Sivu 1/1

Corsa d 1.4 2007 takajarruun ei tule painetta

Lähetetty: 21 Tammi 2023, 09:35
Kirjoittaja zaumer
Ongelma on seuraavanlainen.
Meillä on 250tkm ajettu -07 Corsa rumpujarruilla.

Käytin auton leimalla ja vasemmassa takajarrissa eiollut mitään eloa.

Purin rummun auki ja sormilla heilutellen mäntä tuntuu liikkuvan, mutta vaikka jarrupoljinta painaa niin sylinterissä ei tapahdu yhtään mitään.

Voiko jarrysylinteri vikaantua tuolla tavalla vai pitääkö vikaa alkaa etsiä ABS pumpun päästä?

Re: Corsa d 1.4 2007 takajarruun ei tule painetta

Lähetetty: 21 Tammi 2023, 16:03
Kirjoittaja zaumer
Täytyy vaihtaa. Vaikka miten polkkimella pomppii niin ei siellä mitään tapahdu.
Ilmausruuvikin oli murjottu niin ei päässyt testaamaan tuleeko neste perille asti.
Näissähän on oita pumppuvikoja ilmeisesti ollut, mutta nopeasti katsottuna ne on tainneet yleensä vaikuttaa vasempaan etujarruun?

Re: Corsa d 1.4 2007 takajarruun ei tule painetta

Lähetetty: 21 Tammi 2023, 16:55
Kirjoittaja 1,2sorsa
Vaihda se sylinteri ensin koska pitäähän se ilmausnippa saada auki. Samalla lisäät jarrunestettä. Jos jarruneste on likaista tai sitä ei ole vaihdettu vuosikausiin niin ime säiliö tyhjäksi ja lisää uutta (dot4 tai dot4+) Vaihdettuasi sylinterin koitat ilmata että tuleeko sinne sylinterille edes jarrunestettä. Jos ei tule niin jossain on tukos. Sikäli hyvin harvinaista. Katsot ettei putket ole mistään auton alta lintassa tai vuoda sitä jarrunestettä ja sen jälkeen kokeilla painevaihtajalla tai alipainekannulla saada sitä nestettä liikkeelle ajoittain pumpaten jarrua josko nestettä saisi läpi

Re: Corsa d 1.4 2007 takajarruun ei tule painetta

Lähetetty: 07 Helmi 2023, 18:35
Kirjoittaja zaumer
Sen verran päivitystä että ABS pumppuhan sieltä oli mennyt..
Nyt vaihdettiin uusi vastaavalla koodilla oleva pumppu tilalle mikä kaipaisi koodaamisen.

Löytyisikö keneltäkään pääkaupunkiseudun lähistöltä GlobalTis:a tai muuta millä saisi tuon SPS koodauksen tehtyä?

Re: Corsa d 1.4 2007 takajarruun ei tule painetta

Lähetetty: 27 Huhti 2023, 06:06
Kirjoittaja zaumer
Laitetaan tähän vielä lopputulema casen suhteen.

Eli pumppu yritettiin koodata paikallisessa merkkiliikkeessä.
Syystä tai toisesta he eivät saaneet autoon mitään yhteyttä laitteillaan vaikka op-com kopiolla saa joten koodaus jäi tekemättä.

Tämän jälkeen lähetin alkuperäisen pumpun Puolaan kunnostukseen ja laitettiin se takaisin paikalleen ja kaikki toimi jälleen moitteetta.

Eli vastaavassa tilanteessa helpointa ja reilusti halvinta on laittaa alkuperäinen kunnostukseen :-)