vakio X20DTH=>kuva dynolapusta, nyt lastu ja dynotettu!
vakio X20DTH=>kuva dynolapusta, nyt lastu ja dynotettu!
Kävin Harisella tänään aamulla 12.10.2005 "jarruttamassa" tuon vakio X20DTH Vectran ja postiviinen oli yllätys. Vakio 100hv ja 210Nm sijaan tulokset olivat 110hv (81kW) @4321rpm ja 232Nm @2828rpm!
Laitan kuvaa dynolapuista tuossa illemmalla.
Tänään olisi vielä tarkoitus suorittaa tuo Upsoluten lastutus ja varata Hariselle uusi aika mittauksiin.
Laitan kuvaa dynolapuista tuossa illemmalla.
Tänään olisi vielä tarkoitus suorittaa tuo Upsoluten lastutus ja varata Hariselle uusi aika mittauksiin.
__________________________
Vau. Oon kuullu paljon kehuja tuosta pajasta. Karalalla pystyy valitsemaan erilaisia painotuksia kuten teho- tai vääntöpainotteisuus.xgxastra kirjoitti:Mielenkiinnolla täälläkin odotellaan tuloksia, varsinkin lastutuksen jälkeen.
Itselläni olisi aikomus käyttää Karalan ohjelmointia -98 dti farkku vectraan.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Ainiin tottatosiaan; asennutin Vectraan tänään sen Upsoluten lastun Wd Racingillä. Ihan mukavan oloiselta tuntui noin 50km ajon jälkeen. Eli isot ei kokemukset vielä ole, mutta alan nyt tutkimaan kulutuksen (mahsollista) laskua ja odottelen jahka pääsisi uudelle Hariselle mittaukseen.
Mitään huipputeholisäystä en huomannut, sillä onhan tuo muutoinkin ollut ihan mukava ajaa ja muutoinkin mukava kulkuinen.
Kyllähän lisäpuhtia ilmestyi, se on varma, mutta kuinka paljon, en ala sitä spekuloimaan. Valmistajahan lupaa sen 27hv:n ja 70Nm:n nousun...
Mitään huipputeholisäystä en huomannut, sillä onhan tuo muutoinkin ollut ihan mukava ajaa ja muutoinkin mukava kulkuinen.
Kyllähän lisäpuhtia ilmestyi, se on varma, mutta kuinka paljon, en ala sitä spekuloimaan. Valmistajahan lupaa sen 27hv:n ja 70Nm:n nousun...
__________________________
Aika mukavaltahan tuo näyttää. Mullahan on tuo Vectra myynnissä, sillä olen vaihtamassa uudempaan bensiini Opeliin. Mutta kulutukseltaan tuo on ollut ihan mukava jo ennen lastutustakin sillä ottaen huomioon ajotapani luulisi kulutuksen olevan kovempikin kuin 6,5l/100km.... Mamman ajossa mennään alle 5l/100km. Tosin mä ajelen paljon yksin, ilmastointi päällä ja vakionopeussäädin kytkettynä...Vincent kirjoitti:Kesäkuussa tuli upsolute ja kulutustiedot täällä
http://tankkaus.com/cardata.php?nr=3368
TYarvii tutkia kulutusta tarkemmin ennen seuraavaa dynotusta.
__________________________
Meil taas mamman ajossa kulutus suurempi. Emännällä myös nopeusennätys ja sitten myös aikaennätys välillä heinola-vantaajamboy kirjoitti:Aika mukavaltahan tuo näyttää. Mullahan on tuo Vectra myynnissä, sillä olen vaihtamassa uudempaan bensiini Opeliin. Mutta kulutukseltaan tuo on ollut ihan mukava jo ennen lastutustakin sillä ottaen huomioon ajotapani luulisi kulutuksen olevan kovempikin kuin 6,5l/100km.... Mamman ajossa mennään alle 5l/100km. Tosin mä ajelen paljon yksin, ilmastointi päällä ja vakionopeussäädin kytkettynä...Vincent kirjoitti:Kesäkuussa tuli upsolute ja kulutustiedot täällä
http://tankkaus.com/cardata.php?nr=3368
TYarvii tutkia kulutusta tarkemmin ennen seuraavaa dynotusta.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Paas Vincent käyden dynolla sinäkin, niin näkee miten tuo 1.7 hönkii.
Itsellä oli päivän koeajossa vastaava Astma ja jäi kyllä kaivelemaan mieltä...
Täytyy katsoa jos työasiat sujuu ja ajomäärät pysyy tällä tasolla, niin on kyllä ensi keväänä/kesänä vahva ehdokas käyttöpeliksi.
Tuolla voisi vakiona pysyä ajotyylikin suht siistinä, kun nykyisin Gessillä tulee välillä piru olkapäälle kuiskimaan
Toisaalta Astmaa on saanut 2.2 kiisselillä, jolla se voisi olla jo suht rivakka kulkine.... Mitenköhän kulutus? Mahtaako näitä olla Suomessa vai onko nahkahousumaasta haettava herkku?
Itsellä oli päivän koeajossa vastaava Astma ja jäi kyllä kaivelemaan mieltä...
Täytyy katsoa jos työasiat sujuu ja ajomäärät pysyy tällä tasolla, niin on kyllä ensi keväänä/kesänä vahva ehdokas käyttöpeliksi.
Tuolla voisi vakiona pysyä ajotyylikin suht siistinä, kun nykyisin Gessillä tulee välillä piru olkapäälle kuiskimaan
Toisaalta Astmaa on saanut 2.2 kiisselillä, jolla se voisi olla jo suht rivakka kulkine.... Mitenköhän kulutus? Mahtaako näitä olla Suomessa vai onko nahkahousumaasta haettava herkku?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Äkkiähän sen koneen vaihtaa 2.0 ->2.2. On meinaan lähes samat moottorit eikö sitä ulkoapäin edes toisesta lunnolla erota... Itsellä kävi moinen jo mielessäkin kesällä, mutta päätettiin kuitenkin että osteetaan uusi auto.
Tänään tuli 60km ajoa, ja kyllähän tuo tuntuu ihan hyvin potkivan. Tosiaan vääntö on se mikä tuntuu olevan hieman korkeampi kuin ennen.
Tänään tuli 60km ajoa, ja kyllähän tuo tuntuu ihan hyvin potkivan. Tosiaan vääntö on se mikä tuntuu olevan hieman korkeampi kuin ennen.
__________________________