Sivu 2/3

Re: Omega A -88 2.0 "Papasta Kolmetonnariksi"

Lähetetty: 09 Helmi 2023, 14:07
Kirjoittaja Kilpuri01
Omegalla tuli pyörähdettyä kerhon talviajopäivillä joutsassa. Mukavaa oli ja kiitokset vielä järjestäjille ja osallistujille!
Täytyy ehdottomasti tulla jatkossakin kelin salliessa OCF tapahtumiin ja repiä kaverit mukaan autojensa kera. :D
Paluu matkalla tärräsi vaan niin perkeleesti auto kun oli jostain kumman syystä hiukan lunta vanteissa :lol:

Kuva

Tuli hierastua spoileri väriinsä. Ihan ok tuli vaikka ekaa kertaa maalasin ruiskulla. Täytyy vielä vesihioa tuo pariin otteeseen..
Kyllä tuovaan lisä ilmettää omegaan tuo spoikka. Muuten aika muodoton tuo omegan persus vakiona..

Kuva

Re: Omega A -88 2.0 "Papasta Kolmetonnariksi"

Lähetetty: 09 Helmi 2023, 17:50
Kirjoittaja JNN
Kilpuri01 kirjoitti: 09 Helmi 2023, 14:07 Omegalla tuli pyörähdettyä kerhon talviajopäivillä joutsassa. Mukavaa oli ja kiitokset vielä järjestäjille ja osallistujille!
Täytyy ehdottomasti tulla jatkossakin kelin salliessa OCF tapahtumiin ja repiä kaverit mukaan autojensa kera. :D
Paluu matkalla tärräsi vaan niin perkeleesti auto kun oli jostain kumman syystä hiukan lunta vanteissa :lol:
Mukavaa kyllä kun innostuu uutta väkeä mukaan tapahtumiin :thumbsup: Ja komea oli autokin, vähissä ovat jo A-Omegat, saati siistit sellaiset joita vielä ulkoiluttaakin raaskitaan -(z)-

Samaa vikaa tuppasi olemaan, koko kotimatkan tärisi Omega niin että...

Re: Omega A -88 2.0 "Papasta Kolmetonnariksi"

Lähetetty: 09 Helmi 2023, 18:18
Kirjoittaja Kilpuri01
Kiitokset! Joo ajettaviksi nämä on tehty. Harmi vaan kun rupee tosiaankin olemaan A-omput katoava luonnonvara. Kesäisinkin aika harvassa..

Re: Omega A -88 2.0 "Papasta Kolmetonnariksi"

Lähetetty: 16 Maalis 2023, 00:10
Kirjoittaja Kilpuri01
Jaahas..

Omegaan tuli tehtyä jakopääremppa ja spoikkakin tuli kiskastua kiinni.

Muuten vain tullut ajeltua. 10tkm tuli täyteen autolla omaa ajoa sen jälkeen kun tuli hankittua.
Sitten murheisiin. Tänään jätti auto tielle, pätkien sammui ja sitten ei edes inahtanutkaan. Kotona hetken tutkin ja viaksi selvisi laturin hiilet.
Vaihdoin ne ja johan rupesi lataamaan!
Lähdin siitä koeajolle ja samalla huomasin että pyyhkijät toimii oikein tihkuasennossa, eikä enään jämähdä välissä, ja sitten taas herää uudelleen eloon. :D Myös kiihtyvyys parani kun auto ei enään ärsyttävästi pätkinyt kiihdyttäessä.

No sitten itse murheeseen. Innoissani olin kiihdyttämässä valtatielle kunnes alkaa kuulua konehuoneesta kuorman myötä kasvava naputus.
Ei auta kuin ottaa suunta kohti tallia ihmettelemään. Öljypohja aukki ja kappas siellä olikin KK-laakerit vain hiukan väsähtäneet :-?
Kuva
Kuva

Ajatuksena nyt olisi vaihtaa nuo laakerit ja toivottavasti selväisi sillä. Tyhmäähän tuo on vaihtaa laakerit ilman kampuran tarkastusta koneistamolla mutta ei tässä nyt oikein muuta voi, jos kestäisi edes kesän loppuun niin olisi hyvä homma.

Onko 2.0 8V koneen RK&KK pultit venyviä vai voiko ne käyttää uudelleen? (nyt riittäisi että kone kestäisi sen yhden kesän kunnes vaihdan tuon keulilta veke. Eipä noita näyttänyt edes löytyvän ostettavia.

Re: Omega A -88 2.0 "Papasta Kolmetonnariksi"

Lähetetty: 16 Maalis 2023, 04:34
Kirjoittaja @@po
Kiillottelee laakerikaulat akseli paikallaan ja uutta laakeria ni tiedä miten pitkään se kestää.

Re: Omega A -88 2.0 "Papasta Kolmetonnariksi"

Lähetetty: 21 Maalis 2023, 01:36
Kirjoittaja Kilpuri01
KK-lakut tuli vaihdettua. Ei hävinnyt ääni mihinkään. Nyt tuli sitten tempastua ex-fronteran C20NE viikonloppuna omegan keulille.

