Sivu 1/1

OHC:n vauhtipyörät

Lähetetty: 14 Helmi 2021, 18:35
Kirjoittaja Valko-bandiitti
Käynnissä on parhaillaan c1.6se:n asennus avarretulla b-asconan 1.3-kytkinkopalla risuaskiin. Paikalliselta romujoosepilta saatiin joku Opelin vauhtipyörä mutta se on niin ohut ettei kytkinlevy istu kytkinakselille kokonaan. Onko noissa pikkulohkon kytkimen "asennussyvyyksissä" eroja vai mikähän tässä mättää? Kytkinlevyn holkki yltää kytkinakselille vähän reilut puolet vahvuudestaan eli vauhti pyörä saisi olla noin 1 cm:n paksumpi.

Re: OHC:n vauhtipyörät

Lähetetty: 15 Helmi 2021, 17:39
Kirjoittaja TR81
Kaikki pikkulohko OHC:n levyt mitä itellä on ollut on ollut samoilla perus korkeuksilla ja ne voi heittää ristiin keskenään, eikä pitäis olla ongelmia. En usko, että kukaan olis ottanut materiaalia pois vauhtiksen ja kampuran väliseltä kiinnityspinnalta, enkä usko että kukaan kytkinpinnastakaan olis tuommosta määrää sorvannut pois. Sen kyllä huomaa, jos on koneistusjäljet ja tuntuu,että pultit ei ees riitä tai jos tuntuu että levy ei edes tarraa jos putit kinnaa.
Ite sanoisin, että olisiko ongelma nyt levyssä, jossa on liian matala se holkki? Ite oon käyttänyt B asconan yms kytkimiä. Myös jos levyn heittää väärinpäin, niin se holkkiosa menee just väärään suuntaan. Joissakin versioissa sen voi onnistua saamaan väärinpäin, mutta yleensä ei.

Sitä 1.3 kytkinkoppaa ei välttis tarvi pistää palasiksi, jos laittaa pikkuvauhtiksen, joita on esim 1.2 ja 1.4 ohc:ssä. Ainoa muutos mitä joutuu tekemään on siirtää starttia sentillä jyrsimällä lisää tilaa sille ja poraamalla uudet kiinnitysreijät. Sen jälkeen lähtee muuten ulkokehältä melkonen määrä tavaraa. Mulla on ollut yleensä jotain 3-4 kg vauhtipyöriä ja ne on ollut lisäksi kehältä vielä sen 2-4 cm pienempiä.