Sivu 1/3

Opel astra g 2.0 turbo diesel ongelma

Lähetetty: 16 Syys 2019, 11:54
Kirjoittaja Apolys
Opeli alko tekemään sitä että nykii aika paljonkin. Vikakoodit luettu ja ensimmäinen mikä oli huolestuttava niin öljyn lämpötila anturia ilmoitti viaksi sekä polttoaineen syöttöä rajoitettu liian kovan öljyn lämpötilan vuoksi. Anturi kyllä on sökönä kun katselin sen arvoja niin arvot heitteli 20-160 asteen välillä. Mutta voiko tuo tehdä nykimistä? Nykiminen on pintakaasulla lievähköä mutta mitä enemmän kaasua antaa niin nykiminen terävöityy

Re: Opel astra g 2.0 turbo diesel ongelma

Lähetetty: 16 Syys 2019, 12:26
Kirjoittaja Apolys
https://aijaa.com/BzOYcO siinä vikakoodeista kuva

Re: Opel astra g 2.0 turbo diesel ongelma

Lähetetty: 17 Syys 2019, 21:14
Kirjoittaja rgs1
Rajusti pilalla lämpötilat, jos se arpoo noita vuorotellen niin kukaties nykii. Oliskohan lanka melkein poikki? Tuo P0400 viittaa alipainevuotoon, mutta siitä pitäisi syttyä myös vikavalo.

Re: Opel astra g 2.0 turbo diesel ongelma

Lähetetty: 17 Syys 2019, 21:15
Kirjoittaja Apolys
rgs1 kirjoitti: 17 Syys 2019, 21:14 Rajusti pilalla lämpötilat, jos se arpoo noita vuorotellen niin kukaties nykii. Oliskohan lanka melkein poikki? Tuo P0400 viittaa alipainevuotoon, mutta siitä pitäisi syttyä myös vikavalo.
Vikavalo palaa silloin tällöin. Jostain luin että tuo p0400 olisi egr? Siitä ei tietoa koska putsattu viimeksi ja autolla ajettu 450tkm

Re: Opel astra g 2.0 turbo diesel ongelma

Lähetetty: 18 Syys 2019, 21:28
Kirjoittaja rgs1
Kyllä se egr koodi on, mutta syy on useimmiten alipainevuoto. Käytä hakua, egr asiaa löytyy "riittämiin".

Re: Opel astra g 2.0 turbo diesel ongelma

Lähetetty: 18 Syys 2019, 21:30
Kirjoittaja Apolys
rgs1 kirjoitti: 18 Syys 2019, 21:28 Kyllä se egr koodi on, mutta syy on useimmiten alipainevuoto. Käytä hakua, egr asiaa löytyy "riittämiin".
Otin egr irti ja se liikkui. Letkun otin irti niin sinne tuli alipainetta. Pitäisikö tuon egr liikkua löysästi vai pitäisikö siinä olla pieni vastus?

Re: Opel astra g 2.0 turbo diesel ongelma

Lähetetty: 18 Syys 2019, 21:39
Kirjoittaja rgs1
Ime tai puhalla egr:n painekelloon se on kunnossa ollessaan tiivis. Ei se lautanen toki ihan rento ole, jousi painaa lautasen alla olevaa kanavaa vastaan. Alipaine vuoto voi olla alipaineletkuston toisessa haarassa. Haara lienee heti pumpun alla.

Re: Opel astra g 2.0 turbo diesel ongelma

Lähetetty: 18 Syys 2019, 23:43
Kirjoittaja Juho M-P
Saatta tosin olla vanhakin vikakoodi. Nollaa ja koeaja katso mitä tulee takaisin.

P0400 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 22 Huhti 2021, 17:30
Kirjoittaja kalle3
Eli Auto on Astra G 2,0 DTI Automaatti Sytyttää vikavalon ja koodi on P0300 Eli satunnainen/useiden Sylintereiden sytytys katkos.Tekeetätä justiin silloin kun vaihtaa pitkän vaihteen noin 90h/km Suuttimet vaihdettu kanavat putsattu letkut ei vuoda EGR putsattu tosin tilasin uuden ei viellä tullut.Mitä vielä vois tehdä. Turpon paine hivenen korkea.

Re: Vikavaloa pukkaa

Lähetetty: 02 Touko 2021, 02:43
Kirjoittaja Juho M-P
Ei oo vikakoodin suomennos ihan oikein...

Mutta asiaan. Kokeile vaihtaa kampiakselin asentotunnistin. Se aiheuttaa joskus tuon koodin

Jos ei auta niin ruiskutuspunpussa vika

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 02 Touko 2021, 09:09
Kirjoittaja kadett90
Eihän dieselissä pitäis tuollaista koodia ollakkaan. :o

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 02 Touko 2021, 09:53
Kirjoittaja Juho M-P
Ei olekkaan. Löysin googlella saksankieliset sivut joissa toi oli ihan eri tekstillä

P0400 olis erittäin looginen ja yleinen koodi DTi:ssä

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 02 Touko 2021, 14:21
Kirjoittaja kalle3
No EGR tuli laitan huomenna katotaan kuinka käy. Luetaan sitten koodit uusiksi

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 02 Touko 2021, 16:51
Kirjoittaja Rak
Tuuri on jos p0400 egr:llä korjaantuu, kun vika voi olla 2+x eri paikassa.

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Lähetetty: 02 Touko 2021, 17:55
Kirjoittaja kalle3
Huomenna tiedetään,mutta tietäiskö joku niiden kolmen purkin mihin ne pienet letkut menee niiden ohjearvoja ja Kampiakselin asentotunnistimen vaihdan