Samalla sai vaihdettua painelaakerin mikä vikissyt pitemmänkin aikaa. Muuten hyvä mutta "uusi" kone vuotaa öljyä kannen ja lohkon välistä.
Vanhasta koneesta tempasin nyt kannen irti ja ajattelin sen käyttää koneistamolla valmiiksi, ei tarvi sitten kuin vaan irroittaa vanha ja pistää uusi tilalle. Samalla meinasin vähän kanavia pyöräyttää vingulla jouhevimmiksi.

Kyllä osaa taas vastustaa, ekaksi jättää tielle laturin hiilien takia, sitten kun saa sen korjattua niin rupeaa kalkattamaan, vaihdat laakerit ja ääni ei häviä mihinkään, vaihdat toisen koneen ja siitäkin on kansipaffi paskana. :bonk:

Re: Omega A -88 2.0 "Papasta Kolmetonnariksi"

Lähetetty: 21 Maalis 2023, 10:44
Kirjoittaja ?!
Joo,nuo laakerit on kuluneet,mutta ehjät kuvasta katsottuna.Ei siis pitäisi ääntää.

Oisko siellä jakopäässä ollut jokin joka ääntää?

Kokeile vähän kiristää kansipultteja uudesta myllystä jos ei öljyvuodon lisäksi muita oireita ole.

Re: Omega A -88 2.0 "Papasta Kolmetonnariksi"

Lähetetty: 21 Maalis 2023, 12:10
Kirjoittaja Wesku79
C16se teki tuota, että tihkutti öljyä kannen välistä. Pultteja kiristämällä alkoi melkein samantien tulla kuplia paisariin ja lämppärin kenno lorisemaan. En suosittele.

Re: Omega A -88 2.0 "Papasta Kolmetonnariksi"

Lähetetty: 21 Maalis 2023, 16:48
Kirjoittaja Kilpuri01
Täytyypä varovasti koittaa kirrailla.

Ääni oli kuormituksen kanssa kasvava, eli pysty ajamaan vaikka 80km/h jos oli tasaista, mutta heti kun painoi lutun pohjaan niin alko kalkatus.

Re: Omega A -88 2.0 "Papasta Kolmetonnariksi"

Lähetetty: 22 Maalis 2023, 19:50
Kirjoittaja ?!
Wesku79 kirjoitti: 21 Maalis 2023, 12:10 C16se teki tuota, että tihkutti öljyä kannen välistä. Pultteja kiristämällä alkoi melkein samantien tulla kuplia paisariin ja lämppärin kenno lorisemaan. En suosittele.
Vähän tuurista se varmaa on kiinni,omasta c16se:eestä aikoinaan loppui öljyvuoto ja ainakin muutaman kk pelitti mitä oli ajossa..

Kannentiiviste ohc:ee motissa ei ikuinen ole.
Omisssa romuissa mennyt joko puurotja vellit sekaisin tai pyttyjen välistä ruvennut papattamaan,kummastakaan ei voi erehtyä.

Re: Omega A -88 2.0 "Papasta Kolmetonnariksi"

Lähetetty: 22 Maalis 2023, 20:00
Kirjoittaja ?!
Kilpuri01 kirjoitti: 21 Maalis 2023, 16:48 Täytyypä varovasti koittaa kirrailla.

Ääni oli kuormituksen kanssa kasvava, eli pysty ajamaan vaikka 80km/h jos oli tasaista, mutta heti kun painoi lutun pohjaan niin alko kalkatus.
Okei,laakereiden äänen pitäisi kuulua ihan paikoillaankin tietyillä kierrosalueilla.

Re: Omega A -88 2.0 "Papasta Kolmetonnariksi"

Lähetetty: 22 Maalis 2023, 20:10
Kirjoittaja Kilpuri01
Kannen tiiviste oli ainakin palanut kokonaan puhki 3-4 välistä siinä vanhassa koneessa. Voiko aiheuttaa metallista kalkatusääntä kun sylinterin paineet virtaa toiseen sylinteriin?

Ei auttanut kirrailu. Täytyy huomenna viedä varakansi plaanaukseen että saa omegan taas ajoon.

Re: Omega A -88 2.0 "Papasta Kolmetonnariksi"

Lähetetty: 22 Maalis 2023, 22:19
Kirjoittaja ?!
^Jokainen kuvailee äänet omalla tavallaan,mutta joo ruma ääni lähtee jos pyttyjen välistä palaa.Kokonaan palaessa käy vähän niinkuin kahdella pytyllä.

Re: Omega A -88 2.0 "Papasta Kolmetonnariksi"

Lähetetty: 28 Maalis 2023, 08:58
Kirjoittaja ascona77
Joskus kun paloi pyttyjen välistä niin ääni muistutti mopo aikana sitä kun leikkas kiinni.

Re: Omega A -88 2.0 "Papasta Kolmetonnariksi"

Lähetetty: 28 Maalis 2023, 23:49
Kirjoittaja @@po
Joskus palo pahvi c18nz moottorista pyttyjen välistä ja piti aika hyjyä ääntä. Ihme rapinaa kuulu ensin ja kun palo kunnolla puhki niin alko räpättää.