jälkiasennus xenonit

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5952
Liittynyt: 08 Touko 2004, 03:00

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Sepi79 kirjoitti:Ei pahan hintaiset umpiot. Tosin jos noihin lisää vähän rahteja, tulleja, alveja, polttimot, ballastit ja tasoanturit niin alkaa valojen hinta olla puolet tuon romun arvosta :D
Rahti alle 30e, tulleja alveja ei tule ja tasoantureita et tuon ikäiseen autoon tarvitse.
Sepi79
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 05 Helmi 2016, 22:32
Paikkakunta: nokia

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Sepi79 »

Zafira kirjoitti:
Sepi79 kirjoitti:Ei pahan hintaiset umpiot. Tosin jos noihin lisää vähän rahteja, tulleja, alveja, polttimot, ballastit ja tasoanturit niin alkaa valojen hinta olla puolet tuon romun arvosta :D
Rahti alle 30e, tulleja alveja ei tule ja tasoantureita et tuon ikäiseen autoon tarvitse.
Alkaa tekosyyt käymään vähiin. Voi olla että joku ilta joutuu vetään ostohousut päähän ja tilaan umpiot. Mistäs vuosimallista lähtien noi tasoanturit sitten vaaditaan? :-?
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Xenon-ajovaloista
Ajoneuvohallintokeskus muistuttaa, että Xenonajovaloilla on aina oltava pesulaite. Tämä koskee luonnollisesti myös jälkiasennettavia Xenonajovaloja – ei koske kuitenkaan erillisiä kaukovaloja tai lisäkaukovaloja.

• Lähivalojen suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on 01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia.

• Lähivalojen suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995 tai sen jälkeen
käyttöönotetuissa autoissa (ennen 01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin 01.07.1995 lähtien).

• Toiminnaltaan automaattinen Xenonajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.
Sepi79
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 05 Helmi 2016, 22:32
Paikkakunta: nokia

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Sepi79 »

Eipä se sitten tosiaan mikään iso homma olisi kunnon valoja asennella ihan laillisestikin.
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja jtg »

Tuli hommattua Omegaan uudet Depo:n umpiot(sai sopivasti...),piti olla H1/H7,mutta olivatkin D2S+H7(xenon umpiot).Kun tuon xenon muunnoksen tekee,niin ohjaus xenoneille ilmeiseti lyhkästen johdosta,tarviiko laitttaa ohjaus releellä vai riittääkö orkkissähköissä potkua xenonin sytytykseen?
Ja sitten ballasti,toimisko tollanen:
https://www.ebay.de/itm/XENUS-5DV007760 ... Sw7btaxLOT
tai
https://www.ebay.de/itm/1x-NEU-35W-D2S- ... SwkZhWTzSq
Kiitoksia tiedoista jo etukäteen...
Avatar
Paska Omena
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3301
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Ei tarvi mitään relevirityksiä, orkkissähköt riittää. Toi jälkimmäinen näyttäs ehkä sopivalta, mutta järkevin ja varmin ostaa koko muutossarja D2S-polttimoilla.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

Ylemmässä ei ilmeisesti tule "muunto" piuhaa jolla saa sopimaan ballastin H7 liittimeen. Alemmassa tulee, mutta on kyllä hintavakin ja turhaan Can-väyläinen Omegaan. Ballasteissa on aivan järkyttäviä eroja, kun tavaraa tekee moni pulju ja laatu on mitä on. Sen vuoksi kannattaakin lukea reilusti kokemuksia ennenkuin lähtee ostohousuja pukemaan. Ja polttimoiksi en voi itse ainakaan suositella näitä parin euron kiinoja ollenkaan.

Esim oma valaistus on nyt Philips Cool Blue D2S ( 65€ Duo-pack Amazon.destä ) sekä Kiinasta tulleet Fast Bright F5 ballastit ( 40€ kuluineen ) Aiempaan 20€ settiin jossa "55w" ballastit ja polttimot niin valomäärä vähintään tuplaantui, muuttui selkeämmäksi eikä tarvitse odottaa 2min, että valo herää. Muutenkaan Omegan umpiot mitkään parhaat ole...
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja jtg »

Mahtaako löytyä sellasta valmista plug and play mallista välijohtoa jonka toinenpää(pyöreä)tulisi kiinni omegan oman johtosarjan liittimeen(siihen mikä menee umpioon),ja siitä olisi haaroitettu pyöreä töpseli umpioon(H7:n sähköt) ja toinen haara missä olisi ballastin sähkönsyöttö?
Jos ei löydy,niin keltainen johto(lyhyiden H1)syöttö katkaistaan,ja siitä otetaan syöttö ballastille ja ballastin toinen syöttöliitin maadoitetaan.Näinkö?
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Noin ne alkuperäisetkin xenonit on kytketty, eli lyhyen polttimolle menevä plussa meneekin ballastille eikä umpion liittimeen.
Maajohdonkin voi vetää alkuperäiseen maajohtoon mutta voi sen toki erikseenkin maadottaa.
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja jtg »

Kiitoksia vastauksista.Pitää vähän fundeerata minkälaisen ballastin tilaa(osassa kun ei tule syöttöjohtoa mukana).Polttimoiksi jotkut asialliset 4300K polttimot.Simppelistä umpionvaihdosta tulikin sitten xenonkonversio...
Vastaa Viestiin