Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Juu eli tälläinen Calibra tuli hiukan vahingossa hommattua kesällä. Tarina alkaa 2020 keväästä kun käytin OPC Vectran ja Insignian pinnoitettava. Pinnoitteen/kiilloituksen tehnyt kaveri mainitsi että hänellä on Turbo Calibra ja käytiin sitä hallissa katsomassa samalla kun hain Inkun pinnoituksesta. Auto oli osittain osakasan alle haudattu ja myös osittain purettu. Arden Blue väri tietenkin pisti kovasti silmään niin siinä hetken juteltuamme sanoin että jos auto on myynnissä niin minua voisi kiinnostaa. Siinä kohtaa myyjä sanoi että ei ole myynnissä, hän rakentaa auton kuntoon kun on aikaa. Auto oli ollut viimeksi liikenteessä joskus 2015.
Elokuussa kaveri yllättäen ilmoitti että jos auto kiinnostaa se olisi myynnissä koska hän muuttaa toiseen halliin eikä auto mahdu sinne. Eikä hän luultavasti kerkeä autolle mitään tekemään. Kävin kurkkaamaassa autoa kun se oli siirretty sinne toisen hallin pihaan ja se näytti silloin tuolta kuin ekassa kuvassa. Autosta oli sisusta aikalailla purettu ja osat oli kuomukärryn kyydissä. Tungin osat autoon sisälle, puskurit kiinni ja auto kärryllä kotipihalle:
Eli auton tyhjennys pihassa ja osien inventointi. Asensin myös kaikki romut väliaikaisesti autoon kiinni niin näkee samalla mitä puuttuu. Kattopahvi oli palasina ja pikkusälää puuttui aika paljon. 2020 loppuvuodesta kuitenkin tuli hommattua rullaava varaosakoppa mistä sai puuttuvia osia autoon kivasti.
Nelivedon toiminta tuli myös kesällä testattua:
Autoa on rakenneltu minulle myyneen edeltävän omistaja toimesta jonkun verran, alla pieni speksilista:
-Arden Blue väri
-Alustassa powerflex puslat, Bilstein iskarit ja Eibach jouset.
-Perässä Omegan kitkalukko.
-Moottorissa 45tkm sitten laitettu uudet laakerit, männänrenkaat, Z20LET metallitiiviste ja kevennetty VP+uusi (race?)kytkin. Kansiset kansi ja vaparin nokat, iso välijäähdytin+putket+muokattu top hat.
-Jakolaatikko oli hajonnut minua edellisellä omistajalla ja se on korjattu Tunexilla aikanaan ja sen jälkeen ei ole juuri ajeltu.
-Etujarrut on C6 Corvetesta. Takalevyt(jäähdytetyt) V6 Omegasta ja satulat jostain Mitsusta. Teräspunosletkut.
-Sisällä nahkaiset kippaavat tarvike etupenkit.
-Irmscher 17" Soft Star vanteet jotka on kaikki sisäkehältä kanamunan muotoisia
Siinä oli joitakin hyviä puolia. Sitten ne huonot puolet.
-Auto on seissyt 5 vuotta.
-Takakaaret ja ainakin helmojen takaosat on vaihtokunnossa, helmalevikkeet poistin ja ne olikin hyvällä omalla tunnolla liimattu reikien päälle(korjauspellit hommattu jo).
-Pohjassa paikkaamista, on paikattu jo aiemminkin.
-Maalipinta on appelsiinia ja valumia.
-Moottori vuotaa öljyä ja on täyshuollon tarpeessa muutenkin(tiivisteet+jakopääsetti jo hommattu).
-Painelaakeri(tai joku) ulvoo kun painaa kytkimen pohjaan(uusi kytkin hommattu).
-Kierot ja rumat vanteet.
-Kattopahvi rikki(varaosa-autosta sai ehjän mutta siihen täytyy uusi pintaverhoilu laittaa).
-Apukuskin ikkuna irronnut kiskosta joka tulee ikkunahissiin kiinni(korjattu, vaihdettu varaosa-autosta toinen lasi).
-Takasivulasien tiivisteet rikki(ehjät saa varaosa-autosta).
-Tuulilasi rikki(ehjän saa varaosa-autosta).
-Takapuskurin kaikki kiinnikkeet, törmäyspalkki+pehmuste puuttui(ehjät osat laitettu jo varaosa-autosta).
-Takapönttö puuttuu, heitin väliaikaisesti jonkun Simonsin pöntön kiinni. Keskimmäinen vaimennin myös poistettu.
Siinäpä niitä
Pellihommat aloitan vasta keväämmällä kun ilmat lämpenee, täytyy joku auto ajaa tallista pihalle että mahtuu touhuumaan. Moottori olisi tarkoitus käydä ensin läpi.
