Millainen tekniikka Manta B:ssä?
On parasta aikaa peltitöissä( vaihdettavien listalla mm. helmat, puöränkaaret, takapaneeli, takaloksun alaposket, takakontin pohja joka muutetaan niin että alle mahtuu suurikokoinen vaimennin ja se jää piiloon). Sen jälkeen varmaan sovitetaan 2.0 Ne pata ja ehkä Omegan vaihteisto, tai sitten BMW:n sporttiversio, tai koko voimansiirto saatetaan ottaa myös Volvosta, joihin saa kohtuu hinnalla suorakytkentä laatikkoa ja perävälityksiä löytyy hyvin. Myös nelilinkki tulee kysymykseen. Kaaret tullaan asentamaan, sekä asianmukaiset penkit 6 pistevöillä. Moottoriin tullaan asentamaan ahdin(tietysti), mittatilauscooleri, teetätetty jäähdytin, todennäköisesti kuivasumppu ja mahdollisesti rullanokka( asia on parhaillaan työn alla josta ehkä myöhemmin saatan informoida). Alustapuolelle isot levyt joka kulmaan, nopea ohjaus( todennäköisesti myös sähköinen ohjaustehostin), säädettävät vaimentimet ym ym.Auto tulee edelleen rekisteriin jolla saatan ajaa Roadsport ratasarjaa, sekä asfalttisprinttejä. Ai niin tärkein meinasi unohtua, auton vuosimalli on 87´ mallin ollessa GSI. Saa nähdä milloin se nyt sitten valmistuu, kun pääomaa tulee kulumaan paljon. Jossain vaiheessa tulee myyntiin sen auton vakio tekniikka, sisustuskin on aika siistissä kunnossa. T: Kansiviritys J.Kosunen
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 288
- Liittynyt: 30 Heinä 2004, 03:00
- Paikkakunta: Villähde
Maalarilta tulee ulos tiistaina mantani metallin vaaleen sinisenä, mantsellin levikkein. Siinä moottorina 1.9 alakerrasta väännetty ja laitettu 2.2l kannella, isoilla venoilla, jyrkällä nokalla ja ruiskulla sekä ISOLLA ilmamäärämittarilla sekä vapaavirtaussuodattimella varustettuna. Vääntöö ja tehoja nyt jo kohtalaisesti (hirveesti), et lähtee ku hauki rannasta.
Tarkoitus vielä laittaa kesällä katastuksen jälkeen kuivain.
Laitan kuvia kerhon sivulle heti kun saan kaikki palikat paikalleen.
Tarkoitus vielä laittaa kesällä katastuksen jälkeen kuivain.
Laitan kuvia kerhon sivulle heti kun saan kaikki palikat paikalleen.
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 288
- Liittynyt: 30 Heinä 2004, 03:00
- Paikkakunta: Villähde
Maalarilta tulee ulos tiistaina mantani metallin vaaleen sinisenä, mantsellin levikkein. Siinä moottorina 1.9 alakerrasta väännetty ja laitettu 2.2l kannella, isoilla venoilla, jyrkällä nokalla ja ruiskulla sekä ISOLLA ilmamäärämittarilla sekä vapaavirtaussuodattimella varustettuna. Vääntöö ja tehoja nyt jo kohtalaisesti (hirveesti), et lähtee ku hauki rannasta.
Tarkoitus vielä laittaa kesällä katastuksen jälkeen kuivain.
Laitan kuvia kerhon sivulle heti kun saan kaikki palikat paikalleen.
Tarkoitus vielä laittaa kesällä katastuksen jälkeen kuivain.
Laitan kuvia kerhon sivulle heti kun saan kaikki palikat paikalleen.
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 288
- Liittynyt: 30 Heinä 2004, 03:00
- Paikkakunta: Villähde
Maalarilta tulee ulos tiistaina mantani metallin vaaleen sinisenä, mantsellin levikkein. Siinä moottorina 1.9 alakerrasta väännetty ja laitettu 2.2l kannella, isoilla venoilla, jyrkällä nokalla ja ruiskulla sekä ISOLLA ilmamäärämittarilla sekä vapaavirtaussuodattimella varustettuna. Vääntöö ja tehoja nyt jo kohtalaisesti (hirveesti), et lähtee ku hauki rannasta.
Tarkoitus vielä laittaa kesällä katastuksen jälkeen kuivain.
Laitan kuvia kerhon sivulle heti kun saan kaikki palikat paikalleen.
Tarkoitus vielä laittaa kesällä katastuksen jälkeen kuivain.
Laitan kuvia kerhon sivulle heti kun saan kaikki palikat paikalleen.
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 288
- Liittynyt: 30 Heinä 2004, 03:00
- Paikkakunta: Villähde
Lisää yllätyksii
Juu tuohon mantaan on asennettu sit sellainen 1,9 SH lohko johon on asennetu 3.0 NE;n männät ja kierrot. Kantena edelleen 20XE 41/45 venoin 3.0NE imupuolella jyrkällä nokalla. Kesää ootellen ja pitävii kelejä.
Tarkoituksena on asentaa tai kokeilla viel 2,4 kampuralla ja sopivilla kierroilla venan nostooki jossain vaiheessa. Mut toi 1,9 kampura on kierrosherkempi.
Tarkoituksena on asentaa tai kokeilla viel 2,4 kampuralla ja sopivilla kierroilla venan nostooki jossain vaiheessa. Mut toi 1,9 kampura on kierrosherkempi.
Pari Mantaa löytyy tallista:
Manta B Mantzel Evolution -76 C30NE (220HV)
Manta B -80 C30NE+Ahdin (320HV)
Manta B Gsi -87 C36NE+ Ahdin (tulossa ainakin 500HV)
Manta B Gsi -86 C30SE DOHC (204HV)
Manta B 400 -83 2.4E DOHC
Manta B i200 -83 2.0E (125hv)
Manta B Mantzel Evolution -76 C30NE (220HV)
Manta B -80 C30NE+Ahdin (320HV)
Manta B Gsi -87 C36NE+ Ahdin (tulossa ainakin 500HV)
Manta B Gsi -86 C30SE DOHC (204HV)
Manta B 400 -83 2.4E DOHC
Manta B i200 -83 2.0E (125hv)
Erikois Ooppelit ja niiden varaosat.
http://www.topstarcars.fi http://www.classicopel.fi
EI OLE RIEMULLA RAJAA KUN MANTAN KUTOSELLA AJAA....
http://www.topstarcars.fi http://www.classicopel.fi
EI OLE RIEMULLA RAJAA KUN MANTAN KUTOSELLA AJAA....