Diesel farmarista paku?
Diesel farmarista paku?
Niin, mitenkäs tuo nyt menee jos teen esim. farmari F-astrasta pakun?
Takapenkki pois kokonaan vai?
Saako auton muutoskatsastettua takaisin h-autoksi tarvittaessa?
Pakun d-vero, pakun vakuutukset, jne.?
Takapenkki pois kokonaan vai?
Saako auton muutoskatsastettua takaisin h-autoksi tarvittaessa?
Pakun d-vero, pakun vakuutukset, jne.?
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Selvä homma, kiitos vastauksista!Wesku79 kirjoitti:Penkki tosiaan pois ja kiinnitysreikiin paukauttaa kiinni pop-niitit, niin inssille kelpaa.
Ja on mahdollista katsastaa myöhemmin halutessaan takaisin henkilöautoksi.
Samaan syssyyn heitän kyssärin, että mitä mahtaa 2.3 diesel omega kuluttaa?
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Onko pakuna? Paljon vero/vakuutus/muut kulut?Juho M-P kirjoitti:Kokemuksen SYVÄLLÄ rintaäänellä(tosin 2.3TDic) 6-8l sadalla.
Kesällä 6 talvella 8 (tosin mulla tulee putkesta ihan savuakin). Ja lähtee pakkasella käyntiin.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Vakuutus pienenee, kun pakut velotetaan kokonaipainon perusteella.
Dieselvero 60-90€?[/quote]
Onko enää näin? Itellä omega B farkku ja aikasempi omistaja oli rekisteröinyt sen pakuks suomeen tullessa!
Kun siirsin sitä omiin nimiin niin kyselin sit tästä asiasta! niin vastau oli että nykypäivänä sillä ei ole enää mitn merkitystä onko ns.henkilöauto rekisteröity pakuks vai ei! koska sen kanssa kikkailtiin vuosia että henkilöautoja rekisteröitiin pakuiks.
Tälläkin hetkellä oma auto on rekisteröity pakettiautoks ja diesel vero taitaa olla n.600e
Dieselvero 60-90€?[/quote]
Onko enää näin? Itellä omega B farkku ja aikasempi omistaja oli rekisteröinyt sen pakuks suomeen tullessa!
Kun siirsin sitä omiin nimiin niin kyselin sit tästä asiasta! niin vastau oli että nykypäivänä sillä ei ole enää mitn merkitystä onko ns.henkilöauto rekisteröity pakuks vai ei! koska sen kanssa kikkailtiin vuosia että henkilöautoja rekisteröitiin pakuiks.
Tälläkin hetkellä oma auto on rekisteröity pakettiautoks ja diesel vero taitaa olla n.600e
Ilmeisesti istuinosa otetaan pois. Selkänoja 'tasaa' tavaratilan. En tiedä täytyykö se lukita jotenkin?-Petsku- kirjoitti:Riippuu ilmeisesti konttorista, mutta tääläpäin on ainakin näkyny noita pakuiks tehtyjä farkkuja jossa on takapenkki paikalla, mutta se on jotenkin lu kittu kumoon, eli selkänoja taitettu istuimen päälle "pysyvästi", eli ei ole poistettu koko penkkiä.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 27
- Liittynyt: 26 Elo 2005, 19:40
- Paikkakunta: Pohjankuru
http://www.ake.fi/uudistuva%5Fajoneuvovero/#F
Tuolta linkistä lainausta "Ajoneuvon muuttaminen ilman takaistuimia varustetuksi pakettiautoksi
Henkilöautoista pakettiautoiksi muutettavaksi soveltuvat yleensä vain farmari- tai monikäyttöautot, näitä vastaavat tila- tai maastohenkilöautot (ei kuitenkaan sedan, viistoperä, coupe tai avoauto). Käytännössä tällaisesta autosta pitää poistaa pysyvästi takaistuimet selkänojineen ja näiden kiinnitykseen tarkoitetut kiinnityspisteet. Erityistä suojaseinää pakettiauton ohjaamo-osaa vasten ei määräyksissä edellytetä. Sen asentaminen on kuitenkin suositeltavaa, koska se estää onnettomuustilanteissa tavaroiden liukumisen ohjaamoon. "
Onko näissä muutoksissa myös tavaratilan korkeus ja pituus vaatimuksia? Tai onko joku nähnyt tarkempia sääntöjä tuohon puuhaan?
EDIT: täältä lisää infoa http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... utoksi.htm
Tuolta linkistä lainausta "Ajoneuvon muuttaminen ilman takaistuimia varustetuksi pakettiautoksi
Henkilöautoista pakettiautoiksi muutettavaksi soveltuvat yleensä vain farmari- tai monikäyttöautot, näitä vastaavat tila- tai maastohenkilöautot (ei kuitenkaan sedan, viistoperä, coupe tai avoauto). Käytännössä tällaisesta autosta pitää poistaa pysyvästi takaistuimet selkänojineen ja näiden kiinnitykseen tarkoitetut kiinnityspisteet. Erityistä suojaseinää pakettiauton ohjaamo-osaa vasten ei määräyksissä edellytetä. Sen asentaminen on kuitenkin suositeltavaa, koska se estää onnettomuustilanteissa tavaroiden liukumisen ohjaamoon. "
Onko näissä muutoksissa myös tavaratilan korkeus ja pituus vaatimuksia? Tai onko joku nähnyt tarkempia sääntöjä tuohon puuhaan?
EDIT: täältä lisää infoa http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... utoksi.htm
Tässä kyseisessä yksilössä on istuinosa paikallaan selkänojan alla....Altti450 kirjoitti:Ilmeisesti istuinosa otetaan pois. Selkänoja 'tasaa' tavaratilan. En tiedä täytyykö se lukita jotenkin?-Petsku- kirjoitti:Riippuu ilmeisesti konttorista, mutta tääläpäin on ainakin näkyny noita pakuiks tehtyjä farkkuja jossa on takapenkki paikalla, mutta se on jotenkin lu kittu kumoon, eli selkänoja taitettu istuimen päälle "pysyvästi", eli ei ole poistettu koko penkkiä.
Selkänoja on oltava pysyvästi lukittu makuuasentoon
JiiPee