Omega B hukkaa jännitettä
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Keltaisella liittimellä tarkoitat mahdollisesti MID/TID - näytön liitintä ?? Onko siinä myös musta liitin ??
Vanhemmissa MID - näytöllä(ajotietokone) varustetuissa Omegoissa pitäis olla keltainen 26 - pinninen liitin ja musta 12 pinninen liitin.
Jos kyseessä on keltainen MID / TID - näytön liitin, vika (vuotovirran aiheuttaja) voi olla siinä näytössä, soittimessa (siihen menee 4 johdinta), Check Controllissa, tai niissä muutamassa näyttöön suoraan liitetyssä anturissa.
Lämppärin puhaltimen pyörähtäminen lienee erillinen ongelma. Periaatteessa ei pitäis transistorin johtaa pelkällä hilavirralla... liekö sitten jossain oikosulku jännitteeseen, jolloin transistorit kuitenkin virtaa saavat.
Vanhemmissa MID - näytöllä(ajotietokone) varustetuissa Omegoissa pitäis olla keltainen 26 - pinninen liitin ja musta 12 pinninen liitin.
Jos kyseessä on keltainen MID / TID - näytön liitin, vika (vuotovirran aiheuttaja) voi olla siinä näytössä, soittimessa (siihen menee 4 johdinta), Check Controllissa, tai niissä muutamassa näyttöön suoraan liitetyssä anturissa.
Lämppärin puhaltimen pyörähtäminen lienee erillinen ongelma. Periaatteessa ei pitäis transistorin johtaa pelkällä hilavirralla... liekö sitten jossain oikosulku jännitteeseen, jolloin transistorit kuitenkin virtaa saavat.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Mittariston taakse MID/TID näytön molemmin puolin liitin, keltainen ja olisko ollut musta pienempi. Mustalla ei vaikutusta vuotovirtaan, mutta keltaisen irrottaminen pudotti virran 0,04 ampeeriin. Soittimen irrotus jo aikaisemmin ei vaikuttanut. Missä toi check control on, siinä näytön sisällä vai missä?Robertx kirjoitti:Keltaisella liittimellä tarkoitat mahdollisesti MID/TID - näytön liitintä ?? Onko siinä myös musta liitin ??
Vanhemmissa MID - näytöllä(ajotietokone) varustetuissa Omegoissa pitäis olla keltainen 26 - pinninen liitin ja musta 12 pinninen liitin.
Jos kyseessä on keltainen MID / TID - näytön liitin, vika (vuotovirran aiheuttaja) voi olla siinä näytössä, soittimessa (siihen menee 4 johdinta), Check Controllissa, tai niissä muutamassa näyttöön suoraan liitetyssä anturissa.
Mistä kohtaa kytkentäkaaviota noi mahdollisesti löytyy?
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Ok. Tuon dokumentin mukaan mittariston takana vasemmalla... vaihtoehtoisesti siinä ratin vasemmalla puolella olevassa relekotelossa. Tarkennuksena vielä, että itseasiassa kyseessä siis lampputesteri, tunnuksella P25.
http://www.vectra16v.com/slp/stecker_omega_b_mj01.pdf
Löytyvät vuosimallin 1994 kytkentäkaavioista sivulta 8 , kohdasta 850 ja 830 . MID tunnuksella U16 , lampputesteri tunnuksella P25.
Uudemmista , eli 00 kytkentäkaavioista löytyy sivuilta 58 - 61 nuo samat hilppeet.
http://www.vectra16v.com/slp/stecker_omega_b_mj01.pdf
Löytyvät vuosimallin 1994 kytkentäkaavioista sivulta 8 , kohdasta 850 ja 830 . MID tunnuksella U16 , lampputesteri tunnuksella P25.
Uudemmista , eli 00 kytkentäkaavioista löytyy sivuilta 58 - 61 nuo samat hilppeet.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Tuo näyttö irrallisena haukkaa virtaa noin 0,4A silloin kun taustavalot palaa ja normaali polttimot.
Kun taustavalot sammuu virran kulutus putoaa käytännössä nollaan.
Kun taustavalot sammuu virran kulutus putoaa käytännössä nollaan.
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Taustavalot ja kaikki muukin sammutettuna kuluttaa noin 0,4 A jos keltainen liitin takana paikallaan. Jos liitin tai sulake F12 irrotetaan kulutus koko autossa putoaa 0,04 ampeeriin.kadett90 kirjoitti:Tuo näyttö irrallisena haukkaa virtaa noin 0,4A silloin kun taustavalot palaa ja normaali polttimot.
