pidempää iskua...
jeps.
rupeaa tuntumaan näin kevään korvilla että pitäs saada lisää voimaa.
eli auto on c kadett ja koneena 175hv 2.0 cih.
suunnitelmissa on ollut 2.4l alakerta mutta hinnat on aika suolaisia!
eli olen päätymässä 2.2l alakertaan (2.0l kansi).
paljonko voimaa/vääntöä tulee lisää?
käykö 2.2l kampiakseli 2.0 lohkoon ilman koneistuksia?
onko männän puristuskorkeus sama 2.0 ja 2.2 koneissa?
käykö 2.2lohko (esim. Rekord) suoraan kadettiin vai pitääkö öljypohjaa muokata?
pete varmaan osaa vastata..ja voi sanoa suoraan onko tuossa 2.2 litrasessa järkeä vai pistänkö suoraan 2.4 litrasen?
rupeaa tuntumaan näin kevään korvilla että pitäs saada lisää voimaa.
eli auto on c kadett ja koneena 175hv 2.0 cih.
suunnitelmissa on ollut 2.4l alakerta mutta hinnat on aika suolaisia!
eli olen päätymässä 2.2l alakertaan (2.0l kansi).
paljonko voimaa/vääntöä tulee lisää?
käykö 2.2l kampiakseli 2.0 lohkoon ilman koneistuksia?
onko männän puristuskorkeus sama 2.0 ja 2.2 koneissa?
käykö 2.2lohko (esim. Rekord) suoraan kadettiin vai pitääkö öljypohjaa muokata?
pete varmaan osaa vastata..ja voi sanoa suoraan onko tuossa 2.2 litrasessa järkeä vai pistänkö suoraan 2.4 litrasen?
laitappas siihen sen dieselin kampura.. halvempia ku toi 2.4 orgis.. tosin ei oo kunnon vastapainoilla mutta...
b-asconan ja e-Rekord öljypohjassa on se öljyn syvennys eripuolella konetta.. samalla joudut irrottamaan sen öljytikun putken ja vaihtamaan sen paikkaa.. aika simppeli juttu kun kone on irrallaan. nimim. kerran vaihtanut.. tosin en muista kumminpäin se c-capissa olikaan.. olihan mulla semmoinen 2.4 koneella... voin kokemuksesta väittää että ainaskin taksikuskit tuolla helsingin suunnassa katsoivat kun tultiin ohi vanhalla kinderillä se 200km/h lasissa.. sekin olisi vielä mennyt kovempaa muttakun loppui välitykset kesken
c-kapitaali on näin ollen ihan kiva auto virittää.. suosittelen..
b-asconan ja e-Rekord öljypohjassa on se öljyn syvennys eripuolella konetta.. samalla joudut irrottamaan sen öljytikun putken ja vaihtamaan sen paikkaa.. aika simppeli juttu kun kone on irrallaan. nimim. kerran vaihtanut.. tosin en muista kumminpäin se c-capissa olikaan.. olihan mulla semmoinen 2.4 koneella... voin kokemuksesta väittää että ainaskin taksikuskit tuolla helsingin suunnassa katsoivat kun tultiin ohi vanhalla kinderillä se 200km/h lasissa.. sekin olisi vielä mennyt kovempaa muttakun loppui välitykset kesken
c-kapitaali on näin ollen ihan kiva auto virittää.. suosittelen..
On 2002-04-01 15:11, 78kadett wrote:
jeps.
rupeaa tuntumaan näin kevään korvilla että pitäs saada lisää voimaa.
eli auto on c kadett ja koneena 175hv 2.0 cih.
suunnitelmissa on ollut 2.4l alakerta mutta hinnat on aika suolaisia!
* 4500MK koko pata romiksella ? paha ?
eli olen päätymässä 2.2l alakertaan (2.0l kansi).
paljonko voimaa/vääntöä tulee lisää?
* tilavuuden suhteessa, jos kansi virtaa.
käykö 2.2l kampiakseli 2.0 lohkoon ilman koneistuksia?
* käy
onko männän puristuskorkeus sama 2.0 ja 2.2 koneissa?
ei 45 vs 41.15
käykö 2.2lohko (esim. Rekord) suoraan kadettiin vai pitääkö öljypohjaa muokata?
* ota pohja ascona/manta/kadetista.
