lkaijane kirjoitti:Enpä nyt muista mitä oli, oisko H7 ja H3. En lähde tuohon ukkoseen perkkaamaan... Molemmat pitäisi saada.
H7 ja HB3. Älä laita vakioumpioihin lyhyille xenonia. Osta vaikka tommoset ja laita niihin. (H1-polttimot) http://cgi.ebay.de/Tagfahrlicht-Scheinw ... 3a53585fa7
eBaysta myös xenonsarjoja muutamalla kympillä kotiovelle toimitettuna.
lkaijane kirjoitti:Kiitoksia tiedoista! Onko noissa halvemmissa Saksan umpioissa sitten pitkät ja lyhyet valot samassa vai pitääkö hankkia kaksi sarjaa jälkiksenoneita?
Erikseen ovat, eli kaksi xenonsarjaa pitää hankkia.
En nyt äkkiseltään löytänyt yhtään tuoreempaa aihetta joten esitän kysymykseni nyt täälä. Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään.
Noilla b1 omegan rihlatuilla halogeenituikuillahan ei näe tässä suomen 9kk kestävässä syksyssä rattia kauemmas ja jotain apuja tuohon olisi pikkuhiljaa saatava. Oliko kukaan noihin lamppuihin asentanu jotain xenon sarjaa? Pysyykö valokuvio kurissa vai hajoaako valo vastaantulevan silmiin?
En tiedä onko tuossa omassa pommissa jotenkin erikoisen huonot valot vai onko tosiaan kaikissa yhtä paskat mutta parkeilla näkee ajella ihan siinä missä lyhyilläkin. Eräänä päivänä unohdin laittaa valot päälle lähtiessä ja huomasin sen vasta kun joku vilkutteli valoja vastaan ajellessaan. Lisävaloillakin toki saisi lisää valoa mutta onko kukaan koskaan kuullut lisälyhyistä. Pitkiä ei käytä kun katsastusmies eli lisäpitkätkään ei paljon mieltä lämmitä.
Sepi79 kirjoitti:En nyt äkkiseltään löytänyt yhtään tuoreempaa aihetta joten esitän kysymykseni nyt täälä. Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään.
Noilla b1 omegan rihlatuilla halogeenituikuillahan ei näe tässä suomen 9kk kestävässä syksyssä rattia kauemmas ja jotain apuja tuohon olisi pikkuhiljaa saatava. Oliko kukaan noihin lamppuihin asentanu jotain xenon sarjaa? Pysyykö valokuvio kurissa vai hajoaako valo vastaantulevan silmiin?
En tiedä onko tuossa omassa pommissa jotenkin erikoisen huonot valot vai onko tosiaan kaikissa yhtä paskat mutta parkeilla näkee ajella ihan siinä missä lyhyilläkin. Eräänä päivänä unohdin laittaa valot päälle lähtiessä ja huomasin sen vasta kun joku vilkutteli valoja vastaan ajellessaan. Lisävaloillakin toki saisi lisää valoa mutta onko kukaan koskaan kuullut lisälyhyistä. Pitkiä ei käytä kun katsastusmies eli lisäpitkätkään ei paljon mieltä lämmitä.
Ostapa tälläiset ja laita niihin vielä xenonsarja, niin rupiaa näkemään.
Jotain mustia projektorivaloja jossain vaiheessa hieman himoilinkin. Mieluummin olisin kuitenkin ihan vaan vakioumpioihin laittanut jotain parempaa tuikkua jos se vaan onnistuu ilman vastaantulijoiden sokaisemista.
Sepi79 kirjoitti:Jotain mustia projektorivaloja jossain vaiheessa hieman himoilinkin. Mieluummin olisin kuitenkin ihan vaan vakioumpioihin laittanut jotain parempaa tuikkua jos se vaan onnistuu ilman vastaantulijoiden sokaisemista.
Ajovalojen releytys, tehokkaammat tuikut ja umpioiden "lasien" kiillotus. Kai tolla kombolla edes vähän enemmän eteensä näkisi?
Sepi79 kirjoitti:Jotain mustia projektorivaloja jossain vaiheessa hieman himoilinkin. Mieluummin olisin kuitenkin ihan vaan vakioumpioihin laittanut jotain parempaa tuikkua jos se vaan onnistuu ilman vastaantulijoiden sokaisemista.
Ajovalojen releytys, tehokkaammat tuikut ja umpioiden "lasien" kiillotus. Kai tolla kombolla edes vähän enemmän eteensä näkisi?
Lampulle tulee 13.85v ja lasit tuli tuossa kesällä kiilloteltua. Päivällä ei näy valot seinässä metriä kauempaa eikä niistä pimeälläkään sen ihmeempää hyötyä ole. Releillä saisi jännitettä ehkä inasen nostettua mutta sitten alkaa polttimovahti valittaa palaneista polttimoista.
Sepi79 kirjoitti:Jotain mustia projektorivaloja jossain vaiheessa hieman himoilinkin. Mieluummin olisin kuitenkin ihan vaan vakioumpioihin laittanut jotain parempaa tuikkua jos se vaan onnistuu ilman vastaantulijoiden sokaisemista.
Ajovalojen releytys, tehokkaammat tuikut ja umpioiden "lasien" kiillotus. Kai tolla kombolla edes vähän enemmän eteensä näkisi?
Lampulle tulee 13.85v ja lasit tuli tuossa kesällä kiilloteltua. Päivällä ei näy valot seinässä metriä kauempaa eikä niistä pimeälläkään sen ihmeempää hyötyä ole. Releillä saisi jännitettä ehkä inasen nostettua mutta sitten alkaa polttimovahti valittaa palaneista polttimoista.
Releytyksellä polttimoille saa enemmän virtaa -> tehoa, alkuperäset piuhat saattaa olla niin heikossa hapessa että että rajoittavat virtaa vaikka jännite näyttääkin olevan hyvällä tasolla.
Kuulostaa kyllä melko tehottomilta valoilta, voisko siellä olla heijastinpinnat sitten jo mennyttä?
Jos ei jaksa askarella releitä kokeilumielessä, niin voihan akulta antaa suoraan polttimon kannalle sähköä ja katsoa että vaikuttaako valotehoon mitenkään.
Pitänee katsella jos ihan alkuperäiset xenonit löytää jostain halvalla.
Onko minkään merkkisissä h1 polttimoissa maadotukselle omaa liitintä? Ei sillä releen kautta tarjotulla lisävirrallakaan mitään tee jos maadoitus on tuon hapettuneen umpion varassa
Sepi79 kirjoitti:Onko minkään merkkisissä h1 polttimoissa maadotukselle omaa liitintä? Ei sillä releen kautta tarjotulla lisävirrallakaan mitään tee jos maadoitus on tuon hapettuneen umpion varassa
Ei pahan hintaiset umpiot. Tosin jos noihin lisää vähän rahteja, tulleja, alveja, polttimot, ballastit ja tasoanturit niin alkaa valojen hinta olla puolet tuon romun arvosta Jotain tollasia kantoja voisi ihan mielenkiinnosta testailla releiden kanssa. Tiedä vaikka saisi jotain eroakin syntymään..