Kesälomallani tuntui, että kaikki vectrat joihin koskin hajoaa käsiin.
Juuri kun sain laturin vaihdettua ja kuvittelin kaiken olevan kunnossa, niin ongelmat jatkuivat. Nyt auto ei pysy käynnissä, tyhjäkäyntikierrokset lähes jatkuvasti noin 2000 ja sitten yhtäkkiä ne tippuu ja auto sammuu. Ongelma on pahempi ajaessa ilmastointi päällä. Lähes aina kun rullaan liikennevaloihin, niin auto sammuu. Lähtee kylläkin ihan hyvin käyntiin ja kierrokset ovat normaalit, mutta kun taas hieman ajaa eteenpäin ja sitten polkee kytkimen pohjaan niin kone jää huutamaan. Mikä mahtaa olla vikana?
Lyhyen ajan sisällä olen vaihtanut laturin, venttilikopan tiivisteen, lämmityslaitteen moottorin, takapöntön ja alustan osia. Onhan ne tietysti kuluvia osia, mutta auto on kohtuu uusi (-98 2.0 sport voyage)ja ei hirveästi ajettu. Ilmastoinnin kestäminenkin hirvittää, sillä kahdella kaverillani hajosi vectroistaan (toinen -01 ja toinen-97)ilmastoinnit lähes samana päivänä. Itse olin tuon uudemman kyydissä kun ilmastointi poksahti.
Huvittavaa tässä on vielä se, että lomareissullani otin sitten koeajolle uudenkarhean vectran vm. -01 (ajattelin että josko ottais tuoreemman niin ongelmat poistuu)ja sillä oli ajettu 49 000km. Pääsin sillä noin 15km ja siitä meni se boxi joka säätelee polttoaineen syöttöä yms. Myöhemmin haettuani saman auton pajalta uudelleen siitä hajosi vesipumppu.
Joko tämä on erittäin huonoa tuuria tai sitten opelixien laatu on tipahtanut todella dramaattisesti. Kallistun kuitenkin enemmän huonon tuurin puoleen, sillä en kuitenkaan ihan vielä merkkiä vaihda. Pitää vain varautua korkeisiin käyttökustannuksiin
<font size=-1>[ This Message was edited by: B vekkuli on 2002-08-02 12:23 ]</font>