vakio X20DTH=>kuva dynolapusta, nyt lastu ja dynotettu!
-
- 'Admiral'
- Viestit: 146
- Liittynyt: 09 Kesä 2004, 03:00
- Paikkakunta: Salla
itse asiassa en tarkoittanut suoraan että lämmöt nousis tappiin, vaan sitä kun 80 luvun disukissa lisäs talvella syöttöjä vähän isommalleen niin samalla koslakin lämpes parkissa ja ajossa paremmin, kuin bensa auto konsanaan. Ajelin tossa jokunen kuukaus sitten 80 luvun izuzulla sillon ku oli lunta ja 13 astetta pakkasta ja siitä oli ruuvattu syöttöjä vähän isommalleen jotta ei olis nii kylmä ajella talvella, ja se saatanan rotisko lämpes parkissa nopeammin kuin mun oma 98 paska eberin kanssa ajaessa ja siinä izuzussa ei noussut lämmöt normaalia korkeammalle ajossakaan.
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970
http://www.turbotec.com/tuning/index.html
Tuolla aika hyvin selitetty mitä se lastutus tekee koneelle.
Ihmettelen kyllä tätä kirjavaa kommentointia. Tuntuu että asiaan ei olla perehdytty tai sitten muuten vain ei viitsitä perustella väittämiä. Ymmärrän kyllä lämmönnousun bensakoneilla, joissa käytetään tulppia. Kipinöidessään tulpat sytyttävät bensan ja tästä aiheutuva palaminen aiheuttaa moottorissa lämmönnousua. Dieselissä tämä palaminen -homma puuttuu kokonaan, koska mäntä laskeutuu paineen voimasta. Toki lämpöä syntyy tässäkin mutta ei niin paljon.
Tästä johtuen virityskään ei nosta lämpöä siinä missä bensakoneissa. Lämpö kyllä nousee sitten, kun ajetaan enempi äärirajoilla ja tämäkin johtunee vakioauton huonommasta öljynvoitelusta (verrattuna sporttimalleihin!).
Se Bild-lehden juttu yllätti minutkin. Siinhän kaikki testatut autot olivat ihan uusia. Näissä oli sellainen aktiivihiilisuodatin, joka ei kestänyt sytytyksen ajoituksen aikaistamista ja sen tuomaa polttoaineenlisäystä. Happea ei riittänyt enää palamiseen ja tämä rikkoi suodatinta. En ny muista oliko testissä mukana myös diesel-autoja. Mut jotenki näin se meni maallikon selittämänä.
Olen seuraillut näitä lastu-juttuja jo joitakin vuosia, ja paras oli ajanut lastutettuna 300 000 kilometriä seat cordoba farkulla. Aika hyvin mielestäni. Tämä oli kiisselipeli siis.
nimim. lastutusta ootellessa
Tuolla aika hyvin selitetty mitä se lastutus tekee koneelle.
Ihmettelen kyllä tätä kirjavaa kommentointia. Tuntuu että asiaan ei olla perehdytty tai sitten muuten vain ei viitsitä perustella väittämiä. Ymmärrän kyllä lämmönnousun bensakoneilla, joissa käytetään tulppia. Kipinöidessään tulpat sytyttävät bensan ja tästä aiheutuva palaminen aiheuttaa moottorissa lämmönnousua. Dieselissä tämä palaminen -homma puuttuu kokonaan, koska mäntä laskeutuu paineen voimasta. Toki lämpöä syntyy tässäkin mutta ei niin paljon.
Tästä johtuen virityskään ei nosta lämpöä siinä missä bensakoneissa. Lämpö kyllä nousee sitten, kun ajetaan enempi äärirajoilla ja tämäkin johtunee vakioauton huonommasta öljynvoitelusta (verrattuna sporttimalleihin!).
Se Bild-lehden juttu yllätti minutkin. Siinhän kaikki testatut autot olivat ihan uusia. Näissä oli sellainen aktiivihiilisuodatin, joka ei kestänyt sytytyksen ajoituksen aikaistamista ja sen tuomaa polttoaineenlisäystä. Happea ei riittänyt enää palamiseen ja tämä rikkoi suodatinta. En ny muista oliko testissä mukana myös diesel-autoja. Mut jotenki näin se meni maallikon selittämänä.
