Omega B 2.0 8V KÄYNTIONGELMA!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
rew
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 06 Tammi 2022, 13:17

Omega B 2.0 8V KÄYNTIONGELMA!

Viesti Kirjoittaja rew »

Omega alkoi kesken ajon kun olin lähtemässä risteyksestä siis, käymään vajaalla eikä vastaa kaasuun (pintakaasuun vastaa kehnosti) auto alkoi samaan aikaan keittämään. Imusarjasta iskee liekkiä sillointällöin, eli kuuluu poks ilmansuodattimesta. Tutkin asiaa.. aluksi ajattelin voisko katalysaattori olla tukossa kun päästi kipinääkin sieltä, otin pois testasin ei auttanut. Vaihdoin tulpat ja ostin tankkiin laitettavaa suuttimienpuhdistusainetta kaupasta, ei auttanut asiaa. Kun laittaa bräkkistä suoraan imusarjasta koneelle se kiertää normaalisti eikä pätki, eli bensapuolella vika (suurella todennäköisyydellä) mutta mikä? Oisko bensa kondensoitunut kun on auto ollut käyttämättömänä hetken? Mutta se ei selitä tuota auton ylikuumenemista ja keittämistä.. Kaikki neuvot käy nii voi kokeilla! Kiitoksia jo etukäteen jos tuloo viestiä. Auttakaa!
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 454
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Omega B 2.0 8V KÄYNTIONGELMA!

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

Omat kokemukset rajottuu 16v ja V6 koneisiin, mutta kertomillasi kuvauksilla vaikuttaa että kansipahvi olisi mennyt. Itsellä teki aikanaan X20XEV vähän samankaltaisia käyntihäiröitä, ja paukahteli putkeenkin, sekoitti myös nesteitä.

Katso ainakin että tekeekö kuplaa (pakokaasua) paisariin tai meneekö esim. vettä öljyn sekaan. Jos haluat varmistaa purkamatta niin puristuspaineet mittaamallakin saa jotain osviittaa, varsinkin jos yksi pytty selkeesti alle muiden.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
rew
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 06 Tammi 2022, 13:17

Re: Omega B 2.0 8V KÄYNTIONGELMA!

Viesti Kirjoittaja rew »

Motonetisti kirjoitti: 23 Marras 2023, 13:03 Omat kokemukset rajottuu 16v ja V6 koneisiin, mutta kertomillasi kuvauksilla vaikuttaa että kansipahvi olisi mennyt. Itsellä teki aikanaan X20XEV vähän samankaltaisia käyntihäiröitä, ja paukahteli putkeenkin, sekoitti myös nesteitä.

Katso ainakin että tekeekö kuplaa (pakokaasua) paisariin tai meneekö esim. vettä öljyn sekaan. Jos haluat varmistaa purkamatta niin puristuspaineet mittaamallakin saa jotain osviittaa, varsinkin jos yksi pytty selkeesti alle muiden.


Joo, Kiitos neuvoista. Vajaa käynti ja ylikuumeneminen kyllä liittys tohon kansipahviin, ei vaikuta bensansaantiin kumminkaan niin mikäköhän siinä on kun kiertää normaalisti kun saa bräkleeniä tai muuta palavaa imusarjaan, Voiko bensansaanti häiriintyä tai tukkeutua jos kansipahvi menee tai moottori ylikuumenee yleisesti ei luulis että voi mutta eihän sitä ikinä tiedä, tuntus että joku siellä on tukossa, suuttimet vois tietysti katsoa.
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 14 Helmi 2006, 20:07
Paikkakunta: Alahärmä

Re: Omega B 2.0 8V KÄYNTIONGELMA!

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Jos ei bensaa saa kunnolla ja käy reippaasti laihalla, niin se nostaa kyllä lämpöjäkin. Yhden koneen pakosarjan sain kivan siniseksi noin :D
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
rew
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 06 Tammi 2022, 13:17

Re: Omega B 2.0 8V KÄYNTIONGELMA!

Viesti Kirjoittaja rew »

shamrock kirjoitti: 23 Marras 2023, 15:41 Jos ei bensaa saa kunnolla ja käy reippaasti laihalla, niin se nostaa kyllä lämpöjäkin. Yhden koneen pakosarjan sain kivan siniseksi noin :D
Juu :D
Vastaa Viestiin