Kun taustavalot sammuu virran kulutus putoaa käytännössä nollaan.
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Sain hommattua mittarin testausta varten, mutta siinä on TID (eikä MID niin kuin omani). Lainaaja vähän epäili, ettei kytkennät ole samat. Molemmissa keltainen liitin, mutta tästä TIDstä puutuu se pienempi musta/harmaa.
Uskaltaako kytkeä, ettei lainamittari kärähdä? Kytkentäkaavion perusteella en löytänyt eroja MID/TID kytkennöistä.
Uskaltaako kytkeä, ettei lainamittari kärähdä? Kytkentäkaavion perusteella en löytänyt eroja MID/TID kytkennöistä.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Nastajärjestys on erilainen.
Älä kytke.
Älä kytke.
Re: Omega B hukkaa jännitettä
OK. Varma tieto?
Eli en voi omaani downshiftata? Näitä TID-näyttöjä olis paljen enemmän ja halvemmalla tarjolla. Onkohan noita paljonkin tuhottu kokeiluilla?
Eli en voi omaani downshiftata? Näitä TID-näyttöjä olis paljen enemmän ja halvemmalla tarjolla. Onkohan noita paljonkin tuhottu kokeiluilla?
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Vuotovirran selvittämisen takia ei viitsi alkaa johtosulkeisiin.
Löytyykö pääkaupunkiseudulta MID-näyttöä lainaan? Saisi selvitettyä onko vika siinä.
Löytyykö pääkaupunkiseudulta MID-näyttöä lainaan? Saisi selvitettyä onko vika siinä.
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Selvitystä jatkettu. Ostin Saksasta pikselivikaisen MIDin. Sillä vuotovirta oli noin puolet vähemmän (n. 250 mA), kunnes huomasin, että toinen taustavalopoltin oli palanut.
Eli lopputuloksena kokeiluista ilman polttimoita virta 4 mA, 1 polttimolla 250 mA ja 2 polttimolla 450 mA
Molemmat MIDit toimii samanlailla. Toi kulutus on ihme juttu, koska lamput ei pala (riittää kun paikallaan), mutta silti vaikuttaa vuotovirtaan.
Voisiko joku mitata omasta MV6:sta (tai MIDillä varustetusta omegasta) ton kulutuksen?
Eli lopputuloksena kokeiluista ilman polttimoita virta 4 mA, 1 polttimolla 250 mA ja 2 polttimolla 450 mA
Molemmat MIDit toimii samanlailla. Toi kulutus on ihme juttu, koska lamput ei pala (riittää kun paikallaan), mutta silti vaikuttaa vuotovirtaan.
Voisiko joku mitata omasta MV6:sta (tai MIDillä varustetusta omegasta) ton kulutuksen?
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Tuolla ylhäällä kerrotaan irrallisen näytön kulutus jos sitä tarkoitat.
"Tuo näyttö irrallisena haukkaa virtaa noin 0,4A silloin kun taustavalot palaa ja normaali polttimot.
Kun taustavalot sammuu virran kulutus putoaa käytännössä nollaan."
"Tuo näyttö irrallisena haukkaa virtaa noin 0,4A silloin kun taustavalot palaa ja normaali polttimot.
Kun taustavalot sammuu virran kulutus putoaa käytännössä nollaan."
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Ilman taustavaloja (valot paikallaan, mutta ei pala) kuluttaa 0,4 A. Polttimot irti , mutta MID kytkettynä niin koko auto 0,04 A.
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Koska vika säilyi, vaikka MID vaihtui, vika ei todennäköisesti ole siinä MID - näytössä. Jokin suuremmalla resistanssilla oleva ulkopuolinen laite tai komponentti on sarjassa taustavalolamppujen kanssa samassa virtapiirissä. Taustavalolamput ovat rinnankytketyt.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Joo siltä tämä näyttää. Seuraavaksi automaatti-ilmastoinnin testaukseen. Täytyy sieltä irrotella pistokkeet ja mitata virtaa.Robertx kirjoitti:Koska vika säilyi, vaikka MID vaihtui, vika ei todennäköisesti ole siinä MID - näytössä. Jokin suuremmalla resistanssilla oleva ulkopuolinen laite tai komponentti on sarjassa taustavalolamppujen kanssa samassa virtapiirissä. Taustavalolamput ovat rinnankytketyt.