Astra L

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja opelonparas »

Uudessa Autobildissä 130-heppaisten Astran ja Golfin parivertailu. Voittajan arvannette, mutta Astraakin kehuttiin 😄

”Omintakeinen Astra tekee omistajansa onnelliseksi, eikä mallissa ilmene periaatteessa ainuttakaan ratkaisevaa heikkoutta. Jos siis pitää Astrasta, sellainen kannattaa ostaa etenkin, koska se on edullisempi.”
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra L polttis, phev, bev

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

https://www.is.fi/autot/art-2000009236667.html
Täyssähköä farkkuna. Oikeasti mielenkiintoinen että saadaan perusfarkkua täyssähkönä markkinoille jossa ei taida kilpailijoita olla ollenkaan?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Astra L ja Astra phev, bev

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Kävin koeajamassa Astra L PHEV (133 kW) Innovation Plus.

Keli oli lumipöpperöinen -2C, mutta moottoritiellä uskaltauduin pari kertaa kaasuakin painamaan. Kyllähän se sähkö kuljettaa autoa heti pyynnöstä, kun polttomoottori vasta keräilee löylyä pannuun ja arpoo, että millä vaihteella autoa vietäisiin.

Jos sutimista on automaattivaihteisella muutenkin hankala havaita, niin sähköajossa (ja kitkarenkailla) se oli kyl erityisen hankalaa, kun ei kuule moottorin ryntäämistä eikä nastojen ääntä. Silloinkin kun polttomoottori on käynnissä, ei mittaristossa näy kierroslukumittaria. :( Kerran kokeilin jäisissä ajourissa n. 40 km/h vauhdista polkaista kaasun pohjaan, niin ei ehtinyt ohjaus vetelemään ollenkaan sivuille, kun luistonesto jo tarttui peliin. Parkkipaikalla 10 cm hangessa pääsi kuitenkin hyvin etenemään, eikä luistonesto heti tappanut vauhtia.

Kun autossa on myös perinteinen momentinmuunninlaatikko, niin sähköllä liikkeelle lähtiessä olin välillä kuulevani kuinka se vaihtoi isommille vaihteille. Ei se sähköajokaan ihan täysin äänetön siis ole.

Ajotiloja on kolme erilaista:

- SPORT tilassa polttomoottori käy jatkuvasti, matka-ajoon vähän turhankin pienillä vaihteilla ja kovilla kierroksilla. Moottorijarrutus tuntui myös erittäin voimakkaalta. Mittariston ja infotainmentin taustaväri punainen.

- HYBRID tilassa koneäly päättää voimanlähteen. Itse pystyy myös tähän vaikuttamaan e-save asetuksella, jolla valitaan, että jätetäänkö akkuun sähköä 10 km, 20 km vai Maksimi matkaa varten, jotta varmistetaan sähkön riittävyys kaupunkiajossa. Kokeilin tuota "e-save MAX" asetusta 30 - 40 km maantietaipaleen verran, niin sain ajoakun ladattua 2 % -> 50 % ja näin sain myös pakotettua polttomoottorin pysymään kokoajan käynnissä, jotta saa esim. öljyt ajettua kunnolla kuumaksi. Ilman e-save asetusta ajoakku ei latautunut silloinkaan kun polttomoottori oli käynnissä, vaan hupeni ihan silmissä.

- ELECTRIC tilassa ajetaan pääosin sähköllä. Kylmäkäynnistyskin onnistui ja kabiiniin alkoi lämmintä ilmaa puskea, vaikkei akussa ollut kuin 4 % varausta. Heti liikkeelle lähdettyäni bensakone hörähtikin sitten käyntiin.

Kaikissa kolmessa moodissa nopeusmittarin fontti aina sähköllä ajaessa sininen ja bensalla ajaessa valkoinen, eli siitä näkee sen hetkisen tilan havainnollisesti.

Jarrupolkimen tuntuma kaikissa kolmessa ajotilassa oli omituinen. Vaikka ihan kevyesti koskee polkimeen, niin regenerointi haukkaa turhankin aggressiivisesti päälle, jolloin tekee mieli keventää poljinta ja sitten rullataankin taas vapaalla. Kevyt jarrutus liikennevaloja lähestyessä ei onnistu ollenkaan. En oikein päässyt jyvälle, onkohan siinä 1 vai 2 eri voimakkuuden regenerointia, jonka jälkeen vasta mennään levyjarruille, jos poljinta painetaan syvemmälle. Vähän vaikutti siltä, että voimakkaassa jarrutuksessa jarrutetaan pelkillä levyillä ja regenerointi tippuu kokonaan pois, mikä tuntuu hassulta jos näin on.

