Manta A "GT/E"
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Manta A "GT/E"
Loistavaa, taisit saada naapurikylältä asiallista palvelua. Kerro mikä kytkin tuli.
- KADETT GT/E
- OCF Member 2015
- Viestit: 682
- Liittynyt: 18 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Loimaan kauppala
Re: Manta A "GT/E"
Ojennukselta saa hyvän, nopean ja ammattitaitoisen palvelun. Kuten sinultakinLoistavaa, taisit saada naapurikylältä asiallista palvelua. Kerro mikä kytkin tuli.
Bmw M3 Sachs Race engineerin asetelma 240mm ja Risse motorsport massalevy. Painelaakerista ei ole vielä tarkkaa tietoa. Sitä vanhaa Saabin laakeria ei valmisteta enää ja korvaava ei ollut mielestäni hyvä. Landcruiserin lakru näyttää sopivalta joskin voi joutua muuttamaan sovitusholkkia matalemmaksi. Se on myös kuulemma suht kestävä??
manta b -77
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
- KADETT GT/E
- OCF Member 2015
- Viestit: 682
- Liittynyt: 18 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Loimaan kauppala
Re: Manta A "GT/E"
nyt on mittailtu ja soviteltu kytkintä, pyörää, laakeria ym. ja näyttää todella hyvältä kaikki näyttäisi menneen putkeen, eikä mistään joudu hieromaan ylimääräistä. Levyn spoori istuu täydellisesti akselille.
Pelkäsin kytkimen irroitusta josta Ojennuskin varoitteli, mutta iskua painelaakerille sai maksimissa 14mm ja prässätessä asetelma oli täysin irti jo 10mm:llä.
Pinton ARP:t joutui sorvaamaan n.4mm. lyhyemmiksi vauhtipyörälle. Painelaakeriksi näyttäisi jäävän SKF VKC 3502.
Laatikon häntää joutuu taas muokkaamaan vaikka kepin paikkaa korissa on jo muutettu. Se näyttäisi olevan suht helppo homma kun kopioi LUMI:n ideaa.
Ensi viikolla vois alkaa "vanhan" moottorin irroitus
Pelkäsin kytkimen irroitusta josta Ojennuskin varoitteli, mutta iskua painelaakerille sai maksimissa 14mm ja prässätessä asetelma oli täysin irti jo 10mm:llä.
Pinton ARP:t joutui sorvaamaan n.4mm. lyhyemmiksi vauhtipyörälle. Painelaakeriksi näyttäisi jäävän SKF VKC 3502.
Laatikon häntää joutuu taas muokkaamaan vaikka kepin paikkaa korissa on jo muutettu. Se näyttäisi olevan suht helppo homma kun kopioi LUMI:n ideaa.
Ensi viikolla vois alkaa "vanhan" moottorin irroitus
manta b -77
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
Re: Manta A "GT/E"
Moi
Kuulostaa tutuilta osilta. Pari asiaa, jotka varmistaisin.
Kuinka testasit kytkimen toiminnan? Eli tuo 14 mm liike painelaarilla. Riittääkö kytkinpolkimen liike saamaan painelaakerilla tarvittavan liikematkan? Muistelisin, että ainakin b mantassa ei riittänyt ilman muokkausta.
Toinen asia. varmista, että asetelman käpälät eivät ota kiinni kytkinlevyn jousien "kauluksiin" painettaessa. Vaikuttaa että irroittaa, mutta kun koittaa pyörittää levyä ei pyörikään...
Muuten tosi hyvä valinta. Pitää hyvin ja vielä mukava käyttää.Ainoastaan kytkinpolkimen käytössä joutuu jo käyttään vähän voimaa
Kuulostaa tutuilta osilta. Pari asiaa, jotka varmistaisin.
Kuinka testasit kytkimen toiminnan? Eli tuo 14 mm liike painelaarilla. Riittääkö kytkinpolkimen liike saamaan painelaakerilla tarvittavan liikematkan? Muistelisin, että ainakin b mantassa ei riittänyt ilman muokkausta.
Toinen asia. varmista, että asetelman käpälät eivät ota kiinni kytkinlevyn jousien "kauluksiin" painettaessa. Vaikuttaa että irroittaa, mutta kun koittaa pyörittää levyä ei pyörikään...
Muuten tosi hyvä valinta. Pitää hyvin ja vielä mukava käyttää.Ainoastaan kytkinpolkimen käytössä joutuu jo käyttään vähän voimaa
- KADETT GT/E
- OCF Member 2015
- Viestit: 682
- Liittynyt: 18 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Loimaan kauppala
Re: Manta A "GT/E"
Pahoittelen sekavaa kuvausta Tarkoitin, että haarukan maksimi liike (vaihdelaatikon reijän puolesta) painelaakerille on 14mm. Kytkinpolkimelle joutuu varmasti tekemään lisää vipua, kuten jo aikaisemmin neuvoit.Nurminmi kirjoitti:Moi
Kuulostaa tutuilta osilta. Pari asiaa, jotka varmistaisin.
