Vectra C stw - 04 2.0tdi
Vectra C stw - 04 2.0tdi
Terve, tuli tammikuussa ostettua kyseinen vectra, toimi aivan moitteetta, kunnes yksi päivä olin kauppaan lähdössä, niin eipä lähtenyt enään käyntiin edellispäivänä toimi normaalisti. Päivän tutkin, kunnes löyty tietoa Pa-järjestelmän imuvuodosta, josta sitten rikkinäinen y haara löytyi, noh olin varma että vika oli siinä ja uudet haarat vaihdettu ja polttoainettakin tulee taas, kuten kuuluu mutta ei vaan lähde enään käyntiin, on starttailtu ties kuin paljon.
Mistähän osaisi seuraavaksi alkaa etsimään vikaa, oma autotietämys on aika heikko. Vikakoodeja en ole saanut luettua.
Mistähän osaisi seuraavaksi alkaa etsimään vikaa, oma autotietämys on aika heikko. Vikakoodeja en ole saanut luettua.
Re: Vectra C stw - 04 2.0tdi
Unohtu mainita, että hehkut on mitattu ja ne toimii.
Re: Vectra C stw - 04 2.0tdi
Hinaa se käyntiin. Noi DTi moottorit ei tapaa lähteä ilmavuodon jälkeen muuten käyntiin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vectra C stw - 04 2.0tdi
Anna pilottia. Jos ei lähe nii joko siellä on vielä ilmavuoto tai sitte syöttöpumppu hajos.
Koita ottaa suuttimien ylivuotoletku irti siitä syöttöpumpun banjosta, laita sen tilalle tulpattu letku niin että pumppu ei voi imeä siitä ilmaa. Suuttimien letkun voit jättää vaikka sylkemään maahan, sieltä ei paljoo tuu. Näillä saat testattua ilmavuodon.
Myös polttoainesuodatinkotelo tapaa haljeta ja imee ilmaa kannestansa.
Koita ottaa suuttimien ylivuotoletku irti siitä syöttöpumpun banjosta, laita sen tilalle tulpattu letku niin että pumppu ei voi imeä siitä ilmaa. Suuttimien letkun voit jättää vaikka sylkemään maahan, sieltä ei paljoo tuu. Näillä saat testattua ilmavuodon.
Myös polttoainesuodatinkotelo tapaa haljeta ja imee ilmaa kannestansa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vectra C stw - 04 2.0tdi
Pilotillakin kokeiltu, yskähteli vaan. Imuvuotoa ei pitäis olla enään, kun käytin siitä ensimmäisestä t haarasta letkun irti niin kuuli oikein kun ilmaa veti sisuksiin, ja tätä ennen suuttimille ainakin ainetta tuli reilusti. suodatin on vielä vaihtamatta, kun asun niin korvessa ja tämä on ainoa autoJuho M-P kirjoitti: ↑16 Maalis 2022, 20:51 Anna pilottia. Jos ei lähe nii joko siellä on vielä ilmavuoto tai sitte syöttöpumppu hajos.
Koita ottaa suuttimien ylivuotoletku irti siitä syöttöpumpun banjosta, laita sen tilalle tulpattu letku niin että pumppu ei voi imeä siitä ilmaa. Suuttimien letkun voit jättää vaikka sylkemään maahan, sieltä ei paljoo tuu. Näillä saat testattua ilmavuodon.
Myös polttoainesuodatinkotelo tapaa haljeta ja imee ilmaa kannestansa.
pitääkös muuten auto ja jakoavain valo syttyä kun kääntää virrat päälle? Muistelisin että se kyllä palo kun auto vielä toimi ja sammui heti kun lähti autokäyntiin.
Re: Vectra C stw - 04 2.0tdi
Voit löysötä suutinputket hiukan ja sitten hinaamaan. Puoli kilsaa ja suutinputkien kirraus ja uusi hinaus. Ja hinata saa sitte iha satoja metrejä kerrallaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vectra C stw - 04 2.0tdi
Silloin kun nuo haarat vaihdoin ja suutinputkista Alko ainetta tulla, niin sen jälkeen kokeiltiin vielä hinata varmaan melkeen pari kilsaa yhteensä, eikä edes koittanut.
Re: Vectra C stw - 04 2.0tdi
Toi syöttöpumppu on pirullinen. Se pumppaa jotain suuttimille vaikka sähköpistoke olis irti.
Avaa suodatinkansi ja kaada kotelo naftaa täyteen ja yritä hinata uudelleen
Avaa suodatinkansi ja kaada kotelo naftaa täyteen ja yritä hinata uudelleen
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vectra C stw - 04 2.0tdi
Suodatin ei näyttäny olevan kovinkaan vanha ja kotelo oli täynnä ainetta, kunhan akku ladannut niin pitää testata vielä se ilmavuoto.
Re: Vectra C stw - 04 2.0tdi
Voit myös käynnistää sen pilotilla ja pidät pilottia ruiskuttamalla sen käynnissä. Jarrukliinerikin käy.
Tuo ruiskutuspumppu tarvii kunnolla kierroksia että saa painettua ilmat pois elementeistä. Rakenne on sellainen
Tuo ruiskutuspumppu tarvii kunnolla kierroksia että saa painettua ilmat pois elementeistä. Rakenne on sellainen
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vectra C stw - 04 2.0tdi
Näin tehtiinkin, jonka jälkeen sitä hinaustakin kokeiltiin, täytynee vielä huomenna sitä kokeilla kun tulee kaveria auttamaan, yksin ei oikeen onnistu ainakaan itellä
Re: Vectra C stw - 04 2.0tdi
Kävin konetta pyörittelemässä, pari kertaa starttailin pa-mittari oli ensimmäisessä valkosessa pykälässä niinku ollu kokoajan, käytin virrat pois kolmannen kerran ja mittari ei yhtäkkiä nousekkaan mihinkään ja valovilkkuu
Re: Vectra C stw - 04 2.0tdi
Vikakoodit on nyt luettu:
P0380 -Hehkuyksikköpiiri mata jännite
-katkonainen
P1632 -Suihkutuspumppu
-Jatkuva
p0606 -ECU vika
-Jatkuva
Koodit kun nollas, niin suihkutuspumppu se vain jäi näkymään, eli pumppu siis sökö..