Megasquirt ja ahdettu 20ne

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Megasquirt ja ahdettu 20ne

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Eli eli. Jostain foorumeilta olen erinäisten käyttäjien kertomuksia lukenut että joitain komponentteja saattaa palaa tai vioittua kun laittaa koneeseen kiinni ja siellä joku osa ei ole yhteen sopiva. Eli kannattaako jo etukäteen asennella esim. jotain vastuksia tai muuta sinne systeemiin? Jos jollain olis kokemusta squirtista kyseisessä koneessa. Mites sitten, korvaako tuo squirtti kokonaan alkuperäisen ruiskunboxin, eli voiko sen nakata tallin nurkkaan?
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Niin ja joo tartteeko ton partcon sarjan kaveriks rakennella mitään muuta? Kuulin tuolta että pitäisi joku erillinen piirilevy systeemi rakentaa ohjaamaan bensapumppua.
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Pakko ei ole piirilevyä tehdä, se on lähinnä asennuksen "helpottamiseksi"...?

Millasta sytkää olet ajatellut?
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Onko tuo asennus sitten miten "hankala" ilman tuota piirilevyä? Löytyykö siihen jostain valmistus ohjeita?

Tuohon sytkäpuoleen en oo oikein kerenny vielä miettiä, mitäs hyviä vaihtoehtoja olisi?
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

1.8 jakaja on kai helpoin...?

Suorasytkä olis aika jees..


Ohjeita kasapäin:

http://megasquirt.sourceforge.net/

hakemalla löytyy juttua?
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Niin no joo, kaveri jotain tuosta 1.8 jakajasta puhuikin tänään, ilmeisesti nyt sillä lähdetään sitten toteuttaa näin alkuun...
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Mites toi bensanpaineen säädin, mikä ois semmonen hyvä vaihtoehto ton squirtin kans? Tuolla finsquirtin foorumilla jo haukuttu nämä onkos ne nyt FSE:n säätimet ainakin, ja myös Malloryt. Noi ois kuitenkin ollu semmoset jotka tällä hetkellä istuis hyvin budjettiin :) Ja mites noi 2.0 16V suuttimet, onko ne tollaset matala impedanssiset että joutuu heittää vastukset väliin, koska tollasilla lähdetään nyt tätä projektia alottelee??
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Joo ja sitten vielä semmosta että mites toi mega squirtin johdotus, kuinka paljon pystyy käyttää noita ihan orkkis boxille tulevia johtoja, tartteeko jotain vetää uusiks/ eri tavalla?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kaikki johdotuksethan on ihan "custom" tavaraa. Eli purat vanhan johtosarjan ja käytät esim. suuttimien ja lämpöanturin liittimet hyväksi. Johdothan pitää vetää uusiks. Megaanhan ei tule muita kuin kampiakselin asentotunnistin, suuttimet, kaasuläpän potikka, lämpöanturi ja MAP-anturi(piirilevyllä). Ja se alkuperäinen asentotunnistin+triggeripyörä ei käy, vaan hihnapyörään joutuu tekemään "laukaisunastat" uudelle tunnistimelle, joka kiinnitetään lohkon ulkopuolelle.

Ja jos ei miehessä ole yhtään sähkömiehen vikaa, eli ei ymmärrä sähköjohdoista ja sähköstä yleensäkään mitään tai luulee ymmärtävänsä, on homma parempi jättää jollekulle muulle.
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Onkos toi uus kampiakselin asento tunnistin systeemi sit miten hankala väsäillä?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Hihnapyörään täytyy hitsata pallot, jotka hiotaan oikean mallisiksi. Kaikenkaikkiaan kolme kappaletta. Sitä en tiedä, onko tappien keskinäiset välimatkat tarkkoja, mutta ainakaan niiden asento yläkuolokohtaan ei ole.
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

kaksi FSE paineen säädintä on ollut toinen 1 kalvoinen toinen 3-kalvoinen ei moittimista -> muttei voi verra siihen Kisa bocshin säätimeen :wink: joka oli joskus kiinni
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

meneekö toi tappien teko hihnapyörään suunnilleen niin että kolmelle sivulle tulee ne tapit ja sitten yksi tyhjä sivu kuvastaa ikäänkuin sitä yläkuolokohtaa? Ja mikähän olisi noin suunnilleen se "oikea malli" noille tapeille?
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Juho M-P kirjoitti:Hihnapyörään täytyy hitsata pallot, jotka hiotaan oikean mallisiksi. Kaikenkaikkiaan kolme kappaletta. Sitä en tiedä, onko tappien keskinäiset välimatkat tarkkoja, mutta ainakaan niiden asento yläkuolokohtaan ei ole.
Kyllä vakio käy, megalle saa ohjelmoitua jos jonkinmoista... Joko hall tai VR anturia kehiin.

edit: ja jos 1.8 jakaja, niin eihän kampuralta tunnistusta edes tarvita?
Kuva
:o

Ja ehkä niitä "tappeja" ei kannata alkaa hitsailemaan, on olemassa parempiakin tapoja... :roll:

Matala ohmisia suuttimia taitaa olla lähinnä noissa vanhemmissa ruiskuissa... L- (LE) ja D-Jetronic...

"LE - ja LH - Jetronic sekä Motronic - suuttimet:
Suuttimet ovat 16-ohmisia muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta (esim. Porsche 944) "
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Moni väittää että 20NE/SE/SEH/XE yms alkuperäinen kampiakselin asentotunnistin käy, mutta kukaan ei ole todistanu sitä. Siksi tämä vaikeus... :roll:
Vastaa Viestiin