Megasquirt ja ahdettu 20ne
Megasquirt ja ahdettu 20ne
Eli eli. Jostain foorumeilta olen erinäisten käyttäjien kertomuksia lukenut että joitain komponentteja saattaa palaa tai vioittua kun laittaa koneeseen kiinni ja siellä joku osa ei ole yhteen sopiva. Eli kannattaako jo etukäteen asennella esim. jotain vastuksia tai muuta sinne systeemiin? Jos jollain olis kokemusta squirtista kyseisessä koneessa. Mites sitten, korvaako tuo squirtti kokonaan alkuperäisen ruiskunboxin, eli voiko sen nakata tallin nurkkaan?
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 1629
- Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Siikainen city
- Viesti:
1.8 jakaja on kai helpoin...?
Suorasytkä olis aika jees..
Ohjeita kasapäin:
http://megasquirt.sourceforge.net/
hakemalla löytyy juttua?
Suorasytkä olis aika jees..
Ohjeita kasapäin:
http://megasquirt.sourceforge.net/
hakemalla löytyy juttua?
Mites toi bensanpaineen säädin, mikä ois semmonen hyvä vaihtoehto ton squirtin kans? Tuolla finsquirtin foorumilla jo haukuttu nämä onkos ne nyt FSE:n säätimet ainakin, ja myös Malloryt. Noi ois kuitenkin ollu semmoset jotka tällä hetkellä istuis hyvin budjettiin Ja mites noi 2.0 16V suuttimet, onko ne tollaset matala impedanssiset että joutuu heittää vastukset väliin, koska tollasilla lähdetään nyt tätä projektia alottelee??
Kaikki johdotuksethan on ihan "custom" tavaraa. Eli purat vanhan johtosarjan ja käytät esim. suuttimien ja lämpöanturin liittimet hyväksi. Johdothan pitää vetää uusiks. Megaanhan ei tule muita kuin kampiakselin asentotunnistin, suuttimet, kaasuläpän potikka, lämpöanturi ja MAP-anturi(piirilevyllä). Ja se alkuperäinen asentotunnistin+triggeripyörä ei käy, vaan hihnapyörään joutuu tekemään "laukaisunastat" uudelle tunnistimelle, joka kiinnitetään lohkon ulkopuolelle.
Ja jos ei miehessä ole yhtään sähkömiehen vikaa, eli ei ymmärrä sähköjohdoista ja sähköstä yleensäkään mitään tai luulee ymmärtävänsä, on homma parempi jättää jollekulle muulle.
Ja jos ei miehessä ole yhtään sähkömiehen vikaa, eli ei ymmärrä sähköjohdoista ja sähköstä yleensäkään mitään tai luulee ymmärtävänsä, on homma parempi jättää jollekulle muulle.
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 1629
- Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Siikainen city
- Viesti:
Kyllä vakio käy, megalle saa ohjelmoitua jos jonkinmoista... Joko hall tai VR anturia kehiin.Juho M-P kirjoitti:Hihnapyörään täytyy hitsata pallot, jotka hiotaan oikean mallisiksi. Kaikenkaikkiaan kolme kappaletta. Sitä en tiedä, onko tappien keskinäiset välimatkat tarkkoja, mutta ainakaan niiden asento yläkuolokohtaan ei ole.
edit: ja jos 1.8 jakaja, niin eihän kampuralta tunnistusta edes tarvita?
Ja ehkä niitä "tappeja" ei kannata alkaa hitsailemaan, on olemassa parempiakin tapoja...
Matala ohmisia suuttimia taitaa olla lähinnä noissa vanhemmissa ruiskuissa... L- (LE) ja D-Jetronic...
"LE - ja LH - Jetronic sekä Motronic - suuttimet:
Suuttimet ovat 16-ohmisia muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta (esim. Porsche 944) "