Olen seuraillut näitä lastu-juttuja jo joitakin vuosia, ja paras oli ajanut lastutettuna 300 000 kilometriä seat cordoba farkulla. Aika hyvin mielestäni. Tämä oli kiisselipeli siis.
nimim. lastutusta ootellessa
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Vincent kirjoitti:
Ihmettelen kyllä tätä kirjavaa kommentointia. Tuntuu että asiaan ei olla perehdytty tai sitten muuten vain ei viitsitä perustella väittämiä. Ymmärrän kyllä lämmönnousun bensakoneilla, joissa käytetään tulppia. Kipinöidessään tulpat sytyttävät bensan ja tästä aiheutuva palaminen aiheuttaa moottorissa lämmönnousua. Dieselissä tämä palaminen -homma puuttuu kokonaan, koska mäntä laskeutuu paineen voimasta. Toki lämpöä syntyy tässäkin mutta ei niin paljon.
Tästä johtuen virityskään ei nosta lämpöä siinä missä bensakoneissa. Lämpö kyllä nousee sitten, kun ajetaan enempi äärirajoilla ja tämäkin johtunee vakioauton huonommasta öljynvoitelusta (verrattuna sporttimalleihin!).
Eippä sinäkään sitten tiedä dieselistä.
Kyllä syötön lisääminen lisää lämpökuormaa. Kun teho nousee nousee hukkalämpökin. Mutta varsinkin vanhoissa mekanisissa pumpuissa on sitä ongelmaa, kun ruuvataan syöttöä niin että savuttaa sopivasti, menee ruiskutusaika niin pitkäksi, että osa polttoaineesta palaa vain lämmöksi ei enää varsinaiseksti tehoksi. Samaa varmasti tapahtuu näissä hienoissa sähköpumppuvehkeissäki, mutta ei niin paljoa, koska ruiskutushetket/ajat säädetään paljon tarkemmin. Mutta kyllä sitä lämpöä tulee enemmän.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Admiral'
- Viestit: 146
- Liittynyt: 09 Kesä 2004, 03:00
- Paikkakunta: Salla
Tuossa oli ihan asiallista tietoa ja tuolakaan ei ollut sanallakaan sanottu että lastuttaminen olisi vaarallista koneelle,ennemminki ihmisiä jopa kehoitettiin että laittakaa hyvät ihmiset ainakin turbodieselin omistajat lastua koneeseen ja äkkiä!!! Minähän itse olen jo sen tehnyt 2.0 DTI vectraani ja on se mukavaa kun 399e sai nuin paljon vastinetta rahalle..SUOSITTELEN!!Vincent kirjoitti:http://www.turbotec.com/tuning/index.html
Tuolla aika hyvin selitetty mitä se lastutus tekee koneelle.
Ihmettelen kyllä tätä kirjavaa kommentointia. Tuntuu että asiaan ei olla perehdytty tai sitten muuten vain ei viitsitä perustella väittämiä. Ymmärrän kyllä lämmönnousun bensakoneilla, joissa käytetään tulppia. Kipinöidessään tulpat sytyttävät bensan ja tästä aiheutuva palaminen aiheuttaa moottorissa lämmönnousua. Dieselissä tämä palaminen -homma puuttuu kokonaan, koska mäntä laskeutuu paineen voimasta. Toki lämpöä syntyy tässäkin mutta ei niin paljon.
Tästä johtuen virityskään ei nosta lämpöä siinä missä bensakoneissa. Lämpö kyllä nousee sitten, kun ajetaan enempi äärirajoilla ja tämäkin johtunee vakioauton huonommasta öljynvoitelusta (verrattuna sporttimalleihin!).
Se Bild-lehden juttu yllätti minutkin. Siinhän kaikki testatut autot olivat ihan uusia. Näissä oli sellainen aktiivihiilisuodatin, joka ei kestänyt sytytyksen ajoituksen aikaistamista ja sen tuomaa polttoaineenlisäystä. Happea ei riittänyt enää palamiseen ja tämä rikkoi suodatinta. En ny muista oliko testissä mukana myös diesel-autoja. Mut jotenki näin se meni maallikon selittämänä.
