G Astran pissapojan säiliön irrotus ja moottorin tarkistus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
kaavio
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Touko 2021, 16:28

G Astran pissapojan säiliön irrotus ja moottorin tarkistus

Viesti Kirjoittaja kaavio »

Eli mulla siis 2002 G farkku ja pissapoika ei sumuta lainkaan tuulilasille, ainoastaan ajovaloille. Meinasin irrottaa sen säiliön ja tsekata moottorin/ pumpun, ilmeisesti omat tuulilasille ja lampuille, samasta säiliöstä. Mutta ei mun notkeudella ja viitsimykselläni saa sitä hommaa tehtyä, nähtävästi pitää irrottaa vasen etupyörä ja sisälokari, että pääsee siihen hässäkään käsiksi. Vajaa pari viikkoa katsastukseen aikaa, joten minkälainen operaatio se säiliö on irroittaa ja ne moottorit tarkistaa?

Kerrottakoon että viimekevään katsastuksessa ei mainittu mitään, vaikka tuulilasille ei vettä tullutkaan, paitsi senverta, mitä lampun suuttimet sumutti konepellin yli! Liekkö inssin huolimattomuutta, tai kiltteyttä, vai eikö niiden ole enää pakko toimia? Mun mielestä letkuissa ja suuttimissa se vika ei ole, vaan lähtöpäässä, ellei sitten tuulilasinsuuttimien letku ole irronnut pumpulta. Motonetissä kyseinen pumppu maksaa 8.49e, tuplapumppu, mitähän sekin tarkoittaa tässä tapauksessa...
Avatar
JNN
OCF Tapahtumavastaava
OCF Tapahtumavastaava
Viestit: 4175
Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
Paikkakunta: Lempäälä
Jäsennumero: 3208

Re: G Astran pissapojan säiliön irrotus ja moottorin tarkistus

Viesti Kirjoittaja JNN »

Tuplapumpussa on lähdöt sekä ajovaloille että tuulilasille. Vasen sisälokasuoja tarvii irroittaa ainakin osittain, muistaakseni onnistui nippanappa ihan etupyörä äärioikealle käännettynä. Pumppu/pumput ovat siinä heti sisälokarin takana käsillä. Voi olla liittimessä kuraa tai sulake palanut. Itse pumppu on nosta pois ja työnnä uusi tilalle-operaatio, säiliön sisältö vain tyhjenee samalla
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
kaavio
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Touko 2021, 16:28

Re: G Astran pissapojan säiliön irrotus ja moottorin tarkistus

Viesti Kirjoittaja kaavio »

JNN kirjoitti: 04 Touko 2023, 11:48 Tuplapumpussa on lähdöt sekä ajovaloille että tuulilasille. Vasen sisälokasuoja tarvii irroittaa ainakin osittain, muistaakseni onnistui nippanappa ihan etupyörä äärioikealle käännettynä. Pumppu/pumput ovat siinä heti sisälokarin takana käsillä. Voi olla liittimessä kuraa tai sulake palanut. Itse pumppu on nosta pois ja työnnä uusi tilalle-operaatio, säiliön sisältö vain tyhjenee samalla
Hianoo! Soittelin Motonetille äsken, koska se Motonetin sivu tarjoaa kahta eri pumppuvaihtoehtoa, eli ajovalojen pesupummppu 66.90e ja se tuplapumppu sen 8.49e, mutta tuulilasille ei omaa pumppua lainkaan :o Kyllä me sun ohjeilla tuo sitten auki saadaan ja jos siä tuplapumppu on, niin sitten vika täytyy olla siinä, että on vaan letku sieltä pumpun päästä irti, asiaa tutkitaan :D
kaavio
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Touko 2021, 16:28

Re: G Astran pissapojan säiliön irrotus ja moottorin tarkistus

Viesti Kirjoittaja kaavio »

Mä nyt vielä kyselen tässä ketjussa, että kun mun täytyy vaihtaa vilkun viiksi, koska se ei palauta, niin Motonetissa on kaksi vaihtoehtoa, vakionopeuden säätimellä ja ilman, hinnassa ei ole kauheaa eroa. Kysymys kuuluu, että jos laitan vakkarisäätimen, niin onko autossani valmius sille niin, että siinä on toimiva vakkari viiksen vaihdon jälkeen? Näin oli yhden tuttavani Saabissa, se tosin piti sitten tietokoneella ohjelmoida käyttöön. En viittiny tehdä aiheesta omaa ketjua ja en osannut tuota otsikkoa päivittää, niin siksi kysyn tässä.
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2207
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: G Astran pissapojan säiliön irrotus ja moottorin tarkistus

Viesti Kirjoittaja Iro »

-02 malleissa ei ole johtoja valmiina.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Vastaa Viestiin