Olis tulos aihioks tommone perus linttapulkkana toiminu 2.2 ekotykki omega ja täs mietin ja fooruminki kantaa kyselisin, että mikä ois järkevin tapa saada ittellensä lisää päänvaivaa, virittää tota 2.2l moottoria vai vaihtaa joku x20xe vectrasta ja turbottaa tms.
Paljo enemmän oon netis nähny että omegas on v6 turbo et noihi 2.2 ei tunnu kukaa koskevan? Sit etuvetosissa x20xe tai -let on suosittuja et oisko semmosesta mihinkää painavan omegan koris?
Tavoite saada joku noin 250hp pyörille ja saada molemmat pyörät piirtään viivaa. Kitkalukko löytyy autosta jo, vai saiko sitä "2.2 elegance" mallis vakiona?
T: alotteleva ooppelisti
Omega B2, 2.2l projekti
Re: Omega B2, 2.2l projekti
Jos ns.Suomiauto niin on.
Kadett GSI Cabrio 2,0-87 (kesä-auto )
Subaru Impreza gc8-99
Subaru Outback 2.5-07
Subaru Forester 2.0-12 (vaimon)
Subaru Impreza gc8-99
Subaru Outback 2.5-07
Subaru Forester 2.0-12 (vaimon)
Re: Omega B2, 2.2l projekti
250hv renkaalta on n.285hv moottorilta.Sillä teholla Omega kulkee jo ihan ok ja varmaan niitä raitoja alkaa jäämään jo kakkosvaihteella kohtuullisesti.Tuosta teholuokasta ei tarvi paljoa nousta ja alkaa vakio aski olla heikko lenkki.
Kustannustehokkain ratkaisu lienee tuohon Saab moottori.
Vaatii tosin tuommoinekin swappi kokonaisuutena sen ~2k€ ja paljon rakentamista/aikaa.
Ehjä vakio 2.2 hoitanee homman myös ihan hyvin tuossa teholuokassa ahdettuna(yleensä vaan ovat läpikäynnin tarpeessa).Kunhan ahdin(ja muut osat) on oikean kokoinen ,polttoaineena on etanoli ja säädettävämoottorinohjaus joka myös säädetty oikein.
Taitaa vaan 2k€ mennä tosi helposti tuohonkin ja mahdottoman helppo tuplatakkin kulut.
Kustannustehokkain ratkaisu lienee tuohon Saab moottori.
Vaatii tosin tuommoinekin swappi kokonaisuutena sen ~2k€ ja paljon rakentamista/aikaa.
Ehjä vakio 2.2 hoitanee homman myös ihan hyvin tuossa teholuokassa ahdettuna(yleensä vaan ovat läpikäynnin tarpeessa).Kunhan ahdin(ja muut osat) on oikean kokoinen ,polttoaineena on etanoli ja säädettävämoottorinohjaus joka myös säädetty oikein.
Taitaa vaan 2k€ mennä tosi helposti tuohonkin ja mahdottoman helppo tuplatakkin kulut.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V