Opel oltaisiin ostettu, mutta...

Keskustelua Opeleista
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja marqus »

Tänään taas haistelemassa Länsi-Auton palvelua :wink: niin ja oli ihan tarkotus koeajaa uus Zafira, mut oli juuri ajossa niin katteltiin siinä paikalla ollutta vaihtoehtoa. Yhdessä minuutissa oli myyjä kysäsemässä "voinko jotenkin palvella?"
sama meininki jatku vaihtoauto puolella. Oli tehokasta palvelua, mut antoivat jopa katella ihan rauhassa.

lukeekohan ne täältä "asiakaspalautetta" ?? :D
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3926
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Kyllähän tuo Vectra irtosi koeajolle tänään. Ihmettelin vaan, kun autolla kurvasin pihalle niin myyjä silti kysyi ajokorttia...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
deore
'Senator'
'Senator'
Viestit: 324
Liittynyt: 01 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja deore »

Mun täytyy sanoa autoliikkeistä, että yleensä olen palvelua saanut jos olen siltä näyttänyt, että sitä olisi hyvä saada. Ei ongelmia. Toisaalta taas ostajana olen melkeinpä omasta mielestäni niin "täydellinen", että teen itse omat päätökseni ja hankin omat tietoni netistä/lehdistä/ystäviltä ym., ja lopulta myyjän osuudeksi jää laskea paras tarjouksensa. Harvoin automyyjillä on tuotteestaan mitään sanottavaa, mitä minä en olisi jo tiennyt. Usein keskustelu on lähinnä kiusallista nyökyttelyä, kun myyjä kehuu tuotettaan, eikä itse oikein viitsi sanoa vastaan vaikka tietääkin että jokin myyjän kehuma ominaisuus ei olekaan niin hyvä kuin väitetään.

Pääasia on, että minut huomataan nopeasti, jolloin voin ilmoittaa tulevani kohta keskustelemaan kun olen vähän tutustunut autoon liikkeessä. Sitten sovitaan koeajosta ja tarjouksen laskemisesta, jonka jälkeen tehdään mahdollisesti kaupat tai jätetään asia mietintään.
all love is unrequited
Racoon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 602
Liittynyt: 28 Huhti 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Racoon »

Kätsi kirjoitti:Silloin, kun puhutaan yli 30tonnin kaupoista niin kai sitä asiakkaan on lupa olla vaikka vähän herkkäkin.

T:Kati
Hyvä pointti!
Sitä mä ihmettelen, että et oppinut ekalla, etkä vielä tokallakaan kerralla ja vielä vaan kampeat ensimmäiseksi sinne Opel-liikkeeseen.
Sitäpaitsi, jos on varaa ostaa VW, niin miksi pitää edes mennä katsomaan Opelia?
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1046
Liittynyt: 03 Elo 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Heikko tuote ja huono palvelu. Onpa kumma jos myynti romahtaa??
JRT
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 25 Marras 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja JRT »

Oman kokemuksen perusteella palvelu ei riipu niinkään liikkeestä, vaan henkilöistä jotka niitä autoja siellä myyvät. Täällä joensuussa viime kevät talvella pyörin pakettiauton osto aikeissa monessakin liikkeessä vakavimmin mersun ja volkkarin liikkeissä, koska opelin vivaroa tai fiiattia tms. en pidä oikein autona, vaikka opelilla muuten ajelenkin, ja hiacea en edes koeajanut, koska mieluummin syön matoja kun ajan itä-autolla, jollaisiksi japanilaisetkin luettakoon.
Sitten itse asiaan; olin tullut käytettyjä pakuja katsellessani siihen tulokseen, että on viisasta ostaa uusi, kun uuden ja parivuotta vanhan ero hinnassa oli muutama tonni, ja kilometreissä ero n.200000km.
Pyysin sitten autoja koeajoon viikonlopuksi, koska yrittäjänä aikani on viikolla kortilla, ja en ehtisi autoihin tutustua.
Mersun liikkeessä kerrottiin tylysti, että voit käydä auton sulkemisajan jälkeen, ja tuoda seuraavana aamuna takaisin. Kerroin, että en ole niin innostunut, että rupeaisin autoja yöllä koeajamaan.
Laakkoselta sain volkkarin viikonlopuksi koeajoon, ja hintojen satuttua tiukan tinkimisen jälkeen kohdalleen, auto tilattiin, ja varusteista johtuen toimitusaika oli 3kk.
Nyt olen kurvaillut muutaman kuukauden volkkarilla, ja ainakin tällä hetkellä tuntuu, että valinta oli oikea. Hyvin jaksaa kulkea 174hp:lla ja 400Nm väännöllä, ja ainahan sen voi lastuttaa. :D :D :wink:
Pistäydyin mersun liikkeellä kahvilla tuossa kesällä, ja oli myyjä sitä mieltä, että kun olen taas kalustoa uusimassa, olisi heiltäkin mahdollista saada viikonlopuksi koeajoon. :) :) Voi kyllä olla, että vaihtuu jatkossakin uuteen transportteriin...
pekkisp
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 143
Liittynyt: 08 Maalis 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja pekkisp »

