Vectra 2000:seen C20let...
Vectra 2000 on aina A-X-pohjalevyllä, joten vertailumalliksi tulee väkisinkin Vectra Turbo. Mutta koska se 2000:n on tosiaan sillä A-X-pohjalevyllä, niin siihenhän käyvät Turbo-Vectrasta tai Calibrasta otetut nelivetohilppeetkin kiinni sen C20LET:in kanssa. Eli pitäisi onnistua.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
hmmmm norm 2 vetoseen 2000 vectraan ei saa 4x4 hilppeitä kiinni kun tunneli on pienenmpi ainakin joissakin tapauksissa mitä olen nähnyt
omalla kokemuksella 4x4 apurunko ei sovi 2000 vectran tai calibran alle ollenkaan ottaa pohjaan silleen kiinni että jää isorako sinne väliin
<font size=-1>[ This Message was edited by: madi on 2003-11-17 17:21 ]</font>
omalla kokemuksella 4x4 apurunko ei sovi 2000 vectran tai calibran alle ollenkaan ottaa pohjaan silleen kiinni että jää isorako sinne väliin
<font size=-1>[ This Message was edited by: madi on 2003-11-17 17:21 ]</font>
Juu pohjalevy on a-x...ei nelivedolla oo väliä mutta voiko autoon laittaa turbokoneen ja 6v-askin ilman että tekee siitä nelivetoa??olen kuullut että auton täytyy vastata voimansiirroltaan autoa josta tekniikka on otettu,onko näin? kun alkaa toi 150hv tuntua laiskalta!!
Ex '99 saab 9-3 2.0t "syöksysämpylä" 274hv 396nm
'00 opel omega 2.2i caravan Aut "P.O.S" ~38hv 56nm
'00 opel omega 2.2i caravan Aut "P.O.S" ~38hv 56nm
Periaatteessa sun tapauksessa joudut laittamaan sen nelivedon sinne, koska autosi on a-x pohjalevyllä ja tehokkain vertailumalli on tuo 4x4 turbo vectra. Mutta täällähän oli puhetta aikaisemmin noista takaveto turbo vectroista ja sitä myöten saisi myös vetotapaa muuttaa etuvetoiseksi. Toinen vaihtoehto on että turbotat sen sun xe-moottorin letin turbolla ja muilla sisuskaluilla ja dynotat siitä sen 150hv ja katsastat sen.
Tässä linkki tuonne vetotavan muutos topikkiin http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 60&forum=5
Tässä linkki tuonne vetotavan muutos topikkiin http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 60&forum=5
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
Ja maksaa tuhansia euroja päästölapuista saadakseen sen kilpiin..On 2003-11-18 13:51, JJ wrote:
Toinen vaihtoehto on että turbotat sen sun xe-moottorin letin turbolla ja muilla sisuskaluilla ja dynotat siitä sen 150hv ja katsastat sen.
Helpompaa tehdä se neliveto
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Mikäli auto on vähäpäästöinen niin eihän sitä sillon kannata. Ja saako muka vähäpäästöiseen vaihtaa mallisarjaan kuuluvan turbomoottorin ilman että käy mittaan päästöt, vaikka sitten tekisikin siitä nelivetoisen.On 2003-11-18 16:05, Tuomas wrote:
Ja maksaa tuhansia euroja päästölapuista saadakseen sen kilpiin..
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
mutta mehän tiedämme, että vasta on mennyt läpi lähes vastaavia tapauksia...eli noita kompressorisarjoja. ei niitäkään ole tarvinnut uudelleen luokitella, kun tehoja on laskettu. eli voihan tota kysyä akelta jos toikin onnistuisi samoilla periaatteilla...ei siis mikään mahdottomuus, että onnistuisi.On 2003-11-18 16:05, Tuomas wrote:
Ja maksaa tuhansia euroja päästölapuista saadakseen sen kilpiin..
Helpompaa tehdä se neliveto
Periaatteessa moottoristahan on jo päästöluokitukset joten läpi pitäisi mennä. Joten ei muuta kuin nelivetoa asentamaan.On 2003-11-18 16:11, JJ wrote:Mikäli auto on vähäpäästöinen niin eihän sitä sillon kannata. Ja saako muka vähäpäästöiseen vaihtaa mallisarjaan kuuluvan turbomoottorin ilman että käy mittaan päästöt, vaikka sitten tekisikin siitä nelivetoisen.On 2003-11-18 16:05, Tuomas wrote:
Ja maksaa tuhansia euroja päästölapuista saadakseen sen kilpiin..
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
Tottakai saa, kun päästöistä saa valmiin todistuksen Opelilta.On 2003-11-18 16:11, JJ wrote:
Ja saako muka vähäpäästöiseen vaihtaa mallisarjaan kuuluvan turbomoottorin ilman että käy mittaan päästöt
Eihän tuossa ollut kyseessä tehojen laskeminen, vaan C20XE:n ahtaminen C20LET:n osilla.On 2003-11-18 16:11, Veeksi wrote:
mutta mehän tiedämme, että vasta on mennyt läpi lähes vastaavia tapauksia...eli noita kompressorisarjoja. ei niitäkään ole tarvinnut uudelleen luokitella, kun tehoja on laskettu. eli voihan tota kysyä akelta jos toikin onnistuisi samoilla periaatteilla...ei siis mikään mahdottomuus, että onnistuisi.
C20LET:n tehoja ei myöskään ole luvallista kuristaa rajojen sisään, se on AKE:n kanta.
Teoriassa noista kuristetuista koneista pitäisi aina hankkia uudet päästölaput, mutta niinhän tässä maassa muutenkin tuntuu jokaisella katsastajalla olevan eri käsitys säännöistä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B