C-Vectraan jousi apua!

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
PilotAwe
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 21:56

C-Vectraan jousi apua!

Viesti Kirjoittaja PilotAwe »

Eli tuli tossa maaliskuun alussa tehtyä 2.8L Coupelle kaasukonversio. Säiliö takakontissa niin siitä sellainen yli 100 kiloa, ämyreiden kanssa 150 kiloa lisäpainoa takakonttiin. Auto on nyt takaa kovinki matala ja jouset painuu kasaa ajettaessa mihinkää hidasteisiin yms ja tarvis jäykemmät jouset tilalle. Korjaamon sedän tietokone ei tarjonnu sopiviksi jousiksi kuin niitä jotka tehtaalla siihen on laitettu, madallettu auto tehtaalta asti eli ne nyky jouset on kait 269mm korkeet ja 13.25mm lankaa. Minkälaiset jouset nyt pitäis löytää, onko sama lanka mut 300mm korkee jousi ratkaisu vai painuuko se yhtälailla kasaan vai pitääkö nyt saada sitä langan paksuutta lisättyä vai häh?

Toinen ongelma on etupäästä kuuluva pauke, kaikki osat vaihdettu paitsi iskarit, jotka on sähkösesti säätyviä ja maksaa 300e kappale, eli tekis ehkä mieli vaihtaa ne tavallisiin kun en kauheasti sitä säätöominaisuutta ole ikinä käyttäny, tiedä toimiiko edes. Auto on ainakin joskus sytytellyt sääd.iskarien vikavaloa, että jos vaihtaa sinne tyhmät iskarit niin meneekö koko auto sekaisin siitä?
Vectra B -98 2.0, Vectra C -02 1.8, Vectra C -03 2.2, Vectra C -06 2.8T
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: C-Vectraan jousi apua!

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Onko tämä gts tai se 2cm matalampi sport alusta?
Mietin että nousisiko tuo perä jos vaihtaa normialustaisen jouset

Ids iskarit voi vaihtaa tavallisiin ja ohjelmoida ne pois varusteista. Ei mene sekaisin jos jättää ohjelmoimatta mutta ids merkkivalo jää palamaan

Jos mataluus ei haittaa niin laittaa säädettävän alustasarjan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: C-Vectraan jousi apua!

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Vaihda taakse normalit farkun jouset. Ei vahvistetut. Ne ovat 300 mm pitkät ja 14,5 mm langan vahvuus.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
PilotAwe
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 21:56

Re: C-Vectraan jousi apua!

Viesti Kirjoittaja PilotAwe »

On GTS ja madallettu tehtaalta. Tohon Coupe nimitykseen, sillä niitä jotkut nettiautos myy, toiset porrasperä nimellä, jotkut viistoperänä. Asiaan perehdyttyä oikea termi on LIFTBACK, joka on uusi tuttavuus :wink:
Vectra B -98 2.0, Vectra C -02 1.8, Vectra C -03 2.2, Vectra C -06 2.8T
Avatar
opelvisio
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 784
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:25

Re: C-Vectraan jousi apua!

Viesti Kirjoittaja opelvisio »

PilotAwe kirjoitti: 14 Maalis 2022, 17:22 Eli tuli tossa maaliskuun alussa tehtyä 2.8L Coupelle kaasukonversio. Säiliö takakontissa niin siitä sellainen yli 100 kiloa, ämyreiden kanssa 150 kiloa lisäpainoa takakonttiin. Auto on nyt takaa kovinki matala ja jouset painuu kasaa ajettaessa mihinkää hidasteisiin yms ja tarvis jäykemmät jouset tilalle. Korjaamon sedän tietokone ei tarjonnu sopiviksi jousiksi kuin niitä jotka tehtaalla siihen on laitettu, madallettu auto tehtaalta asti eli ne nyky jouset on kait 269mm korkeet ja 13.25mm lankaa. Minkälaiset jouset nyt pitäis löytää, onko sama lanka mut 300mm korkee jousi ratkaisu vai painuuko se yhtälailla kasaan vai pitääkö nyt saada sitä langan paksuutta lisättyä vai häh?

Toinen ongelma on etupäästä kuuluva pauke, kaikki osat vaihdettu paitsi iskarit, jotka on sähkösesti säätyviä ja maksaa 300e kappale, eli tekis ehkä mieli vaihtaa ne tavallisiin kun en kauheasti sitä säätöominaisuutta ole ikinä käyttäny, tiedä toimiiko edes. Auto on ainakin joskus sytytellyt sääd.iskarien vikavaloa, että jos vaihtaa sinne tyhmät iskarit niin meneekö koko auto sekaisin siitä?
tuohon paukkeeseen, onko kallistuksenvakaajan puslat tarkistettu/vaihdettu?
PilotAwe
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 21:56

Re: C-Vectraan jousi apua!

Viesti Kirjoittaja PilotAwe »

PÄIVITYS! Jouset vaihdettiin farkun jousiin, on huomattavasti korkeampi kuin ennen mitää modauksia, muttei häiritsevän tai ruman korkea. Eli toimiva ratkaisu. Kallistuksenvakaajan puslista en osaa sanoa, oon vaan vieny viidelle eri pajalle nyt ja vienyt mekaniikon koeajolle, kuulee selvästi äänen myös hän, auto nostetaan ja tutkitaan, kaikki vaikuttaa hyvältä, ei pitäisi olla vikaa missään. Nyt pian kun renkaat vaihdan voin kokeilla vähäisellä auto-osaamisellani katsoa noi puslia ja jollain heilutella.
Vectra B -98 2.0, Vectra C -02 1.8, Vectra C -03 2.2, Vectra C -06 2.8T
Vastaa Viestiin