Olen seuraillut näitä lastu-juttuja jo joitakin vuosia, ja paras oli ajanut lastutettuna 300 000 kilometriä seat cordoba farkulla. Aika hyvin mielestäni. Tämä oli kiisselipeli siis.
nimim. lastutusta ootellessa
-
- 'Admiral'
- Viestit: 146
- Liittynyt: 09 Kesä 2004, 03:00
- Paikkakunta: Salla
Tuossa oli ihan asiallista tietoa ja tuolakaan ei ollut sanallakaan sanottu että lastuttaminen olisi vaarallista koneelle,ennemminki ihmisiä jopa kehoitettiin että laittakaa hyvät ihmiset ainakin turbodieselin omistajat lastua koneeseen ja äkkiä!!! Minähän itse olen jo sen tehnyt 2.0 DTI vectraani ja on se mukavaa kun 399e sai nuin paljon vastinetta rahalle..SUOSITTELEN!!Vincent kirjoitti:http://www.turbotec.com/tuning/index.html
Tuolla aika hyvin selitetty mitä se lastutus tekee koneelle.
Ihmettelen kyllä tätä kirjavaa kommentointia. Tuntuu että asiaan ei olla perehdytty tai sitten muuten vain ei viitsitä perustella väittämiä. Ymmärrän kyllä lämmönnousun bensakoneilla, joissa käytetään tulppia. Kipinöidessään tulpat sytyttävät bensan ja tästä aiheutuva palaminen aiheuttaa moottorissa lämmönnousua. Dieselissä tämä palaminen -homma puuttuu kokonaan, koska mäntä laskeutuu paineen voimasta. Toki lämpöä syntyy tässäkin mutta ei niin paljon.
Tästä johtuen virityskään ei nosta lämpöä siinä missä bensakoneissa. Lämpö kyllä nousee sitten, kun ajetaan enempi äärirajoilla ja tämäkin johtunee vakioauton huonommasta öljynvoitelusta (verrattuna sporttimalleihin!).
Se Bild-lehden juttu yllätti minutkin. Siinhän kaikki testatut autot olivat ihan uusia. Näissä oli sellainen aktiivihiilisuodatin, joka ei kestänyt sytytyksen ajoituksen aikaistamista ja sen tuomaa polttoaineenlisäystä. Happea ei riittänyt enää palamiseen ja tämä rikkoi suodatinta. En ny muista oliko testissä mukana myös diesel-autoja. Mut jotenki näin se meni maallikon selittämänä.
Olen seuraillut näitä lastu-juttuja jo joitakin vuosia, ja paras oli ajanut lastutettuna 300 000 kilometriä seat cordoba farkulla. Aika hyvin mielestäni. Tämä oli kiisselipeli siis.
nimim. lastutusta ootellessa
mistäs lähtien myyjä sanoisi jos jostakin on haittaa, eiköhän kaikilla noilla lastu sivuilla vaan puhuta hyödyista mutta ei koskaan haitoista , joko niitä haittoja ei tosiaankaan ole tai sitten niistä haitoista ei kerrotakorbimotors kirjoitti:Tuossa oli ihan asiallista tietoa ja tuolakaan ei ollut sanallakaan sanottu että lastuttaminen olisi vaarallista koneelle,ennemminki ihmisiä jopa kehoitettiin että laittakaa hyvät ihmiset ainakin turbodieselin omistajat lastua koneeseen ja äkkiä!!! Minähän itse olen jo sen tehnyt 2.0 DTI vectraani ja on se mukavaa kun 399e sai nuin paljon vastinetta rahalle..SUOSITTELEN!!Vincent kirjoitti:http://www.turbotec.com/tuning/index.html
Tuolla aika hyvin selitetty mitä se lastutus tekee koneelle.
Ihmettelen kyllä tätä kirjavaa kommentointia. Tuntuu että asiaan ei olla perehdytty tai sitten muuten vain ei viitsitä perustella väittämiä. Ymmärrän kyllä lämmönnousun bensakoneilla, joissa käytetään tulppia. Kipinöidessään tulpat sytyttävät bensan ja tästä aiheutuva palaminen aiheuttaa moottorissa lämmönnousua. Dieselissä tämä palaminen -homma puuttuu kokonaan, koska mäntä laskeutuu paineen voimasta. Toki lämpöä syntyy tässäkin mutta ei niin paljon.
