Omega MV6 SRC:hen
Omega MV6 SRC:hen
Tuossa tuli kaverin kanssa villi ajatus kun oltiin katsomassa Ahvenistolla SRC:tä viikonloppuna että miksi ei kukaan MV6:sta ole rakentanut src-luokkaan.
Lueskeltuani SRC:n sääntöjä niin en ainakaan näin äkkipikaseltaan löytänyt syitä miksi ei mv6 ei sääntöjen puolesta menisi mukaan luokkaan. Säännöissä kiellettiin Wankel koneet ja rajana on 3500cc. Korivaatimuksina siinä on vain 2+2hlö joka on vuosimalliltaan 98 tai uudempi.
Koneesta on kuitenkin varmasti siitä on aika helpolla taiottavissa 300hp mitä esimerkiksi noissa Volvoissa ne lupailee enkä epäile etteikö sinne 350hp lukeemiin päästäisi missä nuo bmw:t liikkuu. Luulen että kuitenkin V6sta saisi hieman enemmän vääntöä mitä näistä bimmereistä ja volvoista saa.
PS.Tämä on vaan villi idea src:hen jotta voisi saada uutta verta luokkaan.
Lueskeltuani SRC:n sääntöjä niin en ainakaan näin äkkipikaseltaan löytänyt syitä miksi ei mv6 ei sääntöjen puolesta menisi mukaan luokkaan. Säännöissä kiellettiin Wankel koneet ja rajana on 3500cc. Korivaatimuksina siinä on vain 2+2hlö joka on vuosimalliltaan 98 tai uudempi.
Koneesta on kuitenkin varmasti siitä on aika helpolla taiottavissa 300hp mitä esimerkiksi noissa Volvoissa ne lupailee enkä epäile etteikö sinne 350hp lukeemiin päästäisi missä nuo bmw:t liikkuu. Luulen että kuitenkin V6sta saisi hieman enemmän vääntöä mitä näistä bimmereistä ja volvoista saa.
PS.Tämä on vaan villi idea src:hen jotta voisi saada uutta verta luokkaan.
Opel Vectra B 2.6 V6 Sport Voyage
Suzuki GSX-R1000 K7
Suzuki GSX-R1000 K7
-
- 'Senator'
- Viestit: 574
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: garage
- Viesti:
Eihän se ainakaan näin silmämääräisesti ole juurikaan sen isompi kuin s40 volvokaan? Tietysti tarkat mitat voi olla toista.skk kirjoitti:eikö omega ole vähän liian möhkö tonne - eihän se edes 300hv:llä - jos x30xe pysyisi silloin vielä kasassa - ehdi noiden muiden mukaan....
Eiköhän tigra oo 2+2 paikkainen eli olis kyllä korin puolesta aika hyvä, mutta on kysymys että mahtuuko esim.V6 motti pitkittäin sinne vaikka sitä tulipeltiä saa 300mm siirtää taaksepäin.kumimuumi kirjoitti:ja voi kai sen koneen istuttaa johonkin pienempään koppaan. vaikka tigraan (ei kai ne 2-paikkasia ole??)
Opel Vectra B 2.6 V6 Sport Voyage
Suzuki GSX-R1000 K7
Suzuki GSX-R1000 K7
Omegaa ja ehkä jopa Tigraakin parempi vaihtoehto saattas olla Vectra, tai ehkä jopa Astra. Crossissahan lähdöllä on niin suuri merkitys ja Tigrassa painon saanti taka-akselille saattaa olla hankalampaa, varsinkin jos kutvosta suunnittelee etupellin alle. Vectra olisi myös Omegaa pienempi. Ja tuossa isossa kutosessahan onkelmaksi tulee myös minimikisapaino joka määräytyy kuutioitten mukaan. Esim. Volvoissa käytettävä 2.8 sallii 1030 kg kisapainon, ja kolmelitraisissa kisapaino on sata kiloa enemmän.
Vectrassa joutuisi lattiaan tekemään hieman talkoita pohjalevyn kanssa, jotta sen kardaanin sais sinne änkästyä, mutta niihän ne on nuo Volvotkin tehty. Volvon koneessa tuliseinän siirto ei ole välttämätöntä (div.1 sääntö, sallii aukon kardaanitunnelin päähän), jolloin sillä voi ajaa esim.sprinttejä. Opelin kutosen istuttaminen pitkittäin ilman tuliseinän siirtoa saattaakin olla hankalempi juttu, mutta olisiko Opelilta potenttiaalista nelisylinteristä, jolloin ei olisi sidottu tuohon SRCeehen niin tiukasti. 2.2 nelonen poraamalla?? Torosen Ismohan ajoi Calibralla KRCeetä 2003, mutta nyt en muista millä moottorilla kyseinen auto oli varustettu.
