1,2sorsa kirjoitti: ↑04 Joulu 2021, 22:32
1,2 taas tehojen perusteella psa EB moottoreita ja hammashihnahihna lienee vieläkin öljykylvyssä.
Luin uudesta 2023 Citikka C3:stä, että 1.2 koneet muuttumassa uusien päästömääräysten takia mhev-malleiksi, samalla jakohihna vaihtuu -ketjuun
Elikkäs tulisi sitten 48v akku ja laturikäynnistin
"Kevyt hybridi" kuten nissan mhev ja skodan etec?
Ketju olisi kyllä paikallaan. Mielestäni käsittämätöntä typeryyttä ettei ole tuota vaihdettu ketjuun jo useita vuosia sitten kun on ainakin pohjoismaissa osoittautunut huonommaksi mitä yksikään jakoketju. (Pureteh jakohihnoista oma topikkinsa)
Onkohan tuo Opelin tekemä moottori?
Jossainhan oli, tosin ennen stellantista että Opel tekee uuden moottorin vai moottorit psa:lle. Oliko sitten kyse tuosta kolmisylinterisestä vai neli vai kummastakin.
Nible kirjoitti: ↑03 Helmi 2022, 20:31
Phev:ssä sitten tuosta sähköistetty versio, jossa momentinmuunnin korvattu sähkömoottorilla ja bensan irtikytkevällä kytkimellä.
Nyt en ymmärtänyt yhtään mitä mahdoit tarkoittaa. Miten sähkömoottori voisi korvata momentinmuuntimen? Kyllähän sitä momentinmuunninta tarvitaan silloin kun bensalla ajetaan? Ei tämä kuitenkaan sellainen hybridi ole, jossa bensalla vaan ladataan akkua ja ajaminen tapahtuis aina pelkällä sähkömoottorilla.
Koitin nyt ihan Googletella "astra L automatic transmission type" mutta en löydä muuta tietoa kuin "8 speed automatic". Ei se siis ainakaan variaattori ole, mutta arvoitukseksi jää, että onko se sitten DSG vai momentinmuunnin.
Yhtään mukavantuntuista DSGtä en ole ikinä ajanut. Varsinkin ryömittäminen ja mäkilähdöt ovat momentinmuuntimella paljon pehmeämpiä. Odotettu käyttöikä on myös momentinmuuntimella pidempi kuin DSGllä.
Nible kirjoitti: ↑03 Helmi 2022, 20:31
Phev:ssä sitten tuosta sähköistetty versio, jossa momentinmuunnin korvattu sähkömoottorilla ja bensan irtikytkevällä kytkimellä.
Nyt en ymmärtänyt yhtään mitä mahdoit tarkoittaa. Miten sähkömoottori voisi korvata momentinmuuntimen? Kyllähän sitä momentinmuunninta tarvitaan silloin kun bensalla ajetaan? Ei tämä kuitenkaan sellainen hybridi ole, jossa bensalla vaan ladataan akkua ja ajaminen tapahtuis aina pelkällä sähkömoottorilla.
Koitin nyt ihan Googletella "astra L automatic transmission type" mutta en löydä muuta tietoa kuin "8 speed automatic". Ei se siis ainakaan variaattori ole, mutta arvoitukseksi jää, että onko se sitten DSG vai momentinmuunnin.
Yhtään mukavantuntuista DSGtä en ole ikinä ajanut. Varsinkin ryömittäminen ja mäkilähdöt ovat momentinmuuntimella paljon pehmeämpiä. Odotettu käyttöikä on myös momentinmuuntimella pidempi kuin DSGllä.
Mää ymmärsin näistä linkeistä että tuo dsg tyyppinen vaivteisto tulisi vasta 2026. Ja tuossa aiemmassa videossa näytti olevan ihan eb2 johdannainen koneena
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Nible kirjoitti: ↑03 Helmi 2022, 20:31
Phev:ssä sitten tuosta sähköistetty versio, jossa momentinmuunnin korvattu sähkömoottorilla ja bensan irtikytkevällä kytkimellä.
Nyt en ymmärtänyt yhtään mitä mahdoit tarkoittaa. Miten sähkömoottori voisi korvata momentinmuuntimen? Kyllähän sitä momentinmuunninta tarvitaan silloin kun bensalla ajetaan? Ei tämä kuitenkaan sellainen hybridi ole, jossa bensalla vaan ladataan akkua ja ajaminen tapahtuis aina pelkällä sähkömoottorilla.
Koitin nyt ihan Googletella "astra L automatic transmission type" mutta en löydä muuta tietoa kuin "8 speed automatic". Ei se siis ainakaan variaattori ole, mutta arvoitukseksi jää, että onko se sitten DSG vai momentinmuunnin.
Yhtään mukavantuntuista DSGtä en ole ikinä ajanut. Varsinkin ryömittäminen ja mäkilähdöt ovat momentinmuuntimella paljon pehmeämpiä. Odotettu käyttöikä on myös momentinmuuntimella pidempi kuin DSGllä.
Muistin väärin.
In this system, the single motor and the clutch is placed within the torque converter portion of the existing automatic transmission
The clutch could detach the engine from the transmission, which made running in full electric vehicle (EV) mode possible, while realizing a significant improvement in fuel economy
Achieved a higher rank of driving performance by applying the power from both the motor and the engine to the 8-speed transmission
Länsiauton myyjän kanssa juttelin pari viikkoa sitten, että ehkä maaliskuussa olis Astra siellä koeajettavana. Luulis hinnastojen ja teknisten speksien tulevan julki jo ennen sitä.
No niin, nythän opel.fi tarjoaa hinnaston lisäksi jo yksityiskohtaisen varusteluettelonkin. Vaikuttaa kyllä ihan kiinnostavalta tuotteelta, joten koeajopyyntö lähti jo.
Ilmainen perusväri on nyt näköjään keltainen. Se pitää kyl nähdä livenä, ennenkuin osaan sanoa että kelpaako.
Tuulilasin lämmitys löytyy paremmissa varustetasoissa, mutta sitä ei kerrota onko se näkymätön kalvo vai silmiä häiritsevät vastuslangat.
Osissa kaatuva takapenkki 40/20/40 on farkkumallin kaikissa varustetasoissa vakiona, mikä on hieno parannus edelliseen Astra K verrattuna.
Toisaalta takaluukun potkuavaus ei tule vakiona kalleimmassakaan varustelutasossa ja 598,- euron hinnalla jää kyl ruksaamatta lisävarustelistaltakin.
Aijjestas!
Alkaa köyhääkin houkuttamaan! Itseä tuo farkku houkuttaa eikä senkään alkaen-hintakaan ole mitenkään häiriintynyt. Tuohon rahaan viitsii jo vähän varusteitakin ruksailla.
tuikka.jari (ät) gmail.com -06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8-08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Nyt näistä sit vissiin voi ruveta laittamaan tilauksiakin sisään. Milloin lie ensimmäiset luovutukset, ehtisköhän jo juhannukseksi (tämän vuoden)?
Onkohan Saksassa ensimmäiset luovutukset kuinka paljon aiemmin... jokohan jostain ulkomaiselta foorumilta löytyy kertomukset ensimmäisistä lastentaudeista?