Voltti mittarin kytkentä astraan
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12644
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Voltti mittarin kytkentä astraan
Ei siihen mitään kytkimiä ja releitä tarvi.
Otat sen jännitteen ja maan sieltä tupakinsytkärin piuhoista.
Menee päälle kun laitat autoon virrat ja sammuu kun sammutat auton.
Älä tee yksinkertaisesta asiasta liian vaikeaa.
Otat sen jännitteen ja maan sieltä tupakinsytkärin piuhoista.
Menee päälle kun laitat autoon virrat ja sammuu kun sammutat auton.
Älä tee yksinkertaisesta asiasta liian vaikeaa.
Re: Voltti mittarin kytkentä astraan
Tubesta löytyi mitä oon hakenut:
Jenkkiversio, jossa kaveri rakentaa kytkimelle ja mittarille oman paneelin ensinnäkin, joka ohjaamon
Sit vetää akusta, +/- miinus piuhat sekä mittarille ja kytkimelle.
Tulikohan - kytkimelle ja + mittariin ja yhdistää nämä keskenään hyppyjohtimella.
En tiiä, voiko tähän linkkiä laittaa...
Jenkkiversio, jossa kaveri rakentaa kytkimelle ja mittarille oman paneelin ensinnäkin, joka ohjaamon
Sit vetää akusta, +/- miinus piuhat sekä mittarille ja kytkimelle.
Tulikohan - kytkimelle ja + mittariin ja yhdistää nämä keskenään hyppyjohtimella.
En tiiä, voiko tähän linkkiä laittaa...
Re: Voltti mittarin kytkentä astraan
Ei vaan + kytkimelle ja -mittariin.
Re: Voltti mittarin kytkentä astraan
Kuten porukka tässä on jo monesti sanonut niin senkun kytket sen tupakansytkärin johtoihin. Sieltä plussa ja miinus helposti.
Ei tarvitse mitään erillisiä katkaisijoita tai releitä tai muuta temppuilua. Antaa oikean volttilukeman ja menee päälle kun laitat sytytysvirrat.
Ei tarvitse mitään erillisiä katkaisijoita tai releitä tai muuta temppuilua. Antaa oikean volttilukeman ja menee päälle kun laitat sytytysvirrat.
Opel Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
Re: Voltti mittarin kytkentä astraan
Uskomatontahmj kirjoitti: ↑17 Syys 2022, 00:37 Tubesta löytyi mitä oon hakenut:
Jenkkiversio, jossa kaveri rakentaa kytkimelle ja mittarille oman paneelin ensinnäkin, joka ohjaamon
Sit vetää akusta, +/- miinus piuhat sekä mittarille ja kytkimelle.
Tulikohan - kytkimelle ja + mittariin ja yhdistää nämä keskenään hyppyjohtimella.
Jenkkilässä ei varmaan tunneta auton sähköjärjestelmän liitäntää +15, joka tarkoittaa virtalukon takana olevaa jännitettä
Auton sammuttamisen jälkeen kun unohtaa kytkimen päälle, niin volttimittariiin jää sähköt .
Aikansa kun siinä on niin kuluttanee sähköä jonkin verran. Perinteinen kiertokäämimittari ei paljoa kuluta, mutta sen taustavalo kyllä. Digitaalinen mittari kuluttaa aina näytön takia.
Muutenkin kannattaa nyt vain uskoa mitä tänne on ohjeeksi kirjoiteltu. Onhan tätä jo yli 20 viestiä ja pari sivua. Tätä rataa kun jatketaan jappasua yksinkertaisen asian takia, niin pian päästään lukemaan sivu tolkulla volttimittarin kytkemisestä joka saavuttanee yhden sortin ennätyksen lajissa "paljon porua tyhjästä".
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
- ooppeli666
- 'Senator'
- Viestit: 629
- Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
- Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa
Re: Voltti mittarin kytkentä astraan
Nii ja jos toi kytkentä nii piru vaikeaa.. laita tämmöne pistoke vaa obd porttii valmis
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Re: Voltti mittarin kytkentä astraan
Noh katotaan, miten tekee ja onneksi ollaan 2000-luvulla...
Saadaan nostalgisia videopätkiä(kin) laitettua
Talvirenkaitakin parit uusia. Pitää sanoa, että tykkään astrasta enemmän ajaa ja näppärämpi, edelliseen b vectraan (2001) verrattuna!
Saadaan nostalgisia videopätkiä(kin) laitettua
Talvirenkaitakin parit uusia. Pitää sanoa, että tykkään astrasta enemmän ajaa ja näppärämpi, edelliseen b vectraan (2001) verrattuna!
Re: Voltti mittarin kytkentä astraan
Kylläpä sai läpiviennin nätisti, lämppärin pistokkeen johdon vierestä, volttimittarin +/- johdolle.
