Hyvät ohjeet, kiitokset kaikille. Kuitenkin pari kysymystä heräsi.jfalt kirjoitti: ↑20 Joulu 2011, 07:48 Sohjossa ajaminen tökkii sen verran, että piti viritellä ESP-kytkin. Se maksoi AutoÅströmiltä tilattuna kuluineen vajaa 40 kymppiä. Johto puuttui ABSin liittimen pinnistä kolme, joten se piti viritellä. Liitin on hydraulipumpun päällä ja pinnit on kyllä numeroitu, kun tarkasti katsoo. Kumitulppa reiästä pois, kuorin pätkän johdon päästä ja törkkäsin reikään. Ei mikään kaunis viritys, mutta tuntuisi toimivan. Sitten hanskalokero pois ja johto sisään samasta reiästä sisätilalämppärin haaroitussarjan kanssa. Kuskin puolellakin joku läpivienti näkyi, mutta oli niin hankalan oloisessa paikassa...
Otin radion irti ja katkaisin tylysti napin takaa lähtevät puna/sini ja musta/ruskeat johdot ja toiseen laitoin ABSilta tulevan johdon ja toisen jatkoin hanskalokeron takana olevalle maadoituspisteelle. Ei ole väliä kumminpäin johdot ovat. Harmaa/keltainen ja ruskea ovat napin lampun johdot. Älä katko niitä.
Kytkimen ideana on yhdistää ABSin pinni kolme hetkeksi maihin jolloin ESP putoaa pois päältä. Kytkentä näkyy tässä Robertx:n laittamassa kuvassa vasemmassa alalaidassa - vähän huonosti tosin.
http://i622.photobucket.com/albums/tt30 ... iagram.jpg . Kytkimeltä johdot menevät kuskin jalkatilaan liittimelle X1, josta ne voisi myös kytkeä, mutta johtoja oli sen verran, että en jaksanut alkaa oikeita etsimään. En ole varma edes, että oliko liitin oikea...
"Otin radion irti ja katkaisin tylysti napin takaa lähtevät puna/sini ja musta/ruskeat johdot ja toiseen laitoin ABSilta tulevan johdon ja toisen jatkoin hanskalokeron takana olevalle maadoituspisteelle. Ei ole väliä kumminpäin johdot ovat. Harmaa/keltainen ja ruskea ovat napin lampun johdot. Älä katko niitä."
-Onko nuo johdot pakko katkaista napin takaa? Ite laitoin vaan ns. rosvoliittimellä rinnalle maajohdosta ja ABS-yksikön pinniltä 3.
Nappi sisänsä toimii ja se valo nappia painamalla kuten pitääkin, mutta tuli vaan mieleen...
-Kun lisäksi mielestäni alunperinkään minulla ei ole tuossa ESP toiminut vaan auto sutii kyllä niin kuin nyt raaskii nastoja lennätellä näillä keleillä. Eli mielestäni ESP puuttuu autosta vaikka valo alkaa vilkkumaan kyllä mittaritaulussa sutiessa. Vai voiko johtua jos tuo ABS-yksikön pinniltä 3 oleva johto uupuu esim liittimeltä X1 oikeasta paikkaa?
Jotakin tuossa on oltava, kun mielestäni ESP ei ole koskaan toiminut. Vai onko se jokin softalla enabloitava juttu tuo ESP?
Ja itsellä siis vectra C2 1.9CDTI 150hv vm.2006 manuaali ja farkku.
(Ja sama homma oli itsellä aikoinaan vectra B:n kanssa, manuaali sekin. Sutii kyllä tappiin asti, vaikka valo vilkkuu mittaritaulussa.)
Taasen Vectra C1 GTS:ssä (automaatti Z22YH koneella) todella toimi ESP ja huomasi kuinka korjasi mutkissakin auton kulkusuuntaa jos lähti luisuun.
Olisi todella mukava vaan saada ESP toimimaan, joten vinkit enemmän kuin tervetulleita.
Onhan tuo hyvä turvavaruste näillä keleillä pikkuisilla hiekkateillä jotka aivan peilijäässä.