Motronic ml 4.1 boksin modifoiminen
Mahdotontahan se on binäärimuotoista. Muistaakseni jossain .ru sivulla oli joskus chippien sorsia, vaan eipä löydy enää :/ Siitähän olisi voinut lastun ohjelmoida.On 2002-02-08 21:13, turbobliz wrote:
Ei kannata unelmoida kräkkäävänsä Boschin insinöörien sullomaa datakönttää jostain chipin uumenista ilman tarvittavaa elektroniikan koulutusta, paljon aikaa, tupakkia ja kärsivällisyyttä.
Jos haluut muuttaa perusajoitusta niin halvintahan on muuttaa anturin sijaintia hammaskehän suhteen. Toinenjuttuhan olisi tietenkin laittaa 1.8 gsin jetronic niin saat säädettyä sytkää jakajasta. Eikä niitä map-antureita välttämättä tarvitse, jos ei mitään salonkilaitetta ole tekemässä. Periaatteessa map korvaa kaasuläppäanturin kokonaan kun se asennetaan ja ecu ohjaa sytkää ja bensaa painetiedolla.
http://www.opeltuners.com/ascona2.html
(on muuten julman hyvä sivu)
Tuolla sivulla on suht. hyvin saatu vakio LE-jetillä turbo pelittämään. Tuossa viritelmässä ei vissiin ole MAP-antureita tai muuta ihmeellistä?
Eli jos laitais turbo saabin LH-jetin, 1.8 GSi:stä jakaja ja siihen toi turbo saabin sytkä-zydeemi (v*ttu mikä viritys )
luulis nyt toimivan jos turbo-autosta osat otetaan?
<font size=-1>[ This Message was edited by: samppa on 2002-02-12 21:04 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: samppa on 2002-02-12 21:16 ]</font>
(on muuten julman hyvä sivu)
Tuolla sivulla on suht. hyvin saatu vakio LE-jetillä turbo pelittämään. Tuossa viritelmässä ei vissiin ole MAP-antureita tai muuta ihmeellistä?
Eli jos laitais turbo saabin LH-jetin, 1.8 GSi:stä jakaja ja siihen toi turbo saabin sytkä-zydeemi (v*ttu mikä viritys )
luulis nyt toimivan jos turbo-autosta osat otetaan?
<font size=-1>[ This Message was edited by: samppa on 2002-02-12 21:04 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: samppa on 2002-02-12 21:16 ]</font>
jos uusi projekti:
saabin osat toiminee kohtuullisesti
mutta eikö ole vaivalloista ja kallista tehdä noin jos auto on jo Motronicilla valmiiksi
oma boxi säädätetään turbolle esim http://www.turbotec.com (KS-autosäätö Jkylä) h n 400-500 eur + MAP jos KS sen haluaa (kysy kombinaatioosi)
ja suuttimet + turbo bensanpaineensäädin vaikka romikselta SAAB 9000 T-16 jos halvalla pitää päästä
turbokin (T03) siitä niin on integroitu hukkaportti jota voi säätää
osat riittää 230hv tehoihin hyvin
Pete
_________________
Vectra A, Manta B, Corsa A, Calibra
<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2002-02-13 10:31 ]</font>
saabin osat toiminee kohtuullisesti
mutta eikö ole vaivalloista ja kallista tehdä noin jos auto on jo Motronicilla valmiiksi
oma boxi säädätetään turbolle esim http://www.turbotec.com (KS-autosäätö Jkylä) h n 400-500 eur + MAP jos KS sen haluaa (kysy kombinaatioosi)
ja suuttimet + turbo bensanpaineensäädin vaikka romikselta SAAB 9000 T-16 jos halvalla pitää päästä
turbokin (T03) siitä niin on integroitu hukkaportti jota voi säätää
osat riittää 230hv tehoihin hyvin
Pete
_________________
Vectra A, Manta B, Corsa A, Calibra
<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2002-02-13 10:31 ]</font>