Pistin suojaputken ensin ja niiden läpi +/-. Koska jos pelkästään laittaa virtapiuhoja, niin ne voi hankautua puhki pian!
Onko esim astrassa yleensä, valmiina ylimääräisiä.läpivientejä muuten,? ei taida oikein olla!
Pistin suojaputken ensin ja niiden läpi +/-. Koska jos pelkästään laittaa virtapiuhoja, niin ne voi hankautua puhki pian!
Onko esim astrassa yleensä, valmiina ylimääräisiä.läpivientejä muuten,? ei taida oikein olla!
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12644
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Voltti mittarin kytkentä astraan
Trollin elkeet.
Re: Voltti mittarin kytkentä astraan
Vasta lokakuun alussa laitan mittaria ja kytkintä, kun minnan kans käydä ostoksilla...täs vaiheessa piti isoin työ, johdotukset läpivetona.
Re: Voltti mittarin kytkentä astraan
Noin yleisesti.
Mittarit ym toimivat aina vain silloin, kun virrat ovat päällä. Niiden tulee toimia ilman mitään käyttökytkimiä. Voidaan siis rinnastaa toiminaltaan vaikka polttoainemäärän mittariin.
Ei sinällään ole huono ratkaisu että volttimittari informoisi mahdollisimman tarkasti akun jännitettä, niin silloin näkee todellisuudessa hyvin latausjännitteen. Mittari pitäsi kuitenkin saada toimimaan virtalukon kautta automaattisesti eikä mistään manuaalisesta käyttökytkimestä.
Tämän vuoksi
- jännite otetaan sellaisesta virtalukon takana olevasta paikasta, missä jännite on mahdollismman lähellä akun napojen jännitettä
- vaihtoehtoisesti jännite otetaan +30 navalta (jatkuva jännite), mutta käyttökytkin korvataan releellä, jolle heräte tulee virtalukon kautta (+15 napa)
Tuo ensimmäinen vaihtoehto huomattavasti järkevämpi.
Jokainenhan saa tehdä tyylillään, ei siinä mitään, mutta tuo kuvattu asennustapa on suoraan sanottuna typerä
Mittarit ym toimivat aina vain silloin, kun virrat ovat päällä. Niiden tulee toimia ilman mitään käyttökytkimiä. Voidaan siis rinnastaa toiminaltaan vaikka polttoainemäärän mittariin.
Ei sinällään ole huono ratkaisu että volttimittari informoisi mahdollisimman tarkasti akun jännitettä, niin silloin näkee todellisuudessa hyvin latausjännitteen. Mittari pitäsi kuitenkin saada toimimaan virtalukon kautta automaattisesti eikä mistään manuaalisesta käyttökytkimestä.
Tämän vuoksi
- jännite otetaan sellaisesta virtalukon takana olevasta paikasta, missä jännite on mahdollismman lähellä akun napojen jännitettä
- vaihtoehtoisesti jännite otetaan +30 navalta (jatkuva jännite), mutta käyttökytkin korvataan releellä, jolle heräte tulee virtalukon kautta (+15 napa)
Tuo ensimmäinen vaihtoehto huomattavasti järkevämpi.
Jokainenhan saa tehdä tyylillään, ei siinä mitään, mutta tuo kuvattu asennustapa on suoraan sanottuna typerä
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Voltti mittarin kytkentä astraan
Nonii ja mittari paikoillaan, kytkimen kanssa. Virrat päällä 12,2 ja moottori käydessä, 14,4 jännitteet...jos osaisin, niin voisin kuviakin laittaa.
Re: Voltti mittarin kytkentä astraan
Jätä kytkin päälle ja sammuta autosta virrat.
Mitä näyttää nyt mittari?
Mitä näyttää nyt mittari?
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Voltti mittarin kytkentä astraan
Mutta tarviiko sitä mennä räpsyttään, auton ollessa sammuksissa
Haluan seurata näin, vanhemman auton sähköjen kuntoa (akku.ja laturi) ja onpahan helppo seurata.
Jos olisin ratin alta jossa n 1000 johdon nippu eri piuhoja, ottaan esim herätteen, niin olis voinut katkaista kun on noviisi, niin väärän piuhan. Pitää tietää aina tai olla suhta varma, omista tekemisistä!
Ja pääsee Minna neitiä, edelleen nyt astralla kyyditteen
Haluan seurata näin, vanhemman auton sähköjen kuntoa (akku.ja laturi) ja onpahan helppo seurata.
Jos olisin ratin alta jossa n 1000 johdon nippu eri piuhoja, ottaan esim herätteen, niin olis voinut katkaista kun on noviisi, niin väärän piuhan. Pitää tietää aina tai olla suhta varma, omista tekemisistä!
Ja pääsee Minna neitiä, edelleen nyt astralla kyyditteen