Kuinka testasit kytkimen toiminnan? Eli tuo 14 mm liike painelaarilla. Riittääkö kytkinpolkimen liike saamaan painelaakerilla tarvittavan liikematkan? Muistelisin, että ainakin b mantassa ei riittänyt ilman muokkausta.
Toinen asia. varmista, että asetelman käpälät eivät ota kiinni kytkinlevyn jousien "kauluksiin" painettaessa. Vaikuttaa että irroittaa, mutta kun koittaa pyörittää levyä ei pyörikään...
Muuten tosi hyvä valinta. Pitää hyvin ja vielä mukava käyttää.Ainoastaan kytkinpolkimen käytössä joutuu jo käyttään vähän voimaa
Saatan olla "hieman" ulkona, mutta onko sinulla tämän näköinen paketti:
Tässä kuvassa käpälien "matalimmasta" kohdasta on muistaakseni n.38mm. levyn jousen"kauluksen" korkeimpaan kohtaan.
Vai onko pyörissä eroa tai levyn pyörimissuunnassa
Levy toisinpäin.
Olen äärettömän kiitollinen kaikesta tähän asti antamastasi avusta
manta b -77
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Manta A "GT/E"
Mites semmoinen testailu, että asentaisit paketin kiinni irtonaiseen vauhtipyörään ja hydrauliprässillä testailisit minkälainen laakerin liike vapauttaa levyn. Samalla näkee meinaako joku paikkaa ottaa kiinni ja millaisella liikematkalla näin tapahtuu jos tapahtuu.
Voi olla että höpinäni keskiön jousituksen toiminnasta on bullshitia. Jos keskiön jousitus joustaa kumpaakin suuntaan niin silloinhan sillä ei voi olla väliä.
Mikä tuotenumero sillä asetelmalla on ?
Voi olla että höpinäni keskiön jousituksen toiminnasta on bullshitia. Jos keskiön jousitus joustaa kumpaakin suuntaan niin silloinhan sillä ei voi olla väliä.
Mikä tuotenumero sillä asetelmalla on ?
- KADETT GT/E
- OCF Member 2015
- Viestit: 682
- Liittynyt: 18 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Loimaan kauppala
Re: Manta A "GT/E"
Joo, kerrottakoon muillekin, että kytkin irroitti n.11mm iskulla.motorsport kirjoitti:Mites semmoinen testailu, että asentaisit paketin kiinni irtonaiseen vauhtipyörään ja hydrauliprässillä testailisit minkälainen laakerin liike vapauttaa levyn. Samalla näkee meinaako joku paikkaa ottaa kiinni ja millaisella liikematkalla näin tapahtuu jos tapahtuu.
Voi olla että höpinäni keskiön jousituksen toiminnasta on bullshitia. Jos keskiön jousitus joustaa kumpaakin suuntaan niin silloinhan sillä ei voi olla väliä.
Mikä tuotenumero sillä asetelmalla on ?
En tosiaan tiedä kaimalla asetelma toisinpäin kuin minulla tms. Tai ehkä minä avaan kytkimen pienen kirskunan jälkeen.
Levy saa Rissen mukaan olla kumminpäin vain.
manta b -77
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
- KADETT GT/E
- OCF Member 2015
- Viestit: 682
- Liittynyt: 18 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Loimaan kauppala
Re: Manta A "GT/E"
kipinä iski pitkästä aikaa!
Vetarit ja peränjatke menee karpiolalle perjantaina, mutta mitä kuuluu tehdä kardaanille(ristinivelet, tekeekö Komet niillekin jotain vai kestääkö ne) ?
Nyt on taas pakko potkia tätä projektia eteenpäin.
Ja joko Harrilta saa keinuja
Vetarit ja peränjatke menee karpiolalle perjantaina, mutta mitä kuuluu tehdä kardaanille(ristinivelet, tekeekö Komet niillekin jotain vai kestääkö ne) ?
Nyt on taas pakko potkia tätä projektia eteenpäin.
Ja joko Harrilta saa keinuja
manta b -77
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Manta A "GT/E"
Keinuasiassa pitää kyllä tehdä joku muu ratkaisu kuten Cranet pitkällä tapilla. Nimimerkki vaki tietää siitä tarkemmin.
Peränjatkeeseen voisi ehkä teettää yoken Spicerin ristinivelelle ja etupäähän Getragin perään viilalla modifioitu Chevrolet TH-350/PG yoke, niin saisi rakennettua kestävän paksun kardaanin jenkkiromuista. Silloin sulake olisi perässä (kivempi kuin sulake kardaanissa . Tai joku muu ratkaisu. Mitä ne on sällit käyttäneet turbo-Mantoissa vakioperällä ? Onhan näitä täällä forumilla.
