1.2-1.6 OHC koneen viritys
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 25 Heinä 2019, 10:24
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
OK. Etsintään menee siis 1.6 vauhtis ja asetelma. Onko noissa vauhtiksissa jotain eroja kun motonet tarjoaa kahta eri versiota kytkinpaketeista c16se:n perään?
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
En kyl tiiä eroista mittää.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
On. Poterolle uudempi kytkin ja lättymallille vanhempi versio.Valko-bandiitti kirjoitti: ↑10 Joulu 2019, 22:38 OK. Etsintään menee siis 1.6 vauhtis ja asetelma. Onko noissa vauhtiksissa jotain eroja kun motonet tarjoaa kahta eri versiota kytkinpaketeista c16se:n perään?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
no ainakin siihen vanhempaan(16SV KadettE/AsconaC) littuvauhtipyörään soveltuu tuo mun ohje.
Poteropyörästä ei ole kokemuksia mutta uskon että toimii siihenkin. Poteropyörähän löytyy myös 1.6 16V moottoreista eli X16XEL
Poteropyörästä ei ole kokemuksia mutta uskon että toimii siihenkin. Poteropyörähän löytyy myös 1.6 16V moottoreista eli X16XEL
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 25 Heinä 2019, 10:24
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Onko kenelläkään havaintoa siitä, mihin asentoon pikkulohko-ohc pitäisi asettua takavetokonehuoneessa. Koeasennuksessa kävi ilmi että mikäli risulaatikko on "pystyssä", asettuu moottori ehkä 5 astetta kallelleen kuskin puolella, kytkinkäpälä osoittaa edestä katsottuna kello viiteen.
Tivistettynä; kytkinkopan kaksi ylimmäistä pulttia ovat eri kulmassa kuin vaihteiston ylommät pultit. CIH-asennuksissahan moottori ja vaihteisto molemmat ovat "pystyssä".
Kytkinkoppa pitäisi olla B-asconasta lähtöisin.
Tivistettynä; kytkinkopan kaksi ylimmäistä pulttia ovat eri kulmassa kuin vaihteiston ylommät pultit. CIH-asennuksissahan moottori ja vaihteisto molemmat ovat "pystyssä".
Kytkinkoppa pitäisi olla B-asconasta lähtöisin.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
https://opelclubfinland.fi/viewforum.php?f=58Valko-bandiitti kirjoitti: ↑08 Huhti 2020, 21:36 Onko kenelläkään havaintoa siitä, mihin asentoon pikkulohko-ohc pitäisi asettua takavetokonehuoneessa. Koeasennuksessa kävi ilmi että mikäli risulaatikko on "pystyssä", asettuu moottori ehkä 5 astetta kallelleen kuskin puolella, kytkinkäpälä osoittaa edestä katsottuna kello viiteen.
Tivistettynä; kytkinkopan kaksi ylimmäistä pulttia ovat eri kulmassa kuin vaihteiston ylommät pultit. CIH-asennuksissahan moottori ja vaihteisto molemmat ovat "pystyssä".
Kytkinkoppa pitäisi olla B-asconasta lähtöisin.
Löytyisikö tuolta alueelta valmista vastausta tai parempaa topikkia?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Se on ihan oikea asento. Moottori on kallellaan pakosarjan puolelle. Silloin öljypohjan alapinta on vaakasuorassa. Ei öljypohjan kiinnityspinta vaan ihan se peltinen pohja.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Pieniä vauhtipyöriä ja asetelmia on isoillakin kytkimillä. Mulla ollut ainakin pari semmoista mallia. Oliskohan nämä ollut 16SV Vectroista. Niihin menee ihan max 203mm kytkin. Starttia joutuu siirtämään pari senttiä lähemmäks konetta. 3 tämmöistä konetta tehnyt.
Ite oon kääntänyt koneen yleensä pystyyn ihan ulkonäköseikkojen takia. Öljypohjaa joutuu muokkaamaan ja vaihdekepin asennon muuttamaan.
Ite oon kääntänyt koneen yleensä pystyyn ihan ulkonäköseikkojen takia. Öljypohjaa joutuu muokkaamaan ja vaihdekepin asennon muuttamaan.
http://www.retropelit.fi
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
1.4L koneista löytyy sitä pientä vauhtipyörää isolla kytkimellä. Oisko C14SE
1.6 on aina isolla vaihtipyörällä ja 203mm kytkimellä
1.6 on aina isolla vaihtipyörällä ja 203mm kytkimellä
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Agila'
- Viestit: 3
- Liittynyt: 28 Kesä 2020, 22:42
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Tarkoitus olisi lähtä hiukan piristämään omaa kadettia. Paras tapa aloittaa olisi varmaan vaihtaa vakio solex 30/35 pdsi kaasari johonkin toiseen? Vapaavirtaussuodatinkin varmaan hyvä hankinta vakion tilalle. Nokka-akselillakin varmaan saisi helppoa heppoja irti. Kyseessä siis 82 d mallin kadetti 1.3 ohc koneella. Osaisko joku sanoa pelkän kaasarin perusteella onko kyseessä n vai s mallin kone?
Koitin jotain merkintää löytää koneesta jotta saisi selvennyksen tuohon asiaan mutta en löytänyt.
Koitin jotain merkintää löytää koneesta jotta saisi selvennyksen tuohon asiaan mutta en löytänyt.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Lohkossa öljynsuodattimesta laatikkoonpäin olevassa saumassa tai lohkon kannentiiivistepinnassa öljynsuodattimen yläpuolella lohkossa tulisi olla moottorityyppi.
N taisi olla 75hv jota on kadeteissa
SB taisi olla 72hv jota corsissa.
Näiden koneiden erona ei tainnut olla kuin kaasutin.
N taisi olla 75hv jota on kadeteissa
SB taisi olla 72hv jota corsissa.
Näiden koneiden erona ei tainnut olla kuin kaasutin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Jos on 2-kurkkuinen kaasutin niin S moottori. Jos 1-kurkkuinen niin N.
Kadeteissa ja Asconoissa on 1.3S varustettu GM Varajett kaasuttimella. Corsassa moottori on 1.3SB ja kaasuttimena Pierburg. 13S 75hv, 13SB 72Hv. 13N on Solex 35PDSI ja tehoa 60hv
Kadeteissa ja Asconoissa on 1.3S varustettu GM Varajett kaasuttimella. Corsassa moottori on 1.3SB ja kaasuttimena Pierburg. 13S 75hv, 13SB 72Hv. 13N on Solex 35PDSI ja tehoa 60hv
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Agila'
- Viestit: 3
- Liittynyt: 28 Kesä 2020, 22:42
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Vahvasti alkaisi näyttämään tuolta 1.3N koneelta, eipä ihmekkään kun on tuntunut niin lussulta varmaan järkevämpi ratkaisu vaihtaa suoraan koko kone suurempaan.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Onko perusmoottoreissa mitään eroja?
Kaasutin olisi varmasti helpompi vaihtaa
Kaasutin olisi varmasti helpompi vaihtaa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Nokka-akseli eri. Samoin männät. N moottorissa pienempi puristussuhde.
1.6SV tilalle vain. Tai hommat 13S moottorin
1.6SV tilalle vain. Tai hommat 13S moottorin
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)