Vaihdeaskista löytyy normaalin D-asennon lisäksi myös B-asento, jossa jo ihan kaasupolkimen nostamalla alkaa regenerointi, eli voimakkaamman tuntuinen moottorijarrutus. En tuota B-asentoa kunnolla kokeillut, miten sillä onnistuisi rauhallinen nopeuden pudottaminen liikennevaloja lähestyessä.

Innovation Plus varustetasoon sisältyvä tuulilasin lämmitys on toteutettu 1900-lukulaisilla vastuslangoilla. En tykkää. Skodassa esim. käytetään lämmityskalvoa, joka on kuulemma täysin huomaamaton.

Koeajokissa ei ollut matriisiledejä, vaan ihan tavalliset on/off ledit. Niissäkin oli kyl robotiikka käyttämässä kaukovaloja. Valokytkintä pyörittelemällä pystyi valitsemaan, onko ne pitkät manuaalisesti pakotettu päälle, vai hoitaako robotti. Kun valokytkin ei enää Opelin perinteiseen tapaan olekaan ratin takana kojelaudassa, vaan siinä kaukovaloviiksen päässä pyöriteltävä nuppi, niin kyllä se manuaali- ja automaattikäytön välillä vaihtaminen onnistuu ihan kelvollisesti noinkin. Vaikea sanoa, onko Astra K viiksen varressa oleva peukalopainike kätevämpi vai onko tämä uusi tapa kätevämpi. Valoteholtaan nuo perusledit on samaa luokkaa kuin Astra Koon matriisit. Myyjän mukaan Astra L matriisit on kirkkaammat, mutta Tekniikan Maailman mittaukset ois kiva nähdä.

Kabiinin esilämmitys onnistuisi akulla 20 - 30 minuuttia, jos varaustaso on vähintään 50 %. Piuhan päässä saadaan muistaakseni 45 - 55 min esilämmitys. Sitä ei ohjekirja kerro, onko lämmitystehossa eroa akku vs. piuha.

AGR-penkki melko samantuntuinen kuin Astra Kn AGR-penkki. Tässä uudessa oli kyl voimakkaampi ja parempi ristiseläntuki. Sitähän voi säätää neljään suuntaan, niin mieluisa asento löytynee jokaiselle.

Sisävalot oli kaikki ledeillä toteutettu, mutta silti ohjaamon etuosa jäi turhan pimeäksi. Kuskille ja apparille on omat pienet karttavalot, mutta mitään isompaa yleisvaloa katossa ei ole! Astra Koohon olen aikoinaan vaihtanut hehkulangat ledeiksi, niin siihen tuunaukseen verrattuna nämä Astra L pikkuruiset karttavalot oli kyl surkea esitys. Hanskalokero on sentään valaistu, kun Astra Kssa se ei ole. Takakontissa yksi yhtä surkea tuikku, kun Astra Kssa.

Käyttöpainikkeet surkeita. Joskus olen jo aiemminkin pikaisesti istunut Astra Lssä, niin esim. penkinlämmittimen ja ratinlämmittimen painike tuntui näissä molemmissa yksilöissä jopa vialliselta. Sitä sai murjoa oikein kunnolla, että jotain tapahtui. Kabiinin lämpötilaa säätääkseen pitää ottaa omituinen klitoriksenhierontaote pikkuruisesta vivusta, joka sitten pehmeän tunnottomasti vääntyy ylös- ja alaspäin. Haptisen palautteen puuttuessa, pitää näytöltä katsoa, että muuttuiko se lämpötila vai ei. Cruisen painikkeet oli myös vähän turhan kaukana ratin kehältä, hankala löytää ja tunnottomia käyttää. Ehkä niiden kanssa oppisi ajan myötä elämään, mutta äkkiseltään Astra K cruisen painikkeet tuntuu helpommilta löytää, vaikka nekin on aika pehmeän tunnottomia.

