Sivu 13/14

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Lähetetty: 05 Tammi 2024, 16:24
Kirjoittaja Keme
Huh, tästä tulee kyl hyvä

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Lähetetty: 05 Tammi 2024, 17:46
Kirjoittaja Motonetisti
Hyvähän siitä varmasti tulee, tai ainakin olisin huolissaan jos ei tulisi, kun ammattaliselle kuitenki annettu vastuu hommasta :)

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Lähetetty: 06 Tammi 2024, 23:02
Kirjoittaja vectraTBO
No ei se ammattilaisuus aina tarkoita hyvää jälkeä, enkä tarkoita tällä nyt tätä maalaria joka Calibran maalaa. Toivotaan että tulee hyvä, itse en ole vielä autoa nähnyt maalattuna lähempää :D

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Lähetetty: 12 Tammi 2024, 17:41
Kirjoittaja vectraTBO

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Lähetetty: 12 Tammi 2024, 20:54
Kirjoittaja 1,2sorsa
Värikoodi?

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Lähetetty: 13 Tammi 2024, 10:03
Kirjoittaja VECTRA GT 16v
👍👍
Tsemppii edelleen tekemiseen. Hyvä siitä tulee.

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Lähetetty: 20 Tammi 2024, 20:05
Kirjoittaja vectraTBO
VECTRA GT 16v kirjoitti: 13 Tammi 2024, 10:03 👍👍
Tsemppii edelleen tekemiseen. Hyvä siitä tulee.
Thänks! Sorsalle vastattu jo fasessa mut väri on joku Toyotan valkoinen.



Mistä näihin osia saa? Puslia, jarrukilvet, perän tiiviste?

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Lähetetty: 20 Tammi 2024, 22:26
Kirjoittaja 1,2sorsa
Merkkiliikkeestä saa varmaan vedettyä ne ”pultit” mutta ei muttereita tai muita osia :lol:

Jos jarrukilvet ei ole ihan mädät niin käyttää keskiosat vanhasta ja ostaa sopivalla halkaisijalla levyn mukaan jonkun sopivan mistä yhdistää?

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Lähetetty: 21 Tammi 2024, 14:54
Kirjoittaja vectraTBO
Jarrukilvet muuten ok mutta just keskeltä rikki niistä kohdin mistä käsijarrukengät tulee kiinni. Sais kyllä vielä kikkailtua takaisin kiinnikin mutta tulee vähän viritys. Ja on jo ennestään viritelty niistä kohdin :-?

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Lähetetty: 21 Tammi 2024, 15:55
Kirjoittaja 1,2sorsa
Joo. Ne kenkien kiinnitykset saa askarreltua mutta ei ole kyllä vaivan väärti millään muotoa.

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Lähetetty: 22 Tammi 2024, 09:13
Kirjoittaja wee wee
Omaani ostin jarrukilvet Osatoimitukselta. Oli ihan hyllyssä pari vuotta sitten. Muistaakseni reilu 70€ kpl.

-Vesku

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Lähetetty: 22 Tammi 2024, 11:13
Kirjoittaja vectraTBO
Ok. Kävin merkkiliikkeessä potkimassa nurkkia, mitään osaa ei saa sieltä, edes perän tiivistettä. Tiiviste oli kyllä kuvattu mutta vaihtoi numeroa pelkkään liimaan. No kai se silläkin pitää.

Mitäs öljyä perään ja paljonko? Vaatiiko toi Omegan kitkalukko jotain erityistä öljyä tai lisäainetta?

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Lähetetty: 22 Tammi 2024, 12:08
Kirjoittaja Motonetisti
vectraTBO kirjoitti: 22 Tammi 2024, 11:13 Mitäs öljyä perään ja paljonko? Vaatiiko toi Omegan kitkalukko jotain erityistä öljyä tai lisäainetta?
Redlinen LS- öljyt tuli ainaki itellä B2 Omegan lukkoperään, n. litra sinne pitäisi mennä, Autodatakin tätä mieltä. Hyvin tuntuu pitävän tuolla.

https://www.motonet.fi/tuote/red-line-7 ... ct=59-0073

Kuva

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Lähetetty: 23 Tammi 2024, 16:02
Kirjoittaja ?!
Ei muistaakseni ole peräkopassa ollut tiivistettä Omissa romuista, liimalla pitää.

Öljyksi mikä tahansa peräöljy jossa lukee LS.

A Omegan takia-akseliin löytyy ainakin uretaanipuslia vielä, en tiedä paljonko on eroa Calibraan(?)
A Omegan kilvet maksoi 150e/kpl auto muovilla.

Perän stefat tilasin muistaakseni Nimarkilta.

Calibrassa ei taida olla aurauksen säätötankoja?
Ne oli kalliit.

A-Omegan takakelkkan täydestä rempasta ei ihan tonnilla selvinnyt.
Toki osat kävi puhalluksessa/pulverissa.

Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92

Lähetetty: 24 Tammi 2024, 13:50
Kirjoittaja vectraTBO
Kiitoksia öljyvinkeistä ja vastauksista. Joo tämäkin kelkka käy puhalluksessa ja maalauksessa, mutta tonnia en kyllä ajatellut siihen upottaa :D

Etummaiset isot puslat oli rikki joten vain ne tarvii uusia, ja ihan vakio kumipuslilla mennään jos vaan löytyy jostain. Perä ei ole vuotanut mistään joten sille riittää vaan puhdistus ja maalaus.

Jarrukilpihomma on vähän auki vielä. En ajatellut maksaa kilvistä mitään tähtitieteellisiä summia. Jos ei järkirahaan löydy niin sitten täytyy miettiä jarrupäivitystä käsijarrullisiin satuloihin. Joskaan sekään ei ihan ilmaista ole mutta parempi kate rahalle siinä saatikka vasemman munuaisen maksavissa jarrukilvissä :lol: