Corsa A -91
-
- 'Admiral'
- Viestit: 100
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Oulu
Swing
Do dii, siinä olis etupuskuri ja maski... Puskuri jo kyllä ehti haleta jo asennus vaiheessa... Se on vakio puskuri jota on jatkettu vähä Tojotan puskurista ja muutenki vähä muotoiltu. Peilit vaihettiin m3 mallisiin ja vilkut on savuharmaat. Sisäosia maalailtu siniseksi. RS helmat on kohtapuolin maalausta vaille valmiit. Sitte oliski takapuskurin vuoro... Siitäkin on jo visiot päässä... =)
Do dii, siinä olis etupuskuri ja maski... Puskuri jo kyllä ehti haleta jo asennus vaiheessa... Se on vakio puskuri jota on jatkettu vähä Tojotan puskurista ja muutenki vähä muotoiltu. Peilit vaihettiin m3 mallisiin ja vilkut on savuharmaat. Sisäosia maalailtu siniseksi. RS helmat on kohtapuolin maalausta vaille valmiit. Sitte oliski takapuskurin vuoro... Siitäkin on jo visiot päässä... =)
-
- 'Admiral'
- Viestit: 100
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Oulu
Juu kyllähän sitä madallustakin on suunnitteilla. luultavasti vasta kesällä kun pääsee töihin ja saa vähä rahaa. Kyllähän se 1.4i "voimapesä" sielä hönkii... =) Siihenkin on kyllä tulossa muutoksia kunhan lompakko on tarpeeksi paksu.
Seuraavat projektit on ratin vaihto, mittarivalot ja taustat ja ne helmat. Kuvia otan taas kun projekti etenee...
Seuraavat projektit on ratin vaihto, mittarivalot ja taustat ja ne helmat. Kuvia otan taas kun projekti etenee...
Jos oikeasti haluat vähänkään enempää tehoa, niin vaihda suosiolla koko moottori. Tuon nykyisen moottorisi virityspotentiaali on lähes olematon johtuen surkeasta yksipisteruiskusta, joten siihen ei mielestäni kannata juurikaan uhrata rahaa. Voihan siihen toki vapaavirtaussuodattimen ja putkiston vaihtaa, jos pelkät äänet riittävät .
-
- 'Admiral'
- Viestit: 100
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Oulu
Lähinnä ajattelin vaihtaa 4-pisteruiskun ja muotoilla putkea ja semmosta pientä... Ku ei oo rahaa ostaa sitä 1.6 16venttiilistä ecotec konetta... Mitä itse olen katellu niitä nii maksaa reilut 1000€! Mutta ne kone muutokset on vasta kesän suunnitelmissa kun ei ole tallia missä värkätä.
Nyt on muuten ratti vaihdettu. Luisin Skorpio malli.
Nyt on muuten ratti vaihdettu. Luisin Skorpio malli.
Et voi vaihtaa vähäpäästöiseen moottoriin ruiskua, koska sen jälkeen moottorin alkuperäinen päästöluokitus ei enää ole voimassa. Sinun täytyy siis vaihtaa koko moottori sellaiseen, joka on varustettu nelipisteruiskulla ja on myös vähäpäästöinen. Alusta täytyy tuossa tapauksessa yleensä muuttaa vastaamaan Gsi Corsan alustaa. Ei kannata vaihtaa 16v konetta, jos tuo 1000e hinta pelottaa. Esim. pelkkään jakohihnan vaihtoon tarvittavat osatkin maksavat noihin moottoreihin 200e, eli ylläpito on paljon kalliimpaa kuin 8v koneiden tapauksessa. Jos siis haluaa päästä halvalla, niin kannattaa pysyä 8v moottoreissa. Sopivia vaihtoehtoja sinun tapauksessasi olisivat 8v moottoreista mm. C14SE, C16SE, C16SEI ja 16 venttiilisistä kaikki 1,6 16v moottorit sekä 115hp 1,8 16v.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 100
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Oulu
Jaahas... Meneepäs taas vaikeaksi ku on se perhanan katti... Taisi olla -91 corsan 1.4 4-pisteruisku 335€ Oulussa. Se ei olis pahan hintainen mutta pitääkö vaihdelaatikko vaihtaa tai mitään muuta? Siis muuta kuin jarrut, jarrupääsylinteri, reaktiotangot ja poikittaistuet?
Missä hinnoissa ne C16Se ja C16SEI koneet pyörii?
Missä hinnoissa ne C16Se ja C16SEI koneet pyörii?
Laatikko täytyy vaihtaa, alkuperäinen F10 ei käy 1,6 koneiden kanssa. Sopiva laatikko on F13 tai F15. Vaihdettavia osia siis ovat:
vaihdelaatikko
reaktiotangot
kallistuksenvakaajat
etujarrut väh. 236mm jäähdytetty
jarrupääsylinteri ja tehostin
jouset (madallusjouset käyvät)
Startin ja laturin voit ottaa vanhasta moottoristasi ainakin 1,6 8v koneisiin. Sopivuudesta 16v koneiden kanssa en ole varma. Laita eteen suoraan 256mm jäähdytetyt jarrut. Niiden kassa minimivannekoko on 14".
Muutosprosentin pitäisi alkuperäisellä startilla ja laturilla olla noin 30%.
Noita C16SE ja C16SEI koneita on aika vähän markkinoilla, joten hinta on aika tapauskohtainen. Voisin ehkä luopua omasta C16SEI koneestani, mutta siihen ei ole olemassa saksalaista päästötodistusta (tuontimoottori), joten se pitäisi hommata ennen kuin sen voi muutoskatsastaa vähäpäästöiseen autoon.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Markus on 2004-02-12 15:26 ]</font>
vaihdelaatikko
reaktiotangot
kallistuksenvakaajat
etujarrut väh. 236mm jäähdytetty
jarrupääsylinteri ja tehostin
jouset (madallusjouset käyvät)
Startin ja laturin voit ottaa vanhasta moottoristasi ainakin 1,6 8v koneisiin. Sopivuudesta 16v koneiden kanssa en ole varma. Laita eteen suoraan 256mm jäähdytetyt jarrut. Niiden kassa minimivannekoko on 14".
Muutosprosentin pitäisi alkuperäisellä startilla ja laturilla olla noin 30%.
Noita C16SE ja C16SEI koneita on aika vähän markkinoilla, joten hinta on aika tapauskohtainen. Voisin ehkä luopua omasta C16SEI koneestani, mutta siihen ei ole olemassa saksalaista päästötodistusta (tuontimoottori), joten se pitäisi hommata ennen kuin sen voi muutoskatsastaa vähäpäästöiseen autoon.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Markus on 2004-02-12 15:26 ]</font>
-
- 'Kadett'
- Viestit: 16
- Liittynyt: 07 Tammi 2004, 02:00
- Paikkakunta: Rovaniemi
Hinta on vielä vähän auki, ja moottorikin vielä omassa käytössä ainakin kesään asti, joten ihan heti en ole sitä myymässä. Hinta tulee kuitenkin olemaan 600e luokkaa. Tuossa tallin nurkassa olisi myös ylimääräisenä piristetty C16NZ moottori (n. 90-100hp riippuen nokka-akselista) H.400e. Tuo moottori löytyy myös rompetorin myydään osastolta. Laita vaikka sähköpostia, jos jompi kumpi moottori kiinnostaa.
puh. 040 7494559, jmiivone@cc.hut.fi
puh. 040 7494559, jmiivone@cc.hut.fi