En myöskään tykkää tuollaisesta pienestä valintakytkimestä vaihdekepin korvikkeena. Mekaaninen palaute olematonta, kun pitäis nopeasti vaihtaa ajosuuntaa, niin ihan mittaristosta joutuu katsomaan, että onko siellä nyt D vai R pesässä. Vaihteisto myös elää ihan omaa elämäänsä, esim. heittää Deeltä Peelle oven avatessa (pysähdyin bussipysäkille säätämään penkkiä, avasin ovea jotta näin painikkeet, suljin oven, säädin penkin, laitoin vilkun vasemmalle ja painoin kaasua, mutta mitään ei tapahtunutkaan). Astra K perinteinen pitkä vaihdekeppi kertoo mekaanis-haptisen palautteen ajosuuntaa vaihtaessa, että mihin asentoon se nyt jäi, eikä vaihdekepin asento muutu omia aikojaan itsekseen.

Myyjän mukaan voi mennä 2023 heinäkuullekin asti, ennenkuin farkkumallista otetaan tilauksia sisään. Mutta voi kuulemma ehkä onnistua jo tammikuussakin. Ei ollut myyjälläkään siis oikein tietoa asiasta. Taidan ajaa nykyisen Koon ensin paaliin asti ja mietin sitten, että tilaanko toisenkin Koon, vai onko jo otettava L.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja usvaa »

usvaa kirjoitti: 26 Heinä 2022, 19:52
usvaa kirjoitti: 12 Heinä 2022, 21:07 Lupailtiin vähän, että elokuussa voisi olla Astra 5d:n luovutus.. saa nähdä.
Aiottu slotti ei toteutunut ja seuraava veikkaus on sitten jossakin vuoden lopussa.
No ehkä auto on sitten seuraavaa vuosimallia ;)
Auto luovutettiin tällä viikolla ja ihan hyvältä vaikuttaa toistaiseksi. Se on toki sanottava, että näillä keleillä ei pitkälle sähköllä ajeta.
Sellainen pikkujuttu on, että takaluukku voi jäädä lukittumatta, vaikka näyttää olevan kiinni. Maalipinta ym ovat mielestäni paremmat kuin esittelyautossa. Tummasävyinen sisustus on tosi hyvä ja vähän Audia muistuttaa :) Auto on varustettu pro panelilla. Istuinta ei saa säädettyä aivan yhtä hyväksi kuin edellisessä isommassa autossa, mutta kyllä tällä toimeen tulee.
Seke85
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Maalis 2018, 15:22

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Seke85 »

usvaa kirjoitti: 05 Tammi 2023, 16:50
Auto luovutettiin tällä viikolla ja ihan hyvältä vaikuttaa toistaiseksi. Se on toki sanottava, että näillä keleillä ei pitkälle sähköllä ajeta.
Sellainen pikkujuttu on, että takaluukku voi jäädä lukittumatta, vaikka näyttää olevan kiinni. Maalipinta ym ovat mielestäni paremmat kuin esittelyautossa. Tummasävyinen sisustus on tosi hyvä ja vähän Audia muistuttaa :) Auto on varustettu pro panelilla. Istuinta ei saa säädettyä aivan yhtä hyväksi kuin edellisessä isommassa autossa, mutta kyllä tällä toimeen tulee.
Onneksi olkoon autosta.
Millä varustetasolla tuo oli?
Hyvä että pro panelilla tuli, joten eiköhän farkut tule myös sitten joskus :yawn:
Tilattu 4/22 Opel astra ST Phev GS
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Seke85 kirjoitti: 06 Tammi 2023, 16:57
usvaa kirjoitti: 05 Tammi 2023, 16:50
Auto luovutettiin tällä viikolla ja ihan hyvältä vaikuttaa toistaiseksi. Se on toki sanottava, että näillä keleillä ei pitkälle sähköllä ajeta.
Sellainen pikkujuttu on, että takaluukku voi jäädä lukittumatta, vaikka näyttää olevan kiinni. Maalipinta ym ovat mielestäni paremmat kuin esittelyautossa. Tummasävyinen sisustus on tosi hyvä ja vähän Audia muistuttaa :) Auto on varustettu pro panelilla. Istuinta ei saa säädettyä aivan yhtä hyväksi kuin edellisessä isommassa autossa, mutta kyllä tällä toimeen tulee.
Onneksi olkoon autosta.
Millä varustetasolla tuo oli?
Hyvä että pro panelilla tuli, joten eiköhän farkut tule myös sitten joskus :yawn:
Tämä kiesi on GS Line ja en usko, että tulet pettymään.. Sellainen käsitys on, että autot tulisivat jatkossa tilauksen mukaisilla paneeleilla.. kuulemma myyjätkin ovat joutuneet arvailemaan kun tehtaat kamppailevat vaikeuksissa komponenttipulan takia.