Peränjatkeeseen voisi ehkä teettää yoken Spicerin ristinivelelle ja etupäähän Getragin perään viilalla modifioitu Chevrolet TH-350/PG yoke, niin saisi rakennettua kestävän paksun kardaanin jenkkiromuista. Silloin sulake olisi perässä (kivempi kuin sulake kardaanissa . Tai joku muu ratkaisu. Mitä ne on sällit käyttäneet turbo-Mantoissa vakioperällä ? Onhan näitä täällä forumilla.
Re: Manta A "GT/E"
Mitäs siitä joutuu viilailemaan?motorsport kirjoitti: etupäähän Getragin perään viilalla modifioitu Chevrolet TH-350/PG yoke
Todennäköisesti väärässä.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Manta A "GT/E"
Jos semmosen amerikan yoken haluaa tuikata getragin perään, niin boorien pohjista joutuu kaluamaan muutaman satasen joko timanttiviilalla tai sitten jollain höyläävällä työkalulla. Joku hassu mittavirhe tullut tuossa saksalaisille. Kytkinakseli pitäisi isokeijossa olla kanssa amerikan GM:n peruja, mutta siitä ei niinkään ole hyötyä näissä hommissa.
Re: Manta A "GT/E"
itse päädyin toyota hiace/hilux linjalle.
Neliveto mallin takimmainen on passeli. laipat molemmissa päissä, etummaiseen tekee sovitelaipan monza/senator kardaanin lähdölle ja takapäästä ottaa laippa pois + lisäksi joutuu ottaan ristinivelen kupin päistä 1mm pois, jotta sopii peränjatkeen haarukkaan.
Tottakai joutuu lisäksi pätkäiseen haluttuun pituuteen. kardaaniputki todella järeetä ja samoin ristinivelet.
Lisäksi yoke on terästä ei valurautaa.
Kuvia voi löytyä ja syksymmällä voin ottaa kardaanin irti tarkempaa mittatietoa varten.
Neliveto mallin takimmainen on passeli. laipat molemmissa päissä, etummaiseen tekee sovitelaipan monza/senator kardaanin lähdölle ja takapäästä ottaa laippa pois + lisäksi joutuu ottaan ristinivelen kupin päistä 1mm pois, jotta sopii peränjatkeen haarukkaan.
Tottakai joutuu lisäksi pätkäiseen haluttuun pituuteen. kardaaniputki todella järeetä ja samoin ristinivelet.
Lisäksi yoke on terästä ei valurautaa.
Kuvia voi löytyä ja syksymmällä voin ottaa kardaanin irti tarkempaa mittatietoa varten.
- KADETT GT/E
- OCF Member 2015
- Viestit: 682
- Liittynyt: 18 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Loimaan kauppala
Re: Manta A "GT/E"
Joo, tämäkin kiinnostaaNurminmi kirjoitti:itse päädyin toyota hiace/hilux linjalle.
Neliveto mallin takimmainen on passeli. laipat molemmissa päissä, etummaiseen tekee sovitelaipan monza/senator kardaanin lähdölle ja takapäästä ottaa laippa pois + lisäksi joutuu ottaan ristinivelen kupin päistä 1mm pois, jotta sopii peränjatkeen haarukkaan.
Tottakai joutuu lisäksi pätkäiseen haluttuun pituuteen. kardaaniputki todella järeetä ja samoin ristinivelet.
Lisäksi yoke on terästä ei valurautaa.
Kuvia voi löytyä ja syksymmällä voin ottaa kardaanin irti tarkempaa mittatietoa varten.
Kardaani tulee ajankohtaiseksi vasta niin paljon myöhemmin, ettei ole kiirettäkään. Ilmoitteletko jos saat joskus faktaa valettua, kiitos.
manta b -77
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
Re: Manta A "GT/E"
Kysyin tuota siks koska mulla oli tuollainen th350:n yoke paikallaan aina laatikkoa paikalleen laittaessa ettei öljyt päässeet valumaan pihalle laatikon hännän kautta ja ainakin pikkukeijoihin sekä th180:iin se yoke kävi suoraan viilaamatta mitään. Eikös isossa keijossa ole sama booritus kuin pienessäkin?motorsport kirjoitti:Jos semmosen amerikan yoken haluaa tuikata getragin perään, niin boorien pohjista joutuu kaluamaan muutaman satasen joko timanttiviilalla tai sitten jollain höyläävällä työkalulla. Joku hassu mittavirhe tullut tuossa saksalaisille. Kytkinakseli pitäisi isokeijossa olla kanssa amerikan GM:n peruja, mutta siitä ei niinkään ole hyötyä näissä hommissa.
Todennäköisesti väärässä.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Manta A "GT/E"
Jaa että on sopinut suoraan. Voihan niissä amerikkalaisten osissa olla vähän mitoissa varianssia Meillä on porukassa nelisen kardaania tehty jenkkiyokella ja niistä on kaikista joutunut hiomaan sen pikkiriikkisen määrän. Jos oikein muistan niin pienessä ja isossa getragissa on sama boori. Eri stefa kuitenkin (G265 stefa on sama kuin TH350, maksaa 5e kipale )