C18XEL + R25-28 comboon sopiva kytkin?

Voimansiirron paranteluun liittyvää keskustelua
1st
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Maalis 2020, 09:29
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

C18XEL + R25-28 comboon sopiva kytkin?

Viesti Kirjoittaja 1st »

Morjens.
Kysymykseni kuuluu että mikähän olisi C18XEL + R25-28 comboon sopiva kytkin?

Oliko kaikissa B omegoissa jo kaksoismassapyörä, ja siten kytkinlevyssä ei jousitettua keskiötä?

Kone on peräisin '95 F-Astrasta, eli vauhtipyörä on kova potta-mallinen ja loota on lähtöisin nelimukisesta DTI B Omegasta, eli nestekytkimellä, jos näillä on merkitystä kytkimen malliin.

Astran (F18lootan)kytkinlevy ei ainakaan käynyt tuon R25-28:n boorille
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: C18XEL + R25-28 comboon sopiva kytkin?

Viesti Kirjoittaja Sämä »

A omegassahan ois 215mm levy ja boori sama 14 hammasta.

Astran vauhtipyörällä joutuu painelaakerille tekemään koroketta että yltää, Omegan (A ja B) ei vauhtipyörällä joudu. Poteroitahan ne on kumpikii mutta tuo Astran potero on erilainen ja Beessä tosiaan se kaksoismassa.
Ja ohc/dohc koneisen Omegan vauhtipyörä passaa tuohon C18XEL kiinni, sama 6 pulttinen vauhtipyörän kiinnitys.

Ja jos kevyemmän vauhtipyörän haluat niin sitten vanhemmasta OHC:stä, etuveto C20NE tai vastaavasta.
Asetelma huomioitava vauhtipyörän mukaan.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
1st
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Maalis 2020, 09:29
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: C18XEL + R25-28 comboon sopiva kytkin?

Viesti Kirjoittaja 1st »

Sämä kirjoitti: 22 Syys 2020, 09:19 A omegassahan ois 215mm levy ja boori sama 14 hammasta.

Astran vauhtipyörällä joutuu painelaakerille tekemään koroketta että yltää, Omegan (A ja B) ei vauhtipyörällä joudu. Poteroitahan ne on kumpikii mutta tuo Astran potero on erilainen ja Beessä tosiaan se kaksoismassa.
Ja ohc/dohc koneisen Omegan vauhtipyörä passaa tuohon C18XEL kiinni, sama 6 pulttinen vauhtipyörän kiinnitys.

Ja jos kevyemmän vauhtipyörän haluat niin sitten vanhemmasta OHC:stä, etuveto C20NE tai vastaavasta.
Asetelma huomioitava vauhtipyörän mukaan.
Joo tuo painelaakerin alle tehtävä koroke olikin jo tiedossa, kun olen täältä foorumilta lueskellut. Mitenhän korkea sen pitäisi tuon astran pyörän kanssa olla, oisko kellään valmista piirustusta moiseen(en nyt äkkipäiten löytänyt kuvaa)?

Tuo omegan kova vauhtipyörä on siis korkeampi ja näinollen vieläkin painavampi kuin astran syvä pyörä?

Eli tämän edellämainitun astran syvän pyörän kanssako käy siis A omegan 8venaisen neloskoneen kytkin suoraan?

Tuosta etuvedon c20ne vauhtipyörästä kuulin tutulta jokkisharrastajalta, mutta alustavasti tähän kokoonpanoon olisi meininki laittaa tuo mikä on jo olemassa :roll:
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: C18XEL + R25-28 comboon sopiva kytkin?

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Joo, ompun vauhtipyörä on syvempi ja painavempi.
Eikös se Astrankin levy oo 215mm (näin olin kahtovinani?) niin luulis tuon passaavan. Asetelmaksi se Astran asetelma.

25mm luokkaa taisi omassa se koroke olla. Sitäkin kahenlaista nähny, laakerin alle tulevaa (näin itsellä) tai lättyä laittaneet työsylinterin alle. Kannattaa mitata mikä se on siinä sinun kokoonpanossa sen korokkeen karve.

Tuossa osviittaa tuosta omastani
https://aijaa.com/JeYV63
Nuo piirrustukset ei pelaa tommosenaan, tuon holkin sisähalkaisija piti olla enempi kuin 30mm mutta tarkkaa mittaa minulla ei ole kun kiireessä meni vingulla ajeluksi...
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Vastaa Viestiin