Vectrassa joutuisi lattiaan tekemään hieman talkoita pohjalevyn kanssa, jotta sen kardaanin sais sinne änkästyä, mutta niihän ne on nuo Volvotkin tehty. Volvon koneessa tuliseinän siirto ei ole välttämätöntä (div.1 sääntö, sallii aukon kardaanitunnelin päähän), jolloin sillä voi ajaa esim.sprinttejä. Opelin kutosen istuttaminen pitkittäin ilman tuliseinän siirtoa saattaakin olla hankalempi juttu, mutta olisiko Opelilta potenttiaalista nelisylinteristä, jolloin ei olisi sidottu tuohon SRCeehen niin tiukasti. 2.2 nelonen poraamalla?? Torosen Ismohan ajoi Calibralla KRCeetä 2003, mutta nyt en muista millä moottorilla kyseinen auto oli varustettu.
Eikös ruotsissa ole B-vectra sarjassa? Oli ainakin 2004 ajamassa happy beachillä sprinttiä, ja ajoi aika pahasti puuhun
http://www.bongaa.com/fi/kisat/rallit/? ... =36&order=
Jos en aivan väärin muista niin oli (4-syl)cih-koneella.
http://www.bongaa.com/fi/kisat/rallit/? ... =36&order=
Jos en aivan väärin muista niin oli (4-syl)cih-koneella.
Siinä on noita SRC:n minimipainoja:
sylinteritilavuus enintään:
2000 cm3 810 kg
2200 cm3 840 kg
2400 cm3 860 kg
2600 cm3 930 kg
2800 cm3 1030 kg
3000 cm3 1130 kg
Yli 3000 cm3 1230 kg
Vähän kun käyttää laskinta niin huomaa että kannattaa olla iso kone.
Kyllä ne kaikki ajaisi Omegalla jos sillä parjäisi.
sylinteritilavuus enintään:
2000 cm3 810 kg
2200 cm3 840 kg
2400 cm3 860 kg
2600 cm3 930 kg
2800 cm3 1030 kg
3000 cm3 1130 kg
Yli 3000 cm3 1230 kg
Vähän kun käyttää laskinta niin huomaa että kannattaa olla iso kone.
Kyllä ne kaikki ajaisi Omegalla jos sillä parjäisi.
Niinpä. Kun nyt alettiin vertailee, niin onko esim.se kolmenlitran evo niin paljon tehokkaampi 2.8:sia, että kannattaa se sata kiloo ottaa ylimäärästä. Ero taitaa olla vain muutamia kymmeniä hevosia ja muutenkin kun on vain kaksi vetävää pyörää, niin sen tehon välittäminen tiehen alkaa olla hivenen kimuranttia(varsinkin nykyisellä rengassäännöllä, jossa takapyörät kestää hädin tuskin yhtä kisaa,toivottavasti tähän tulee muutos..).Käsittääkseni nuita kolmelitrasia Volvoja oli muutenkin vähän, tosin siitähän on vaikea sanoa varmaksi, kun kaikki ei tietenkään kerro omia salaisuuksia...
Suurin osa tämänvuoden SRC autoista ja osittain viime vuodenkin taitaa olla lähtöisin tuolta lahden toiselta puolelta(Volvot), tai ainakaan kovinkaan moni näistä "tekniikoista" ei ole ajanut KRCeetä 2003-3004, jolloin sarja syntyi. Ensi vuodellehan taitaa olla taas tulossa lisää kalustoa, mikäli huhut pitävät paikkansa. Eli jos vanhat kuskit säilyy ja uusia tulee, niin autoja voi olla jo peräti parisenkymmentä...
Surullista on kakkosdivarin autokato(johon muun muuassa ralli-astrat olisivat oivia koteloita). Pelkkiä Hondia ja Relluja nykyään muutama hurja. Sentään kv.luokka...
Surullista on kakkosdivarin autokato(johon muun muuassa ralli-astrat olisivat oivia koteloita). Pelkkiä Hondia ja Relluja nykyään muutama hurja. Sentään kv.luokka...