Tästä johtuen virityskään ei nosta lämpöä siinä missä bensakoneissa. Lämpö kyllä nousee sitten, kun ajetaan enempi äärirajoilla ja tämäkin johtunee vakioauton huonommasta öljynvoitelusta (verrattuna sporttimalleihin!).
Se Bild-lehden juttu yllätti minutkin. Siinhän kaikki testatut autot olivat ihan uusia. Näissä oli sellainen aktiivihiilisuodatin, joka ei kestänyt sytytyksen ajoituksen aikaistamista ja sen tuomaa polttoaineenlisäystä. Happea ei riittänyt enää palamiseen ja tämä rikkoi suodatinta. En ny muista oliko testissä mukana myös diesel-autoja. Mut jotenki näin se meni maallikon selittämänä.
Olen seuraillut näitä lastu-juttuja jo joitakin vuosia, ja paras oli ajanut lastutettuna 300 000 kilometriä seat cordoba farkulla. Aika hyvin mielestäni. Tämä oli kiisselipeli siis.
nimim. lastutusta ootellessa
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970
Juho, en toki väittänytkään =D. Muttä haluan herättää keskustelua näistä konsteista, joilla pyritään saada enempi hukkalämpöä! No kai vähän tosta lastutuksestakin. Sano jos ymmärrän väärin nyt. Nouseeko se lämpö, vaikka et käyttäisi kaikkea tehoja? Ajat tasaisesti vaan? Se kuulostaisi kyllä aika kummalta. Mun käsityksen mukaan ne lämmöt nousee korkeammalle kun ajat enempi äärirajoilla. Tai ei parempi ilmaisu varmaan 'ajat ripeämmin kuin normaalisti'. Se oli tässä pointti. Joten, mun käsityksen mukaan jos joku haluaa enempi hukkalämpöö käyttöönsä, niin luulisi tällatavalla sen tulevan aika kalliiksi. Saadaksesi hukkalämpöä, joudut ajelee isommil kierroksil ko normaalisti jne. Polttoaineen kulutus nousee tällä ajotavalla ja sitä kautta dieselin käyttäminen ei oikein tarkoituksenmukaista, jos halutaan säästää kuluissa. Vai riittääkö siis tähän tarkoitukseen ihan normaaliajo? Kannattaisko mieluummin harkita suosiolla webasto?Juho M-P kirjoitti:
Eippä sinäkään sitten tiedä dieselistä.
Kyllä syötön lisääminen lisää lämpökuormaa. Kun teho nousee nousee hukkalämpökin. Mutta varsinkin vanhoissa mekanisissa pumpuissa on sitä ongelmaa, kun ruuvataan syöttöä niin että savuttaa sopivasti, menee ruiskutusaika niin pitkäksi, että osa polttoaineesta palaa vain lämmöksi ei enää varsinaiseksti tehoksi. Samaa varmasti tapahtuu näissä hienoissa sähköpumppuvehkeissäki, mutta ei niin paljoa, koska ruiskutushetket/ajat säädetään paljon tarkemmin. Mutta kyllä sitä lämpöä tulee enemmän.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
No juurikin polkemalla ne lämmöt nousee. Ja kun tehoa on virityksen jälkeen enemmän, nousee sillon lämmöt nopeemmin.
Tasaisella ajolla ei vaikutusta. 100km/h nopeuteen kun tarvitaan se sama teho. Oli lastua tms. tai ei.
Mutta kumminki se viritys lisää "lämpöä".
Ps. Viime talvena(-35 astetta) lämmitin A-Omegan melko rajusti. Käyntiin ja ensimmäiset 2km kaasu pohjassa joka vaihteella. Kyllä lämpes ja rautakansi kestää.
Tasaisella ajolla ei vaikutusta. 100km/h nopeuteen kun tarvitaan se sama teho. Oli lastua tms. tai ei.
Mutta kumminki se viritys lisää "lämpöä".
Ps. Viime talvena(-35 astetta) lämmitin A-Omegan melko rajusti. Käyntiin ja ensimmäiset 2km kaasu pohjassa joka vaihteella. Kyllä lämpes ja rautakansi kestää.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)