Vectra 2000:seen C20let...

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
THP
'Senator'
'Senator'
Viestit: 510
Liittynyt: 14 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja THP »

Eli onnistuuko ilman että tekee autosta nelivedon?mitä pitää vaihtaa? Auto on siis 90`vectra 2000...
Ex '99 saab 9-3 2.0t "syöksysämpylä" 274hv 396nm
'00 opel omega 2.2i caravan Aut "P.O.S" ~38hv 56nm
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Erillisjousitettu taka-akseli? vaihtoon menee ainakin jarrut, vaihteisto, kone, pääsylinteri/tehostin. etuvetoisena onnistuu, koska vertailu malli on 170hv V6 ja jos pohjalevy ei ole mallia A-X.

_________________
-Janne

<font size=-1>[ This Message was edited by: JJ on 2003-11-17 12:24 ]</font>
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Vectra 2000 on aina A-X-pohjalevyllä, joten vertailumalliksi tulee väkisinkin Vectra Turbo. Mutta koska se 2000:n on tosiaan sillä A-X-pohjalevyllä, niin siihenhän käyvät Turbo-Vectrasta tai Calibrasta otetut nelivetohilppeetkin kiinni sen C20LET:in kanssa. Eli pitäisi onnistua.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Ja osien lisäämisestä ei tule prosentteja vain vaihdettavista osista.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

hmmmm norm 2 vetoseen 2000 vectraan ei saa 4x4 hilppeitä kiinni kun tunneli on pienenmpi ainakin joissakin tapauksissa mitä olen nähnyt
omalla kokemuksella 4x4 apurunko ei sovi 2000 vectran tai calibran alle ollenkaan ottaa pohjaan silleen kiinni että jää isorako sinne väliin

<font size=-1>[ This Message was edited by: madi on 2003-11-17 17:21 ]</font>
Miksu.
'Senator'
'Senator'
Viestit: 575
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hullula Hämeestä

Viesti Kirjoittaja Miksu. »

On kerhossakin ainakin yksi 2000-16v. Vectra johon on laitettu Turbon kamat kiinni ja on nelikko.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

oiskohan alkuperänen nelikko
Avatar
THP
'Senator'
'Senator'
Viestit: 510
Liittynyt: 14 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja THP »

Juu pohjalevy on a-x...ei nelivedolla oo väliä mutta voiko autoon laittaa turbokoneen ja 6v-askin ilman että tekee siitä nelivetoa??olen kuullut että auton täytyy vastata voimansiirroltaan autoa josta tekniikka on otettu,onko näin? kun alkaa toi 150hv tuntua laiskalta!!
Ex '99 saab 9-3 2.0t "syöksysämpylä" 274hv 396nm
'00 opel omega 2.2i caravan Aut "P.O.S" ~38hv 56nm
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Periaatteessa sun tapauksessa joudut laittamaan sen nelivedon sinne, koska autosi on a-x pohjalevyllä ja tehokkain vertailumalli on tuo 4x4 turbo vectra. Mutta täällähän oli puhetta aikaisemmin noista takaveto turbo vectroista ja sitä myöten saisi myös vetotapaa muuttaa etuvetoiseksi. Toinen vaihtoehto on että turbotat sen sun xe-moottorin letin turbolla ja muilla sisuskaluilla ja dynotat siitä sen 150hv ja katsastat sen.

Tässä linkki tuonne vetotavan muutos topikkiin http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 60&forum=5
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2003-11-18 13:51, JJ wrote:
Toinen vaihtoehto on että turbotat sen sun xe-moottorin letin turbolla ja muilla sisuskaluilla ja dynotat siitä sen 150hv ja katsastat sen.
Ja maksaa tuhansia euroja päästölapuista saadakseen sen kilpiin..

Helpompaa tehdä se neliveto :smile:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

On 2003-11-18 16:05, Tuomas wrote:
Ja maksaa tuhansia euroja päästölapuista saadakseen sen kilpiin..
Mikäli auto on vähäpäästöinen niin eihän sitä sillon kannata. Ja saako muka vähäpäästöiseen vaihtaa mallisarjaan kuuluvan turbomoottorin ilman että käy mittaan päästöt, vaikka sitten tekisikin siitä nelivetoisen.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

On 2003-11-18 16:05, Tuomas wrote:

Ja maksaa tuhansia euroja päästölapuista saadakseen sen kilpiin..

Helpompaa tehdä se neliveto :smile:
mutta mehän tiedämme, että vasta on mennyt läpi lähes vastaavia tapauksia...eli noita kompressorisarjoja. ei niitäkään ole tarvinnut uudelleen luokitella, kun tehoja on laskettu. eli voihan tota kysyä akelta jos toikin onnistuisi samoilla periaatteilla...ei siis mikään mahdottomuus, että onnistuisi.
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

On 2003-11-18 16:11, JJ wrote:
On 2003-11-18 16:05, Tuomas wrote:
Ja maksaa tuhansia euroja päästölapuista saadakseen sen kilpiin..
Mikäli auto on vähäpäästöinen niin eihän sitä sillon kannata. Ja saako muka vähäpäästöiseen vaihtaa mallisarjaan kuuluvan turbomoottorin ilman että käy mittaan päästöt, vaikka sitten tekisikin siitä nelivetoisen.
Periaatteessa moottoristahan on jo päästöluokitukset joten läpi pitäisi mennä. Joten ei muuta kuin nelivetoa asentamaan.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2003-11-18 16:11, JJ wrote:
Ja saako muka vähäpäästöiseen vaihtaa mallisarjaan kuuluvan turbomoottorin ilman että käy mittaan päästöt
Tottakai saa, kun päästöistä saa valmiin todistuksen Opelilta.
On 2003-11-18 16:11, Veeksi wrote:
mutta mehän tiedämme, että vasta on mennyt läpi lähes vastaavia tapauksia...eli noita kompressorisarjoja. ei niitäkään ole tarvinnut uudelleen luokitella, kun tehoja on laskettu. eli voihan tota kysyä akelta jos toikin onnistuisi samoilla periaatteilla...ei siis mikään mahdottomuus, että onnistuisi.
Eihän tuossa ollut kyseessä tehojen laskeminen, vaan C20XE:n ahtaminen C20LET:n osilla.

C20LET:n tehoja ei myöskään ole luvallista kuristaa rajojen sisään, se on AKE:n kanta.

Teoriassa noista kuristetuista koneista pitäisi aina hankkia uudet päästölaput, mutta niinhän tässä maassa muutenkin tuntuu jokaisella katsastajalla olevan eri käsitys säännöistä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Näitäkin vois tehä selkeät ohjeet tuonne vinkit ja vihjeet osioon. Niin ei tarvitsisi aina jaaritella näitä tekniikan vaihtoja, tuntuu että väh. joka toinen päivä on joku laittamassa XE tai LET konetta johonkin autoon.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Vastaa Viestiin