimmäisen Opelin "juhlavuonna" mieli lähti haikailemaan kohti elettyä nuoruutta. Koska aikakone on vielä keksimättä, parhaaksi fiilistelykeinoksi jäi samanlaisen auton etsintä. Tarjonta oli kuitenkin suhteellisen heikohkoa ja paremmat yksilöt menivät kaupaksi minun vielä suunnitellessa, menisinkö katsomaan vai en. Päätin laatia muutamaan paikkaan ostoilmoitukset elätellen toiveita, että jokin perikunta myy helmen ensimmäiseltä omistajalta.
Juuri kun olin unohtamassa koko jutun, puhelin soi lupaavasta yksilöstä: iäkkäämmän pariskunnan 1.6 8v Club 3d vm. 2000 oli menossa myyntiin, mutta omistaja päätti tarjota tätä ensin minulle ostoilmoituksen perusteella. Autolla on ajettu 248tkm, leimaa mukavasti jäljellä, jakopää rempattu, molemmat rengassarjat uudenveroisessa kunnossa, pohjaa hitsattu edelliselle leimalle ja tuulilasi uusittu. Mikä parasta, hinta satasia eikä tonneja. Eli kaikki perusasiat kunnossa, joten kaupathan siitä syntyi. Omistajia autolla on ehtinyt kylläkin olla jo 5 kappaletta ja sanomista löytyy korin puolesta vähän sieltä sun täältä. Perusilme kuitenkin suht ok. Ja hienosti sujui vajaan 100 kilometrin kotimatka.
Suunnitelma on seuraavanlainen:
- Maalipinnan myllytys ja muoviosien elvytys
- Sisustan pesu ja fiksaus
- Venttiilikopan tiivisteen vaihto
- Jarrujen huolto
- Öljynvaihto
Lisäksi pienet tuunaukset tutulla reseptillä:
- Tummapohjaiset etuvalot (saa tarjota!)
- Facelift-takavalot (saa tarjota!)
- Sivulasien ympärystän ja etupuskurin keskirivan teippaus mustaksi
- Merkitön maski
Annetaan siis Opelille lisää ryhtiä ja varmistetaan tien päällä pysyminen vielä vuosiksi eteenpäin.