Insignian moottori resonoi/tärisee
Lähetetty: 23 Elo 2022, 13:12
2,0 biturbo CDTi Vuosimallia 2012.
Tärinän huomaa parhaiten, kun on parkissa ja nostaa kierrosluvun 1500-1700:aan
- Tyhjäkäynti tuntuu normaalilta
- Kytkimellä ei vaikutusta vaikka painaisi parkissa kierrosluvun ollessa 1500-1700:ssa
- Ei vikakoodeja, ei moottorivaloa
- Hehkutulppa 4 vaihdettu uuteen
- Vaihdettu 4 ja 2 suutin keskenään, ei muutosta
- Hehkutulppien pääpistoke irrotettu ja moottori käy tasaisesti
- Hehkutulppa 3 ja 4 vaihdettu ristiin. Ei muutosta. 4 sylinterin paine putoaa
- Hehkutulppien pistokkeen ollessa irti, moottorin kierroksia nostattaessa, korjausmäärä 4 sylinterissä kasvaa reilusti muihin nähdessä ja paine katoaa
- Vika päällä korjausarvo ei nouse
- Moottorin mekaaniset paineet tarkistettu. 16bar kaikissa sylintereissä
Onko mitään ideaa mistä ongelma voisi johtua?
Hakkaako turhaan päätäni seinään?
Tärinän huomaa parhaiten, kun on parkissa ja nostaa kierrosluvun 1500-1700:aan
- Tyhjäkäynti tuntuu normaalilta
- Kytkimellä ei vaikutusta vaikka painaisi parkissa kierrosluvun ollessa 1500-1700:ssa
- Ei vikakoodeja, ei moottorivaloa
- Hehkutulppa 4 vaihdettu uuteen
- Vaihdettu 4 ja 2 suutin keskenään, ei muutosta
- Hehkutulppien pääpistoke irrotettu ja moottori käy tasaisesti
- Hehkutulppa 3 ja 4 vaihdettu ristiin. Ei muutosta. 4 sylinterin paine putoaa
- Hehkutulppien pistokkeen ollessa irti, moottorin kierroksia nostattaessa, korjausmäärä 4 sylinterissä kasvaa reilusti muihin nähdessä ja paine katoaa
- Vika päällä korjausarvo ei nouse
- Moottorin mekaaniset paineet tarkistettu. 16bar kaikissa sylintereissä
Onko mitään ideaa mistä ongelma voisi johtua?
Hakkaako turhaan päätäni seinään?