Eikös Sports Tourerissa ole sähköinen takaluukkukin vakiona. Kävi mielessä, että se voisi olla kiva varuste tässäkin.

Se tuli vielä mieleen, että kun saavat tästä valmiiksi sen täyssähköisen painoksen, niin autoa menee niin paljon kun ehditään valmistaa.
Opestra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 248
Liittynyt: 23 Tammi 2016, 08:09

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Opestra »

usvaa kirjoitti: 06 Tammi 2023, 19:56
Seke85 kirjoitti: 06 Tammi 2023, 16:57
usvaa kirjoitti: 05 Tammi 2023, 16:50
Auto luovutettiin tällä viikolla ja ihan hyvältä vaikuttaa toistaiseksi. Se on toki sanottava, että näillä keleillä ei pitkälle sähköllä ajeta.
Sellainen pikkujuttu on, että takaluukku voi jäädä lukittumatta, vaikka näyttää olevan kiinni. Maalipinta ym ovat mielestäni paremmat kuin esittelyautossa. Tummasävyinen sisustus on tosi hyvä ja vähän Audia muistuttaa :) Auto on varustettu pro panelilla. Istuinta ei saa säädettyä aivan yhtä hyväksi kuin edellisessä isommassa autossa, mutta kyllä tällä toimeen tulee.
Onneksi olkoon autosta.
Millä varustetasolla tuo oli?
Hyvä että pro panelilla tuli, joten eiköhän farkut tule myös sitten joskus :yawn:
Tämä kiesi on GS Line ja en usko, että tulet pettymään.. Sellainen käsitys on, että autot tulisivat jatkossa tilauksen mukaisilla paneeleilla.. kuulemma myyjätkin ovat joutuneet arvailemaan kun tehtaat kamppailevat vaikeuksissa komponenttipulan takia.

Eikös Sports Tourerissa ole sähköinen takaluukkukin vakiona. Kävi mielessä, että se voisi olla kiva varuste tässäkin.

Se tuli vielä mieleen, että kun saavat tästä valmiiksi sen täyssähköisen painoksen, niin autoa menee niin paljon kun ehditään valmistaa.
Jotain toivoa on siis, että ST:n voisi saada tämän vuoden puolella. Muistaakseni sähköinen takaluukun avaus ei ollut ainakaan Innovation Plus -varustetasossa silloin, kun tilauksen tein viime vuoden alussa. Olikohan muissakaan :roll: Mikäli johtosarjojen saatavuus paranee, niin voi toki olla sitten varusteena, kun auton saa.

Paljonko sinun auto kulkee sähköllä näillä pakkasilla ja onko kaupunki- vai maantieajoa?
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23

Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Olikohan niin, että Innovationissa kyllä luukku aukeaa sähköllä, mutta potkuavaus on sitten 500,- eur hintainen ruksi lisävarusteena.

Onkohan noita 5-ovisia jo paljon luovutettu? Olikos jossain jotain ensirekisteröintitilastoja ihan avoimesti nähtävillä?

En muista pk-seudulla vielä yhtäkään nähneeni liikenteessä.

Mietin vaan, että milloinkohan alkaa nousta keskustelua ensimmäisistä tyyppivioista?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Askoik kirjoitti: 09 Tammi 2023, 21:30 Olikohan niin, että Innovationissa kyllä luukku aukeaa sähköllä, mutta potkuavaus on sitten 500,- eur hintainen ruksi lisävarusteena.

Onkohan noita 5-ovisia jo paljon luovutettu? Olikos jossain jotain ensirekisteröintitilastoja ihan avoimesti nähtävillä?

En muista pk-seudulla vielä yhtäkään nähneeni liikenteessä.

