caravan16v kirjoitti: ↑22 Touko 2021, 23:07
Mitenkä on jos aukaisee jarrut putsausta/rasvausta varten, niin tarviiko sähköiselle käsijarrulle tehdä joku huoltotila.
Tossa just vaihdoin Astra K 2018 Farmariin takajarrupalat,tasaisesti olivat kuluneet (sisemmät aavistuksen vinossa) vielä olis ollu 1-2 mm " vinkupeltiin " liukutapit liikku herkästi (ei jumissa) Putsasin liukupellit ja sen uran ja laitoin kuparirasvaa siihen uraan ja jarrupalojen kärkiin
Tuntuu toimivan
Astra J jarruista, en oo varma onko K mallissa mutta mikä funktio liukutapeissa kun on yksi musta kumiholkki joka pitää pukea liukutappiin?
Olen hakenut 2 eriliikkeestä sarjat ja en vaa saa mahtuu kumin kanssa jarrusatulan pidikkeen sisälle tappeja, pulpauttaa viime hetkillä ulos ja meno loppuu siihen
caravan16v kirjoitti: ↑22 Touko 2021, 23:07
Mitenkä on jos aukaisee jarrut putsausta/rasvausta varten, niin tarviiko sähköiselle käsijarrulle tehdä joku huoltotila.
Tossa just vaihdoin Astra K 2018 Farmariin takajarrupalat,tasaisesti olivat kuluneet (sisemmät aavistuksen vinossa) vielä olis ollu 1-2 mm " vinkupeltiin " liukutapit liikku herkästi (ei jumissa) Putsasin liukupellit ja sen uran ja laitoin kuparirasvaa siihen uraan ja jarrupalojen kärkiin
Tuntuu toimivan
onko sähköinen käsijarru ja laitoitko huolto asentoon?
caravan16v kirjoitti: ↑22 Touko 2021, 23:07
Mitenkä on jos aukaisee jarrut putsausta/rasvausta varten, niin tarviiko sähköiselle käsijarrulle tehdä joku huoltotila.
Tossa just vaihdoin Astra K 2018 Farmariin takajarrupalat,tasaisesti olivat kuluneet (sisemmät aavistuksen vinossa) vielä olis ollu 1-2 mm " vinkupeltiin " liukutapit liikku herkästi (ei jumissa) Putsasin liukupellit ja sen uran ja laitoin kuparirasvaa siihen uraan ja jarrupalojen kärkiin
Tuntuu toimivan
onko sähköinen käsijarru ja laitoitko huolto asentoon?
On sähköinen ja en laittanut,johto vaan irti jarrusatulasta (samoin 2 johdon kiinnikettä) ja jarrupalat ulos,putsaus,rasvaus ja uudet jarrupalat paikalleen ei tullu mitään hälytyksiä,ja toimi sitä jaksaa kyllä hälyyttä " ruuhkaa tiellä,siis tyhjällä tiellä
Onko heittää vinkkiä millä sais sen saatanan levynpidike torx ruuvin auki. Oikeen takalevyn torxi irtos juuri ja juuri wd-40 kylvyn jälkeen, mutta kuskin puolen torxin kanta otti ja pyöristyi käyttökelvottomaksi, jäi sitten vanha levy ja palat toistaseks paikalleen.
Tomsteri kirjoitti: ↑30 Touko 2021, 00:46
Onko heittää vinkkiä millä sais sen saatanan levynpidike torx ruuvin auki. Oikeen takalevyn torxi irtos juuri ja juuri wd-40 kylvyn jälkeen, mutta kuskin puolen torxin kanta otti ja pyöristyi käyttökelvottomaksi, jäi sitten vanha levy ja palat toistaseks paikalleen.
MIkäs on etujarrun luistin pultti Torx ? ja koko ? Se siinä " Tutin alla " Suoja
Vastaanpa itse itselleni. Nätisti lähti jarrulevyn pyöristynyt torxin kanta iskumeisselillä. Hakkasin ensin siihen kiinni hexa kärjen, jonka jälkeen toisella iskumeisselin napautuksella lähti irti.
Astra k vm 2017 ja 1.6 diesel. En saa noita takasatuloita millään huoltotilaan. Kohdan 4 mukaisesti saan kyllä oranssin jako jarru-jakoavain merkkivalon palamaan, mutta tuo uudelleen painaminen ja jarrupolkimen vapautuksen jälkeen ei surise mikään. Mitä teen väärin?
LassiKoo kirjoitti: ↑06 Heinä 2022, 17:16Astra k vm 2017 ja 1.6 diesel. En saa noita takasatuloita millään huoltotilaan. Kohdan 4 mukaisesti saan kyllä oranssin jako jarru-jakoavain merkkivalon palamaan, mutta tuo uudelleen painaminen ja jarrupolkimen vapautuksen jälkeen ei surise mikään. Mitä teen väärin?
Takajarrujen ihmettelyä. Kuinkas muilla takajarrut kuluu? Katselin renkaanvaihdon yhteydessä, että takalevyt ovat suurinpiirtein yhtä kuluneet kuin etusetkin. Jarrut eivät varsinaisesti laahaa, mutta palat tuntuvat istuvan napakasti kannakkeissa olevien metalliklipsujen kera niin, että painautuvat levyä vasten ja pyörä ei montaakaan kierrosta vapaasti pyöri. Paloissa kuitenkin vielä pintaa hyvin, levyissä ei hapettumia ja liu'ut sun muut liikkuu tarkertelematta. Kilsoja kertynyt 70tkm
SB9x kirjoitti: ↑16 Marras 2022, 10:40
Takajarrujen ihmettelyä. Kuinkas muilla takajarrut kuluu? Katselin renkaanvaihdon yhteydessä, että takalevyt ovat suurinpiirtein yhtä kuluneet kuin etusetkin. Jarrut eivät varsinaisesti laahaa, mutta palat tuntuvat istuvan napakasti kannakkeissa olevien metalliklipsujen kera niin, että painautuvat levyä vasten ja pyörä ei montaakaan kierrosta vapaasti pyöri. Paloissa kuitenkin vielä pintaa hyvin, levyissä ei hapettumia ja liu'ut sun muut liikkuu tarkertelematta. Kilsoja kertynyt 70tkm
50-150tkm välillä tullut aikoinaan vaihdettua.
Kuluminenhan riippuu käytöstäkin
Palat jumittaa olkaimeen kun liukupeltien alunen ruostuu. Palojen vaihdossa kun hiekkapuhaltaa ja rasvaa olkaimet niin kestää paljon pidempään mitä uutena. pura ja putsaa jos paloissa on vielä hyvin pintaa. Vaikuttaa myös kulutukseen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.