Tämä on ihan tyypillistä Opelin palvelua. Niin myynnissä kuin varaosatiskillä. Uusi auto pitää ostaa väkisin. Ihmettelenkin, miten paksunahkaisia uuden Opelin ostajan pitää olla. On niitäkin liikenteessä. Käytetty kannattaa ostaa muualta kuin Opelilta. Huono palvelu voi johtua franchise -periaatteesta.
Vectra B diesel TDI
Avatar
Mika.L
'Senator'
'Senator'
Viestit: 666
Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mika.L »

Näköjään tuo palvelutaso riippuu tosi paljon paikkakunnasta...
Mikkelissä ainakin on hyvä palvelu Opel liikkeessä, niin varaosissa kuin auto myynnissä...
Tai no on meitä ainakin kaks tyytyväistä täällä päin, mut uskoisin kyllä että Mikkelistä löytyy muitakin AutoForumiin tyytyväisiä opelisteja.
Frontera A X22XE -96
E39 525 Touring -02
Avatar
K2Ri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1088
Liittynyt: 07 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: London & Switzerland

Viesti Kirjoittaja K2Ri »

marqus kirjoitti: lukeekohan ne täältä "asiakaspalautetta" ?? :D
en tiedä, mutta täytyy vissiin itse viedä palautetta. oon meinaan töissä kyseisessä kioskissa.. :lol: (en tosin automyyjänä, onneks)

olen itsekin huomannut, ettei uudet opelit tahdo mennä oikein kaupaksi. ja mitä nyt noilla kaikilla länsi auton automerkeillä/malleilla on työn puolesta "joutunut" ajamaan, niin ei ainakaan opelin laadusta/ominaisuuksista/ajettavuudesta pitäisi olla kaupanteot kiinni! :wink: myyjistähän se taitaa ainakin osaksi kiinni, nissaneita, hondia ja chevyjä kun tuntuu menevän niin perkeleesti, vaihtoautoista puhumattakaan.
tavara-auto puolella opelin asiat ja myyntiluvut onkin sitten päinvastoin. tosin sillä puolella kauppiaana taitaa toimia suomen eniten tavara-autoja myyvä henkilö..

noh, ei se kuulemma mega autossakaan aina lähde: eräs asiakas oli kuulemma odotellut tiettyä myyjää puoli tuntia, eikä myyjää silti näkynyt.. 3:sta kuulutuksestakin huolimatta! :D :D

B.T.W. Vessan uudet facelift mallit on nyt länsi-autossa näytillä! :D on muuten hieno keksintö opelilta ne uudet "aluvanne" -look peltivanteet ja napista kiinni/auki menevä takakontin luukku. :wink: -(z)- hehe..
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

Kuva
Miksu.
'Senator'
'Senator'
Viestit: 575
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hullula Hämeestä

Viesti Kirjoittaja Miksu. »

Minä ainakin ostan auton sen auoton takia ja päätöstäni ei kaada jos myyjä ei tule heti kysymään mitä haluan. Joskus ottaa oikein pannuun jos heti ollaan niskassa läähättämässä kun ovesta menee sisään. Sitten kun sopiva löytyy niin hakee vaikka talon isoimman pampun puheille, kyllä sieltä varmasti apua irtoaa. Nyt kun Opelkin alkaa panostaa noihin malleihin(GTC Turbo, OPC Astra ja uusi Vectra 2.8 T.) vois kyllä Opel liikkeessä taas vierailla haaveilemassa.
Avatar
K2Ri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1088
Liittynyt: 07 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: London & Switzerland

Viesti Kirjoittaja K2Ri »

juu, noita "härkäkoneisia" vextrojakin on huhupuheitten mukaan jo tilattu lahdessakin muutama kappale. :wink:
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

Kuva
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

pekkisp kirjoitti:Tämä on ihan tyypillistä Opelin palvelua. Niin myynnissä kuin varaosatiskillä. Uusi auto pitää ostaa väkisin. Ihmettelenkin, miten paksunahkaisia uuden Opelin ostajan pitää olla. On niitäkin liikenteessä. Käytetty kannattaa ostaa muualta kuin Opelilta. Huono palvelu voi johtua franchise -periaatteesta.
Poikkeustapauksiakin on: (tapahtunut n.5-6v sitten)
Autoa katsellessa mielenkiinnosta käytiin katsemassa uutta astraa merkkiliikkeessä, ja asiakaspalvelu oli aivan loistavaa, kyselivät tarkasti asiakkaan tarpeita, ym. Ja varusteita ja auton väriäkin jo kyselivät 8) Meinas varmaan, että tässä tehdään kaupat...mutta eipäs tehtykkään!
No sitten ostettiin tää nykyinen astra käytettynä eräästä toisesta opel-merkkiliikkeestä, silloinkaan ei ollut mitään valittamista palvelun tasosta - tosin asiaan auttoi sekin, että myyjä oli tavallaan "tutun tuttu".
Mutta silloin ei minullakaan ollut hirveesti käsitystä autoista. :o Vähän ajan päästä siitä tuli (taloudellinen) erehdys merkkiliikkeeseen nimeltä raidetangonpään vaihto, en edes uskalla muistella sen hintaa... :roll:

Varaosatiskillä valitettavan monesti tapaa aika vähän kiinnostusta mihinkään, tottakai poikkeuksiakin on!
Riippuu todella paljon liikkeestä, ei se opel-liike ole aina se joka on huono-tasoinen, niitä löytyy varmasti muitakin!
flying_man
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 92
Liittynyt: 09 Helmi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja flying_man »

Juu.... Ja multa pyydettiin Jyväskylän Delta-autossa käsirahaa jotta pääsisin koeajolle. Auto Bestillä palvelu pelasi ja johti kauppoihin...ja vanhasta astrastakin sain 4300 egee enemmän kuin mitä tarjosivat käyttöautossa.
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja marqus »

Calibra_46 kirjoitti:juu, noita "härkäkoneisia" vextrojakin on huhupuheitten mukaan jo tilattu lahdessakin muutama kappale. :wink:
Täytyy visiin mennä katteleen kohta puoliin "Isoja-autoja" :D

Niin tuossa mennäänä keväänä appivanhemmat vaihtoivat autoa. Opelia Opelin jatkoksi. Siis uusi farmari malli koeajoon. Kun ajokokemus miellytti ja väri oli sopiva ja varustepakettikin oli sopiva, niin kauppoja tekemään. Huom. Vectra oli ollut Salpausselän kisojen sponssi(tai vastaava)autona alkutalvesta, kilometrejä muistaakseni 500.
Noh, kaupat sovittiin ja tehtiin ja oli auton noutopäivä, niin oli auto putsattu ja pesty niin sopivasti auringon paisteessa laitto anopin silmään kuskin puolen ovesta aikamoista rupea ikkunan alapuolelta oven puoleen väliin asti! Lähempi tarkastelu kertoi että maali oli monesta kohtaa ruvella ja näkyi selvästi kun seisoi vierellä.
Myyjä sanoi ettei ole ennen edes huomannut kyseisiä jälkiä :o ! Edelleen yritti kaupata samalla hinnalla ilman mitään oven kunnostusta tai korjauttamista. No anoppi otti herneen nenään ja sano et nyt jos ei auto tule kuntoon ilmaiseksi niin kauppa perutaan!!!!
Piti myyjän kysäistä joltain muulta et mites on homman nimi. Muutamien päivien neuvottelujen jälkeen appivanhemmat päätyivät toiseen esittely autoon, jolla kuitenkin ajettu hieman enemmän, mut samoilla varusteilla. Hieman saivat hyvitystä hinnoista kumminkin.

Mut miten voi olla mahdollista et ei myyjät nää ovessa olevia rupia!!! Ja kyseessä on kuminkin(lähes) uusi auto. Onhan se sentään joskus pesty kisojen jälkeen :-?
Ja rupien syykin selvisi lopuksi, oli mennyt kuskin pulen ikkuna rikki ja lasin sirut naarmuttaneet oven. Kiva olisi tietää et missähän ja miten.
Tämä siis Lahden Länsi-autossa. Ei varmaankaan tarkoita et olisi joka auton kohdalla käynyt
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Avatar
HeseJoki57
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 166
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 11:42
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Opel oltaisiin ostettu, mutta...

Viesti Kirjoittaja HeseJoki57 »

Lisätään aiheeseen vähän muutakin.
Onko automyyjä soitellut "oletko tyytyväinen autoon"?
Minulle on joskus vuosia sitten soittanut kun olin autoa vaihtanut. Hieman silloin yllätyin miten se nyt noin soittelee ja kyselee. Mutta nyt vanhemmiten ymmärrän hyvin miksei soittaisi. Sillä alustetaan jo tulevaa seuraavaa autokauppaa. Kyllä nyt kun olen autokuumeessa ollut niin ensimmäisenä olen siihen liikkeeseen mennyt josta viimeksi ostin auton. Poikkeuksena ollut onko liikettä enää tai ollut huono palvelu. Näitäkin ollut.
Onko sinulla tai jollain tutullasi ollut tälläistä kokemusta?

Nyt on jo 4 kuukautta mennyt ei ole myyjä soitellut Länsiautosta.
Enemmänkin näitä autoja on ollut, tässä vain muutama viimeisin. Volvo V50 -04 > Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 FWD PHEV -21 > Opel Grandland Executive 225 PHEV FWD -23 > ??
Vastaa Viestiin