Moi,
Mokka alkoi tänään nostamaan kierrokset tappiin käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä, ei anna vikakoodeja. Kumpaa lähtetään eka syyttämään kaasupoljinta vai kaasuläppäkoteloa? (kellään mulla vst tapahtunut)
Mokka 1.4t kaasu nousee itsestään käynnistyessä
Mokka 1.4t kaasu nousee itsestään käynnistyessä
Viimeksi muokannut Rookeri, 20 Loka 2022, 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikko
Syy: Otsikko
CB1000R & GR650 / Qashqai+2 dci 4wd A & Mokka 1.4T 4x4
Re: Mokka 1.4t
Jääkö sinne tappiin, vai rauhoittuuko jossakin kohtaa?
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Mokka 1.4t kaasu nousee itsestään käynnistyessä
Nousee sysäyksittäin sinne 5000rpm kohdille, käynnistyksen jälkeen.
-Tänään aamulla kävin kokeilemassa uudelleen, Käynnistyi hyvin > Flekti alkoi välittömästi pyörimään > Ilmastointi ei päällä > Vikakoodin lukija kiinni, nyt sain koodin. P0118 (engine coolant temperature circuit high input) Eli lämpötila-anturissa tai johdossa häikkää.
- Ajelulle, kun kone saavuttanut oikean käyntilämpötilan (arvaus) ei enää tarvinnut kaasuun koskea, veti ihan hyvin ilman sitäkin > lämmetessään kone kuvittelee olevansa vielä kylmä ja saa reilummin leipää. Alkaa siis tuon anturin metsästys konehuoneesta. (jäähdytysnesteen lämpömittarikaan ei reagoi)
Eilen vaimon ajon jäljiltä oli kone vielä lämmin, niin ei heti osannut lähteä yhdistämään ongelmaa koneen lämpiämiseen, eikä viittinyt antaa koneen huutaa 5000rpm ilman vetoa. Hänellä olikin ollut kivaa kun yleisellä parkkipaikalla moka parkunut lähes rajoitinta vasten liikkeelle lähtiessä
-Tänään aamulla kävin kokeilemassa uudelleen, Käynnistyi hyvin > Flekti alkoi välittömästi pyörimään > Ilmastointi ei päällä > Vikakoodin lukija kiinni, nyt sain koodin. P0118 (engine coolant temperature circuit high input) Eli lämpötila-anturissa tai johdossa häikkää.
- Ajelulle, kun kone saavuttanut oikean käyntilämpötilan (arvaus) ei enää tarvinnut kaasuun koskea, veti ihan hyvin ilman sitäkin > lämmetessään kone kuvittelee olevansa vielä kylmä ja saa reilummin leipää. Alkaa siis tuon anturin metsästys konehuoneesta. (jäähdytysnesteen lämpömittarikaan ei reagoi)
Eilen vaimon ajon jäljiltä oli kone vielä lämmin, niin ei heti osannut lähteä yhdistämään ongelmaa koneen lämpiämiseen, eikä viittinyt antaa koneen huutaa 5000rpm ilman vetoa. Hänellä olikin ollut kivaa kun yleisellä parkkipaikalla moka parkunut lähes rajoitinta vasten liikkeelle lähtiessä
CB1000R & GR650 / Qashqai+2 dci 4wd A & Mokka 1.4T 4x4