Mietin vaan, että milloinkohan alkaa nousta keskustelua ensimmäisistä tyyppivioista?
Tyyppivikojen suhteen kannattaa katsoa varmaan tuonne
Grandland, crossland, corsa F suuntaan.
1,2 puretech näissä samalla märkäremmillä
Hybridi sama mitä grandland phev
Täyssähkö oletettavasti pitkälle samaa mitä corsa-e mutta siittä ei ole vielä varmuutta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Seke85
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Maalis 2018, 15:22

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Seke85 »

usvaa kirjoitti: 05 Tammi 2023, 16:50 Tummasävyinen sisustus on tosi hyvä ja vähän Audia muistuttaa :
Onko tuossa GS:ssä ovissa ja kojetaulussa oleva koristepaneeli punainen? Jostain olin lukevinani, että se olisi vaihtunut hopeiseen, niin kuin Ultimatessa.
Itselleni tulee Koboltin sininen auto, joten mielummin hopeiset haluaisin, ettei tarvitsisi teipata
Tilattu 4/22 Opel astra ST Phev GS
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Seke85 kirjoitti: 10 Tammi 2023, 15:13
usvaa kirjoitti: 05 Tammi 2023, 16:50 Tummasävyinen sisustus on tosi hyvä ja vähän Audia muistuttaa :
Onko tuossa GS:ssä ovissa ja kojetaulussa oleva koristepaneeli punainen? Jostain olin lukevinani, että se olisi vaihtunut hopeiseen, niin kuin Ultimatessa.
Itselleni tulee Koboltin sininen auto, joten mielummin hopeiset haluaisin, ettei tarvitsisi teipata
Koristeet ovat nyt hopeiset, tämä lienee tosiaan muuttunut.
Rangesta en osaa tarkasti sanoa kun kämpässä ei ole kunnollista latausmahdollisuutta. Kerran olen ladannut täyteen ja viiden asteen pakkasessa mittari näytti muistaakseni 36 km. Parkkipaikoilla ja valoissa odottelu syö myös akkua aika vauhdilla ilmeisesti ohjaamon lämmityksen takia.

Yksi isompi vikakin tuli vastaan eli pakoputken jäätyminen. Länsiauto teki jonkun toimenpiteen asian johdosta (ilmeisesti vedenpoistoreikiä valmistajan ohjeiden mukaan). Toivotaan, että ei enää toistu.

Ovien lukitus on hieman erikoinen kun auto avaa/napsauttaa ovat lukkoon autoa lähestyttäessä/poistuttaessa. Saako tämän automaattitoiminnon pois päältä?

Jossakin oli maininta, että 55 pheviä olisi rekisteröity viime vuden puolella. Auto on kyllä melko harvinainen toistaiseksi. Farmarikorisia en muista minäkään nähneeni.
Seke85
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Maalis 2018, 15:22

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Seke85 »

Saksan Opel ja Pösö foorumeilla on puhetta noista rangeista, mutta kyllähän lämmittimet (penkki, ratti, tuulilasi, sisätila) omansa kuluttaa. Puheiden mukaan rangen näyttö ei myöskään oikeen tarkka ole.

Myös noita pakoputken jäätymisiä on ollut, joten hyvä jos siihen korjaus on.

Ovien automaattisen avauksen/lukituksen poistoon en ole löytänyt mistään foorumeilta keinoa. Toivottavasti tulisi päivitys, jotta sen saisi halutessaa pois.

Näyttöjen sammumisista on myös kirjoiteltu, eikä aina ole alkanut toimimaan vaikka auto on käynnistetty uudestaan.
Tilattu 4/22 Opel astra ST Phev GS
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Askoik »

usvaa kirjoitti: 11 Tammi 2023, 13:20 Ovien lukitus on hieman erikoinen kun auto avaa/napsauttaa ovat lukkoon autoa lähestyttäessä/poistuttaessa. Saako tämän automaattitoiminnon pois päältä?

Jossakin oli maininta, että 55 pheviä olisi rekisteröity viime vuden puolella. Auto on kyllä melko harvinainen toistaiseksi. Farmarikorisia en muista minäkään nähneeni.
Minulla oli L koeajossa yön yli. Oli kyllä raivostuttavaa touhuta autotallissa auton ympärillä avain taskussa, kun ovet napsuivat itsekseen lukkoon ja auki. Oletin, että ilman muuta jostain menuista tuon passiivisen lukituksen saa disabloitua, enkä siihen sit paneutunut sen enempää. Nyt kun kaivelin käyttöohjekirjan netistä, niin siellä ei tosiaankaan puhuta passiivisesta lukituksesta mitään. On kyllä outoa, jos asetuksissa ei saa valita, onko tuo päällä vai ei. Edellisessä Astra Kssa pystyy tuon disabloimaan ja sen olenkin tehnyt, ettei tankin korkki napsahda lukkoon sillä aikaa kun asioin maksupäätteellä. Kysypä myyjältä (ja kerro meillekin!), saavatko verstaalla koodattua passiivisen lukituksen pois päältä, jos ei menujen kautta itsepalveluna onnistu?