LSD saranat löyty foorumilta edullisesti ni laitetaan nyt sellaisetkin. Ne on ehkä vähän last season mutta tarkoitus on laittaa tähän jotain muutakin kuin nykyaikana muotia olevat alusta ja vanteet. Eli varmasti tulee jakamaan mielipiteet mutta hyvän maun rajoissa koitetaan pysyä.
Ja jos jaksoit lukea loppuun saakka niin kuvia tulee jaettua myös instassa @vectratbo nimimerkillä ja videoita youtubessa vectraTBO nimimerkillä.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Sarana valinta on 10 , kun sulla on talli täynnä kalustoa, sopii ovet aukemaan kalikassa . Mutta ehdottomasti pelastamisen arvoinen ja liikenteeseen
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Jään seuraamaan mielenkiinnolla
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
komea on kokoelma ooppeleita3000 omega puuttuu vielä!
hangover tuning
Bmw e91 320d m-sport -07
Bmw e60 525i m-sport -05
Bmw e91 320d m-sport -07
Bmw e60 525i m-sport -05
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Se on sillon lähellä täydellistä jos se omistajaansa/rakentajaansa miellyttää.
Jatka samaan malliin!
-Vesku
Jatka samaan malliin!
-Vesku
rwd calibra
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Hienoa tekemistä varmaankin tiedossa, varmaan sen verran kaukana jo alkuperäisestä lähtöjään ettei kannata vakioksi tehdä?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Thanks! Juu paljon helpompi päästä autoon nyt ahtaassa tallissa Yhden Turbon just purin viime kesänä niin ei kehdannu toista heti perään purkaa kun nää alkaa käydä vähiin.
Kiitti. Omegat ei oikeen ole mun juttu. B2 sedan on hieno korimallina mut A koppaset ei oikeen säväytä. Ainoo A koppa mikä kelpais on Lotari mut ne alkaa olemaan todella harvassa ja hintavia
Joo siellä oli tiukkaa vääntöö
Juuri näin, itselle näitä tehdään. Ja kiitti vielä saranoista
No toivotaan että tulis jotain hienoa tai edes jotain valmista järkevässä ajassa. Orkkis/museoautot ei oikeen ole mun juttu niin ei tästäkään sellasta kyllä tule. Kai tän sais kohtuu helpolla vielä alkuperäiskuntoon ja tulevat muutokset koitetaan tehdä siten että tarvittaessa pystyy palaamaan takas vakioon. Niinkuin noi LSD saranatkin, alkuperäiset saranat on edelleen tallella jos kyllästyy noihin vertikaalioviin.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
- VECTRA GT 16v
- OCF Member 2017
- Viestit: 1054
- Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
- Paikkakunta: HELSINKI / kinnula
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Hyvää tekemistä Villellä jälleen. Jään seuraamaan. Instaa ei vielä ole youtube kanava tilattu ja seurataan.
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Tuo saranakitti on ollut aikoinaan ihan törkyhintainen.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
KiittiVECTRA GT 16v kirjoitti: ↑08 Helmi 2021, 19:38 Hyvää tekemistä Villellä jälleen. Jään seuraamaan. Instaa ei vielä ole youtube kanava tilattu ja seurataan.
Jep. 1500e vuonna 2005
Onneksi oli todella kaukana tuosta se hinta mitä mä maksoin. Tuohon hintaan olis kyl jääny laittamatta. Taitaa ne vieläkin melkein tonnin olla vaikka ulkomailta tilaiskin.
Tästä mun setistä on toinen pumppu väsähtänyt mut näky saavan 55e/kpl vielä uusia ni tarvii varmaan molemmat uusia varoiksi ettei tipu ovi niskaan.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Löysitkö jostain tuohon takahelmaan korjauspaloja, vai teetkö suorasta pellistä?
Itsellä ois samainen savotta edessä, ulko ja sisähelmaa menee uusiksi n 30-40 cm matkalta.
Itsellä ois samainen savotta edessä, ulko ja sisähelmaa menee uusiksi n 30-40 cm matkalta.
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Korjauspellit löysin helmoihin koko matkalle jos niitä tarkoitit? Ne tuli Aeromotorssilta Virosta. Myös Alvadilta saa mut oli vähän kalliimmat siellä.
Takakaaret hain Motonetista.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Nykyään jo löytyy näihinkin helmoihin korjauspellit. Aikonaan niitä ei ainakaan suomen kamaralta löytynyt
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Juu. Tollaset:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Kuinkahan hyvin nuo istuu, joku tais mainita olikohan alvadin toimittamat ettei olisi sinnepäinkään?