2,4 antaa isoimpana eniten vääntöä ja tehoa
(jos muut osat sopivat/riittävät)
pienempien käyttökierroslukujen vuoksi kestävät venttiilinjouset ja hydraulinostajat pidempään
männät kuluvat taas nopeammin kuin 2,2:ssa
2,2 taas kiertää herkemmin (kiertokangen pituus/iskunpituus suhde on parempi)
ja on siksi "mukavampi ajaa" jos tykkää "räppäillä"
kireämmällä nokalla saa samat tehot kuin 2,4 (jos kansi hyvä ja imu + pakosarjat mitoitettu sopivasti, mitä kireämpi nokka sitä tarkemmaksi esim peltisarjan mitoitus tulee)
siispä molempi parempi, mitä olet hakemassa?
pete
(jos muut osat sopivat/riittävät)
pienempien käyttökierroslukujen vuoksi kestävät venttiilinjouset ja hydraulinostajat pidempään
männät kuluvat taas nopeammin kuin 2,2:ssa
2,2 taas kiertää herkemmin (kiertokangen pituus/iskunpituus suhde on parempi)
ja on siksi "mukavampi ajaa" jos tykkää "räppäillä"
kireämmällä nokalla saa samat tehot kuin 2,4 (jos kansi hyvä ja imu + pakosarjat mitoitettu sopivasti, mitä kireämpi nokka sitä tarkemmaksi esim peltisarjan mitoitus tulee)
siispä molempi parempi, mitä olet hakemassa?
pete
kiitoksia vastauksista.
tuo puristuskorkeus jäi vielä epäselväksi eli mihin suuntaan puristukset muuttuu 2.0 litrasesta 2.2 ja 2.4 litraseen siirryttäessä jos käytetään 2.0 litrasen kantta?..olipa vaikeesti selitetty
nykyinen kansi virtaa 215hv, ja on erittäin tomiva/hyvin tehty, tämän takia haluan käyttää nyk. kantta.
nostoa on 12mm ja ruiskutus/sytytys laitteina hestec. eli polttoaineen syöttössä tai sytkässä raja ei heti tule vastaan
tovomuksena olisi toimiva ja etenkin vääntävä moottori. 200hv/250nm olisi mukavat lukemat (nyk.175hv/205nm).
tuo puristuskorkeus jäi vielä epäselväksi eli mihin suuntaan puristukset muuttuu 2.0 litrasesta 2.2 ja 2.4 litraseen siirryttäessä jos käytetään 2.0 litrasen kantta?..olipa vaikeesti selitetty
nykyinen kansi virtaa 215hv, ja on erittäin tomiva/hyvin tehty, tämän takia haluan käyttää nyk. kantta.
nostoa on 12mm ja ruiskutus/sytytys laitteina hestec. eli polttoaineen syöttössä tai sytkässä raja ei heti tule vastaan
tovomuksena olisi toimiva ja etenkin vääntävä moottori. 200hv/250nm olisi mukavat lukemat (nyk.175hv/205nm).
puristussuhde kasvaa n 10% jos 2,0-2,2 ja n 20% jos 2,0-2,4
tämä tietenkin jos männänlaen muoto pysyy samana ja männän laen korkeus samana suhteessa lohkotasoon
puristuskorkeus (mitta männäntapin keskeltä männänlaen tasaisen osan reunaan eli ns "timing edge:een") ei kerro sinällään puristussuhteesta ellei mäntää sitten jätetä lohkotason alle (ei suositeltavaa, varsinkaan vaparimoottoriin)
puristuskorkeus on 2,2 pienempi kuin 2,0 sllä kiertokanki on sama 128mm (keskeltä keskelle) pitkä, mitathan on jo mainittu
pete
tämä tietenkin jos männänlaen muoto pysyy samana ja männän laen korkeus samana suhteessa lohkotasoon
puristuskorkeus (mitta männäntapin keskeltä männänlaen tasaisen osan reunaan eli ns "timing edge:een") ei kerro sinällään puristussuhteesta ellei mäntää sitten jätetä lohkotason alle (ei suositeltavaa, varsinkaan vaparimoottoriin)
puristuskorkeus on 2,2 pienempi kuin 2,0 sllä kiertokanki on sama 128mm (keskeltä keskelle) pitkä, mitathan on jo mainittu
pete
Jos 2litraisessa koneessasi on tällä hetkellä esim. 10.0 puristusuhde niin 2.2 alakerralla tulee -> 10.6 ja 2.4 -> noin 10.5, 2.2 koneessa on tasalakiset männät hieman isommilla venttiilikoloilla ja 2.4 männässä on 12ml amme.
Tuolla laskurilla voi asioita pyöritellä -> http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htm
2.4 hilujen hinnat on jo sillä tasolla ettei kannata ruveta saveamaan diisselin akseleiden kanssa jos ei itse pysty/halua tehdä.
Tuolla laskurilla voi asioita pyöritellä -> http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htm
2.4 hilujen hinnat on jo sillä tasolla ettei kannata ruveta saveamaan diisselin akseleiden kanssa jos ei itse pysty/halua tehdä.
- caravan-coupe
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Hyvinkäy
Ei tarvi näköjään kaivaa. Eka sivun alareunassa jo montarepsa kirjoitti:mistä näitä juutaksen aikasia postauksia kaivetaan, perseestäkö ?
eiköhä topikin aloittaja ole kerinnyt keksimään jo jotain vipinää kadettiin tai sitten pistänyt auton kiertoon, eihän kyssärin alusta ole kun vasta nelisen vuotta.
"älä tee väkisin, hae isompi vasara..."