Insignian OPC-line helmojen maalin kuluminen

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
trz
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 13 Syys 2008, 11:53

Insignian OPC-line helmojen maalin kuluminen

Viesti Kirjoittaja trz »

Insignian OPC-line sivuhelmoista näyttää maalit lähtevän kiihtyvällä vauhdilla. Onko muut Insignia omistajat korjanneet/korjauttaneet haalistuneita helmalevikkeitä, onko hiovalla vahalla tai myllytyksellä enää mitään tehtävissä vai onko ainut ratkaisu ylimaalaus? Ylimaalauskaan ei oikein houkuttele kun sitten pitäisi samalla kertaa saada muutkin kiveniskemät keulasta, konepellistä ym. korjattua että olisi järkeä viedä maalaamoon, jolloin homma laajenee ja euroja menee. Jos joku on näitä helmoja saanut fiksattua niin millä tekniikalla ja kuinka paljon on tullut maksamaan?

Kuraläpät auttaisi tietysti siihen ettei ongelma enää pahene, OPC-line korisarjalliseen malliin vaan ei ole virallisia suoraan sopivia kuraläppiä. Brittifoorumilla jotkut ovat Opelin alkuperäisistä muoviläpistä veistelleet sopvat versiot mutta tämä vaatii oman askartelunsa.

Eihän tuo noitten helmojen kuntoon laittaminen jo useamman vuoden vanhasta autosta uutta tee, mutta kyllä vaan omaan silmään ottaa niin pahasti tuollaiset haalistuneet osat että jotain pitäisi yrittää.

Pari kuvaa helmojen tilanteesta
Kuva

Kuva

Kuva
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 676
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Insignian OPC-line helmojen maalin kuluminen

Viesti Kirjoittaja imaC »

Noi on kyllä kun suoraan mun autosta ja itse olen päättänyt ruveta maalaus hommiin sekä puskurin ja helmojen osalta ja sitten varustaa roiskeläpillä....
Mitens nuo helmat ovat kiinni kun ei ole aiheeseen kerenny viel perehtyyn...?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignian OPC-line helmojen maalin kuluminen

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Pensselöi pääty.
Kevyt myllytys ja värivaha.
Fiksaa muttei poista ongelmaa.
Mitään hätäähän ei ole koska kyseessä on muovi.

Automaalamoa en nyt suosittelisi vielä kun en tiedä mistä olet. Helmojen ja etupuskurin irroitus, asennus noi. 3,5tuntia, maalaus 3tuntia, maalit ja pari kiinnikettä,
Noin 400-650euron maalautus ja sen päälle sitten joku fiksari tekemäännkunnon vahauksen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignian OPC-line helmojen maalin kuluminen

Viesti Kirjoittaja Masi »

Itse tekisin niin, jos siis omassani olisi nuo muoviponttoonit, että rajaisin tarkasti tuon maalattavan alueen päädyistä.

Spray pulloilla muovipohjamaalia + maalia auton värillä + lakkaa. Ja sitten 3M:n kiveniskuteipistä maalattujen alueiden päälle läpinäkyvä suoja uusien vaurioiden estämiseksi. Kalvon reunan kun tuo muutaman millin tuo vanhan maalin päälle, niin kukaan ei tule sanomaan onko alusta maalattu itse vai maalamossa.

3M:llä on useampaa vahvuutta tuota kalvoa, niin tuohon kohtaa sitä paksumpaa - en valitettavasti muista numeroa ulkoa, eikä jaksa tähän hätään lähteä tallista katsomaan.
Vastaa Viestiin