Farmarikorinen oli kuulemma käynyt Länsiautossa pari päivää näytillä ja myyjien tutustuttavana, mutta sen enempää ei ollut se myyjäkään siihen tutustunut. En muista mainitsikohan myyjä tuonkin yksilön olleen Saksan kilvissä, mutta ei niitä farkkuja vielä ainakaan montaa Suomessa ole. Käviköhän se farkkumallikin hinnastossa joskus vuosi sitten hetkellisesti, mutta ainakaan kesän jälkeen sitä ei ole pystynyt tilaamaan.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Nible »

Askoik kirjoitti: 12 Tammi 2023, 18:13
Minulla oli L koeajossa yön yli. Oli kyllä raivostuttavaa touhuta autotallissa auton ympärillä avain taskussa, kun ovet napsuivat itsekseen lukkoon ja auki. Oletin, että ilman muuta jostain menuista tuon passiivisen lukituksen saa disabloitua, enkä siihen sit paneutunut sen enempää. Nyt kun kaivelin käyttöohjekirjan netistä, niin siellä ei tosiaankaan puhuta passiivisesta lukituksesta mitään. On kyllä outoa, jos asetuksissa ei saa valita, onko tuo päällä vai ei. Edellisessä Astra Kssa pystyy tuon disabloimaan ja sen olenkin tehnyt, ettei tankin korkki napsahda lukkoon sillä aikaa kun asioin maksupäätteellä. Kysypä myyjältä (ja kerro meillekin!), saavatko verstaalla koodattua passiivisen lukituksen pois päältä, jos ei menujen kautta itsepalveluna onnistu?
Eipä itsellä ollut mitään ongelmia tankkausten suhteen vaikka passiivinen lukitus päällä olikin K:ssä. Ei se lukitusta päälle niin läheltä laittanut, eli pystyi ihan hyvin käymään maksupäätteellä maksamassa, eikä ovet menneet lukkoon.

Ja pheveissä ei tuokaan ole ongelma, kun se bensatankin luukku aukeaa vain sisältä. Tai näin on ainakin Grandlandissa. Välillä ehtii hoitaa puhelimen kautta maksunkin ennenkuin se luukku avaantuu.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja opelonparas »

Nible kirjoitti: 12 Tammi 2023, 21:40
Askoik kirjoitti: 12 Tammi 2023, 18:13
Minulla oli L koeajossa yön yli. Oli kyllä raivostuttavaa touhuta autotallissa auton ympärillä avain taskussa, kun ovet napsuivat itsekseen lukkoon ja auki. Oletin, että ilman muuta jostain menuista tuon passiivisen lukituksen saa disabloitua, enkä siihen sit paneutunut sen enempää. Nyt kun kaivelin käyttöohjekirjan netistä, niin siellä ei tosiaankaan puhuta passiivisesta lukituksesta mitään. On kyllä outoa, jos asetuksissa ei saa valita, onko tuo päällä vai ei. Edellisessä Astra Kssa pystyy tuon disabloimaan ja sen olenkin tehnyt, ettei tankin korkki napsahda lukkoon sillä aikaa kun asioin maksupäätteellä. Kysypä myyjältä (ja kerro meillekin!), saavatko verstaalla koodattua passiivisen lukituksen pois päältä, jos ei menujen kautta itsepalveluna onnistu?
Eipä itsellä ollut mitään ongelmia tankkausten suhteen vaikka passiivinen lukitus päällä olikin K:ssä. Ei se lukitusta päälle niin läheltä laittanut, eli pystyi ihan hyvin käymään maksupäätteellä maksamassa, eikä ovet menneet lukkoon.

Ja pheveissä ei tuokaan ole ongelma, kun se bensatankin luukku aukeaa vain sisältä. Tai näin on ainakin Grandlandissa. Välillä ehtii hoitaa puhelimen kautta maksunkin ennenkuin se luukku avaantuu.
Mulla K-Astra menee kyllä ihan joka kerta lukkoon, kun suoritan kylmäasemalla korttimaksua. Vaan ei se mitään, takaovessa bensatankin korkin vieressä on avausnappi, first world problems 😄
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Vastaa Viestiin