Corsa A -91

Esittele Opel-projektisi tai autosi
SwingTuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SwingTuning »

Swing

Do dii, siinä olis etupuskuri ja maski... Puskuri jo kyllä ehti haleta jo asennus vaiheessa... Se on vakio puskuri jota on jatkettu vähä Tojotan puskurista ja muutenki vähä muotoiltu. Peilit vaihettiin m3 mallisiin ja vilkut on savuharmaat. Sisäosia maalailtu siniseksi. RS helmat on kohtapuolin maalausta vaille valmiit. Sitte oliski takapuskurin vuoro... Siitäkin on jo visiot päässä... =)
Markus
OCF Member 2017
Viestit: 1283
Liittynyt: 25 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Ajattelitko madaltaa tuota Corsaasi? Toimiiko voimanlähteenä uskomattoman "tehokas" 1,4i?
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
SwingTuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SwingTuning »

Juu kyllähän sitä madallustakin on suunnitteilla. luultavasti vasta kesällä kun pääsee töihin ja saa vähä rahaa. Kyllähän se 1.4i "voimapesä" sielä hönkii... =) Siihenkin on kyllä tulossa muutoksia kunhan lompakko on tarpeeksi paksu.

Seuraavat projektit on ratin vaihto, mittarivalot ja taustat ja ne helmat. Kuvia otan taas kun projekti etenee...
Avatar
O.P.A
OCF Member 2019
Viestit: 1347
Liittynyt: 03 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kello
Viesti:

Viesti Kirjoittaja O.P.A »

Kerran pisti opel harrastajan silmään tuo.. taisit ajella edellä jossain värtössä jos oikein muistan..
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Markus
OCF Member 2017
Viestit: 1283
Liittynyt: 25 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Jos oikeasti haluat vähänkään enempää tehoa, niin vaihda suosiolla koko moottori. Tuon nykyisen moottorisi virityspotentiaali on lähes olematon johtuen surkeasta yksipisteruiskusta, joten siihen ei mielestäni kannata juurikaan uhrata rahaa. Voihan siihen toki vapaavirtaussuodattimen ja putkiston vaihtaa, jos pelkät äänet riittävät :wink:.
SwingTuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SwingTuning »

Lähinnä ajattelin vaihtaa 4-pisteruiskun ja muotoilla putkea ja semmosta pientä... Ku ei oo rahaa ostaa sitä 1.6 16venttiilistä ecotec konetta... Mitä itse olen katellu niitä nii maksaa reilut 1000€! Mutta ne kone muutokset on vasta kesän suunnitelmissa kun ei ole tallia missä värkätä.

Nyt on muuten ratti vaihdettu. Luisin Skorpio malli. :cool:
Markus
OCF Member 2017
Viestit: 1283
Liittynyt: 25 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Et voi vaihtaa vähäpäästöiseen moottoriin ruiskua, koska sen jälkeen moottorin alkuperäinen päästöluokitus ei enää ole voimassa. Sinun täytyy siis vaihtaa koko moottori sellaiseen, joka on varustettu nelipisteruiskulla ja on myös vähäpäästöinen. Alusta täytyy tuossa tapauksessa yleensä muuttaa vastaamaan Gsi Corsan alustaa. Ei kannata vaihtaa 16v konetta, jos tuo 1000e hinta pelottaa. Esim. pelkkään jakohihnan vaihtoon tarvittavat osatkin maksavat noihin moottoreihin 200e, eli ylläpito on paljon kalliimpaa kuin 8v koneiden tapauksessa. Jos siis haluaa päästä halvalla, niin kannattaa pysyä 8v moottoreissa. Sopivia vaihtoehtoja sinun tapauksessasi olisivat 8v moottoreista mm. C14SE, C16SE, C16SEI ja 16 venttiilisistä kaikki 1,6 16v moottorit sekä 115hp 1,8 16v.
SwingTuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SwingTuning »

Jaahas... Meneepäs taas vaikeaksi ku on se perhanan katti... Taisi olla -91 corsan 1.4 4-pisteruisku 335€ Oulussa. Se ei olis pahan hintainen mutta pitääkö vaihdelaatikko vaihtaa tai mitään muuta? Siis muuta kuin jarrut, jarrupääsylinteri, reaktiotangot ja poikittaistuet?

Missä hinnoissa ne C16Se ja C16SEI koneet pyörii?
Markus
OCF Member 2017
Viestit: 1283
Liittynyt: 25 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Laatikko täytyy vaihtaa, alkuperäinen F10 ei käy 1,6 koneiden kanssa. Sopiva laatikko on F13 tai F15. Vaihdettavia osia siis ovat:

vaihdelaatikko
reaktiotangot
kallistuksenvakaajat
etujarrut väh. 236mm jäähdytetty
jarrupääsylinteri ja tehostin
jouset (madallusjouset käyvät)

Startin ja laturin voit ottaa vanhasta moottoristasi ainakin 1,6 8v koneisiin. Sopivuudesta 16v koneiden kanssa en ole varma. Laita eteen suoraan 256mm jäähdytetyt jarrut. Niiden kassa minimivannekoko on 14".

Muutosprosentin pitäisi alkuperäisellä startilla ja laturilla olla noin 30%.

Noita C16SE ja C16SEI koneita on aika vähän markkinoilla, joten hinta on aika tapauskohtainen. Voisin ehkä luopua omasta C16SEI koneestani, mutta siihen ei ole olemassa saksalaista päästötodistusta (tuontimoottori), joten se pitäisi hommata ennen kuin sen voi muutoskatsastaa vähäpäästöiseen autoon.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Markus on 2004-02-12 15:26 ]</font>
kinkkelaade
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja kinkkelaade »

Markukselle: olit luopumassa siitä motista.. mihin hintaan?
Opel Corsa 1.3 -88
Markus
OCF Member 2017
Viestit: 1283
Liittynyt: 25 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Hinta on vielä vähän auki, ja moottorikin vielä omassa käytössä ainakin kesään asti, joten ihan heti en ole sitä myymässä. Hinta tulee kuitenkin olemaan 600e luokkaa. Tuossa tallin nurkassa olisi myös ylimääräisenä piristetty C16NZ moottori (n. 90-100hp riippuen nokka-akselista) H.400e. Tuo moottori löytyy myös rompetorin myydään osastolta. Laita vaikka sähköpostia, jos jompi kumpi moottori kiinnostaa.

puh. 040 7494559, jmiivone@cc.hut.fi
Vastaa Viestiin